Настройка дебитомер
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Настройка дебитомер
Колеги, на няколко места във форума попаднах на твърдения че дебитомера се "настройва".
Става дума за двигател м50б20, без ванус и ламбда сонда. Как се настройва дебитомера и къде се намира винта за настройка?
Става дума за двигател м50б20, без ванус и ламбда сонда. Как се настройва дебитомера и къде се намира винта за настройка?
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Настройка дебитомер
Shishmanov написа:Колеги, на няколко места във форума попаднах на твърдения че дебитомера се "настройва".
Става дума за двигател м50б20, без ванус и ламбда сонда. Как се настройва дебитомера и къде се намира винта за настройка?
на самия дебитомер.


махаш пласмасовата тапа и въртиш.трябва ти газ анализатор за да настроиш сместа.
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Настройка дебитомер
Благодаря за информацията колега!
Не ми е нужен газ анализатор - те са така направени че ако настройваш по тях колата ти работи на яко бедна смес и не върви. Аз имам много опит с регулировка на карбуратори и смятам че ще си го настроя перфектно и на усет.
п.с. струва ми се че в момента на празен ход сместа ми е богата, затова искам да го пипна.
Не ми е нужен газ анализатор - те са така направени че ако настройваш по тях колата ти работи на яко бедна смес и не върви. Аз имам много опит с регулировка на карбуратори и смятам че ще си го настроя перфектно и на усет.
п.с. струва ми се че в момента на празен ход сместа ми е богата, затова искам да го пипна.
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Настройка дебитомер
@2bar написа::banghead:
Какво има бе колега?
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Настройка дебитомер
Shishmanov написа:@2bar написа::banghead:
Какво има бе колега?
завижда ти на усета


Re: Настройка дебитомер
Shishmanov написа:@2bar написа::banghead:
Какво има бе колега?
Stanchev позна.

Иначе малко по - сериозно - колега, този винт (като изключим факта, че не при всички го има) не случайно е с пломба. И единствената причина да е така, е неквалифициран персонал (или такива, които си нямат ама никаква идея, какво правят) да нямат достъп до него.
Ако колата не е в час, това е последното място, където се пипа и то ако знаеш, какво правиш и ако имаш необходимите инструменти (газ анализатор, ама не такъв, който стои само за парлама, а такъв, който работи). Т'ва, че имаш усет и ще го направиш по - добре, отколкото ако мериш, общо взето са само бош лаф приказки. Неслучайно и самият дебитомер се записва в комп., защото разсейването при производството им е голямо. С две думи, ако започнеш да въртиш, съм почти сигурен, че следващата ти тема ще е нещо от сорта с обороти на празен ход или подобна.
Общо взето като гледам почти винаги е едно и също - колата има проблем, започват се с най - различни дивотии, колата се скапва тотално и после се завършва с това, че 520 било умряло...

Пък, ако наистина имаш усет, давай....ама ме съмнява.
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Настройка дебитомер
Както споменах по нагоре - имам МНОГО опит с регулиране на карбуратори. Ако някога си регулирал карбуратор,значи знаеш че на повечето(да не кажа на всички) винта за качеството на сместа е заводски пломбиран, точно като този на дебитомера, именно с тази цел - да не пипа сульо и пульо.
Повярвай ми много добре знам какво правя, а и да не постигна по добър ефект - ще го върна пак на това положение на което е било - просто броя колко оборота от винта отвивам, или съответно навивам и така винаги мога да се върна на началното положение.
Иначе разбирам вашата гледна точка, на хора които никога не са се занимавали с такова нещо като "настройка на сместа на празен ход" и е съвсем логично да си мислите "абе тоя не знае кво говори/прави" при положение че вие не бихте се справили с такава регулировка без уред.
Повярвай ми много добре знам какво правя, а и да не постигна по добър ефект - ще го върна пак на това положение на което е било - просто броя колко оборота от винта отвивам, или съответно навивам и така винаги мога да се върна на началното положение.
Иначе разбирам вашата гледна точка, на хора които никога не са се занимавали с такова нещо като "настройка на сместа на празен ход" и е съвсем логично да си мислите "абе тоя не знае кво говори/прави" при положение че вие не бихте се справили с такава регулировка без уред.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Настройка дебитомер
наистина човек без уред може да се справи с регулировката на празен ход в известни граници,просто се усещата по самата работа на мотора и от миризмата на изгорелите газове,пък и да се влоши работата на мотора не е фатално,винаги можеш да се върне старата настройка,болта не е сложен за красота там,просто след дългогодишна работа на мотора параметрите се изменят и се налага регулиране,моторите с ландасонда нямат нужда от подобен болт защото следят газовете и на изхода.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Настройка дебитомер
Някои настройки по нашите коли на няколкостотин К наистина е по-добре да се правят по-усет.Фабричните стойности са за нови двигатели и колата не би вървяла добре ако е настроена с тях.Да кажем ако се регулира по фабрични стойности ГНП на един М51 на сериозни километри той едва ще се влачи,може и да пали трудно топъл.Просто регулирането го правиш така както ти харесва да върви колата.Тук ми се струва ,че случаят е такъв
След няколко диагностики на моята кола и за потвърждаване смяна на датчици,бензинова помпа,свещи и какво ли не,презаписване на софтуера на DME ,след като всички вдигнаха ръце от нея,колата ми се движи доста добре-определено по-добре от оргинален М50В20А
благодарение на една импровизация на термодатчика на антифриза.Е наистина може и по друг начин-да я закарам на "професионалистите" от Дару кар и срещу 2-3К лева ,след 20-на дни всичко ще е наред,макар ,че историята може да свърши и с познатото-еми тя е много стара,по нея е пипано и т.н. както са си изпатили някои колеги 
След няколко диагностики на моята кола и за потвърждаване смяна на датчици,бензинова помпа,свещи и какво ли не,презаписване на софтуера на DME ,след като всички вдигнаха ръце от нея,колата ми се движи доста добре-определено по-добре от оргинален М50В20А


Re: Настройка дебитомер
Shishmanov написа:Както споменах по нагоре - имам МНОГО опит с регулиране на карбуратори. Ако някога си регулирал карбуратор,значи знаеш че на повечето(да не кажа на всички) винта за качеството на сместа е заводски пломбиран, точно като този на дебитомера, именно с тази цел - да не пипа сульо и пульо.
Повярвай ми много добре знам какво правя, а и да не постигна по добър ефект - ще го върна пак на това положение на което е било - просто броя колко оборота от винта отвивам, или съответно навивам и така винаги мога да се върна на началното положение.
Иначе разбирам вашата гледна точка, на хора които никога не са се занимавали с такова нещо като "настройка на сместа на празен ход" и е съвсем логично да си мислите "абе тоя не знае кво говори/прави" при положение че вие не бихте се справили с такава регулировка без уред.
Нито искам да ти развалям темата, нито нищо. Повярвай ми това го написах, защото съм минал и през карбуратори и през японски чикии, с техните "гъби" и т.н. На усет и миризма, можеш да го докараш грубо, ако качеството на бензина е гарантирано. Ама с цветущият ни бензин, малко ме съмнява. И другото - колко км. градско и извънградско трябва да навъртиш, при положение, че наистина имаш усет за да си сигурен, че си постигнал нещо?
В края на краищата колата си е твоя и можеш да правиш, каквото си искаш, но не вярвам след въртенето разхода на бензин да е нормален.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Настройка дебитомер
Koлега, като приключиш с настройката, сподели какво е станало.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Настройка дебитомер
@2bar написа:Shishmanov написа:
Нито искам да ти развалям темата, нито нищо. Повярвай ми това го написах, защото съм минал и през карбуратори и през японски чикии, с техните "гъби" и т.н. На усет и миризма, можеш да го докараш грубо, ако качеството на бензина е гарантирано. Ама с цветущият ни бензин, малко ме съмнява. И другото - колко км. градско и извънградско трябва да навъртиш, при положение, че наистина имаш усет за да си сигурен, че си постигнал нещо?
В края на краищата колата си е твоя и можеш да правиш, каквото си искаш, но не вярвам след въртенето разхода на бензин да е нормален.
колега,дори и завоските настройки да са перфектни,при нашия некачествен бензин нали се сещаш........

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Настройка дебитомер
аз лично когато си настройвах дросела (понеже така стана че го разбъзиках), пуснах си колата, на борда скрита функция номер 3, която показва разход на горивото в литри/час и докарах настройка близка до заводската.

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Настройка дебитомер
_65536_kb_sec_ написа:аз лично когато си настройвах дросела (понеже така стана че го разбъзиках), пуснах си колата, на борда скрита функция номер 3, която показва разход на горивото в литри/час и докарах настройка близка до заводската.



21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани