Отоплението в купето

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Отоплението в купето

Мнение от Penchev » 21 Сеп 2005, 0:00

Колеги,както всички виждаме есенния сезон настъпва и в момента сме свидетели на лошо и студено време с температури под 14 градуса.С това върви и един хроничен проблем при автомобилите ни (Е34) а именно проблема с отоплението в купето.

Аз съм собственик на автомобила си от 2 години.2 зими ми се видя "нанагорно" с парното,през студените сутрини когато температурата навън беше далеч под 0 C,определено съм си мръзнал.
Говореше се много,че при тези автомобили,клапанния блок, през който циркулира водата и се регулира температурата в купето дефектира и това е проблема.Да,но и не !!!

Искам да разбера,колко от вас са сменили термостата и как се държи после парното ... Прави ми впечатление,че при мен когато колата е студена и сутринта я запаля и потегля,стрелката на охладителната течност се изкачва към средата.Карам по "Цариградско шосе" от "Практикер" по почти цялата дължина на булеварда с 80 км/ч и стрелката почти достига средата,остава й около 1-2 мм.От дифузьорите духа леко топло,което не се променя.
В момента,в който започна да се движа в трафика парното "си идва" и всичко е както трябва.Стигам до заключението,че термостата отваря големия кръг и остава отворен докрай (може би) и температурата на охладителната течност не може да достигне номиналната си температура.Миналата зима при -10 C след като се прибера отварям капака при работещ двигател и пипам водните съединения,които са топли,но само не и толкова,колкото трябва ! Едновременно проверявам и сравнявам темпертаурата на Е30-та на брат ми и там имам чувсвото,че маркучите ще се сцепят от жега :shock:
Направо съм решил да го сменя тоя термостат и това си е !

Моля,нека някой който е минал по този път сподели какво се е случило след смяната на термостата.

Благодаря много


Георги Пенчев
Изображение


Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 16.04.2005
Местоположение: София,Младост 2
Пол: Мъж
Кара: e34, e36

Мнение от Kristopher » 21 Сеп 2005, 0:21

И при мен имаше проблем с термостата, но по различен.Като карам по инерция дълго и температурата ми падаше, случвало се е дори да падне почти до синята зона :shock: .И моя е засичал сигурно и е оставял да се вьрти цялата верига.Добре ама един път ми загря до чертичката след средната и го смених.
Изображение
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 21 Сеп 2005, 0:39

Като го смени,проблем с парното имаш ли ?


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 21 Сеп 2005, 8:06

ми при мен зимата е нужно само да запаля малко колата докато я из4истя от снега и тя ве4е духа топло минавам близо километар и нещо и запо4ва харабиската да се отоплявам смисал термостат неми отваря ,но нее лошо да провериш дали ако по4неш да подаваш гас на място при загрял мототор дали ще ти духа по топло може да имаш нужда от обезвъздушаване или пак дали клапите ти се отварят и затварят напълно или стидената блокира и пуска студеното
а пак да не ти разправям 4е като се стопли з акво иде ре4 карам на отворен прозорец 4е вътре не се диша от жега
ИзображениеИзображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 20.01.2003
Местоположение: Sofia

Re: Отоплението в купето

Мнение от bk » 21 Сеп 2005, 9:37

Penchev написа:
Моля,нека някой който е минал по този път сподели какво се е случило след смяната на термостата.

Благодаря много


Георги Пенчев


Термостат, наистина. Аз имах умерени проблеми с парното и по-сериозни с разхода и температурата на двигателя (на дълъг път изтиваше и бавно вдигаше температура). След смяната на термостата е трудно да си държиш ръката на струята от розетките.
:D


Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 16.04.2005
Местоположение: София,Младост 2
Пол: Мъж
Кара: e34, e36

Мнение от Kristopher » 21 Сеп 2005, 12:22

Като го смени,проблем с парното имаш ли ?



Смених го преди 2-3 месеца и много топло не съм пускал, но мисля че няма проблем с топлото
Изображение
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1041
Регистриран на: 15.08.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
Мечтае да кара: нещо с турбо
Детайли за колата: телефон

Мнение от Turboman » 21 Сеп 2005, 12:44

Защо не провериш термостатът по най простия метод известен на всички - палиш колата на студено,караш около 5 мин,спираш проверяваш радиатора дали е топъл и ако е топъл,а пък парното ти е слабо,значи наистина е термостатът за смяна.Съветвам те да си вземеш термостат от сигорно място,защото аз взех наи евтиния и имаше съвсем малка промяна

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 21 Сеп 2005, 17:02

Ами аз опита го направих тая сутрин и наистина започва да се затопля веднага и радиатора ... Само това ще да е :D

Термостат ще си купя само оригинален,но сега се двоумя дали вместо да ходя в Дару да не го купя от "Стиви ауто",където ще е може би на половината цена - демек около 60 лв. Чудя се защото имам познати с други марки автомобили,които си купиха евтиничко термостати и абсолютно не си решиха проблемите :confused:


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 21 Сеп 2005, 19:16

Като става въпрос за термостати, днес си купих за моята (Е30 М10) - Wahler от вносителя http://www.vdauto.com/
не съм го слагал още, така че е рано да се хваля, но:
1. В една руска книга за Е30 пишеше, че фабрично слагат Wahler (има мнения че фабрично се слага BEHR и м/у другото този на колата ми е такъв)
2. Цената му е 40 лв. Във ВАРИ2000 "оригинален" (което значи BEHR или WAHLER с емблемка на BMW) е 100 лв.

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 21 Сеп 2005, 19:31

Penchev написа:Термостат ще си купя само оригинален,но сега се двоумя дали вместо да ходя в Дару да не го купя от "Стиви ауто",където ще е може би на половината цена - демек около 60 лв.
Георги Пенчев
Ти луд ли си бе,
Що говориш наизуст?!
Моя термостат за Е39-ката беше 80 лв, та твоя ли?
Чакай с'а да погледнем к'во пише в ДаруКар?!!!!
Ааааа, трябва да видиш само кой е твоя?! ;)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 21 Сеп 2005, 19:56

Приятел,я гледай тук сега :arrow:

Справка за част

Номенклатурен номер : 13541730682
Описание : ТЕРМОСТАТ
Ед.цена (с ДДС) : 103.86 BGL
Няма наличност

:confused:

stenly,аз ти благодаря за информацията :wave:


Георги Пенчев
Изображение

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 21 Сеп 2005, 20:18

Аз си поръчвах термостат от САЩ щото цената е в пъти по-ниска дори и с транспорта от там :idea:


Справка за част

Номенклатурен номер : 11531315537
Описание : ТЕРМОСТАТ
Ед.цена (с ДДС) : 247.14 BGL
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 22 Сеп 2005, 0:20

Малееее Пеца,какво направи бе човек :shock: :shock: :shock:

Тия хора нямат сърце :!:

Ice, ти с твойте 80 лв за термостат направо си в класа на народните коли бе :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 656
Регистриран на: 8.08.2004

Мнение от Impasse » 22 Сеп 2005, 1:19

Penchev,ако термостатът ти ок,определено не е обезвъздушена добре :idea: Дори и да не е достигнала оптимална температура,при добри уплътнения,трябва парното да е огин и пламък :idea:Според мен имаш пропуск на въздух в системата. :idea:
One passion,one car,one life...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 22 Сеп 2005, 1:56

Не се лъжете да давате грешни пари на Дару.Оригиналният термостат
е Wahler и може да се намери за около 40 лв :!:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook