Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
Разчетох се в сумати му теми за този таралеж, рових насам-натам, но никъде нищо.
ето го и конкретно моят проблем:
Дигитална клима, 320-ка м52, седан.
Както си работеше вентилаторът изведнъж спря да духа.
гледах бушони-пушка, всичка са ОК
Веднага се сетих за таралежа-чак днес взех да пробвам един, но пак не стана, вентилаторът пак не иска да завърти.
Има ли разлика в тези таралежи (моя беше с големи и редки "бодли" марк BERH, а другият беше някъв със ситни бодли по нагъсто и марка ... или сименс или бош, маи сименс)
Другото което е, пробвах да сменя управлението (аз моето оригинално го сменях преди с едно, което има две функции на клапата за външния въздух, но сичко си работеше) Сега пак взех такова с двете функции на клата, но пак не иска да завърти вентилатора и с другото управление.
Съвети? дали да търся таралеж баш какъвто е моя за проба, дали да търся управление баш каквото е оригиналното за тази кола? какво да правя, откъде да започна? Да не би пък не е от моторите на перкат
ето го и конкретно моят проблем:
Дигитална клима, 320-ка м52, седан.
Както си работеше вентилаторът изведнъж спря да духа.
гледах бушони-пушка, всичка са ОК
Веднага се сетих за таралежа-чак днес взех да пробвам един, но пак не стана, вентилаторът пак не иска да завърти.
Има ли разлика в тези таралежи (моя беше с големи и редки "бодли" марк BERH, а другият беше някъв със ситни бодли по нагъсто и марка ... или сименс или бош, маи сименс)
Другото което е, пробвах да сменя управлението (аз моето оригинално го сменях преди с едно, което има две функции на клапата за външния въздух, но сичко си работеше) Сега пак взех такова с двете функции на клата, но пак не иска да завърти вентилатора и с другото управление.
Съвети? дали да търся таралеж баш какъвто е моя за проба, дали да търся управление баш каквото е оригиналното за тази кола? какво да правя, откъде да започна? Да не би пък не е от моторите на перкат
Re: Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
Колега, прочети тази тема:
viewtopic.php?t=23310&postdays=0&postorder=asc&start=0
Дай ток директно на вентилатора и виж дали ще върти. Внимавай да не объркаш масата и "+" . Жиците от таралежа директно отиват във вентилатора. Може да са се износили четките или да са прекъснати жиците, което е малко вероятно.
Ако върти провери дали стига ток до буксата на таралеж. Там има постоянна маса (кафявата жица) и "+" (жълто кафявата жица) в момента, в който включиш 2-ри контакт. Плюса идва от реле и минава през бушно 20, 30А.
Ако идва ток провери и управляващата жица, която идва от управлението. Тя е една тъничка (синьо-червена жица). По нея идва "+" в границите от 0V (изключено - вентилатора не работи) до 8V (максимален ток).
Максимален ток на вентилатора е 20А, 12V = 240W.
На мен ми изгоря таралежа и за първо време съм сложил ключ с 3 положения: 0-изключено, 1 - директно ток към вентилатора, 2 - ток към вентилатора през резистор от "лада", че в тоя студ не може без вентилатор.
Нов таралеж от 99лв до 285лв.
viewtopic.php?t=23310&postdays=0&postorder=asc&start=0
Дай ток директно на вентилатора и виж дали ще върти. Внимавай да не объркаш масата и "+" . Жиците от таралежа директно отиват във вентилатора. Може да са се износили четките или да са прекъснати жиците, което е малко вероятно.
Ако върти провери дали стига ток до буксата на таралеж. Там има постоянна маса (кафявата жица) и "+" (жълто кафявата жица) в момента, в който включиш 2-ри контакт. Плюса идва от реле и минава през бушно 20, 30А.
///Vasko написа:
Ако идва ток провери и управляващата жица, която идва от управлението. Тя е една тъничка (синьо-червена жица). По нея идва "+" в границите от 0V (изключено - вентилатора не работи) до 8V (максимален ток).
Максимален ток на вентилатора е 20А, 12V = 240W.
На мен ми изгоря таралежа и за първо време съм сложил ключ с 3 положения: 0-изключено, 1 - директно ток към вентилатора, 2 - ток към вентилатора през резистор от "лада", че в тоя студ не може без вентилатор.
Нов таралеж от 99лв до 285лв.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
и на мен ми казваха таралежи, управления и т.н., оказа се, че вентилатора е блокирал
може да се разминеш с 1 час разглабяне и сглабяне...
разглоби отпред "прасето" и почукай мотора с перките, пък може да вземе да тръгне
намира се зад инсталацията на мотора (точно по средата между чистачките), махаш 1 пластмаса, после откачаш жилото на клапата, после 2-ра пластмаска и се вижда вентилатора
успех
може да се разминеш с 1 час разглабяне и сглабяне...
разглоби отпред "прасето" и почукай мотора с перките, пък може да вземе да тръгне

намира се зад инсталацията на мотора (точно по средата между чистачките), махаш 1 пластмаса, после откачаш жилото на клапата, после 2-ра пластмаска и се вижда вентилатора
успех
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
прекъснат кабел
благодаря на всички, взели отношение по темата

благодаря на всички, взели отношение по темата
- S7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1912
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: G05 xdrive 40i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
аз така и не разбрах каде точно се намира този вентилатор на парното мойта е 318 ТДС
Re: Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
S7 написа:аз така и не разбрах каде точно се намира този вентилатор на парното мойта е 318 ТДС
viewtopic.php?f=8&t=23310&start=15
Колега, прочети горния линк.
На втора страница има снимка къде се намира.
Намира се под чистачките. Вдигаш предния капак, махаш декоративната решетка за въздуха, след това снопа с кабели, ламарината и стигаш до вентилатора. Но на 2.5tds май се изкарва от вътрешната страна на купето, след като се свали таблото, за 1.8 незнам.
- Tender
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.07.2003
- Пол: Мъж
- Кара: E60 BMW 525d
- Мечтае да кара: BMW M5
Re: Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
Така и не успях да откиря къде точно се намира този "таралеж:". Двигателя е М52Б20 колата е Е36 седан от 95-а. Моля да помогне някой ако знае.
SGV
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
Tender написа:Така и не успях да откиря къде точно се намира този "таралеж:". Двигателя е М52Б20 колата е Е36 седан от 95-а. Моля да помогне някой ако знае.
Колега, развиваш си видиите, на които се държи кората над педалите, махаш тази кора и гледаш надясно към централната конзола, над педала за газта, мисля, че беше на 2 болта тип торкс.
има една букса с 5 кабела, май, включена към таралежа.


- Tender
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.07.2003
- Пол: Мъж
- Кара: E60 BMW 525d
- Мечтае да кара: BMW M5
Re: Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
Благодаря, колега утре се захващам 

SGV
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
bmw325tds написа:Колега, прочети тази тема:
Дай ток директно на вентилатора и виж дали ще върти. Внимавай да не объркаш масата и "+" . Жиците от таралежа директно отиват във вентилатора. Може да са се износили четките или да са прекъснати жиците, което е малко вероятно.
Ако върти провери дали стига ток до буксата на таралеж. Там има постоянна маса (кафявата жица) и "+" (жълто кафявата жица) в момента, в който включиш 2-ри контакт. Плюса идва от реле и минава през бушно 20, 30А.
така
кафява - маса
жълто-кафява + от акумулатора
син с червено управление 0-8V в зависимост от управлението
зелен с жълто - ??
зелен с кафяво - ??
по пътя на логиката би трябвало зелен с жълто да е + към вентилатора а зелен с кафяво да е маса ??
че при мен филмчето е странно буксата ми се разпадна буквално докато вадех таралежа, а къв филм е да си намеря таралеж втора ръка не е истина ако още седмица търся отивам и взимам нов

моля за отговор по въпроса зелен с жълто и зелен с кафяво
благодарности

- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
Coulthard написа:bmw325tds написа:Колега, прочети тази тема:
Дай ток директно на вентилатора и виж дали ще върти. Внимавай да не объркаш масата и "+" . Жиците от таралежа директно отиват във вентилатора. Може да са се износили четките или да са прекъснати жиците, което е малко вероятно.
Ако върти провери дали стига ток до буксата на таралеж. Там има постоянна маса (кафявата жица) и "+" (жълто кафявата жица) в момента, в който включиш 2-ри контакт. Плюса идва от реле и минава през бушно 20, 30А.
така
кафява - маса
жълто-кафява + от акумулатора
син с червено управление 0-8V в зависимост от управлението
зелен с жълто - ??
зелен с кафяво - ??
по пътя на логиката би трябвало зелен с жълто да е + към вентилатора а зелен с кафяво да е маса ??
че при мен филмчето е странно буксата ми се разпадна буквално докато вадех таралежа, а къв филм е да си намеря таралеж втора ръка не е истина ако още седмица търся отивам и взимам нов
моля за отговор по въпроса зелен с жълто и зелен с кафяво
благодарности
колега, когато аз търсех таралеж, че мислех, че той е проблемен, бях намерил от един човек в Плевен, ако искаш утре ще му звънна да питам дали не го е продал?
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
ще съм ти благодарен за което
за кабелите познал ли съм ?

за кабелите познал ли съм ?
- Tender
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.07.2003
- Пол: Мъж
- Кара: E60 BMW 525d
- Мечтае да кара: BMW M5
Re: Вентилатор на парното не духа - таралеж, управление или перк
bmw325tds написа:Дай ток директно на вентилатора и виж дали ще върти. Внимавай да не объркаш масата и "+" . Жиците от таралежа директно отиват във вентилатора. Може да са се износили четките или да са прекъснати жиците, което е малко вероятно.
Да поясня.
Кафяво/жълтия е + ,жълто зеления е - на куплунга на таралежа:
+ е конектор 1
- е конектор 5
При мен се оказа таралежа. Вентилатора работи. Сега търся нов таралеж. Ако някои продава да каже

SGV
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани