чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ceco_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 15.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: `99 318i E36 Touring
- Мечтае да кара: M5 Touring
Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
Аз имах случка с биелни лагери и като се разчукаха ги чувах след 2500-3000 оборота. На ниски дори не чувах, че работи двигателя. Пък и си мисля, че 10000 км. с разбити биелни лагери са много и то само леко да се увеличи чукането ...
И аз си мисля за повдигач или нещо различно от неща свързани с колянов вал.
И аз си мисля за повдигач или нещо различно от неща свързани с колянов вал.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
ceco_ написа:Аз имах случка с биелни лагери и като се разчукаха ги чувах след 2500-3000 оборота.
същото беше и при мен, имах износване на биелни лагери и се чуваше претракване след 2500об. на празен ход даже не можеш да разбереш, че работи

Потърси из форума, някъде беше писано как можеш да тестваш дали са биелни лагери. До колкото си спомням метода беше> взимаш отвертка и едната страна(от към дръжката) си я допираш до ухото, а другата я опираш по картера при запален мотор. Като местиш отвертката върху всеки цилиндър трябва да усетиш чукането някъде, там където го усетиш вероятно лагера си е заминал (но не, че и останалите са в добро състояние, сменят се всички комплект).
успех

П.С. Ремонта не е толкова трудоемък, ако не тряя да шлайфаш вала, а само тряя да смениш лагери, звучи страшно, но не е толкова фрапиращо, а и тия лагери си има живот (400хил.

- bmw520m5
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 14.05.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: E38,Е46,Е60,F10,
- Мечтае да кара: M5 G30
Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
лагери 99%
Последна промяна bmw520m5 на 02 Мар 2010, 11:59, променена общо 1 път
- ceco_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 15.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: `99 318i E36 Touring
- Мечтае да кара: M5 Touring
Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
BiTurbo написа:същото беше и при мен, имах износване на биелни лагери и се чуваше претракване след 2500об...
Не споря и не претендирам, че разбирам много, но точно това ми обясни човека който прави моята кола. Когато чукането се появява на средни обороти и се засилва с вдигането им - колянов вал. Другото което ме кара да мисля, че тук случката е друга - с тракащи лагери изминах около 100 км. /естествено с не повече от 2000 оборота съм карал/ и резултата беше превъртяла биела, която бе сменена заедно с всички биелни лагери и шлайф на вала. Затова си мисля, че няма как 10000 км. да чукат и да върви все още. А щом се чува и на ниски или е много разбито вече, или е друго.
Каквото и да е се надявам да е нещо по тънко колега, защото си е лека заигравка с тез ремонти, особено ако оставяш колата в сервиз и неприятни разходи. С нетърпение ще чакам да споделиш къде е проблема, когато разбереш.
Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
Повдигачи не са вече на 100%
Утре ще отваряме картера и ще сменям лагерите
Ще се радвам ако някой сподели последователноста на тази операция стъпка по стъпка и ако има тънкост при поставянето на новите лагери да я отбележи
Благодаря предварително
Утре ще отваряме картера и ще сменям лагерите
Ще се радвам ако някой сподели последователноста на тази операция стъпка по стъпка и ако има тънкост при поставянето на новите лагери да я отбележи
Благодаря предварително

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
ceco_ написа:BiTurbo написа:същото беше и при мен, имах износване на биелни лагери и се чуваше претракване след 2500об...
Не споря и не претендирам, че разбирам много, но точно това ми обясни човека който прави моята кола. Когато чукането се появява на средни обороти и се засилва с вдигането им - колянов вал. Другото което ме кара да мисля, че тук случката е друга - с тракащи лагери изминах около 100 км. /естествено с не повече от 2000 оборота съм карал/ и резултата беше превъртяла биела, която бе сменена заедно с всички биелни лагери и шлайф на вала. Затова си мисля, че няма как 10000 км. да чукат и да върви все още. А щом се чува и на ниски или е много разбито вече, или е друго.
Каквото и да е се надявам да е нещо по тънко колега, защото си е лека заигравка с тез ремонти, особено ако оставяш колата в сервиз и неприятни разходи. С нетърпение ще чакам да споделиш къде е проблема, когато разбереш.
аз със моето чукане минах към 2000км преди да го установя, занм го щото се чуваше един странен звук като карах на дълго и постоянно в над 3000об. но понеже колата е малко шумна (има някъде пробив по генерацията) и реших, че е от това а 2000км беше щото пътувах от България до Германия. После на отворен прозорец като тръгнах малко по рязко до към 4000об и чух изтракването, от там разбира се директно лагери. Като отворихме картера лагер превъртял нямаше, но беше на ръба единия да започне тъй като на едната черупка липсваше единия чеп и предполагам се задържаше само на другата (но превъртял нямаше). Така, че всичко е божа работа как ще се развие.
П.С. Аз вал не съм шлайфал, не съм го и мерил дали е за шлайф, просто бях далече от родината и с помощта на един колега тука сами сменихме лагерите. Вече съм минал почти 11000км от тогава и нямам абсолютно никакви проблеми.......


- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
bmwman написа:Повдигачи не са вече на 100%
Утре ще отваряме картера и ще сменям лагерите
Ще се радвам ако някой сподели последователноста на тази операция стъпка по стъпка и ако има тънкост при поставянето на новите лагери да я отбележи
Благодаря предварително
ето ти дирекно моята тема, там съм описал след ремонта какво сме правили
viewtopic.php?f=8&t=165389&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5+3500
- ceco_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 15.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: `99 318i E36 Touring
- Мечтае да кара: M5 Touring
Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
Възможно е колега. Четох темата ти за смяната на лагерите. Дано наистина си хванал нещата достатъчно рано. При мен тракането започна изведнъж в движение. Биелата беше посиняла
В първия сервиз дори ми казаха, че вала е толкова зле и трябва директно да се сменя /много износен, дори 3-ти ремонт подминал - след това изкзване видяха как колата си тръгва теглена от там след като ми говореха за няквки хиляди за ремонт/. Сега съм на 1-ви шлайф с нови лагери и 1 сменена биела и всичко е 6. Моето е италианче и не съм сигурен дали някога му е сменяно маслото и предполагам затова тъй се получи, но здраве да е. Важното е, че сега върви.

Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
Смятам и аз с нормалните да ги сменя.А в магазина дали знаят кои размери да ми дадат,в смисал как се водят че гледам 45мм 45 и нещо 

Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
А и да попитам тези торксове кой размер са че да се снабдя предварително
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
щом няма да шлайфаш тъсиш стандартен размер.
Стандартния ти е 45,00MM(0)
После ти е първи ремонтен размер на 44,75MM(+0,25) Тоест при шлайфа се сваля 25 стотни
И втори ремонтен размер на 44,50MM(+0,50) тоест свалени 5 десети от оригиналния размер на вала.
П.С. Ако ще се шлайфа вала в БМВ ТИС има всички ремонтни размери на колко трябва да се шлайфа плюс толеранса, тоест, ако ще го давашна шлайф да знаеш кво тряя да кажеш на шлайфиста.
Стандартния ти е 45,00MM(0)
После ти е първи ремонтен размер на 44,75MM(+0,25) Тоест при шлайфа се сваля 25 стотни
И втори ремонтен размер на 44,50MM(+0,50) тоест свалени 5 десети от оригиналния размер на вала.
П.С. Ако ще се шлайфа вала в БМВ ТИС има всички ремонтни размери на колко трябва да се шлайфа плюс толеранса, тоест, ако ще го давашна шлайф да знаеш кво тряя да кажеш на шлайфиста.
Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
Последно да попитам на колко килограма трябва да се стегнат болтовете на биелите?
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: чукане в 1.6 М40 на Е36-въпрос
bmwman написа:Последно да попитам на колко килограма трябва да се стегнат болтовете на биелите?

един вид 20Нм и после още 70 градуса

Аз при смяната на моите за 70те градуса се доверих на прецизното око на Митко Ганчев

36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани