Проблем със зареждането

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Проблем със зареждането

Мнение от Shishmanov » 20 Мар 2010, 10:55

Здравейте! Преди няколко дни след няколкочасово слушане на музика+пуснат плафон в купето си съборих акумулатора, та се наложи да паля с дърпане - както и да е, запалих, покарах, акумулатора се зареди дотолкова че стартера въртеше и колата си палеше.
Вчера паля си аз - лампата за генератора светеше, изфорсирах леко до около 1200-300 оборота и лампата угасна. Викам си всичко е ок и потеглих. Да ама след около километър колата взе да прекъсва и угасна. Пробвах да запаля, ама нъц... стартера не ще да завърти т.е. няма ток. Свалих акумулатора и го заредих снощи. Сега го качих на колата, но като дам на контакт лампата за генератора свети съвсем слабо(трябва да затъмня таблото с ръка за да се види денем) и след като запаля продължава да свети по същия начин - слабо. Това би трябвало да значи че не зарежда, но това ще го проверя с уред до няколко часа.
Имате ли идея какво е станало, на какво се дължи проблема?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Проблем със зареждането

Мнение от Ненко Вранков » 20 Мар 2010, 11:12

Ми ще смениш четките и готово. 15лв са.. като на голф.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Проблем със зареждането

Мнение от Shishmanov » 20 Мар 2010, 11:19

А дали е от четките? Ако е от тях при угасен мотор лампата би трябвало да свети силно,а при запален слабо. :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Проблем със зареждането

Мнение от Владо » 20 Мар 2010, 11:25

трудно ще го разгадаем така... отиваш на специалист, той си знае... на мен на кола преди ми светваше лампата на акумулатора като извадя ключа, а на контакт гаснеше :mhihi: ... оказа се диоден блок :evil:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Проблем със зареждането

Мнение от Shishmanov » 20 Мар 2010, 11:34

Знам ли - може някой от колегите с повече опит с тези машини да се е сблъсквал с такъв или подобен проблем :)

п.с. Алтернатор от Е36 със същия двигател(м50б20) дали ще стане? А също и от е34 525i (м50б25)?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: Проблем със зареждането

Мнение от golov_bg » 20 Мар 2010, 12:12

аз имах подобен проблем година я карах на такава лампа но като я замеря зарежда,като стана студено уж зарежда пък на сутринта няма никой,четки наред,диоден блок намотки релето ново беше,и се оказа релето,било 50А,а на мойта е 60А смених го 15лв и сега е 6....но иди на майстор той най-добре ще ти каже иначе има излишни главоболия
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Проблем със зареждането

Мнение от Shishmanov » 20 Мар 2010, 12:32

По принцип не обичам да ходя при мърлячи наречени "майстори" понеже тяхната цел е главно да ти вземат парите, а да не говоря за качеството на работата което е под всяка критика. Така че по скоро съм склонен да подменя алтернатора, отколкото да дам същите пари на някой "майстор" и накрая колата пак да не е наред и в крайна сметка да дам още толкова пари за алтернатор :)

п.с. къде се намира релето за алтернатора?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Проблем със зареждането

Мнение от dokie » 20 Мар 2010, 13:03

Преди няколко дни се занимвах с алтернатора, но забравих да снимам... а проблем съм имал подобен и няколко пъти с фиата... ама там бе наред: четки, реле-регулатор, диоден блок и накрая статор... през период около година :)
При БМВ-то: преди около седмица започна да присветва леко лампичката и да гасне като дам "жега", понякога обаче не искаше и да светне като е само на контакт... през четките идва (-)а за да свети... не прави контакт не свети... лошото е, че когато не прави никакъв контакт и при запален двигател пак не свети... и аз угаснах по същия начин, но пред гаража - спаси ме музиката, която слушам на мах :mhihi: - само като усетих, че изчезнаха басите на ампа - скочих с мултицета от жабката и разбрах за какво иде реч - спиране на всички консуматори и газ към вкъщи (бях близо - късмет :) )... интересно ми е, че като падна напрежението лампата за ABS-а светна постоянно и не бачкаше системата... около 1км след това бе края на пътешествието.
Разглобих (ако има нужда от някакво обяснение по-подробно ще помагаме) и видях, че едната четка вече е прекалено къса и малко почерняла - т.е. не е правила контакт добре... поръчах БОШ четки за 140А алтернатор за 2.64лв от Ауто1 по ВИН, ама се оказаха по-големи и отидох с моето реле при "местен майстор" имам пълно доверие на човека - досега не е сгрешил, а и това е учил, цял живот работил, набор на баща ми... подарих му непасващите, замери релето - каза ОК - отидох и за 2лв си закупих четки Magnetti Marelli от авточасти при познат... там имаше релета: MOBILETRON 15lv, HUGO - 25lv... в АУТО+ ми казаха цени: Беру ~80lv, Bosch ~ 140lv; в Ауто1 Боша бе 44лв :dunno: - взех четките - малко падна пилене на едното краче с турбинка и борер... (ако майстора ви го прави негов си проблем :mhihi: - другото е достъпно за резачки)... запояване и готово. Внимавайте пластината, която се прибира, за да излезе релето да не я огънете много - трябва да прави контакт при монтирано реле - иначе пак не зарежда (заради нея разглобявах 2 пъти)... проверете си и колекторите (мястото където опират четките) единия моя се е изял много и скоро ще трябва да ги сменявам, че пак ще увисна...
По-лош вариант е диодния блок - както колегата е написал, но се надявам и мисля, че не е - като свалиш виж четките и ще разбереш :)
Ако имаш приятел жичкаджия (дори и без образование - като мен :oops: ) по-добре при него или с твой приятел при негов "мастор" да те заведе... ама най-добре със свален алтернатор и реле - да не ти взима допълнително пари :)
Релето е вътре в задната част на алтернатора - като сваляш пластмасовия капак - внимавай с отверката - равномерно повдигаш отвсякъде след развиването на 3-те гайки + малката при шпилките... и после продухай умрялата флора и фауна вътре :mhihi: ...
Ако шайбата на ремъка е същата и ушите са на абсолютно същото разстояние и разположение - не виждам защо да не стане и от е36... но малка разлика да има - не можеш го монтира... виж четките - ако са те смени ги за 2лв + нещо на приятел/майстор и недей търси друг алтернатор... ако е нещо по-сериозно тогава.
Успех и късмет!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Проблем със зареждането

Мнение от Shishmanov » 20 Мар 2010, 13:27

Колега, работата е там че съм студент във Велико търново и тук нямам никакви условия и инструменти за каквито и да било ремонти, та затова се чудя дали направо да не потърся друг алтернатор. Да не стане да сменя четки, пък то да е реле, да сменя и него и накрая да е от диодния блок :mhihi:
Благодаря много за информацията, много помогна.
А има ли още нещо дребно което мога да проверя - има ли друго реле за алтернатора, някой кабел за маса и т.н.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Проблем със зареждането

Мнение от dokie » 21 Мар 2010, 0:09

Не се сещам какъв кабел да провериш лесно - като отвориш ще видиш... ако са износени четките и/или нагорели (може и даже предимно едната) то те са проблема (най-голяма вероятност - няма 100% знаеш :) )... ако са достатъчно дълги обаче лошо... там вече наистина може и от другите неща... отвори утре ако е хубаво времето и виж... така или иначе не можеш я кара без зареждане... ако имаш пари няма лошо дори и нов алтернатор да вземеш, ама като вземеш 2-ра ръка и на него не знаеш какво е положението и дали няма да те остави след 1000км по същия начин... а ако си смениш четките (примерно де - ако са те) поне ще знаеш, че скоро няма да се занимаваш с този консуматив... ако ти го подаряват другия алтернатор и пасне - слагай го и си карай... ще си ревизираш твоя когато можеш при твой човек "у вашта маала" ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Проблем със зареждането

Мнение от Shishmanov » 21 Мар 2010, 0:30

Засега съм се спрял на вариянта да взема алтернатор втора ръка и да го сменя. Като се прибера ще отворя моя да му направя профилактика и да сменя четки и ще си чака реда, като резерва при запасните части :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Проблем със зареждането

Мнение от Shishmanov » 21 Мар 2010, 1:25

Колеги, може ли да ми кажете кой е кабела за "масата на генератора" В книгата прочетох че ако е корозирал или разхлабен може да предизвика проблем като моя.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Проблем със зареждането

Мнение от dokie » 22 Мар 2010, 0:14

Не зная какво точно се има в предвид под маса на генератора, той си я взима/дава от/на корпуса, а тъй като е накуп с двигателя - то предполагам се има на идея мястото, където е свързан двигателя с шасито... ако не греша бе отпред вдясно при компресора някъде (това при мен - ама не съм сигурен) - като огледаш хубаво ще видиш :)... ама понеже на този куп е и стартера то предполагам няма да върти ако не е добър контакта...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Проблем със зареждането

Мнение от Shishmanov » 23 Мар 2010, 23:43

Здравейте колеги, преди няколко часа подмених алтернатора с такъв от е36 м50 и работата заспа - давам на контакт лампата за акумулатора светва, силно както си трябва, паля и лампата угасва, та засега всичко е ОК. :smoke: :driving: :bchug:

Новия алтернатор е по слаб - 80 ампера, а стария беше 120, но мисля че няма да има проблем, все пак производителя е оставил запас.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 22.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw X3 Е83 М47
Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d

Re: Проблем със зареждането

Мнение от saint85 » 24 Мар 2010, 9:53

Новия алтернатор е по слаб - 80 ампера, а стария беше 120, но мисля че няма да има проблем, все пак производителя е оставил запас



Радвам се колега че моя алтернатор ти е свършил работа :) Нали с тебе говорихме че може малко да е слаб е явно е добре. Та аз да питам че ми стана интересно - ти беше с ел. стъкла и централно и климатик нали ? Идеята ми е дали наистина 80 ампера са достатъчни


П.С. Все пак е свален от кола със същите екстри само че Е36 :P
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook