М42 в компакт малко помощт

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 23.02.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 328
Мечтае да кара: BMW e63 M6 cabrio

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от TyK-TaM » 26 Мар 2010, 9:32

MaNiNC написа:Ееее хора златни сте, аз това го планувах ама се чудех какво и как да го правя защото не знаех дали ще паснат нещата - генерация, скорости, компютъра и всичко каквото правите го пускайте тука да четеме и това може да стане много полезна тема.
Аз по скоро мислех за М44 все пак е по новия мотор и мисля че ще е доста по - добре.
Даже ако драснете точно какво трябва да се смени и направи още по - добре, смисъл компютрър, генерация там каквото си е, за да се премине от М43 на М42-М44, дори после каква е процедурата с регистрацията на колата отново в кат

Продцедурата е ,че трябва да имаш документ за мотора ако нямаш правите с предишният му собственик един писмен договор между вас двамата също така ще ти е нужн и документ за бракуване на автомобила от който зимаш мотора ако ще се бракува и от там в КАТ минаваш на каналите и технотест смяна на талона и съответно заплащане както за талона така и за технотеста и си ти ако е повече конски сили , ще трябва да се разкараш и до данъчното да се коригират данните и от там нататък само безаварино , има и друг варянт да неходиш никъде и да си пердашиш с старите документи ако непродаваш колата , ако е продаваш след време може и без да сменяш пак документи при условие ,че продаваш колата на някой твой съгражданин (демек в населеното място където живееш) понеже не се налага минаване през канала а проста смяна на талона с данните на новия собственик . А ако ще е продаваш на някой от друг град по добре е регистрирай ако човека не е враскар понеже няма как по друг начин да мине през КАТ без да го огледат хубаво :mhihi: :bchug:


Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 24.03.2010
Пол: Мъж

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от borcho6 » 26 Мар 2010, 10:32

колега мойтта316 се води без номер на мотора ако кача ис -ковия ще има ли ядове?нали пак е 4 цилиндара?по очевидно е според мен ако кача някой 6-ак апа се води1.6 по талон?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 23.02.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 328
Мечтае да кара: BMW e63 M6 cabrio

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от TyK-TaM » 26 Мар 2010, 18:22

borcho6 написа:колега мойтта316 се води без номер на мотора ако кача ис -ковия ще има ли ядове?нали пак е 4 цилиндара?по очевидно е според мен ако кача някой 6-ак апа се води1.6 по талон?

щом се води че няма номер на мотора мисля ,че няма да има праоблем , несъм на 100% сигорен обаче


Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 24.03.2010
Пол: Мъж

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от borcho6 » 27 Мар 2010, 14:40

ако някой има няква информация нека сподели! :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 16.08.2009
Местоположение: Кюстендил-София
Пол: Мъж
Кара: e30 m3

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от mitko_dd » 29 Мар 2010, 0:14

вчера направихме смяната
всичко траеше около 5 часа като половината бяха шматкане
снимки ще кача утре и подробности по смяната
разликата е огромна
днес на 400 метра драг се бягах с един голф 3 2000 кубика 150 кона ,до втора съм пред него половин кола ,но след като сложа трета ме дърпа тои с половин кола и така завършваме
също се бягах и с 2 купета 320 с вануси ,то направо смешна работа
минавам ги като спрели ,на финала с повече от 2 коли ги бия

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от FaceOff » 29 Мар 2010, 2:02

Колега, радвам се за теб, но след последните два реда нали се сещаш на какво ще се обърне темата.. :confused: Иначе обещаните снимки и подробности по темата сигурно ще са интересни.


Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 24.03.2010
Пол: Мъж

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от borcho6 » 29 Мар 2010, 10:12

mitko_dd написа:вчера направихме смяната
всичко траеше около 5 часа като половината бяха шматкане
снимки ще кача утре и подробности по смяната
разликата е огромна
днес на 400 метра драг се бягах с един голф 3 2000 кубика 150 кона ,до втора съм пред него половин кола ,но след като сложа трета ме дърпа тои с половин кола и така завършваме
също се бягах и с 2 купета 320 с вануси ,то направо смешна работа
минавам ги като спрели ,на финала с повече от 2 коли ги бия

и по подробни обяснения къде е възможно да срешна трудност!чакам колега :wave:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 16.08.2009
Местоположение: Кюстендил-София
Пол: Мъж
Кара: e30 m3

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от mitko_dd » 29 Мар 2010, 22:03

ето и подробностите
За по-лесна работа ви е нужен канал но и без канал ще се справи човек
Мотора се бади със скоростите
Започваме с разкачане от долу :
1. развива кардана
2. свалят се всички планки които съм показал по надолу в снимките
3.сваля се планката която държи скоростите
4.развивате болтовете на тампоните на мотора
5.сваля се една траба която е под мора ще се сетите като я видите (забравих как се казва и не съм я снимал)
6.оглеждате и разкачете всичко което е закачено от долу по мотора(хидравлика,масата на мотора,помпата на съединитея,скоростния лост,буксата за задна) и мисля ,че това е отдолу
Изображение
Изображение

Минаваме отгоре
първо махаме капака за по-лесна работа и полес започваме:
1.махаме радиатора
2.откачаме 3-те релета от стоиките им(те са отстрани на бушоните кабелите им идват от прохода над мотора едното е бяло,оранжево и синю)
3.има две големи кръгли букси -едната е с капачка(тази за диагностиката) а другата е включана друга букаса(нещо не го обясних но ще се сети човек)
та разделяте двете букси и сваляте тази с капачката от стоиката и
4.разкачаме пласмасовия проход с камбели които минава над двигателя
5.откачаме и вадим компиютара
6.при бушините има един болт(там е + от акумулатора) на които е закачен един червен кабел които влиза в прохода които минава над двигателя
та разкачате го и него
и вече е разкачена инсталацията
7.разкачате всичко което е към мотора - дебитомер с филтарна кутия,клапан и филтар за парите от резервоара, иииии всичко което е закачено за мотора
няма нещо което е скито и да не се вижда просто го оглеждате хубаво и това е
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


след като се разкачили всичко идва ред да вадите мотора
за целта ви трябва здрави важе(може и стоманено) и "уред" за вадене - лебетка,хидравлична кука , 4-5-6 човека
ние го вадихме с помоща на камион за сондажи
закачихме го на стрела иа го измукнахме
мотора се закача на двете ушета - едната е отпред другата е отзад точно кадето се сабират скоростите и мотора най-отгоре е
задължително го закачате и на двете ушета иначе се посуква мотора и после 2-часа вадене


Изображение
Изображение

След като извадите мотора трябва да звалите мотора
Развивате всичките болтове и ги вадите,след това ги качвате на другия мотор
Сега се повтаря всичко обратно което сте направили зада свалите стария мотор
Инсталациите са еднакви (три релета, 2-букси едната се завива на буксата към купето ,+ кабела на болта и всичко кокто сибеше и със стария мотор)
Не срещнахме никакъв проблем освен накрая когато тръгнахме да палим
Качвам се аз давам на контакт тръгвам да върта и всичко гасне (все едно е паднал акумулатора)
Сваляме акумулатора слагаме друг - но пак така и аз се сещам ,че сме забравили масата на мотора
Закачихме я и си запали от рас
Цялата работа става за около 4 часа най-много ако се има нужния инструмент и кои да ти помага
Ние работихме 3-ма като 2-ма седяха да ни подават инстумент и тн
Които има нужда от помощ или не е разбрал нещо нека пише тук или на лс

И накрая когато всичко е готово и е тествано колата се оставя да почива тогава трябва да се полее :bchug:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
[Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 16.08.2009
Местоположение: Кюстендил-София
Пол: Мъж
Кара: e30 m3

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от mitko_dd » 29 Мар 2010, 22:07

kokobm написа:Колега, радвам се за теб, но след последните два реда нали се сещаш на какво ще се обърне темата.. :confused: Иначе обещаните снимки и подробности по темата сигурно ще са интересни.

които има желание и 320-ката му си е стокова както моя мотор да се пуснем на 400 метра и ще разбере
на по-дълги разтояния неказвам нищо -нормално е да ме бият но на къси нямат просто никакъв шанс с шестака (2000 кубика 150 коня )


Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 24.03.2010
Пол: Мъж

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от borcho6 » 29 Мар 2010, 22:51

евала колега,за готините снимки и за подробните обяснения,тези дни ще почвам мойта. :yes: а колега имаш ли неква идея как да оправа охлаждането мойта е с ел.перка а ис-ката е с виско.а аз искам да си остава ел. перката?мерс предварително и браво още единпат :clap:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от FaceOff » 30 Мар 2010, 0:11

mitko_dd написа:
kokobm написа:Колега, радвам се за теб, но след последните два реда нали се сещаш на какво ще се обърне темата.. :confused: Иначе обещаните снимки и подробности по темата сигурно ще са интересни.

които има желание и 320-ката му си е стокова както моя мотор да се пуснем на 400 метра и ще разбере
на по-дълги разтояния неказвам нищо -нормално е да ме бият но на къси нямат просто никакъв шанс с шестака (2000 кубика 150 коня )


Довършвам си изречението - .....на вечния спор IS vs 320. Ако това искаш - ОК. Още повече веднага някой ще каже за килограмите на компакт и купе и т.н..... Иначе ако не си ме разбрал, нямам нищо против темата или това че си дръпнал две или повече двайски. Напротив, почвам да си търся двувалка за трансплантация :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.08.2009
Местоположение: София

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от MaNiNC » 30 Мар 2010, 1:32

Не мога да не изкажа огромна благодарност за подробната информация :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от ares2 » 30 Мар 2010, 11:56

честито колега :)
добре е че си качил и снимки
изкефих се на подемника които сте ползвали да извадите мотора :lol:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 17.03.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW е36 320 "93
Мечтае да кара: ....M3.........

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от Rad_maniak » 01 Апр 2010, 2:24

Благодаря колега темата е много полезна и лично на мен много ми помогна защото и аз правя същото нещо.Днес изжадих стария мотор и ж петак ще качвам другия
BMW - Be My Wife!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: М42 в компакт малко помощт

Мнение от mafiata_ » 01 Апр 2010, 2:41

браво :D

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook