Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- nedbmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Охх колега много си далеч още от добрите познания,ами те датчиците за температура по колата са три броя -един за входящия въздух(намира се в дебитомера),втори за температурата на двигателя и третия температурен датчик е зе уреда който е на таблото.Тези последните два са завити на цил. глава,като се различават по цвят(синия е за измерването, което е нужно за компа,а каф
явия е за уреда на арм. табло)
явия е за уреда на арм. табло)
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
неделчо янев написа:Koлега този датчик за темп. на въздуха трудно ще го установиш дали работи коректно с мултицета,защото той при определена температура може да е точен но при промяната и примерно с 5/10 градуса вече съпротивлвнието може да не е това което трябва да дава при тези повишени стойности.Датчика за темп. на ДВГ-то е по лесен за измерване отделно само ти трябва такава букса кавато е оригиналната свързва се с уреда и през цялото врема на загряването на антифриза в двигателя си следиш според темп. на таблото(оринтировъчно).Аз съм мерил така.По добре да се хване с диагностика или на принципа на отхвърлянето(като, вземеш за проба друг дебитомер).Но тези датчици не могат да окажат такава разлика за вървенето на колата даже и да не работят.Компа е програмиран така ,че при неизсправност в тях да замести данните все едно двигателя е достигнал нормална работна темп.Тогава обаче до като загрее, ще е бедна горивната смес и колата ще пали трудно и до като загрее , ще придърпва. А при теб е обратното значи не е от тях .
Колега , аз неразбирам много , но по таблицата която видях , то значи стойностите показани от дебитомера са за -20 градуса . При -20 градуса компа на колата реагира като обогатява сместа . Т.е съотношението гориво - въздух е такова , че се увеличава подаването на гориво за сметка на кислорода . С 2 думи казано на обикновен език все 1 карам на смукач . Това е добре когато колата е студена . Наистина като е студена върви добре . Но вземе ли да се затопля времето , следователно Т' , въздуха става по рядък и при моята ситуаиция ако датчика отчита -20 С' пък на вън е 30 и двигателя е загрял , то какво става ?! Рядък въздух , който се меси в съотношение с бензина таков , че горивото пак е повече . Резултатите са на лице ! Средно 26л/100 км , муден двигател в топло време , сажди по ауспуха (маслото не го пипа изобщо 270 мл/10 000 км ) . От мн време усещам , че на колата не и стига въздуха на моменти , но незнаех от какво е . Сега вече поне ще знам от какво е .
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
абе с тва 26л./100км виж да не тече от някъде
на мен като ми беше заминал датчика за температурата на въздуха (този, който е в дебитомера) само градско на разстояния точно като загрее на пълно и гася (около 7км) и при -2 градуса ми даде разход на бензин 13,5/100, пак доста далече от 26..... точно 2 пъти далече
Но пък другото е, че на мен ми беше забил на +80 градуса някъде, тоест на студено съм карал с по бедна смес........ дет викаш на прост език без смукач 

на мен като ми беше заминал датчика за температурата на въздуха (този, който е в дебитомера) само градско на разстояния точно като загрее на пълно и гася (около 7км) и при -2 градуса ми даде разход на бензин 13,5/100, пак доста далече от 26..... точно 2 пъти далече


- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
атака , пък на мен като ми е забило на -20 С' познай за какъв бензинов теч става въпрос



- gerginov1988
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 8.04.2009
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 320i
- Мечтае да кара: M3 E36 3.2 Evo
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Пичове, знаете ли каква е цената на този датчик за входящ въздух в дебитомера, защото мисля другата седмица да го купя и да го сменя директно. Какво ще кажете?, защото според мен това е проблема.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
gerginov1988 написа:Пичове, знаете ли каква е цената на този датчик за входящ въздух в дебитомера, защото мисля другата седмица да го купя и да го сменя директно. Какво ще кажете?, защото според мен това е проблема.
Май-май нямаш много представа от този "датчик",пък да го смениш сам...


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- gerginov1988
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 8.04.2009
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 320i
- Мечтае да кара: M3 E36 3.2 Evo
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Ами колега, честно да ти кажа представа нямам почти никаква къде е тоя датчик и дали въобще може да се подмени само той, ама така е думата
Иначе ако направя някоя интервенция, ще споделя със сигурност.

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
~Мишо~ написа:gerginov1988 написа:Пичове, знаете ли каква е цената на този датчик за входящ въздух в дебитомера, защото мисля другата седмица да го купя и да го сменя директно. Какво ще кажете?, защото според мен това е проблема.
Май-май нямаш много представа от този "датчик",пък да го смениш сам...![]()
некви стотинки трряя да е, но определено смяната не е за всеки, аз не се наех да го сменям, а и изпадна на оферта дебиЛомер и така.....

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Колеги сигурни ли сте , че дебитомера се мери на 1 и 2 пин . Защото на 1 и 2 пин все ми дава 11.5 КОМ . Обаче на 4 и 5ти пин се мени . сега го измерих 3.8 КОМ при 10 С' . М/у др 4 и 5 пин се намират по- горе и са номерирани 4 и 5 .Разположени са тип подкова . На 1 и 2 все 1 и съща стоиност ми дава . докато на 4 и 5 се мени . Да не би да баркаме нещо ?
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Аз бих ти предложил да си откачиш дебитомера и да видиш как ще върви без него колата. Ако се отпуши и тръгне, най-вероятно е това.
Never mistake motion for action...
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Leon написа:Аз бих ти предложил да си откачиш дебитомера и да видиш как ще върви без него колата. Ако се отпуши и тръгне, най-вероятно е това.
подкрепям

когато при мен беше тоя датчик в дебитомера, като работеше на студен мотор още и както бях писла в моята тема губеше и леко обороти и при подаване на газ целия мотор се разтрисаше и много трудно поемаше. Като махнех дебитомера, оборотите се стабилизирваха и веднага мотора заработваше по-гладно, което беше още един признак за това ще имаше проблем в дебитомера

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Как така да откача дебитомера ? Буксата ли да му извадя ?
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
jakson написа:Как така да откача дебитомера ? Буксата ли да му извадя ?
a ти кво друго си помисли

- gerginov1988
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 8.04.2009
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 320i
- Мечтае да кара: M3 E36 3.2 Evo
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Здравейте, днес изключих буксата на дебитомера докато работеше двигателя - направих едно кръгче, ама трагедия, въобще не върви колата. Което ме навежда на мисълта, че проблем с дебитомера нямам. След това отново поставих буксата и нещата си дойдоха на мястото. Проблема обаче със "спъването" на по-топло време остава. Ще правя диагностика скоро, въпреки че на последната не ми даде грешки.
Прочетох в една друга тема във форума, че докато стрелката на температура е в синята зона, ламбдата работи по предварително зададени параметри -вярно ли е това? Защото има някаква логика - при мен колата дърпа и си върви много добре именно в синята зона, след това обаче при подаване на газ има едно забавяне около секунда, две. Throttle response е доста зле на загряла кола, а в комбинация с температура на въздуха над 10-15 градуса още по-зле.
Това са само разсъждения естествено, които споделям.
Прочетох в една друга тема във форума, че докато стрелката на температура е в синята зона, ламбдата работи по предварително зададени параметри -вярно ли е това? Защото има някаква логика - при мен колата дърпа и си върви много добре именно в синята зона, след това обаче при подаване на газ има едно забавяне около секунда, две. Throttle response е доста зле на загряла кола, а в комбинация с температура на въздуха над 10-15 градуса още по-зле.
Това са само разсъждения естествено, които споделям.

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Колега , сутринта нали беше хладничко и ела да видиш колата как вървеше
обаче , нали днес печеше слънчице и одеве отварям вратата на колата и ме лъхна 1 топъл въздух отвътре . Викам си ооо не пак ще се влача ! Запалих , тръгвам , не я настъпах веднага но като позагря реших да видя как е положението и наистина съмненията ми бяха верни . колата отново беше охлюв .



46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани