Дебитомер/ресет

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Дебитомер/ресет

Мнение от twake » 24 Фев 2010, 3:29

Колеги, след като се откачи дебитомера после трябва ли ресет на "софтуера" или е безсмислено? Записва ли някакви грешки и пречи ли това?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от badsharki » 24 Фев 2010, 8:05

Ако си запалил колата след като си го откачил имаш записана грешка. Докато не изчистиш грешката ECU-то на двигателя няма да взима данни от дебитомера и ще работи на осреднени стойности.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от anzak » 24 Фев 2010, 8:45

няма такъв филм да работи на средни стойности при откачане и закачане на дебитомер просто ще имаш грешка в еку-то (неприсъствена ) а ако е само откачен ( както се прави при тдс-а) докато не го закачиш или смениш няма да се изтрие грешката
Барай шишарката Минкеее ....


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от milennyc » 24 Фев 2010, 8:54

Зависи на каква кола е бензин дизел, ТДС... иначе колата записва грешки, и иска изтриване, но както каза колегата aznak при някой мотори тази грешка не се изтрива до закачане или смяната с нов. Но някой неща зависят от мотора при М47 или М57 иска и препрограмиране ако се сложи друг дебитомер(като номер). И колата става самолет :yes: Аз си ги програмирам успешно и нямам проблем за сега с кола която е дошла за дебитомер.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от badsharki » 24 Фев 2010, 10:46

anzak написа:няма такъв филм да работи на средни стойности при откачане и закачане на дебитомер просто ще имаш грешка в еку-то (неприсъствена ) а ако е само откачен ( както се прави при тдс-а) докато не го закачиш или смениш няма да се изтрие грешката

За осреднените стойности докато не се изчисти грешката говоря от наблюдения. Например при моята (М52) съм си правил умишлено експерименти и при грешка независимо с дебитомера или няокой друг датчик, свързан с изчисляването на горивната смес, екуто закарва адаптациите на някакви средни стойности, докато не се изчисти грешката дори датчика да е закачен отново и е в изправност.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от anzak » 24 Фев 2010, 11:14

колега ще има разлика ако е присъствена грешката (димек нещо не е наред) ако е само записана грешка от откачане и закачане на буксата разлика никаква не би трябвало да има особено на м52 ама ти щом си усетил разлика ... незнам
Барай шишарката Минкеее ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от badsharki » 24 Фев 2010, 12:44

Разликата не съм я усетил, а я видях нагледно на живите данни в ДИС-а. ;)


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от milennyc » 24 Фев 2010, 16:36

badsharki написа:Разликата не съм я усетил, а я видях нагледно на живите данни в ДИС-а. ;)


Не разбрах дали си я карал с откачен дебитомер или не? Защото може да си дал на контакт без дебитомер и после да си го сложил пак....? Принципно ако караш без дебитомер и с дебитомер ако нямаш разлика.... нали се сешташ кво значи :) НОВО НОВО. Така че колегата aznak e прав трябва да има разлика

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от twake » 25 Фев 2010, 22:40

Не, не съм палил с откачен дебитомер. Ясно значи няма особен смисъл от ресет
Благодаря за отговорите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от mad_presley » 25 Фев 2010, 22:49

Колеги, няма такова нещо, като ресетване на дебитомер. Единствено имат нужда от ъпдейт на софтуера колите, които преди са били с пиерсбург дебитомер и се сменя с новите бош. Тогава трябва ъпдейт на софтуера на DDE-то, за да разпознава новия дебитомер. До 2000г BMW са ползвали като доставчик пиерсбург, а след това сменят доставчика с бош и за това на някои коли се налага тази интервенция.

Грешките от дебитомер не влиаят по никакв начин на работата на дебитомера и двигателя, ако всичко работи нормално. Просто си остава записана грешка и това е.


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от milennyc » 26 Фев 2010, 7:44

Съгласен съм с тебе че грешката не влае, но не работещ дебитомер си влиае :), както на вървежа така и начина на работа на двигателя. А знаеш ли защо се налага ъп дейт на софта ?! :) :?:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от badsharki » 26 Фев 2010, 8:29

milennyc написа:А знаеш ли защо се налага ъп дейт на софта ?! :) :?:

Както каза Пресли ъпдейт се прави на ДДЕ3 и ДДЕ4, които са фабрично с дебитомер Пиъсбърг, а новият е Бош. Предполагам е логично защо се прави след като заменяш една марка с друга, образно казано: Трябва да кажеш на ЕКУ-то на какъв език ще му говори новия дебитомер. Забелязъл съм, че на този ъпдейт обикновенно му викате "адаптация на дебитомера".

Не мога да се съглася обаче, че грешките свързани с горивната смес не влияят на работата на ЕКУ-то, дори и да е отстранен проблема, но грешката да не е изчистена. Както и да е, не ми се спори. :)


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от milennyc » 26 Фев 2010, 10:54

Не са фабрично с пиерсбург, но може и да са. Въпрос на изпълнение. Те и за това са взаимно заменяеми тези 2-те марки. И въпроса ми е дали знаете разликата и защо се налага това адаптиране/препрограмиране? А това не се налага само при смяна на марката, налага се при сменя дори на Бош с Бош но с различни номера. А причината е мн проста :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от mad_presley » 26 Фев 2010, 11:19

milennyc написа:Не са фабрично с пиерсбург, но може и да са. Въпрос на изпълнение. Те и за това са взаимно заменяеми тези 2-те марки. И въпроса ми е дали знаете разликата и защо се налага това адаптиране/препрограмиране? А това не се налага само при смяна на марката, налага се при сменя дори на Бош с Бош но с различни номера. А причината е мн проста :mhihi:

Има фабрично с пиерсбург и да, моделите на бош са два и това са единствените причини за ъпдейт на софтуера на DDE-то. Ако свалиш бош с № 1111-1111-1111 примерни и сложиш друг бош със същия номер, няма абсолютно никаква нужда от ъпдейт.
Ето я историята http://www.air-mass-meter.com/2008/bmw/ ... ng-needed/


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: Дебитомер/ресет

Мнение от milennyc » 26 Фев 2010, 11:58

Мисля че казах същото :lalala: ти казваш еднакви не се програмира, аз ти казвам различни трябва :). Но идеята за програмиране няма нищо общо с различните номера и марки има нещо което ги различава и това си има причина наречена ..... Аз поне продавам дебитомери и ги адаптирам ако е нужно за определените модели двигатели. И за да стане ясно не се програмира дебитомера а Basic Unit-a. А това адаптиране има определен бр. 13 :). Ъпдейта на софта става по една таблица спрямо номера на този Basic Unit със съответно отговарящ за него нов номер :clap: :bchug:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook