За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от jakson » 24 Мар 2010, 20:22

Колеги закакво служи тази букса http://picbg.net/img.php?file=ddef3235af28f81f.JPG намира се под всмукателния колектор . Някакъв датчик ли е това ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1708
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от Biogame » 24 Мар 2010, 21:17

Там не се ли намира стъпковото моторче???
:driving: :dunno: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от jakson » 24 Мар 2010, 21:19

не , стъпковия е на друго място . Това е точно под всмукателния колектор и над него има една клапа която е вързана към жилото на газта .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1708
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от Biogame » 24 Мар 2010, 21:26

Тази букса подава сигнал на компа на колко процента е отворена дроселовата клапа.
Ето къде стои при М43,тази букса
Photo-0054.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
:driving: :dunno: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от jakson » 24 Мар 2010, 21:45

Може ли да се разбазика там нещо и какво става ако се развали ? Значи след като ми чистиха дюзите бяха откачали тази букса , след това колата нещеше да върви изобщо , побазиках се малко с нея и каточели се пооправи . Дали е от нея или си въобразявам ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от ивчо3 » 25 Мар 2010, 10:24

jakson написа:Може ли да се разбазика там нещо и какво става ако се развали ? Значи след като ми чистиха дюзите бяха откачали тази букса , след това колата нещеше да върви изобщо , побазиках се малко с нея и каточели се пооправи . Дали е от нея или си въобразявам ?

Като са я разкачили, закачи си я и карай, не може да се разбазика, освен когато развиеш болтовете, с които се държи за оста да клапата. Като си мераклия какво има вътре, може и да я разглобиш и ще видиш прекъсвач с 3 крачета и два контакта, ако моторът ти е по-стария М40 с мотроник 1.3, който го слагат на Е30, вероятно и на някои от първите е36, или потенциометър на по-късния М40 с мотроник 1.7, като твоята е36. Между другото всички TPS-и на бензиновите двигатели на е36 стават от м40, до s50. TPS-а /throttle position sensor или както го водят като резервна част- throttle valve switch/, отчита положението на дроселовата клапа, което е критерий за натоварването на двигателя, когато дросела е отворен в някакво положение. Другите два режима са- на празен ход- затворена дроселова клапа и освободена от скорост и принудителен празен ход- затворена клапа и принудително развъртане на двигателя, когато е на скорост. Всеки един от различните режими е заложен като някакъв параметър в компютъра, който от инфото на датчици за температура на въздух и охлаждаща течност, количество на въздуха, обороти на двигателя, положение на дроселова клапа, налягане на маслото и още някои неща, определя състава на горивната смес.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от jakson » 25 Мар 2010, 12:43

ивчо3 написа:
jakson написа:Може ли да се разбазика там нещо и какво става ако се развали ? Значи след като ми чистиха дюзите бяха откачали тази букса , след това колата нещеше да върви изобщо , побазиках се малко с нея и каточели се пооправи . Дали е от нея или си въобразявам ?

Като са я разкачили, закачи си я и карай, не може да се разбазика, освен когато развиеш болтовете, с които се държи за оста да клапата. Като си мераклия какво има вътре, може и да я разглобиш и ще видиш прекъсвач с 3 крачета и два контакта, ако моторът ти е по-стария М40 с мотроник 1.3, който го слагат на Е30, вероятно и на някои от първите е36, или потенциометър на по-късния М40 с мотроник 1.7, като твоята е36. Между другото всички TPS-и на бензиновите двигатели на е36 стават от м40, до s50. TPS-а /throttle position sensor или както го водят като резервна част- throttle valve switch/, отчита положението на дроселовата клапа, което е критерий за натоварването на двигателя, когато дросела е отворен в някакво положение. Другите два режима са- на празен ход- затворена дроселова клапа и освободена от скорост и принудителен празен ход- затворена клапа и принудително развъртане на двигателя, когато е на скорост. Всеки един от различните режими е заложен като някакъв параметър в компютъра, който от инфото на датчици за температура на въздух и охлаждаща течност, количество на въздуха, обороти на двигателя, положение на дроселова клапа, налягане на маслото и още някои неща, определя състава на горивната смес.

Колега , значи казваш , че не ми е там проблема. Иначе колата е април 93та . нз с какъв моториник е . знам че е с новите дюзи като на м43 . Значи може и нещо по кабелите на температурния датчик за компа да не е наред. като оставим това , че колата гори около 30л/100 км и на диагностика казват че всичко е ок . Понякога колата става толкова мудна .... все 1 карам поло 1.0 кубика с 5 човека в него . някой датчик си прави каквото иска , защото невсеки път е така . някой път гори нормално и върви много . продължавам с търсенето . а за тази букса казваш да не я пипам ?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от ивчо3 » 25 Мар 2010, 14:42

Като всяка част и този потенциометър си има определен живот, трудно може да се определи дали е годен за употреба, от него също зависи динамиката на автомобила и разхода на гориво. Намери си мултицет със стрелкови индикатор, свали потенциометъра, държи се на 2 болта статично, извади куплунга и замери между лявото и средното краче, като бавно и по малко въртиш с отверка колелцето в центъра. При това стрелката на потенциометъра трябва също плавно да се отмества, без колебание, или връщане и прескачане. Повтори упражнението и с другото краче и средното. Минималната стойност трябва да бъде около 1000 ома, максималната- около 4000 ома, това по спомен. Тези стойности не са от значение, важно е като монтираш потенциометъра на затворена клапа да отчита 1000 плюс-минус 200 ома. Не знам доколко е сигурна тази проверка, на диагностика не може да се хване, остава да пробваш с друг.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от jakson » 25 Мар 2010, 19:38

на мен ми дойде една идея . Ако намеря такава букса с кабел на нея направо ще я вкарам на мястото на моята и ще я замеря като бутам клапата на ръка . Ако даде проблем ще я сваля и ще видя какво ще правя . Имам спрей '' Контакт'' който е за потенциометри ама най-добре е да си взема нов . А иначе може ли от този потенциометър колата да неиска да върви и да гори 30 л/100 км ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от ивчо3 » 26 Мар 2010, 10:54

jakson написа:на мен ми дойде една идея . Ако намеря такава букса с кабел на нея направо ще я вкарам на мястото на моята и ще я замеря като бутам клапата на ръка . Ако даде проблем ще я сваля и ще видя какво ще правя . Имам спрей '' Контакт'' който е за потенциометри ама най-добре е да си взема нов . А иначе може ли от този потенциометър колата да неиска да върви и да гори 30 л/100 км ?

Не вярвам да се оправи със спрей. Спреят върши добра работа за почистване на контактите. Иначе тази част има не по-малко отношение към работата на двигателя, от другите неща. А дали от него може да дава такъв зверски разход не мога да отговоря.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от jakson » 26 Мар 2010, 16:05

да му се невиди и колата :banghead: вече незнам какво да я правя .... един път върви , един път се влачи като червей . Днес напр върви като самолет 2 пъти я карах и 2та пъти вървеше супер доволно . Самия звук на двигателя е различен . Вчера и завчера колата беше като охлюв и двигателя някакси глахнеше , да не говорим , че взех да гледам как се движи стрелката на горивото . Нз вече ... какво ли непробвах .... понякога се оправя , понякога става много зле ... аз проверявам абсолютно всичко което мога да се сетя . Ламбдата е добре , дебитомера е добре , бензиновата помпа е добре, няма напукани маркучи ... свещите са добрее , палец и капачка нови , филтри сменени .... проблема е , че когато иска си прави каквото иска .... на моменти е просто ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от shengi » 26 Мар 2010, 22:05

Стрелката не я гледай,гледай колко гълта от резервоара пълен 100км пак пълниш и така.Такъв разход .... виж си гуфрирания маркуч за пукнатини пробвай с друг дебитомер от такъв който е 100% работещ.Че скоро имах един клиент който се оказа,че дебитомера му на диагностиката казва, че е ок, обаче не работеше както трябва и от там повишен разход ..... :winky:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от jakson » 27 Мар 2010, 12:25

ония ден извадих буксата на дебитомера и нямаше никайва разлика с и без него . За разхода , засичал съм го . като извадя буксата на стъпковия оборотите се качван на 900 вместо 130 . нз дали е норм това . на място държи 800 със стъпков .а 1ва без газ някой път хълца неще да върви нз дали имат общо тези неща /

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от ивчо3 » 29 Мар 2010, 17:32

jakson написа:ония ден извадих буксата на дебитомера и нямаше никайва разлика с и без него . За разхода , засичал съм го . като извадя буксата на стъпковия оборотите се качван на 900 вместо 130 . нз дали е норм това . на място държи 800 със стъпков .а 1ва без газ някой път хълца неще да върви нз дали имат общо тези неща /

Не го ли смени най-сетне този дебитомер? Няма такъв филм да върви еднакво с него и без него. Както колегата по-горе е писал, на диагностика всичко е О.К., ама на тестване с читав дебитомер е съвсем различно. Като разкачиш буксата работата на мотора трябва коренно да се промени, на празен ход яко ще тресе, а на набиране изобщо не я търси. Но според мен причината не е изцяло в него, нали провери датчика и не отчиташе коректно. Има и други места за проверка на засмукване на въздух, които не си проверил. А нашите машини са много чувствителни на тази тема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: За какво служи буксата под клапата на газта при М40 ?

Мнение от jakson » 29 Мар 2010, 17:56

Майстора при който ходих каза , че бил наред дебитомера и всичко било наред . Обаче според мен не е . Значи на място на загасен двигател извадих буксата на дебитомера и запалих двигателя . Нямаше никаква промяна в работата на двигателя на място . Давах и газ 3-4 пъти и абсолютно никаква промяна нямаше . Вътрешно дебитомера е като нов . Клапата му е чиста без сажди и подобни мръсотии . Нз защо така става . Някой знае ли добър майстор в гр.Пловдив който може да я види и да каже какво е ?

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook