Газова уредба на Е34 520i
Модератор: Технически модератори
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Газова уредба на Е34 520i
Здравейте колеги! Поразрових се из форума и темите за газова уредба, но никъде не открих точно това което ме интересува, а по скоро четох дискусии "за и против газта".
Ситуацията е следната:
На моята 520-ка(М50Б20) има монтирана обикновенна газова уредба. Монтирана е в италия и уредбата е Ланди ренцо. Бившия собственик обаче решил че на газ няма да кара и за да не му се разваля вървежа на бензин сменил всмукателния колектор, т.е. сложил такъв който не е дупчен и сега колата върви само на бензин. Уредбата е монтирана, но не е свързана. Ходих при разни газаджии и те още като ме видят че съм с БМВ започват да ме убеждават че тая кола не може да върви с обикновенна газова, че и трябва газов инжекцион, иначе постоянно щяла да гърми и да троши дебитомери и т.н. и ми обясняват колко евтино щяло да ми излезе да си сложа газов инжекцион - "само" 1200-1500 лева - какво му плащаш? Аз им обяснявам че в момента нямам възможност да дам толкова пари за газов инжекцион и че просто искам да си свържа газовата уредба, казвам им че щом тази кола преди е вървяла с обикновенна газова значи и сега ще върви и т.н., но "майсторчетата" мислят самокак да вземат парите на хората все пак...
Моля кажете ми възможно ли е колата да се направи да работи добре с обикновенна газова, без да гърми и други такива ексцесии?
Нека колегите които карат е34-ки на газ да споделят опит при тях как е?
Стария колектор с който колата е карана на газ има 2 дупки за кихалки, отделно самата плочка е някаква комбинирана, пак с кихалка. Според вас тези кихалки не вършат ли работа срещу гърмежите? Макар че според мен една газова уредба, ако е изправна и добре регулирана не би трябвало да гърми.
Нека колегите които карат е34-ки на газ да споделят опит при тях как е?
Ситуацията е следната:
На моята 520-ка(М50Б20) има монтирана обикновенна газова уредба. Монтирана е в италия и уредбата е Ланди ренцо. Бившия собственик обаче решил че на газ няма да кара и за да не му се разваля вървежа на бензин сменил всмукателния колектор, т.е. сложил такъв който не е дупчен и сега колата върви само на бензин. Уредбата е монтирана, но не е свързана. Ходих при разни газаджии и те още като ме видят че съм с БМВ започват да ме убеждават че тая кола не може да върви с обикновенна газова, че и трябва газов инжекцион, иначе постоянно щяла да гърми и да троши дебитомери и т.н. и ми обясняват колко евтино щяло да ми излезе да си сложа газов инжекцион - "само" 1200-1500 лева - какво му плащаш? Аз им обяснявам че в момента нямам възможност да дам толкова пари за газов инжекцион и че просто искам да си свържа газовата уредба, казвам им че щом тази кола преди е вървяла с обикновенна газова значи и сега ще върви и т.н., но "майсторчетата" мислят самокак да вземат парите на хората все пак...
Моля кажете ми възможно ли е колата да се направи да работи добре с обикновенна газова, без да гърми и други такива ексцесии?
Нека колегите които карат е34-ки на газ да споделят опит при тях как е?
Стария колектор с който колата е карана на газ има 2 дупки за кихалки, отделно самата плочка е някаква комбинирана, пак с кихалка. Според вас тези кихалки не вършат ли работа срещу гърмежите? Макар че според мен една газова уредба, ако е изправна и добре регулирана не би трябвало да гърми.
Нека колегите които карат е34-ки на газ да споделят опит при тях как е?
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Газова уредба на Е34 520i
Ела да ти "вържа" газовата и ще ти кажа какво да вземеш още към нея и ще си на 6, па на ония им кажи че ако пукне ще им подариш колата, баси нещастниците.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Газова уредба на Е34 520i
Газовият инжекцион се избива за 10К,за 30К се избива разликата между инжекцион и обикновена газова.Да не говорим ,че с обикновена,колата винаги се спъва и върви по-лошо.За да не гърми много,ти трябва мощен изпарител-поне 140 киловата ,който да се монтира под смукателният колектор,монополюсни свещи ,които трябва да ги сменяш доста по-рано от предвиденото,смяна на въздушен филтър на 5К,да се пусне малко повече газ-вдигаш разхода,но си спестяваш някои неща,всичко по запалителната уредба трябва да е перфектно-и там не се знае какво ще трябва да смениш,всичко по всмукването на въздуха трябва да е перфектно-и там не се знае какво ще трябва да смениш.
Като гледам може и по-бързо да се избива разликата между обикновена и инжекцион
Като гледам може и по-бързо да се избива разликата между обикновена и инжекцион

- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Газова уредба на Е34 520i
Знам че газов инжекцион е по-добре, но в момента просто нямам възможност да отделя толкова пари, иначе за по нататък го имам като идея 

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Газова уредба на Е34 520i
zvetiko написа:Газовият инжекцион се избива за 10К,за 30К се избива разликата между инжекцион и обикновена газова.Да не говорим ,че с обикновена,колата винаги се спъва и върви по-лошо.За да не гърми много,ти трябва мощен изпарител-поне 140 киловата ,който да се монтира под смукателният колектор,монополюсни свещи ,които трябва да ги сменяш доста по-рано от предвиденото,смяна на въздушен филтър на 5К,да се пусне малко повече газ-вдигаш разхода,но си спестяваш някои неща,всичко по запалителната уредба трябва да е перфектно-и там не се знае какво ще трябва да смениш,всичко по всмукването на въздуха трябва да е перфектно-и там не се знае какво ще трябва да смениш.
Като гледам може и по-бързо да се избива разликата между обикновена и инжекцион
пробега на свещите се увеличава значително
http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm
тук пише предимствата и недостатъците,обикновенна газова уредба може да се монтира на м50,просто трябва точния човек и да се спазят някой тънкости,разхода на гориво е с 10% по голям от на газовия инжекцион,но разходите за подръжка компенсират.
Последна промяна kirililiev на 18 Мар 2010, 19:40, променена общо 1 път
Re: Газова уредба на Е34 520i
Трябва ти човек с повече познания, а от там натататък вече всичко зависи от теб.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Газова уредба на Е34 520i
Aз карам вече 2 години и 3 месеца с обикновена газова Lovato, която си я сложих сам в нас... гърмежи не е имал до сега...
Условията са:
- възможно най-къси пътища на газта
- перфектна запалителна система (свещи/лули)
- по-спокойна работа с педала на газта
Гледайте монтажа да го извършите културно, а не отвсякъде да минават маркучи, кабели.. да стане една паяжина, която да е предпоставка за инциденти...
Успех!
Условията са:
- възможно най-къси пътища на газта
- перфектна запалителна система (свещи/лули)
- по-спокойна работа с педала на газта
Гледайте монтажа да го извършите културно, а не отвсякъде да минават маркучи, кабели.. да стане една паяжина, която да е предпоставка за инциденти...
Успех!
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Газова уредба на Е34 520i
Колега може ли да споменеш някои от въпросните "тънкости" за да работи добре на газ? Едно от нещата които знам е, че изпарителя трябва да е монтиран максимално близо до всмукателния колектор.
- gi4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Хисар
- Пол: Мъж
- Кара: -ше Е34 525 м50
Re: Газова уредба на Е34 520i
колега, съмнително ми се вижда при вече монтирана газова уредба да се откаже да я ползва, може причината да е друга?! карал съм и с обикновена газ...поработи няколко месеца перфектно и почне, първо по-рядко, ппосле...само малко да "вдишне въздух отнякое съединение, нещо някоя искра да не е както тря, кабелче, свещичка, нещо друго...ходя в някой сервиз и на газ анализ и после 5-6 месеца е перфектна, после...познатата история...сега съм с ГИ и няма място за сравнение...ама все пак пробвай, ако си доволен, ще караш така, ако не...може да се получи малко двойна работа...успех!!!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Газова уредба на Е34 520i
Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително
Става въпрос ,за качеството на искрата поради естественото стареене,а не поради натрупването на нагар.Между другото нагара ,който се образува и при бензин е минимален ,ако всичко по двигателя е наред.И не знаех ,че живота на свещите се определя от образуваният върху тях нагар-май колегите малко са се поизхвърлили.

А каквото и да се прави с обикновена газова -гърми.Някои си го признават,други не,а по амбициозните си казват-абе гръмна,ама аз бях виновен и затова не се брои.




- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Газова уредба на Е34 520i
zvetiko написа:Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително
Става въпрос ,за качеството на искрата поради естественото стареене,а не поради натрупването на нагар.Между другото нагара ,който се образува и при бензин е минимален ,ако всичко по двигателя е наред.И не знаех ,че живота на свещите се определя от образуваният върху тях нагар-май колегите малко са се поизхвърлили.![]()
А каквото и да се прави с обикновена газова -гърми.Някои си го признават,други не,а по амбициозните си казват-абе гръмна,ама аз бях виновен и затова не се брои.И аз бях тръгнал да си слагам обикновена газова и отидох при великият Борко в Пазарджик,на който се носи славата ,че прави обикновени газови без да гърмят,даже някои колеги са ходили при него да им ги преправя и той ме нави за инжекцион-вече разликата в цената не чак толкова голяма и той ми каза,каквото и да правя ще гърми.
Да кажем откъде ще знаеш кога ще гръмне някоя бобина или лула или ще ти се запуши филтъра или ще се разхерметизира всмукването-резултата ще бъде гърмеж.
Така ,че както казах може да се направи да гърми по-рядко,но не и изобщо да не гърми.
като ми смучеше въздух колата,и без да имам гас пукаше в колектора при рязко подаване на гас.имам приятел който от 6 години има е34,и никога не е работила на бензин,като я внесе от италия беше с изгоряла помпа,газовото му е тартарини,някво замаяно с най грозния изпарител който съм виждал някога


- porsche_design
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 14.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Газова уредба на Е34 520i
Колеги при мен се получи точно същият проблем.Онзи ден си сложих чисто нов изпарител Ловато.Оттогава колата като че ли и се спъна вървежа и като дам малко повечко газ пука.Не мога да си обясня от какво е,ако някой може да ми помогне ще съм му много благодарен.Странното е че преди със стария изпарител колата си вървеше на пушка,а сега просто има моменти,в които като изпука замира и моменти в които тругва супер добре...
- morkodan
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 22.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е46
- Мечтае да кара: М6
Re: Газова уредба на Е34 520i
И като гърми
какво значение има
пак върви не се разваля колата поне мойта е така имам и на метан няма проблеми


- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Газова уредба на Е34 520i
Имам една идея за изпълнението на газовата, ще я споделя с вас а кажете дали съм на прав път.
Колектора се пробива на 6 места, тоест на всяка тръба, непосредствено преди всмукателния порт и съответно на всяка тръба се навива по 1 щутцер който да пуска газта там, непосредствено преди порта.
Смятате ли че този вариант е удачен, дали ще работи добре, дали ще се смесва добре, когато газта се пуска толкова близо до всмукателния порт?
Споделете и как е добре да се направи според вас?
Колектора се пробива на 6 места, тоест на всяка тръба, непосредствено преди всмукателния порт и съответно на всяка тръба се навива по 1 щутцер който да пуска газта там, непосредствено преди порта.
Смятате ли че този вариант е удачен, дали ще работи добре, дали ще се смесва добре, когато газта се пуска толкова близо до всмукателния порт?
Споделете и как е добре да се направи според вас?
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Газова уредба на Е34 520i
Не се занимавай с това нещо, намери си смесителна плочка за дросела, пък после ще си говориме, ако си набавиш и онова нещо ще си супер, това е следваща инвестиция за М50-то ми.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани