Теч на масло и картерни газове
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Теч на масло и картерни газове
Изчетох много теми по въпроса. Двигателя е М42. Тече ми масло от капака на клапаните и от горния и долния капак на ангренажа. Ще трябва да им сменя гарнитурите. Но преди това искам да открия причината за тоя теч. Според мен единствените неща, които могат да повишат налягането в системата и да предизвикат такъв теч са клапана за картерните газове, маркуча дето влиза в него и евентуално няква цедка ако има на капака на клапаните, от където тръгва тоя маркуч и тя да е запушена. Други идеи?
Клапана за картерните газове ми се струва изправен, защото оборотите на празен ход са си стабилни и като извадя маркуча от клапана колата гасне. Ако си сложа пръста в отвора на клапана преди да е изгаснала колата се усеща ясно вакуума. Възможно ли е въпреки това той да създава проблемите?
Маркуча мисля тея дни да го накисна в бензин или коресилин и ако има няква гняс в него да я изчистя.
Като сваля капака на клапаните ще изчистя цедката, ако изобщо има такава. Даже бих я сменил, ама незнам дали подлежи на смяна.
Клапана за картерните газове ми се струва изправен, защото оборотите на празен ход са си стабилни и като извадя маркуча от клапана колата гасне. Ако си сложа пръста в отвора на клапана преди да е изгаснала колата се усеща ясно вакуума. Възможно ли е въпреки това той да създава проблемите?

Маркуча мисля тея дни да го накисна в бензин или коресилин и ако има няква гняс в него да я изчистя.
Като сваля капака на клапаните ще изчистя цедката, ако изобщо има такава. Даже бих я сменил, ама незнам дали подлежи на смяна.

- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Теч на масло и картерни газове
Опитай да направиш гарнитура под клапана и го сложи-демек да го изолираш или го затапи от пред и отведи маркуча надолу за известно време.Измии мотора преди това и ще разбереш дали ти тече масло от клапана,но след като си го изолирал и дали ти надува системата-та да се получава така
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Теч на масло и картерни газове
Може да го пробвам. Ма се притеснявам като затапя клапана от вакуума в смукателните колектори да не му се спука мембранката като е затапен от другата страна. А за цедката на капака на клапаните никой ли нищо не знае? Има ли я изобщо, сменява ли се?
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Теч на масло и картерни газове
Айде бе колеги, никой ли не знае тая цедка дали се сменя? А клапана може ли да се смени без да се свалят колекторите? Що никой не пише???
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Теч на масло и картерни газове
CTORH написа:Може да го пробвам. Ма се притеснявам като затапя клапана от вакуума в смукателните колектори да не му се спука мембранката като е затапен от другата страна. А за цедката на капака на клапаните никой ли нищо не знае? Има ли я изобщо, сменява ли се?
Каква цедка ти е в главата, има една тръбичка на самия капак и нищо друго. Капакът на главата от вътрешната страна има два похлупака от плоска ламарина, от които единия, откъм страната на смукателите е затворен с нитове, от другата страна е с винтове. Точно там откъм изпускателния колектор се събира най-много гняс и може да се почисти. Но картерните газове нищо не ги задържа, няма цедки, мембрани и прочее щуротии. А клапана за картерни газове може да го познаеш по шума дали е читав. Щом се запуши, или блокира, ще ти направи такъв шум, че и глух да си няма как да не го чуеш. Свири та се къса.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Теч на масло и картерни газове
ивчо3 написа:CTORH написа:Може да го пробвам. Ма се притеснявам като затапя клапана от вакуума в смукателните колектори да не му се спука мембранката като е затапен от другата страна. А за цедката на капака на клапаните никой ли нищо не знае? Има ли я изобщо, сменява ли се?
Каква цедка ти е в главата, има една тръбичка на самия капак и нищо друго. Капакът на главата от вътрешната страна има два похлупака от плоска ламарина, от които единия, откъм страната на смукателите е затворен с нитове, от другата страна е с винтове. Точно там откъм изпускателния колектор се събира най-много гняс и може да се почисти. Но картерните газове нищо не ги задържа, няма цедки, мембрани и прочее щуротии. А клапана за картерни газове може да го познаеш по шума дали е читав. Щом се запуши, или блокира, ще ти направи такъв шум, че и глух да си няма как да не го чуеш. Свири та се къса.
Искам да допълня , че не винаги клапана за картерните газове "свири" , когато е повреден ..... По някога , ако е блокирал в затворено положение не се чува нищо от него и единствената "проява" е че тече масло от всякъде ..... Ако е блокирал в отворено положение или му е скъсана менбранката , понякога свири доста ,а понякога просто се усеща да излиза въздух от триъгълното отворче на горната повърхност (при прокарване на пръст през триъгълното отворче се усеща , че излиза въздух )....
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Теч на масло и картерни газове
metodi80, видях, че си писал за това отворче и в друга тема, даже май и снимки беше приложил, но аз такова отворче не откривам там.
А въздух не съм усетил да духа от никъде. Но ако е блокирал в отворено положение не би ли следвало да не създава никакво съпротивление на картерните газове и дори да засмуква повече въздух и да има нестабилен празен ход? Виж, при скъсана менбранка предполагам, че клапана няма да може да се отвори и тогава вече сигурно ще се повиши налягането на газовете, но незнам в тоя случай дали няма да свири заради скъсаната менбранка.
ивчо3, да разбирам ли, че според теб този клапан най-вероятно си е ОК и причината за течовете са стари гарнитури?
Чудя се дали да сменя гарнитурата и на долния капак на ангренажа или само на горния капак, на капака на клапаните и тази между горния и долния. Четох какво си писал относно смяната на тея гарнитури в тази тема. Хубавото при мен в този случай е, че аз нямам климатик и проблема с демонтирането на компресора отпада.
За горния капак на ангренажа така като гледам май трябва да се сваля термостата. Но за долния имам 2 въпроса:
1. Водната помпа сваля ли се цялата или може само да и сваля ремъчната шайба, без да свалям самата помпа?
2. Тъй като ще трябва да сваля и шайбата на коляновия вал, големия централен болт, който я държи към вала с каква резба е - нормална или обратна, както е на виското?


ивчо3, да разбирам ли, че според теб този клапан най-вероятно си е ОК и причината за течовете са стари гарнитури?
Чудя се дали да сменя гарнитурата и на долния капак на ангренажа или само на горния капак, на капака на клапаните и тази между горния и долния. Четох какво си писал относно смяната на тея гарнитури в тази тема. Хубавото при мен в този случай е, че аз нямам климатик и проблема с демонтирането на компресора отпада.

1. Водната помпа сваля ли се цялата или може само да и сваля ремъчната шайба, без да свалям самата помпа?
2. Тъй като ще трябва да сваля и шайбата на коляновия вал, големия централен болт, който я държи към вала с каква резба е - нормална или обратна, както е на виското?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Теч на масло и картерни газове
CTORH написа:metodi80 Но ако е блокирал в отворено положение не би ли следвало .....да има нестабилен празен ход? Виж, при скъсана менбранка предполагам, но незнам в тоя случай дали няма да свири заради скъсаната менбранка.![]()
Да , ако е блокирал в отворено положение или е скъсана менбраната , категорично ще има променливи обороти на празен ход ..... При мен менбраната беше скъсана , но не свиреше изобщо ... само се усещаше през отворчето (за което споменах вече ) , че излиза въздух. В темата , за която говориш съм постнал снимки и там се вижда това отворче , но може да има по стари вариянти на клапана , които са без такова отворче , знам ли .... (въпреки , че аз не съм виждал такъв вариянт , без отворче ....)[/quote]
СТОRН написа:Чудя се дали да сменя гарнитурата и на долния капак на ангренажа или само на горния капак, на капака на клапаните и тази между горния и долния.
Смени гарнитурата на капака , смени тази м/у горния и долния капак на ангренажа и с това приключи ... За да свалиш горния капак трябва да махнеш термостата ..... Не се занимавай да сваляш долния капак на ангренажа , ще се вкараш във филм ....! Аз съм убеден , че ти тече от тази гарнитура , която е м/у горния и долния капак на ангренажа ... , смени я само нея (около 12 лв беше оригинална от дару...!), другата която е м/у горния капак и главата е метална и няма смисъл да я сменяваш , само я почисти леко и нанеси много тънък слой силикон на двете и повърхности и я монтирай ... Освен това има една тънкост ..... , след като монтираш гумената гарнитурка , м/у горния и долния капак също се нанася силикон на нея от горе и от долу (това е по техническа препоръка ...), след това се слага горния капак на ангренажа , но понеже новата гарнитурка го повдига леко на горе (с около 1 мм.) , трябва да се натисне по някакъв начин , така , че да се изравни ръба на капака с горния ръб на главата и чак след това се стягат болтовете. Някои ползват лост и го заклинват в колелото на разпределителния вал , за да може да се натисне горния капак на долу.... Аз правя друго , слагам капака на двигателя без гарнитура и го притягам , до тогава докато самия капак не натисне капака на ангренажа на долу и се изравни с ръба на главата.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Теч на масло и картерни газове
metodi80 написа: Не се занимавай да сваляш долния капак на ангренажа , ще се вкараш във филм ....!
Защо смяташ, че ще се вкарам във филм? Доколкото разбрах от темите, които четох по въпроса, най-шибаната част от свалянето на долния капак на ангренажа е демонтирането на компресора на климатика, а аз както вече писах, такъв нямам. Днес огледах всичко внимателно и ми се струва, че макар да е доста работа, не е нещо супер сложно. По принцип нямам голямо желание и долния капак да свалям, но е наистина много омаслено всичко и поне според мен тече не само от гарнитурата, за която ти говориш, а и от долния капак. Дори си мисля, че може да тече и от предния семеринг на коляновия вал.

Моля ви все пак да ми отговорите двата въпроса, които зададох по-горе:
СТОRН написа:1. Водната помпа сваля ли се цялата или може само да и сваля ремъчната шайба, без да свалям самата помпа?
2. Тъй като ще трябва да сваля и шайбата на коляновия вал, големия централен болт, който я държи към вала с каква резба е - нормална или обратна, както е на виското?
Прикачвам и няколко снимки от днес.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Теч на масло и картерни газове
Така като ги гледате тея снимки дали е възможно теча да е само от гарнитурата между двата ангренажни капака и от гарнитурата на капака на клапаните? Възможно ли е от там маслото да се стича надолу и да създава илюзията, че тече от долния капак?
П.П. На двата въпроса от предишния ми пост никой ли не може да отговори?
П.П. На двата въпроса от предишния ми пост никой ли не може да отговори?
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Теч на масло и картерни газове
Хвани и забърши всичко идеално до метал,и после проследи от къде идва теча,никой не може да ти каже със сигурност от къде тече.И според теб ако маслото тече от горе най нормалното е да се стича надолу и да олива на всякъде.Затова забърши всичко и виж от къде рече.
1.Ще трябва да свалиш водната помпа.
2.Резбата на болта на коляновия вал е с нормална резба,ако греша нека някой ме поправи.
1.Ще трябва да свалиш водната помпа.
2.Резбата на болта на коляновия вал е с нормална резба,ако греша нека някой ме поправи.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Теч на масло и картерни газове
CTORH написа:Така като ги гледате тея снимки дали е възможно теча да е само от гарнитурата между двата ангренажни капака и от гарнитурата на капака на клапаните? Възможно ли е от там маслото да се стича надолу и да създава илюзията, че тече от долния капак?
П.П. На двата въпроса от предишния ми пост никой ли не може да отговори?
Колега, от колите които съм гледал и ремонтирал до сега , на нито една , повтарям на нито една не е изпускало от гарнитурата на долния капак на ангренажната верига ....
Течовете са предимно от гарнитурата на капака на двигателя , от гарнитурата , която е м/у горния и долния капак на ангренажната верига и от семеринга на коляновия вал (предния семеринг), (както и от другата малка гарнитурка, която е м/у блока и главата , която се пада вътрешна и е точно срещу гарнитурката ,която е м/у капаците на ангренажа , но за да я смениш нея ще трябва да свалиш глвата ...., дано при теб да не тече и тя ...., че тогава голямо разглабяне те чака.. Става въпрос за номер 16 от този линк : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10).
По въпросите ти колегата LiTtLeRoCk ти отговори - помпата се сваля , а болта на шайбата на вала е с нормална резба (логично .... , ако се замислиш като застанеш с лице към двигателя , вала се върти по посока на часовниковата стрелка , демек болта ,който притяга шайбата трябва да е с нормална резба за да се затяга от посоката на въртене , а не да се отхлабва. Тоест , за да го отвиеш трябва да въртиш по посока обратна на часовниковата стрелка , когато си с лице към двигателя ....). Като последно , измии или изтрии хубаво двигателя , след това запали и форсирай , за да видиш от къде точно изпуска , веднага ще се види , гарантирам ти ... Според мен за да ти е така олято ти изпуска и от клапана , който е м/у кутията на филтъра и двигателя .....
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Теч на масло и картерни газове
ОК, ще измия хубаво двигателя преди да сменям каквото и да е. Най-интересното е, че масло има само от дясната страна на двигателя (тази, която съм снимал). От другата страна не забелязвам абсолютно никакви течове, освен едно леко омасляване около гумената гарнитура между двата ангренажни капака! Чисто е и около кутията на масления филтър (предполагам, че metodi80 за там има предвид). Надявам се наистина след като измия двигателя веднага да си покаже откъде идва проблема.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Теч на масло и картерни газове
metodi80 написа:ивчо3 написа:CTORH написа:Може да го пробвам. Ма се притеснявам като затапя клапана от вакуума в смукателните колектори да не му се спука мембранката като е затапен от другата страна. А за цедката на капака на клапаните никой ли нищо не знае? Има ли я изобщо, сменява ли се?
Каква цедка ти е в главата, има една тръбичка на самия капак и нищо друго. Капакът на главата от вътрешната страна има два похлупака от плоска ламарина, от които единия, откъм страната на смукателите е затворен с нитове, от другата страна е с винтове. Точно там откъм изпускателния колектор се събира най-много гняс и може да се почисти. Но картерните газове нищо не ги задържа, няма цедки, мембрани и прочее щуротии. А клапана за картерни газове може да го познаеш по шума дали е читав. Щом се запуши, или блокира, ще ти направи такъв шум, че и глух да си няма как да не го чуеш. Свири та се къса.
Искам да допълня , че не винаги клапана за картерните газове "свири" , когато е повреден ..... По някога , ако е блокирал в затворено положение не се чува нищо от него и единствената "проява" е че тече масло от всякъде ..... Ако е блокирал в отворено положение или му е скъсана менбранката , понякога свири доста ,а понякога просто се усеща да излиза въздух от триъгълното отворче на горната повърхност (при прокарване на пръст през триъгълното отворче се усеща , че излиза въздух )....
Точно така се получава когато се задръсти този клапан и почва да избива къде масло, къде газове от триъгълния отвор. Но от темата става ясно, че такова нещо няма, значи причината е от уплътненията. Всички мотори М43,42, които съм виждал с течове, започват да омасляват откъм страната на изпускателните тръби. За долния капак си напълно прав, поне не съм виждал теча на масло да започне оттам. Останалото си го обяснил съвсем подробно. А на колегата, автор на тази тема ще препоръчам първо да изчисти перфектно мотора и да следи откъде избива маслото.Няма никакъв смисъл да се демонтира долния капак, това че няма климатик донякъде улеснява нещата. Освен това със смяната на гарнитурите е желателно да се смени и уплътнението на масления филтър, Мишо беше пуснал полезна тема как да го направим. Провери си и дихтунга на хидравличния обтегач, по снимките май тече отвсякъде, като го свий преди да го монтираш.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Теч на масло и картерни газове
Колеги, днес измих двигателя. metodi80 беше прав, веднага се показа теча. За единия теч, който е и най-обилния, причината е, че ги няма болтовете с номера 9 и 12 от тази схема .
Дано причината за липсата им да не са прецакани резби
Другия очевиден теч е от това гумено пръстенче . Гарнитурата между двата ангренажни капака е сменявана, защото си личи силикона, сложен в двата и края. Засега от там течове не виждам, нито виждам течове от обтегача. Зад шайбата на коляновия вал не успях да изчистя много добре, но се надявам от семеринга да не тече. Около кутията на масления филтър е чисто. Засега смятам да не бързам да сменям каквото и да е. Първо ще си купя от Дару кар двата липсващи болта (дано ги има там, че иначе незнам откъде ще ги намеря) и след това мисля още няколко дена да почакам и да следя какво е положението.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани