двигател от е36 М50 Купе 95г. в Е34 седан 94г - готово

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 22.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw X3 Е83 М47
Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d

Re: двигател от е36 М50 Купе 95г. в Е34 седан 94г - готово

Мнение от saint85 » 12 Мар 2010, 11:47

Здравейте, колеги вчера си взех колата :) новия мотор работи добре - диагностиката не дава грешки, доволен съм
Ето как мина трансплантацията
1. Новия двигател работи с мойта инсталация (само буксите са сменени),електроника и с мойте колектори (изпускатели и всмукатели),ламбда,картер и стартер - както и с неговите си датчици
2. Имаше малко драми защото се оказа че на моя мотор има една ролка в повече на ремъка за стартера затова смених и ремъка с такъв от М52
3. Нямаше проблеми с EWS защото вс. си е от мойта и си работи идеално с неговите датчици
4. Изпускателите са различни като вид, но стават на леглата само смених гарнитури
В общи линии това е сега :driving:

Тотал пара 1000 банана :lol:

П.С. Моя стария мотор мисля да го отворя и да видя какво му е - тогава ще разберем дали съм се прецакал че не го направих
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: двигател от е36 М50 Купе 95г. в Е34 седан 94г - готово

Мнение от zvetiko » 12 Мар 2010, 13:26

Честито колега :yes: Само не мога да разбера защо тогава при мен двигателя не иска да тръгне с DME ,което е без EWS.Казваш ,че си сменил буксата-може би там е разковничето. :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 22.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw X3 Е83 М47
Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d

Re: двигател от е36 М50 Купе 95г. в Е34 седан 94г - готово

Мнение от saint85 » 12 Мар 2010, 15:24

Мерси колега

По твоя въпрос - аз смених само мотора без инсталация дме и тн. само блока как се вика и датчиците, на теб ако ти е изгорял компа само е друга историята :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: двигател от е36 М50 Купе 95г. в Е34 седан 94г - готово

Мнение от zvetiko » 12 Мар 2010, 15:49

saint85 написа:Мерси колега

По твоя въпрос - аз смених само мотора без инсталация дме и тн. само блока как се вика и датчиците, на теб ако ти е изгорял компа само е друга историята :roll:


Работата е ясна-аз оставям двигателя с датчиците и сменям цялата инсталация с DME ,което е без EWS за да не ми къса повече нервите и спирам да се занимавам със синхронизации и глупости. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: двигател от е36 М50 Купе 95г. в Е34 седан 94г - готово

Мнение от cod-cdbp » 12 Мар 2010, 16:09

zvetiko написа:
saint85 написа:Мерси колега

По твоя въпрос - аз смених само мотора без инсталация дме и тн. само блока как се вика и датчиците, на теб ако ти е изгорял компа само е друга историята :roll:


Работата е ясна-аз оставям двигателя с датчиците и сменям цялата инсталация с DME ,което е без EWS за да не ми къса повече нервите и спирам да се занимавам със синхронизации и глупости. ;)


аз си мислех евентуално само главичката с инсталацията.
или направо да минаваш на 2.5 (който задължително е с БОШ електроника, се оказа) или нещо по голямо за да има смисъл от цялата галимация.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: двигател от е36 М50 Купе 95г. в Е34 седан 94г - готово

Мнение от @2bar » 12 Мар 2010, 16:42

при него, най - смислената работа е да се намери и отстрани проблема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: двигател от е36 М50 Купе 95г. в Е34 седан 94г - готово

Мнение от cod-cdbp » 12 Мар 2010, 16:58

@2bar написа:при него, най - смислената работа е да се намери и отстрани проблема


заповядай да го потърсим заедно :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: двигател от е36 М50 Купе 95г. в Е34 седан 94г - готово

Мнение от zvetiko » 12 Мар 2010, 21:35

@2bar написа:при него, най - смислената работа е да се намери и отстрани проблема


Де да беше толкова просто,при условие ,че всичко е обърнато по-няколко пъти,най-напред с измерване,след това с подмяна,кое с ново,кое с части от колегите.Най-накрая ще се окаже нещо тъпо,но определено по-евтиният вариант е нов двигател, глава с окабеляването и DME или само друго окабеляване +DME.Това,което направих за да може да пали двигателя и да не гасне докато е студен е ,че с някои манипулации обогатих сместа,да не говорим ,че ефекта върху динамичните качества на колата беше доста голям.

аз си мислех евентуално само главичката с инсталацията.
или направо да минаваш на 2.5 (който задължително е с БОШ електроника, се оказа) или нещо по голямо за да има смисъл от цялата галимация.


Стояне на еднакво мнение сме-исках да позакрепя нещата по-евтино,докато намеря другият двигател и кой да го направи-едно от гадните условия е ,че искам да запазя автоматичните скорости.Исках да сложа В28,но ми обясниха от собствен опит ,че няма да работят някои неща като ABS.Отидох на вариант В25,но Кольо на който имам доверие за интервенцията ми обяви цена от 800лв и ми каза ,че не е сигурен дали ще подкара електрониката,така ,че сега съм в изчаквателна позиция и проучване на двигателя ,с който съм в момента-определено ме е амбицирал да го оправя,но не на цената да го закарам в Дару кар и да ми решат проблема срещу 1000 или повече левове. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: двигател от е36 М50 Купе 95г. в Е34 седан 94г - готово

Мнение от @2bar » 12 Мар 2010, 22:48

zvetiko написа:Де да беше толкова просто,при условие ,че всичко е обърнато по-няколко пъти,най-напред с измерване,след това с подмяна,кое с ново,кое с части от колегите.Най-накрая ще се окаже нещо тъпо,но определено по-евтиният вариант е нов двигател, глава с окабеляването и DME или само друго окабеляване +DME.Това,което направих за да може да пали двигателя и да не гасне докато е студен е ,че с някои манипулации обогатих сместа,да не говорим ,че ефекта върху динамичните качества на колата беше доста голям.


Не искам да звуча като някой стар даскал, но така няма да стигнеш до никъде. Измерването на съпротивлението на датчиците общо взето е бош лаф работа. За да хванеш проблема ти трябва минимум осцилоскоп, и стенд за да можеш да мериш ъгъла на изпреварването. Ако в същото време имаш и газоанализатор, става още по - лесно. Просто колата и проблема си искат нужната техника, иначе просто си обречен на провал.

А това с обогатяването е по - скоро самовнушение. Границите на ламбда регулирането са доста тясни и излизайки от тях, комп. влиза в авариен режим.

Съжалявам, че съм толкова директен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: двигател от е36 М50 Купе 95г. в Е34 седан 94г - готово

Мнение от zvetiko » 13 Мар 2010, 0:01

@2bar написа:
zvetiko написа:Де да беше толкова просто,при условие ,че всичко е обърнато по-няколко пъти,най-напред с измерване,след това с подмяна,кое с ново,кое с части от колегите.Най-накрая ще се окаже нещо тъпо,но определено по-евтиният вариант е нов двигател, глава с окабеляването и DME или само друго окабеляване +DME.Това,което направих за да може да пали двигателя и да не гасне докато е студен е ,че с някои манипулации обогатих сместа,да не говорим ,че ефекта върху динамичните качества на колата беше доста голям.


Не искам да звуча като някой стар даскал, но така няма да стигнеш до никъде. Измерването на съпротивлението на датчиците общо взето е бош лаф работа. За да хванеш проблема ти трябва минимум осцилоскоп, и стенд за да можеш да мериш ъгъла на изпреварването. Ако в същото време имаш и газоанализатор, става още по - лесно. Просто колата и проблема си искат нужната техника, иначе просто си обречен на провал.

А това с обогатяването е по - скоро самовнушение. Границите на ламбда регулирането са доста тясни и излизайки от тях, комп. влиза в авариен режим.

Съжалявам, че съм толкова директен.


Като казвах измервания имах в предвид и три диагностики с INPA от човек ,който си разбира от работата по-различно време и излиза ,че всичко е наред-ясно ми е ,че с мултицет не може да се хване всичко,особено датчиците на Хол,но термодатчиците и датчика на дроселовата клапа се диагностицират добре,в доста голяма степен и масметъра.А това с обогатяването не е никакво внушение защото без него колата палеше много трудно,а ако запали гаснеше веднага при включване на скорост-след обогатяването всичко това се оправи,но не пали така както трябва.А с какво ще ми помогне газоанализатора,да реша проблема с работата на студен двигател.След като всички датчици са наред,най-вероятната причина е омазване на софтуера на DME-при първите два основни режима на двигателя-пусков и работа на празен ход при студен двигател,сместа се обогатява допълнително,а при мен точно това го няма,симулацията която направих помогна в доста голяма степен-двигателя пали веднага при всякакви температури,но с леко замисляне като го няма онова избухване както пипнеш ключа,след това няма никакви проблеми с подържане на оборотите на студен двигател.

А това с обогатяването е по - скоро самовнушение. Границите на ламбда регулирането са доста тясни и излизайки от тях, комп. влиза в авариен режим.


Е да ,но компа не взема само данни от ламбда сондата,а прави сместа,като взема в предвид и данните и от други датчици-с термодатчик за антифриза ,който е с по-високо съпротивление от оргиналния симулирам по-студен двигател и от там обогатена смес,с елиминиране на вентилацията на картера през смукателният колектор,обогатявам допълнително сместа-не знам точно в какви граници,но колата тръгва по-добре,ако и направиш чип тунинг нали знаеш ,че се променя отношението бензин/въздух от 1/14 на 1/12-е аз правя нещо подобно но с други средства.

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook