пак проблем с маркуча на турбото..

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525DA
Мечтае да кара: E60 530XD
Детайли за колата: Edition Lifestyle

пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от kotak » 04 Мар 2010, 22:04

Здравейте,колеги!Преди време пуснах тема за избила скоба на маркуча на турбото след бързо каране на магистралата,и ето пак същото. :evil: Как си карах със 180(за кратко време),с отнемането на газта загуби мощност и влезе в сервизен режим.Бавно се прибрах към вкъщи,отварям капака-средния маркуч между интеркулера и маркуча към ЕГР-а се откачил,скобата изобщо я няма...пръски масло по маркучите. Миналия път на диагностиката не излезна проблема,смених скобата и всичко беше ОК до днес.Но това вече ме притеснява сериозно-явно има някакво свръхналягане при отнемането на газта и избива(електромагнитен клапан ли е,друго управление?)
Моля за съвети,преди да съм тръгнал по майстори! Колата е 525д 2002г.
Всичките филтри са на 6хил.км,масло досега не е пипнала.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 4.11.2007
Местоположение: city of СТАРА ЗАГОРА
Пол: Мъж
Кара: E53 3.0D

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от CHUKANSKI » 04 Мар 2010, 22:45

колега хубаво ли беше затегната тая скоба?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525DA
Мечтае да кара: E60 530XD
Детайли за колата: Edition Lifestyle

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от kotak » 04 Мар 2010, 22:58

ами да,този път е пак скоба,само че на друго място.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: София
Кара: 3.0H6 boxer AWD

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от eddy » 05 Мар 2010, 0:23

Мен ако питаш да ти свалят турбината, да ти почистят геометрията и да си смениш управлението, което принципно е консуматив и струва под 200лв ( не помня точно, мисля 180 лв грубо ). Отделно си смени всички вакуми по турбото и караи :) Успех

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от LUCIFER'S » 05 Мар 2010, 14:11

трябва да имаш грешка , ако е от свръх налягане.... тогава се ориентирай евентуално за клапанче от елит кар около 140лв... турбината трябва да се гледа по време на движение живи данни как работи, колко надува и дали разтоварва... на ръка без да разглобяваш геометрията може да се провери дали се движи лостчето за целта на канал...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525DA
Мечтае да кара: E60 530XD
Детайли за колата: Edition Lifestyle

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от kotak » 06 Мар 2010, 11:36

Вчера си карам цял ден с нова скоба,върви като преди,лошото е ,че клапанчето явно няма да излезе на диагностиката :cry:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от mad_presley » 06 Мар 2010, 11:54

kotak написа:Вчера си карам цял ден с нова скоба,върви като преди,лошото е ,че клапанчето явно няма да излезе на диагностиката :cry:

Ще излезе, ако тотално спре да работи, ако работи некоректно, няма да излезе. Това клапанче е от първите неща, които трябва да се сменят (заедно с филтъра за картерните газове) при 525 и 530d след покупката и съвета ми е да започнеш от него. Профилактика на променливата геометрия също е задължителна.

Да не би да ти е чипосана колата???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525DA
Мечтае да кара: E60 530XD
Детайли за колата: Edition Lifestyle

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от kotak » 06 Мар 2010, 12:27

Пресли,ходих в Реал Турбо за консултация,обаче те викат"нямаме диагностична апаратура,приемаме само свалено турбо за ремонт,можем да ти почистим геометрията,ама щом ти върви колата,няма смисъл да го правиш,защото ако геометрията е за профилактика,ще го усетиш веднага по вървежа". За моя случай не са чували.А сега де. :roll:
ПС колата няма чип

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от mad_presley » 06 Мар 2010, 12:59

kotak написа:Пресли,ходих в Реал Турбо за консултация,обаче те викат"нямаме диагностична апаратура,приемаме само свалено турбо за ремонт,можем да ти почистим геометрията,ама щом ти върви колата,няма смисъл да го правиш,защото ако геометрията е за профилактика,ще го усетиш веднага по вървежа". За моя случай не са чували.А сега де. :roll:
ПС колата няма чип

Aко не знаеш как работи колата с нова турбина, няма как да знаеш, дали има проблем твоето. Аз също нямах никакви проблеми с турбината, но това ми е втората дизелова кола (първата беше Е34 TDS) и като се сетя първата какви проблеми ми правеше постоянно, свалих турбото и го дадох за профилактика превантивно. Смених всички части, които се износват (втулки, семеринги...), абе пълна профилактика, за да стане като ново. Струваше ми 400лв и определено след това се усети разлика. Преди това двигателя леко задържаше на 3000 оборота, но не е нещо, което можеш да усетиш. След профилактиката оборотомера се развърта без дори да се замисли някъде.

Мисълта ми е, че просто няма как да усетиш някакъв проблем, защото не е нещо фрапиращо, на което въобще да обърнеш внимание. Разликата се усеща след това.

Започни първо с клапана за вакуума и филтър картерни газове, след това свали някъде турбината и я дай на проверени и читави майстори да я прегледат.

Също така, провери да не ти е задръстен интеркулера и да не би да е пълен с масло.

Клапана е номер 1 от схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от laviatan » 06 Мар 2010, 13:09

kotak-тръгни от клапана и от филтъра картерни.
Само да попитам/няма да ми се смеете/ скобата каква беше-качествена или някаква каквато са ти намерили?
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: София
Кара: 3.0H6 boxer AWD

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от eddy » 06 Мар 2010, 13:21

Принципно турбото на Д казват, че не се рециклира, но ако то не омаслява, шанса да има голям аксиален и радиален луфт е мн малък :) Почистването на геометрията в случая е може би единственото освен управлението на турбото, което може да спомага за неправилно разтоварване на налягането, поне според мен. Омасляването лесно може да се види по въздушния филтър, по които не тр да има масло :) Рециклирането на тия турбини, по моя информация се прави само на едно място в София и то е в Бош сервиза на Военна рампа, където обикновено взимат старата и ти дават вече рециклирана, но пак за да може да се рециклира, тр да има само единия луфт или нещо от сорта.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от mad_presley » 06 Мар 2010, 13:24

eddy написа:Принципно турбото на Д казват, че не се рециклира, но ако то не омаслява, шанса да има голям аксиален и радиален луфт е мн малък :) Почистването на геометрията в случая е може би единственото освен управлението на турбото, което може да спомага за неправилно разтоварване на налягането, поне според мен. Омасляването лесно може да се види по въздушния филтър, по които не тр да има масло :) Рециклирането на тия турбини, по моя информация се прави само на едно място в София и то е в Бош сервиза на Военна рампа, където обикновено взимат старата и ти дават вече рециклирана, но пак за да може да се рециклира, тр да има само единия луфт или нещо от сорта.

Рециклира се и още как и колкото по-навреме го направиш, толкова по-евтино ти излиза.
А масло по турбината може да има и от стар филтър картерни газове, а турбото да си е перфектно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: София
Кара: 3.0H6 boxer AWD

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от eddy » 06 Мар 2010, 13:28

mad_presley написа:Рециклира се и още как и колкото по-навреме го направиш, толкова по-евтино ти излиза.
А масло по турбината може да има и от стар филтър картерни газове, а турбото да си е перфектно.


Не говорех за масло по турбината, а за масло по въздушния филтър :) Принципно съм виждал 525Д на малко над 300К км с оригинален филтър картерни газове, който тотално беше заминал ( разпарцаливен ) и по въздушния филтър нямаше грам масло. А за рециклирането, инфото което имам е от преди 6м някъде и точно за това си взех едно турбо от една англичанка за да имам резерва :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525DA
Мечтае да кара: E60 530XD
Детайли за колата: Edition Lifestyle

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от kotak » 06 Мар 2010, 13:34

колега Laviatan,всичките скоби са от Дару,не е от тях.
По принцип моята турбина има омасляване,въпреки че не харчи масло.Това им споменах и на Реал Турбо,отговора беше"ми те всички турбини омасляват,щом върви няма ядове."
ПС филтъра на картерните газове е на 6хил.км

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: пак проблем с маркуча на турбото..

Мнение от mad_presley » 06 Мар 2010, 13:39

kotak написа:Това им споменах и на Реал Турбо,отговора беше"ми те всички турбини омасляват,щом върви няма ядове."
ПС филтъра на картерните газове е на 6хил.км

Смени масторите!!! Няма такова нещо, да е нормално омасляването на турбината. Щом е омаслена отвън, или филтъра картерни газове ти е за смяна или турбината ти е за ремонт.

Ела да видиш моята и ако видиш дори капка омасляване ще видиш, че няма нищо нормално в това, да ти е омаслено турбото.

Смени клапана за картерните газове, измий хубаво търбината и ако пак започне да омаслява, сваляш и даваш на ремонт.

Не знам оабаче как всичко за което си говорим може да има нещо общо с изваждането на маркучите.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook