323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- fenixsz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d
- Мечтае да кара: M
323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
Не намерих точно такава тема, синтезирана и отговаряща на очакванията и въпросите ми, затова направих нова.
За фейслифта паричките няма да ми стигнат или поне за читав екземпляр, та предпочитам нещо читаво, но малко по-старо, въпреки опасността от скъсания заден мост. Задължително ще се подсили още като го взема, стига вече да не е издало багажа.
Избора от 320д-ки е огромен, та с много търсене според мен може да се открие екземпяр до 200 хил. км, а с повече занимавка и на по-малко. Доста от тях ги предлагат със сервизни книжки, знам, че повечето са фалшификати, но това винаги може да се провери с едно обаждане до сервиза, поне да разбера дали въобще има такъв и има ли такава кола заведена при тях.
Проблема е другаде. Колкото повече чета за 320д, толкова повече оставам с впечатлението, че до 200 хил. км. се сменят следните неща:
- турбо (дълъг интервал на смяна на маслото - ок)
- дебитомер
- дюзи
- ГНП
- ангренажна верига?
- и др.
Само тези ремонти ще са може би около 3-4+ хил. лв., което си е цифра.
Алтернативата - 323i(M52B25TUB) - вероятно трябва да се сменят/ремонтират:
- на около 200 хил. км. се обаждат ваносите
- ангренажна верига (разхлабва се)
За ремонта на ваносите чувам най-различни отговори от смяна само на "Seals"(60$) и "Rattles"(60$) до умопомрачителни суми. Ангренажна верига около 500 лв?
За разхода на гориво очаквам:
*Градско с 3-4 литра в повече за бензинката.
*Извънградско 3 литра в повече за бензина при скорости около 140?
Правилни ли са ми очакванията и има ли нещо, което трябва да се допълни към написаното. Наясно съм, че има екземпляри продаващи се във форума, чиито собственици твърдят, че са минали през тези проблеми и са сменили всичко. Иначе кефа от бензинката сигурно ще е много по-голям
!
За фейслифта паричките няма да ми стигнат или поне за читав екземпляр, та предпочитам нещо читаво, но малко по-старо, въпреки опасността от скъсания заден мост. Задължително ще се подсили още като го взема, стига вече да не е издало багажа.
Избора от 320д-ки е огромен, та с много търсене според мен може да се открие екземпяр до 200 хил. км, а с повече занимавка и на по-малко. Доста от тях ги предлагат със сервизни книжки, знам, че повечето са фалшификати, но това винаги може да се провери с едно обаждане до сервиза, поне да разбера дали въобще има такъв и има ли такава кола заведена при тях.
Проблема е другаде. Колкото повече чета за 320д, толкова повече оставам с впечатлението, че до 200 хил. км. се сменят следните неща:
- турбо (дълъг интервал на смяна на маслото - ок)
- дебитомер
- дюзи
- ГНП
- ангренажна верига?
- и др.
Само тези ремонти ще са може би около 3-4+ хил. лв., което си е цифра.
Алтернативата - 323i(M52B25TUB) - вероятно трябва да се сменят/ремонтират:
- на около 200 хил. км. се обаждат ваносите
- ангренажна верига (разхлабва се)
За ремонта на ваносите чувам най-различни отговори от смяна само на "Seals"(60$) и "Rattles"(60$) до умопомрачителни суми. Ангренажна верига около 500 лв?
За разхода на гориво очаквам:
*Градско с 3-4 литра в повече за бензинката.
*Извънградско 3 литра в повече за бензина при скорости около 140?
Правилни ли са ми очакванията и има ли нещо, което трябва да се допълни към написаното. Наясно съм, че има екземпляри продаващи се във форума, чиито собственици твърдят, че са минали през тези проблеми и са сменили всичко. Иначе кефа от бензинката сигурно ще е много по-голям

DriveCalc.com/bg
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Re: 323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
Понеже 320d е най-масовата Е46, ще те убеждават да си я вземеш нея. Но пък стария двигател е доста известен с разни проблеми(не че новия е перфектен).
От друга страна 323i е един преходен модел, след фейса го няма и самия двигател не знам дори дали го слагат на 325-ците след фейса.
Нещата, които очакваш за смяна от дизела са правилни. ВАНОС не знам кой ти е казал че ще трябва да сервизираш, не е задължително. На моята се наложи да сменя задвижващия двигател, иначе си беше перфектна цялата система. Зависи си от самата кола и собственика й предполагам.
Ангренажната верига е към 500лв.,но пък се сменя веднъж(и то съветите са да не се пипа, ако не е разтегната).
Аз също ще я сменям, но заедно с всичките й прилежащи части. Няма смисъл да смениш само веригата, ако оставиш стария обтегач, шините и зъбните колела. Това са още около 250-300лв.
Разходът е както си го написал, или с малки разлики според това колко ти е тежък десният крак.
Удоволствие можеш да намериш и в дизела, стига да не е автоматик(там ще намериш само "Аз съм Сънчо"), обаче като имаш предвид как сред всичките 320d шансът да попаднеш на читава клони към отрицателно число, по-добре си вземи бензиновата.
И друго нещо - гледан бензинов двигател на БМВ е вечен, докато дизела рано или късно се троши и ремонтите ще ти излязат повече от допълнителния разход на бензина за една година
Успех в избора и да се похвалиш като вземеш нещо
От друга страна 323i е един преходен модел, след фейса го няма и самия двигател не знам дори дали го слагат на 325-ците след фейса.
Нещата, които очакваш за смяна от дизела са правилни. ВАНОС не знам кой ти е казал че ще трябва да сервизираш, не е задължително. На моята се наложи да сменя задвижващия двигател, иначе си беше перфектна цялата система. Зависи си от самата кола и собственика й предполагам.
Ангренажната верига е към 500лв.,но пък се сменя веднъж(и то съветите са да не се пипа, ако не е разтегната).
Аз също ще я сменям, но заедно с всичките й прилежащи части. Няма смисъл да смениш само веригата, ако оставиш стария обтегач, шините и зъбните колела. Това са още около 250-300лв.
Разходът е както си го написал, или с малки разлики според това колко ти е тежък десният крак.
Удоволствие можеш да намериш и в дизела, стига да не е автоматик(там ще намериш само "Аз съм Сънчо"), обаче като имаш предвид как сред всичките 320d шансът да попаднеш на читава клони към отрицателно число, по-добре си вземи бензиновата.
И друго нещо - гледан бензинов двигател на БМВ е вечен, докато дизела рано или късно се троши и ремонтите ще ти излязат повече от допълнителния разход на бензина за една година

Успех в избора и да се похвалиш като вземеш нещо

Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
Re: 323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
Колега щом няма да зимаш феислифт по-добре да си земеш бензинова.Не сам от наи-голямите разбирачи ама за 320Д 136 коня не съм чувал много добри думи.
- ThE BeAsT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 26.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d, 330xd
- Мечтае да кара: M4
Re: 323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
Според мен всичко зависи от това колко ще караш... защото ако караш над 1200км на месец разликата в парите за 1 месец е около 100лв ... на година над 1000лв, а поддръжката на дизела е не повече от 700-800лв повече на година (а ако само слагаш масълце и сменяш филтри .. разликата идва на няма и 100лв). А и да не говорим, че още при покупката 323 е с около 1000лв над 320д. Аз мисля, че 318 новият фейс е най-добрият ти вариант ако караш под 1500км на месец .. и 320д ако си над тях. Лично мое мнение!
- zoti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: 30.06.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: 320Д 2002
- Мечтае да кара: 330 d
Re: 323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
Щом ще я подсилваш,то е ясно че ще я ръчкаш,така че бензин на по-малко километри е варианта за теб.Дизела не е за извращения, кой каквото и да казва.Виж 330д ще е друга работа 

From the body to the soul,where our hearts lead.....we must go
- Mitko195
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 418
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530xi
- Мечтае да кара: S65 Lorinser
Re: 323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
Колега, имаше една приказка- ''газта е за готвене, нафтата за топлене, а бензина за каране''
Пристрастен съм към бензиновите коли, но не съжелявам, че си взех такава. Успех 


- fenixsz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d
- Мечтае да кара: M
Re: 323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
zoti написа:Щом ще я подсилваш,то е ясно че ще я ръчкаш,така че бензин на по-малко километри е варианта за теб.Дизела не е за извращения, кой каквото и да казва.Виж 330д ще е друга работа
Ами ще я подсиля, за да знам, че имам сигурност в колата, а не защото ще правя щуротии.
@Archangel
Мерси за изчерпателния отговор.
@ThE BeAsT
Ами засега карам малко (10 хил. км. година). Но мисля да ги направя към 15 хил. тази година - живот и здраве.
Засега да разбирам, че допусканията ми са правилни като цяло...
DriveCalc.com/bg
- Rundev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: 323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
освен по високия разход на 323 е добре да се отбележи и значително по голямата динамика ,мотора е 35 коня отгоре .. аз лично 320д преди фейса и за 5к не бих си взел щото с 2-3 ремонтчета пак ще си дойде на цената от 10к ,просто е много капризна машина,може би най куция мотор произвеждан от БМВ ,а бензиновия шестак от друга страна е може би най безпроблемния двг на БМВ ... що не загледаш и 320 бензинче преди фейса,значително по евтина е от 323 ..
- ITK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 22.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: да го карат
Re: 323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
Archangel написа: И друго нещо - гледан бензинов двигател на БМВ е вечен, докато дизела рано или късно се троши и ремонтите ще ти излязат повече от допълнителния разход на бензина за една година![]()

Само този довод би трябвало да е предостатъчен на колегата с дилемата!
Попрегледай назад страниците в този подфорум и ще видиш че всяка втора тема е за 320d...
F**k them all!
Re: 323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
ITK написа:Archangel написа: И друго нещо - гледан бензинов двигател на БМВ е вечен, докато дизела рано или късно се троши и ремонтите ще ти излязат повече от допълнителния разход на бензина за една година![]()
![]()
Само този довод би трябвало да е предостатъчен на колегата с дилемата!
Попрегледай назад страниците в този подфорум и ще видиш че всяка втора тема е за 320d...
Ами да ,но защото всяка 2-ра кола е 320 Д 136 к. - колега ако попадне6 на хубава дизеларка 6те се роди6 ,и от динамика и от разход .
+ това 4астите доста поевтиняха ,има доста 4асти и по моргите (от Англи4анки на мн ниски цени) така 4е вземай с пове4ето екстри и по добрия мотор -които 6те види6 при диагностиката.
Успех!
320 Д на 200 00 х км -ако е реално има о6те около 150-200000 км живот -като цяло без основен ремонт и с '' прили4но''каране.
- fenixsz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d
- Мечтае да кара: M
Re: 323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
Alexi написа:... що не загледаш и 320 бензинче преди фейса,значително по евтина е от 323 ..
Защото 320-ката няма въртящ момент в ниски. Трябва да се настъпва за да получиш мощността от този мотор.
2 литра на 6 цилиндъра - не си струва за ежедневие, а само за високооборотна кола.
Или ще има добър разход с динамика в ниски или по-добра динамика с 323.
При желание и бъдещо наводняване на пазара с части за е46, 323-ката има много по-голяма възможност да се освежи с един stroke до 328, за който не съм сигурен всъщност

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52
DriveCalc.com/bg
Re: 323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
колега според мен 320д е много добра машина аз лично карам такава 136кс и сам много доволен върви си много добре пробвал сам е с е36 320 голф2 кр фиат купе1.8 голф3 гти 150кс на 400м ги вземам с по 1калник
при нормално каране не гори много малко
все пак ти си решаваш
при нормално каране не гори много малко
все пак ти си решаваш


Re: 323i vs 320d 136к.с. - на около 200к. км. и двата
съжалявам че трябва да сложа край на една горе долу хубава тема, но има място където можеше да развиете коментарите
viewtopic.php?f=34&t=144992
viewtopic.php?f=34&t=144992
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани