Е36 316 95г. Как се сменя напълно маслото от рейката?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Е36 316 95г. Как се сменя напълно маслото от рейката?

Мнение от repibg » 28 Фев 2010, 0:53

Здравейте колеги.

маслото от хидравликата в казанчето е като боза.
решил съм да го сменя напълно но не знам как да го източа от рейката.
добавям няколко 'примерни' снимки .Молбата ми е ако някой знае да ми посочи
с paint'a точно коя тръба да развия за да изтече.
обезвъздушаването ставаше на трупчета нали? движение на ляво и дясно.
белешка: рейката не е свалена а си е на мястото.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 21.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E36 M40 1.8 metan

Re: Е36 316 95г. Как се сменя напълно маслото от рейката?

Мнение от buny_boy11 » 28 Фев 2010, 11:08

Без смяна на казанчето нищо няма да направиш.Иначе развиваш единия щуцер и вьртиш пьлен ляв и пьлен десен.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1708
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Е36 316 95г. Как се сменя напълно маслото от рейката?

Мнение от Biogame » 28 Фев 2010, 12:03

Като сменяш маслото смени и казанчето защото точно след 2-3 дни маслото пак ще е като старото.
Колкото и да го чистиш казанчето пак нема да успееш,най добре ново казанче с ново масло и си ти. :yes:
:driving: :dunno: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Е36 316 95г. Как се сменя напълно маслото от рейката?

Мнение от metodi80 » 28 Фев 2010, 12:55

Ето една темичка в която съм обяснил как се сменя маслото на хидравличната система ..... viewtopic.php?f=8&t=166762&hilit=%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D1%85%D0%B8%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE

Искам да кажа , да обобщя някои неща .... Самата рейка на Е36 няма пробка (имаше спор преди време , но никой не успя да ми покаже къде е тая пробка на рейката .... и техническа схема на рейката имам, и на нея не е показано да има пробка ..... , на някои Е36 има пробка на хидравличната помпа , на други не.... Ако някой може да покаже къде е пробката на рейката , нека го направи .... ). Установих, че за да се източи маслото , което остава в рейката (около 400 мл.) , трябва да се пусне системата "на празно " , в смисъл да се откачи маркуча , който връша маслото от рейката към казанчето , вкарва се в някако шише (за да не пръска ) , пали се колата и хидравличната помпа "избутва" маслото от цялата система (но не трябва много дълго да стои запален двигателя и системата да върти на празно , за да не се скапе помпата , няколко секунди са достатъчни , като през това време се върти волана.....).
По въпроса за казанчето ..... това , че маслото почернява е резултат не от казанчето , а от оставащото масло в рейката .... Установил съм , че когато се източи маслото от рейката , няма значение дали казанчето е ново или старо , стои си бистро ......, а дори да се смени казанчето с ново , ако маслото от рейката не е източено ....., сещате се ... Та по въпроса за смяната на казанчето - не съм съгласен , че то е причината за почерняването на маслото .... То в това казанче има една метална цедка , която е 4-5 см в диаметър ...., как тая нищо и никаква цедка може да направи така , че 1,2 литра масло да станат черни ведната с паленето на двигателя и завъртането му в хидравличната системата ... ?!!!! Казвам ги тези неща , за да стане ясно , че причината не е в казанчето а в оставащото в рейката масло , което при палене се смесва с новото масло .... Ако причината беше в казанчето , то новото малсо би трябвало да почернява при наливането в казанчето и при контакта му със цедката , а то почернява при завъртането му в системата ...!
Иначе колега , така както си свалил рейката и ако усещаш , че в нея има масло , което не изка да изтече , можеш да пробваш с компресор , да "избута" маслото .....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: Е36 316 95г. Как се сменя напълно маслото от рейката?

Мнение от repibg » 28 Фев 2010, 17:21

metodi80 написа:Ето една темичка в която съм обяснил как се сменя маслото на хидравличната система ..... http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 0%BB%D0%BE

Искам да кажа , да обобщя някои неща .... Самата рейка на Е36 няма пробка (имаше спор преди време , но никой не успя да ми покаже къде е тая пробка на рейката .... и техническа схема на рейката имам, и на нея не е показано да има пробка ..... , на някои Е36 има пробка на хидравличната помпа , на други не.... Ако някой може да покаже къде е пробката на рейката , нека го направи .... ). Установих, че за да се източи маслото , което остава в рейката (около 400 мл.) , трябва да се пусне системата "на празно " , в смисъл да се откачи маркуча , който връша маслото от рейката към казанчето , вкарва се в някако шише (за да не пръска ) , пали се колата и хидравличната помпа "избутва" маслото от цялата система (но не трябва много дълго да стои запален двигателя и системата да върти на празно , за да не се скапе помпата , няколко секунди са достатъчни , като през това време се върти волана.....).
По въпроса за казанчето ..... това , че маслото почернява е резултат не от казанчето , а от оставащото масло в рейката .... Установил съм , че когато се източи маслото от рейката , няма значение дали казанчето е ново или старо , стои си бистро ......, а дори да се смени казанчето с ново , ако маслото от рейката не е източено ....., сещате се ... Та по въпроса за смяната на казанчето - не съм съгласен , че то е причината за почерняването на маслото .... То в това казанче има една метална цедка , която е 4-5 см в диаметър ...., как тая нищо и никаква цедка може да направи така , че 1,2 литра масло да станат черни ведната с паленето на двигателя и завъртането му в хидравличната системата ... ?!!!! Казвам ги тези неща , за да стане ясно , че причината не е в казанчето а в оставащото в рейката масло , което при палене се смесва с новото масло .... Ако причината беше в казанчето , то новото малсо би трябвало да почернява при наливането в казанчето и при контакта му със цедката , а то почернява при завъртането му в системата ...!
Иначе колега , така както си свалил рейката и ако усещаш , че в нея има масло , което не изка да изтече , можеш да пробваш с компресор , да "избута" маслото .....

:clap: Страшен си ;) точно това желаех да науча.
много Ти благодаря. :yes: :wave: поздрави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Е36 316 95г. Как се сменя напълно маслото от рейката?

Мнение от ~Мишо~ » 28 Фев 2010, 17:48

+ 1 за Методи... с един пост изчерпа темата :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 29.10.2007
Местоположение: в град без закони
Пол: Мъж

Re: Е36 316 95г. Как се сменя напълно маслото от рейката?

Мнение от agent smit » 01 Мар 2010, 18:15

Ако не изтече всичкото масло от рейката, можеш след 1 месец примерно пак да смениш маслото в системата и така вече няма да почернее скоро.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook