пак с таблото да ви занимая колеги...

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от ddddk » 23 Мар 2010, 22:10

Здравейте,

От известно време търся табло (с уредите) за моята кола (50206s2, siemens).

Попаднах на едно с добър външен вид и добра цена.

Обачееее, както вече знам от Стоян :bchug: , на таблото има VIN и като го чукнах в реалОЕМ-а излезе, че колата е 04/1991 година с DME Bosch Motronic M3.1 и без ВАНОС

Моята е 11/1992 година с DME Siemens MS40.1 и с ВАНОС

ВЪПРОСЪТ Е:

Аджеба, има ли чалъм бошовското табло да тръгне "пропърли" на моята кола?

С извинение, че ви занимавам отново с глупости поздрави.
Д
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от georgipass » 23 Мар 2010, 22:18

Хмм, аз лично не виждам каква разлика имат 2-те табла... ама все пак :) И двете са MotoMeter нали , или Bosch-a е VDO ???
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от ddddk » 23 Мар 2010, 22:39

на бошовото пише мотометер, а сименсовото не знам, защото нямам такова.
Ако на твоето пише мотометер, значи до тук добре.

Но мен ме притеснява кодинг плъг-а на таблото. Точно на него е ВИН-а и точно той е програмиран за Бош компютър.

Фактически сегашното ми табло е от М20 и точно това несъответствие пречи на диагностичния софтуер да разпознае колата. Като разкача таблото диагностиката става.

Да не стане така, че с "новото" табло резултатът да е старият?

Май сам си отговорих на въпроса, който зададох :mhihi: :oops: :mhihi:

Но, нека и други колеги да допълнят... или пък може и да греша...

Поздрави,
Д
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от georgipass » 23 Мар 2010, 22:47

MotoMeter e Сименското :)
Изображение

Бобо Дебелия
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E30/E36/E34

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от methanol » 23 Мар 2010, 22:50

Маи на всички пише мотометър... Моите 4 :mhihi: са все бошовски и пише мотометър.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от @2bar » 24 Мар 2010, 1:11

малко встрани от темата, ама пак е по темата -

ddddk, пробвал ли си да четеш колата със закачено табло и откачен ABS?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от dokie » 24 Мар 2010, 1:33

@2bar написа:малко встрани от темата, ама пак е по темата -

ddddk, пробвал ли си да четеш колата със закачено табло и откачен ABS?

Мога ли да попитам какво точно ще се постигне така и с какво трябва да се чете - Карсофт или нещо по-сериозно?
Моята е същия месец и година - карсофта казва, че и на мен компа е този... на таблото освен електроник пише нещо EG11, ... отзад на таблото в долната част имаше някаква зелена квадратна "джаджа" - не е ли това чипа на таблото, който съхранява вин, км. и там останалите глупости излизащи при теста... знам, че на следващите има чип, който се препрограмира за различните модели... ама нямам точна идея при нашите каляски...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от cod-cdbp » 24 Мар 2010, 11:04

аз не виждам голяма разлика в таблата освен може би какъв температурен датчик ще имаш на главата за да показва, и какъв сигнал ще идва от ЕКУ-то до оборотомера. другото на чиста теория е еднакво.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от ddddk » 25 Мар 2010, 19:28

Здравейте колеги,

Благодаря за активността.

Ще помоля колегата @2bar да прояви разбиране и да не отговоря на въпроса му. Страхувам се, че ще избягаме от конкретиката на темата, ще я разводним, а аз малко бързам да не изтърва това табло, което съм намерил.

Един наш колега ми даде идеята да сменя кодинг плъга с нов от официалния вносител.
Чудесно, но при проверка ето какво отговори последният:

Номенклатурен номер : 62119067683
Описание : CODIERSTECKER (CODE)
Ед.цена (с ДДС) : 281.08 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените

Кофтиииии :evil:

Обаче ми хрумна друга възможност да таковам Оня във въздуха... и ... имам

НОВ ВЪПРОС:

Може ли да се прекодира кодинг плъг от бошовско табло за сименсова кола?

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от cod-cdbp » 25 Мар 2010, 20:04

всичко може :mhihi: :mhihi: :mhihi:
защо просто не намериш кола аналогична на твойта като конфигурация и не вземеш кодинга колкото да си го копираш?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от ddddk » 25 Мар 2010, 21:25

не разбрах ... :banghead:

айде обясни по простичко, де, плииийс...

да взема кодинга от ... някого... да кажем, че ще намерим...

Да го занеса къде?
там да дам и друг кодинг?
какъв?
от къде да го взема?
става ли от бошовската кола?

аз не разбирам от електроника, колега. Не ми се смей, моля.
Аз съм железар.

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от Ненко Вранков » 25 Мар 2010, 22:14

Работата е там че чиповете са кодирани .. самата маркировка на тях си я слагат от завода производител и фактически не се знае самия елемент какъв е... и в ECU-тата е същото..
.bin файла от чипа предполагам ще можеш да го свалиш с програматор, но не е съвсем сигурно че можеш да го презапишеш на другия...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от @2bar » 25 Мар 2010, 22:56

Ако си сигурен в диагнозата (че колата не се чете заради тазблото) по - добре си търси табло, което отговаря на твоята електроника, единственият проблем ще са записаните км.

Самият кодинг е една памет, която струва центове, но политиката на фирмата е друга работа. Работата с четенето е малко.....първо трябва да знаеш, каква е, после идва, че в нея са записани и км и са взети и мерки да не става толкова лесно.

А и при тази цена на кодинга...и всичко това, само заради неудобството, че при четене трябва да се маха таблото? Не знам, как е при БМВ България но обикновено кодинга е "празен" и после се плаща допълнително и за програмиране (около 1 час).

Иначе въпроса за ABS си беше съвсем на място. На повечето бюлетини от БМВ, които са ми попадали, се споменава точно за такива случаи - невъзможност за четене на електрониката на мотора и като причина за това пишат, че е ABS (датчиците се намагнетизирвали и бъркали цялата работа).


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от dinozab » 25 Мар 2010, 23:05

@2bar написа:..........

Иначе въпроса за ABS си беше съвсем на място. На повечето бюлетини от БМВ, които са ми попадали, се споменава точно за такива случаи - невъзможност за четене на електрониката на мотора и като причина за това пишат, че е ABS (датчиците се намагнетизирвали и бъркали цялата работа).

Значи трябва да се изключи направо целия компютър на АВS а не съществува ли риск при даване на контакт и изключен компютър да стане някой фал :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...

Мнение от @2bar » 25 Мар 2010, 23:21

dinozab написа:
@2bar написа:..........

Иначе въпроса за ABS си беше съвсем на място. На повечето бюлетини от БМВ, които са ми попадали, се споменава точно за такива случаи - невъзможност за четене на електрониката на мотора и като причина за това пишат, че е ABS (датчиците се намагнетизирвали и бъркали цялата работа).

Значи трябва да се изключи направо целия компютър на АВS а не съществува ли риск при даване на контакт и изключен компютър да стане някой фал :roll:


Просто махаш щекера на ABS. Не, какъв фал да стане при откачен комп. на ABS и даване на контакт?

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook