Въпрос за свщите!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 14.10.2009
Местоположение: svilengrad
Пол: Мъж
Кара: 320 coupe

Въпрос за свщите!

Мнение от pisarov » 28 Ное 2009, 1:09

Здравейте колеги от скоро съм с една 320-ска (М52Б20)И реших да и проверя свещите.Следкато ги погледнах свещите бяха NGK ,на тях пишеше(NGK R5 BMW -с четири полюса).Проверих по каталог и видях,че за BMW ги дават NGK BKR6EK(двуполюстни).
Въпросът ми е тези с който съм стават ли за моята кола?Възможно ли е да са оригинални,защото на тях си пише NGK R5 BMW .(http://icopisarov88.snimka.bg/automobiles/bmw320.447820)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Въпрос за свщите!

Мнение от metodi80 » 29 Ное 2009, 1:31

pisarov написа:Здравейте колеги от скоро съм с една 320-ска (М52Б20)И реших да и проверя свещите.Следкато ги погледнах свещите бяха NGK ,на тях пишеше(NGK R5 BMW -с четири полюса).Проверих по каталог и видях,че за BMW ги дават NGK BKR6EK(двуполюстни).
Въпросът ми е тези с който съм стават ли за моята кола?Възможно ли е да са оригинални,защото на тях си пише NGK R5 BMW .(http://icopisarov88.snimka.bg/automobiles/bmw320.447820)



Тези с които си не само , че стават ми са даже по -добри от тези , които се водят "стандартни" за твоята кола .... така , че карай и се не бой .... Иначе като направиш справка в сайта на NGK , наистина излизат тези - BKR6EK , но те са най -обикновенните за модела , а ти примерно можеш да искаш да си сложиш NGK-platium BKR6EQUP, които също стават (меко казано стават .... :mhihi: ).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 433
Регистриран на: 11.03.2006
Местоположение: sf

Re: Въпрос за свщите!

Мнение от Mileitiii » 29 Ное 2009, 1:45

А какво получаваш от по-хубавите свещи?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Въпрос за свщите!

Мнение от tsb_bg » 29 Ное 2009, 9:48

Запалителната свещ се състои от централен електрод, изолатор с корпус и електрод за "маса". Електродът за "маса" е херметично закрепен в изолатора, който от своя страна е неподвижно свързан с корпуса. Между централния електрод и електрода за “маса” прескача запалителна искра, която възпламенява горивно-въздушната смес. От запалителните свещи зависи лесното запалване на двигателя, работата му в режим на празен ход, ускорението и максималната скорост на автомобила. Затова не бива без основателна причина да сменяте типа запалителни свещи, препоръчван от завода-производител, които се характеризират с определено топлинно число.

Топлинното число (на английски ‘heat range’) е параметър на свещта, който се избира в зависимост от самия двигател и режима му на работа и означава степента на устойчивост на запалителните свещи към топлинното натоварване в двигателя при различни условия на експлоатация.

За двигателя се подбират такива запалителни свещи, които при всякакви условия достигат температурата си на самопочистване.
Колкото по-ниско е топлинното число на запалителната свещ, толкова по-високо е съпротивлението й на топлинно запалване и толкова по-малка е устойчивостта им към замърсяване. Колкото по-виско е топлинното число на свещта, толкова по-малко е съпротивлението й на топлинно запалване и толкова по-вискока е устойчивостта й към замърсяване.

Топлинното число се означава с цифра (напр 7) и се съдържа в буквено-цифровото обозначение на запалителната свещ

Точното значение на топлинното число е способността на средния електрод на свещта да пренася топлината от върха на електрода до корпуса на двигателя – топлинна проводимост. За оптимална работа на свещта, тя трябва да поддържа температура в определени граници – между 450 и 850 градуса. Недостатъчната температура води до натрупване на нагар, който впоследствие започва да провежда електричеството (въглеродът е проводник) и не се получава добра искра. Твърде високата температура води до предварително възпламеняване на горивото и детонации, а в екстремни случаи – разтапяне на електродите и скъпи ремонти.

Изображение

Колкото е по-къс средния електрод, толкова по-малък път трябва да измине топлинната енергия до корпуса на двигателя, т.е. топлинната проводимост е висока (високо топлинно число, “студена” свещ). Повече топлина достига до корпуса, съответно температурата на самата свещ е толкова по-ниска. Такава свещ е в състояние да освободи повече топлина към корпуса, т.е. самият двигател може да работи при по-екстремни режими, на по-високи обороти (например с висока скорост по магистралата, или на състезание).

По-дългия електрод означава по-малка топлинна проводимост, т.е. по-ниско топлинно число (”топла” свещ). Такава свещ задържа повече топлина в електрода, позволявайки температурата й да не пада под 450 градуса при режими на двигателя, при които оборотите са ниски и няма голямо натоварване (например бавно каране в града).

Според NGK, смяната с една единица на топлинното число променя температурата на свещта с от 70 до 100 градуса.

Ако карате предимно градско, една или две единици по-ниско число може да се окаже оправдано. Ако карате агресивно и предимно в червената зона на оборотомера, 1-2 единици по-високо число може да е по-подходящо за вас.
Производителят на двигателя обикновено дава някаква ориентировъчна стойност, подходяща за някакви средни условия, и е един вид компромис между различните стилове на каране на различните шофьори.

Информацията е от Bentleys Manual и Internet

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 433
Регистриран на: 11.03.2006
Местоположение: sf

Re: Въпрос за свщите!

Мнение от Mileitiii » 29 Ное 2009, 18:28

Относно полюсите? Колкото повече толкова повече?

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 26.03.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за свщите!

Мнение от user0110 » 26 Мар 2010, 20:21

Аз също им се чудя на свещите. От вчера смених оригиналните BMW (4-е) с BCPR7ES-11 - втора употреба и маи е по добре, или поне не е по зле за сега. Някои друг да е правил експерименти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за свщите!

Мнение от bum_bum » 26 Мар 2010, 23:22

Кажи честно, че си сложи 2 ръка свещи? :shock:

Mileitiii написа:Относно полюсите? Колкото повече толкова повече?


Относно полюсите, колкото повече.. все едно :mhihi: важен е електрода.
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Въпрос за свщите!

Мнение от vladi_a_i » 26 Мар 2010, 23:53

bum_bum написа:Кажи честно, че си сложи 2 ръка свещи? :shock:

Mileitiii написа:Относно полюсите? Колкото повече толкова повече?


Относно полюсите, колкото повече.. все едно :mhihi: важен е електрода.

Що бе колега,аз съм с обикновенни Бошови с четири полюса и колата работи перфектно
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Въпрос за свщите!

Мнение от LiTtLeRoCk » 27 Мар 2010, 1:20

user0110 написа:Аз също им се чудя на свещите. От вчера смених оригиналните BMW (4-е) с BCPR7ES-11 - втора употреба и маи е по добре, или поне не е по зле за сега. Някои друг да е правил експерименти?

като дойде ред да сменяш маслото имам 7 литра и един маслен филтър пресни са вчера ги смених ще ти ги дам :dummy:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1708
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Въпрос за свщите!

Мнение от Biogame » 27 Мар 2010, 9:58

LiTtLeRoCk написа:
user0110 написа:Аз също им се чудя на свещите. От вчера смених оригиналните BMW (4-е) с BCPR7ES-11 - втора употреба и маи е по добре, или поне не е по зле за сега. Някои друг да е правил експерименти?

като дойде ред да сменяш маслото имам 7 литра и един маслен филтър пресни са вчера ги смених ще ти ги дам :dummy:

:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Колеги хайде стегнете се малко,то криза криза ама пак да сложиш и свещи втора ръка :kuku: :kuku: :kuku:
:driving: :dunno: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: Въпрос за свщите!

Мнение от pgv64 » 27 Мар 2010, 20:22

:D Втози ред на мисли , аз мога да подаря едни дънлопки , които днес смених. :yes:
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Въпрос за свщите!

Мнение от sonny » 27 Мар 2010, 23:39

за свещите четете в подпидите на половината посещаващи подфорума е36 или по-точно казано www.beemasport.com :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Въпрос за свщите!

Мнение от Делян » 28 Мар 2010, 2:59

Имам приятели които си сложиха "дензо иридиум" и са много доволни.Според мотора на колата си излизат по каталог точните.Като ми се наложи смяна и аз бих взел такива.Едната свещ ориентировъчно е 20лв. ,зависи от къде се купят.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook