Въпрос относно датчика за климатика

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Въпрос относно датчика за климатика

Мнение от Ненко Вранков » 22 Мар 2010, 18:26

Здравейте!
Интересува ме как точно е реализирана работата на температурния датчик за климатика.
Датчика е двоен - 91/99*С
Първа степен за какво служи и втора за какво служи?
Предполагах, че едната е за 2-ра степен на перката на климатика, а другата за да изключи климатика при прекалено повишаване на температурата.
Ок, но 91*С са прекалено малко за да се включва 2-ра степен на перката... би трябвало при 99* да се включва, но тогава за какво е този за 91* ?
Изключването на климатика да не би да го има само при по-новите модели... при някои Е36-ци съм виждал че има още един датчик, но той е на 108*... да не би той да е за изключване на климатика?

Ако някой е на ясно за 2-те степени на датчика, коя за какво е, нека да обясни, моля :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 4.05.2008
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос относно датчика за климатика

Мнение от tisho_ » 22 Мар 2010, 20:12

91*С е за първа степен, а 99*С е за втора степен при нито една от стойностите не се изключва климатика.
тази събота си обслужвах климатика и смених точно този датчик на радиатора

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос относно датчика за климатика

Мнение от zvetiko » 22 Мар 2010, 20:44

dj_ennsy_1 написа:Здравейте!
Интересува ме как точно е реализирана работата на температурния датчик за климатика.
Датчика е двоен - 91/99*С
Първа степен за какво служи и втора за какво служи?
Предполагах, че едната е за 2-ра степен на перката на климатика, а другата за да изключи климатика при прекалено повишаване на температурата.
Ок, но 91*С са прекалено малко за да се включва 2-ра степен на перката... би трябвало при 99* да се включва, но тогава за какво е този за 91* ?
Изключването на климатика да не би да го има само при по-новите модели... при някои Е36-ци съм виждал че има още един датчик, но той е на 108*... да не би той да е за изключване на климатика?

Ако някой е на ясно за 2-те степени на датчика, коя за какво е, нека да обясни, моля :)


Първа степен се включва с пускането на климатика.Втора се включва при едно от двете условия ,за които си има датчици-повишаване на налягането на фреона ,за което има датчик върху дехидратора и когато перката на водния радиатор не успява да се справи сама ,температурата на антифриза се покачва,тогава на климатика и помага.Има и едно по-рядко срещано изпълнение когато колата фабрично е заявена ,че ще тегли ремарке или каравана,се монтира още един термодатчик до стандартните 2 ,който при нужда включва перката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Въпрос относно датчика за климатика

Мнение от Ненко Вранков » 22 Мар 2010, 20:51

tisho_ написа:91*С е за първа степен, а 99*С е за втора степен при нито една от стойностите не се изключва климатика.
тази събота си обслужвах климатика и смених точно този датчик на радиатора

колега, не е така... първа степен на перката си тръгва, когато се включи компресора... мотора може да е на 60*С и перката пак си тръгва... интересува ме 2-ра степен на перката при коя от двете температурни граници сработва - 91*С или 99*С ?
Ще си слагам ел. перка вместо виското и обмислям варианти. Не знам при колко градуса да я карам да се включва на 1-ва и при колко на 2-ра степен.
Засега съм го замислил първа степен да тръгва при 85-87*С, а втора при 91*С.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 4.05.2008
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос относно датчика за климатика

Мнение от tisho_ » 23 Мар 2010, 0:51

:bowdown: извинявам се за подвеждащата информация :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Въпрос относно датчика за климатика

Мнение от Stanchev » 23 Мар 2010, 1:36

zvetiko написа:
dj_ennsy_1 написа:Здравейте!
Интересува ме как точно е реализирана работата на температурния датчик за климатика.
Датчика е двоен - 91/99*С
Първа степен за какво служи и втора за какво служи?
Предполагах, че едната е за 2-ра степен на перката на климатика, а другата за да изключи климатика при прекалено повишаване на температурата.
Ок, но 91*С са прекалено малко за да се включва 2-ра степен на перката... би трябвало при 99* да се включва, но тогава за какво е този за 91* ?
Изключването на климатика да не би да го има само при по-новите модели... при някои Е36-ци съм виждал че има още един датчик, но той е на 108*... да не би той да е за изключване на климатика?

Ако някой е на ясно за 2-те степени на датчика, коя за какво е, нека да обясни, моля :)


Първа степен се включва с пускането на климатика.Втора се включва при едно от двете условия ,за които си има датчици-повишаване на налягането на фреона ,за което има датчик върху дехидратора и когато перката на водния радиатор не успява да се справи сама ,температурата на антифриза се покачва,тогава на климатика и помага.Има и едно по-рядко срещано изпълнение когато колата фабрично е заявена ,че ще тегли ремарке или каравана,се монтира още един термодатчик до стандартните 2 ,който при нужда включва перката.

сигурен ли си че датчика на дехидратора не спира компресора, а пуска втора степен на перката?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Въпрос относно датчика за климатика

Мнение от kirililiev » 23 Мар 2010, 4:38

датчика който седи на радиатора е независим от системата на климатика,той взема инфо от температурата на водата и служи за допълнително охлаждане ако случайно виското не смогва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос относно датчика за климатика

Мнение от zvetiko » 23 Мар 2010, 9:10

сигурен ли си че датчика на дехидратора не спира компресора, а пуска втора степен на перката?


Така милиционерски поставен въпроса,ме кара да се смущавам. :mhihi: :mhihi: :mhihi: Колега ,преди две години си бях играл с буксите върху дехидрататора-бяха две,едната е за компресора ,другата за втората степен,в един сервиз за климатици ми казаха ,че датчика ,който командва превключвателите е за налягане.

интересува ме 2-ра степен на перката при коя от двете температурни граници сработва - 91*С или 99*С ?


Колега 2-ра степен на перката се командва и от датчик за налягане.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Въпрос относно датчика за климатика

Мнение от Stanchev » 23 Мар 2010, 12:32

втора степен сработва от 99с
иначе има различни датчици при различните системи, но най-общо казано изпълняват следните роли :
-при достигане на критично налягане се спира работата на компресора
-при високо налягане се пуска втора степен на перката
-при ниско налягане спира втората степен

отделно в компресора има температурен датчик, когато системата изпусне масло/фреон се активира този датчик и спира работата на компресора с цел да не прегрее.
но какви са точно в нашите коли тези датчици не мога да кажа.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Въпрос относно датчика за климатика

Мнение от Ненко Вранков » 23 Мар 2010, 22:05

Намерих схемата... сега вече ми е ясно... при достигане на 91*С датчика прави байпас на регулатора на налягането върху дехидрататора и първа степен тръгва дори и да нямаме необходимите 18bar налягане... а 99*С включва перката на 2-ра степен.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook