Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
46 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Написаното от Неделчо Янев е вярно, но важи за по-големи разлики в температурата на въздуха. Едва ли някакви 12 градуса в повече, толкова ще спънат колата. Моята също е много тромава в жегите, при потегляне от място. За това имам обяснение. Карал съм всякакви автомобили- с атмосферни и турбо двигатели, но такова "чудо", като БМВ, няма. Само ще вметна, че съм карал с мотор М10, този който го слагат на "Москвич 412"
и колата си вървеше еднакво през всички сезони на годината. Само лятото след спиране на мотора, колектора силно се загрява и на първия старт осезаемо не поемаше, след минута всичко си беше наред. Наистина при атмосферните двигатели на която и да е кола, особено с малка кубатура, има известно забавяне в динамиката лятно време, сравнено със зимата. Но тази разлика е толкова минимална, че почти не се усеща. Двигателите с турбо нямат недостиг на въздух и при тях поне видимо няма никаква разлика в ускорението. Целият проблем на нашите автомобили е от конструкцията на двигателя- надлъжно разположен, виско съединител на перката за охлаждане в повечето варианти, смукателен колектор, който силно се загрява от топлата струя въздух и не на последно място софтуерен. При напречно разположените, смукателите са от вътрешната страна, загряват по-малко, само от температурата на главата. Може да ви се струва невероятно, но виското отнема значителен ресурс от въртящия момент и по-малко от мощността, което се усеща предимно когато се стопли времето, парното не се пуска и то зацепва повече. Софтуерния проблем е от неправилното изчисляване количеството на въздуха с така наречените дебитомери. Те мерят количеството в кубици, а не масата на въздуха, което е правилния начин за изчисление. Относителната плътност на въздуха намалява с повишаване на температурата, а обемът е един и същ. Напълно е възможно в софтуера на компютъра да бъдат вкарани корекции за тези стойности, но инженерите не са си направили труда за това , като и без това имат печалба от продажби. Останалото е подробно обяснено от Неделчо Янев
.


- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
ивчо3 написа:Написаното от Неделчо Янев е вярно, но важи за по-големи разлики в температурата на въздуха. Едва ли някакви 12 градуса в повече, толкова ще спънат колата. Моята също е много тромава в жегите, при потегляне от място. За това имам обяснение. Карал съм всякакви автомобили- с атмосферни и турбо двигатели, но такова "чудо", като БМВ, няма. Само ще вметна, че съм карал с мотор М10, този който го слагат на "Москвич 412"и колата си вървеше еднакво през всички сезони на годината. Само лятото след спиране на мотора, колектора силно се загрява и на първия старт осезаемо не поемаше, след минута всичко си беше наред. Наистина при атмосферните двигатели на която и да е кола, особено с малка кубатура, има известно забавяне в динамиката лятно време, сравнено със зимата. Но тази разлика е толкова минимална, че почти не се усеща. Двигателите с турбо нямат недостиг на въздух и при тях поне видимо няма никаква разлика в ускорението. Целият проблем на нашите автомобили е от конструкцията на двигателя- надлъжно разположен, виско съединител на перката за охлаждане в повечето варианти, смукателен колектор, който силно се загрява от топлата струя въздух и не на последно място софтуерен. При напречно разположените, смукателите са от вътрешната страна, загряват по-малко, само от температурата на главата. Може да ви се струва невероятно, но виското отнема значителен ресурс от въртящия момент и по-малко от мощността, което се усеща предимно когато се стопли времето, парното не се пуска и то зацепва повече. Софтуерния проблем е от неправилното изчисляване количеството на въздуха с така наречените дебитомери. Те мерят количеството в кубици, а не масата на въздуха, което е правилния начин за изчисление. Относителната плътност на въздуха намалява с повишаване на температурата, а обемът е един и същ. Напълно е възможно в софтуера на компютъра да бъдат вкарани корекции за тези стойности, но инженерите не са си направили труда за това , като и без това имат печалба от продажби. Останалото е подробно обяснено от Неделчо Янев
.
браво, добре го обясни, личи си, че си бос по термодинамиката

Но чак пък да има осезаема разлика във вървенето при температурна разлика от 20 градуса (минус 5 до плюс 15 примерно) не мисля, че е възможно да се улови.
Ето и една таблица със стойностите на плътността на въздуха в зависимост от температурата>

При това положение се вижда, че имаме разлика в плътността при -5(1,316кг/м3) и +15(1,225кг/м3) градуса от 6.9%
П.С. Аз също карам 4цил. с по 2 клапана, карал съм и при -15 и при +39 особени разлики не съм установил...... Склонен съм да вярвам, че нещо не е в ред по колите на колегите.
П.С.2. Да не говорим, че плътността зависи и от влажността на въздуха и просто неизвестните станаха толкова много, че...... а и както казах говорим за изключително малки разлики.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Bi-Turbo, много съм благодарен за тази таблица, ровил съм къде ли не и никакво инфо. Само косвени показатели успях да намеря. По темата ще добавя, че тези стойности в таблицата, не са едно към едно в реалните условия на работа на двигателя, особено когато се кара в задръстване. Тогава ако измериш температурата на въздуха в колектора, може спокойно да добавиш няколко градуса отгоре, а може и повече когато работи на празен ход. Колкото са по-дълги тръбите, с повече извивки и т.н., толкова повече загряват въздуха. Зависи и от какъв материал са направени. Най-добре от карбон, с дължина няколко сантиметра и дросели по брой, отговарящи на броя на цилиндрите. Ма тези мотори много солено излизат. Един колега от форума беше решил да си направи колектор от карбон, интересно какви ще бъдат резултатите. Другото, което ми прави впечатление е БМВ-то с М10-ката, която карах в продължение на няколко години. Не знам как е изчислено, но колектора никога не загряваше повече от няколко градуса над телесната ми температура. Другите, които имах, в това число, М40, си нагряваха почти с температурата на главата. 

Последна промяна ивчо3 на 22 Фев 2010, 12:15, променена общо 1 път
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
ивчо3 написа:Bi-Turbo, много съм благодарен за тази таблица, ровил съм къде ли не и никакво инфо. Само косвени показатели успях да намеря. По темата ще добавя, че тези стойности в таблицата, не са едно към едно в реалните условия на работа на двигателя, особено когато се кара в задръстване. Тогава ако измериш температурата на въздуха в колектора, може спокойно да добавиш няколко градуса отгоре, а може и повече когато работи на празен ход. Колкото са по-дълги тръбите, с повече извивки и т.н., толкова повече загряват въздуха. Зависи и от какъв материал са направени. Най-добре от карбон, с дължина няколко сантиметра и дросели по брой, отговарящи на броя на цилиндрите. Ма тези мотори много солено излизат. Един колега от форума беше решил да си направи колектор от карбон, интересно какви ще бъдат резултатите.
прав си не взех под внимание, че колектора се загрява и при преминаването на въздуха през него той също се загрява, но дори и толкова до някаква степен това се компенсира от компютъра и разликата идва само от там, че както и ти каза са скапано измислени самите дебитомери, които мерят обема, а не масата. Не знам как е с този МАФ сензор и как работи той, него го слагат вече при по новите мотори от М52 и М44 нататък.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Стига де точно 6 градуса да спъват така двигателя , че да неиска да върви и то осезаемо някак си неистински ми звучи . При 5 градуса наваън върви като самолет , при 10-12 се спъва като умрял кон . Тази сутрин беше хладно няма да фи се фукам как вървеше ... При тръгване без да искам направих опит за дрифт . Много върви колата ама вдигнат ли се температурите с 4-5 градуса и умира ... натисикам газта паля цигара и чакам двигателя да се начуди дали ще тръгне или ще си седи 1000 оборота .... Неможе така да влиаят 5 градуса .... Наистина разликата е огромна ! Също така таблицата показва , че разликата м/у 5 и 10 градуса в плътноста на въздуха не е кой знае каква ....
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
jakson написа:Стига де точно 6 градуса да спъват така двигателя , че да неиска да върви и то осезаемо някак си неистински ми звучи . При 5 градуса наваън върви като самолет , при 10-12 се спъва като умрял кон . Тази сутрин беше хладно няма да фи се фукам как вървеше ... При тръгване без да искам направих опит за дрифт . Много върви колата ама вдигнат ли се температурите с 4-5 градуса и умира ... натисикам газта паля цигара и чакам двигателя да се начуди дали ще тръгне или ще си седи 1000 оборота .... Неможе така да влиаят 5 градуса .... Наистина разликата е огромна !
това го казах още с първото си мнение, най вероятно има някакъв проблем, тая разлика просто е доста малка, че да спъва колата толкова много

Осаналото е просто малко разсъждаване....
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
къде се намира този температурен датчик ? ако го намеря , ще му кажа аз
от зор чистих и стъпковия мотор да не би той нещо да спира въздух и т.н .... М/у др когато колата ми се прецака така в топлото и неще да върви , започва да гори 100/100 е не е 100 на 100 ама над 23 литра на 100 км стигала ми е до 29/100 . Хем невърви , хем гори .... Проверил сам ламбдасонда , диагностики , глупости , каквото се сетите ... Стопли ли се мн зле става ....

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
BiTurbo написа:ивчо3 написа:Bi-Turbo, много съм благодарен за тази таблица, ровил съм къде ли не и никакво инфо. Само косвени показатели успях да намеря. По темата ще добавя, че тези стойности в таблицата, не са едно към едно в реалните условия на работа на двигателя, особено когато се кара в задръстване. Тогава ако измериш температурата на въздуха в колектора, може спокойно да добавиш няколко градуса отгоре, а може и повече когато работи на празен ход. Колкото са по-дълги тръбите, с повече извивки и т.н., толкова повече загряват въздуха. Зависи и от какъв материал са направени. Най-добре от карбон, с дължина няколко сантиметра и дросели по брой, отговарящи на броя на цилиндрите. Ма тези мотори много солено излизат. Един колега от форума беше решил да си направи колектор от карбон, интересно какви ще бъдат резултатите.
прав си не взех под внимание, че колектора се загрява и при преминаването на въздуха през него той също се загрява, но дори и толкова до някаква степен това се компенсира от компютъра и разликата идва само от там, че както и ти каза са скапано измислени самите дебитомери, които мерят обема, а не масата. Не знам как е с този МАФ сензор и как работи той, него го слагат вече при по новите мотори от М52 и М44 нататък.
С интерес следя подобни теми, като ми прави впечатление, кои се оплакват от това. Май за тези с МАФ-МАС, това не важи. И много зависи дали колата се кара в градски условия, или на дълъг пробег. Сигурен съм, че автора на темата, както и всички останали, които караме автомобили със синдрома на лятното спъване, на извънградско шофиране, ще покажат по-добри резултати.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
jakson написа:къде се намира този температурен датчик ? ако го намеря , ще му кажа азот зор чистих и стъпковия мотор да не би той нещо да спира въздух и т.н .... М/у др когато колата ми се прецака така в топлото и неще да върви , започва да гори 100/100 е не е 100 на 100 ама над 23 литра на 100 км стигала ми е до 29/100 . Хем невърви , хем гори .... Проверил сам ламбдасонда , диагностики , глупости , каквото се сетите ... Стопли ли се мн зле става ....
Ти с това трябваше да започнеш. Щом гори толкова много, значи нещо не е наред, БиТурбо наскоро сменя датчика за входящия въздух, че му показваше нереални стойности и сега колата му е пушка. Нищо не пречи да си провериш този датчик- на 10 градуса трябва да покаже 3500-4000 ома. Мери се на първи и втори пин в буксата на дебитомера, от ляво на дясно. Другия датчик на охлаждащата течност на 90 градуса е 280-300 ома. И колата не върви, защото все едно я караш на смукач с кабруратор. Достатъчно е някой от двата датчика да показва стойности като при минус 20 градуса. Компа си изчислява по-голямо количество бензин, спрямо въздух, двигателя логично работи с намалена мощност, възможно е дори да се задави и изгасне, разхода скача с 50-100% и т.н.
Последна промяна ивчо3 на 22 Фев 2010, 12:49, променена общо 1 път
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
ивчо3 написа:jakson написа:къде се намира този температурен датчик ? ако го намеря , ще му кажа азот зор чистих и стъпковия мотор да не би той нещо да спира въздух и т.н .... М/у др когато колата ми се прецака така в топлото и неще да върви , започва да гори 100/100 е не е 100 на 100 ама над 23 литра на 100 км стигала ми е до 29/100 . Хем невърви , хем гори .... Проверил сам ламбдасонда , диагностики , глупости , каквото се сетите ... Стопли ли се мн зле става ....
Ти с това трябваше да започнеш. Щом гори толкова много, значи нещо не е наред, БиТурбо наскоро сменя датчика за входящия въздух, че му показваше нереални стойности и сега колата му е пушка. Нищо не пречи да си провериш този датчик- на 10 градуса трябва да покаже 3500-4000 ома. Мери се на първи и втори пин в буксата на дебитомера, от ляво на дясно. Другия датчик на охлаждащата течност на 90 градуса е 280-300 ома.
точно

ето я и темата, с изключително полезното съдействие на колегата ивчо3
viewtopic.php?f=8&t=169033&hilit=%D0%BC%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD+%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD+%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Точно , имам чувството , че карам на смукач ... А къде се намира датчика за температура на водата ?
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Тия инженери на БМВ... крайно време е да вземат да четат форума... 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Колеги токущо замерих м/у 1 и 2 пин на самия дебитомер то те са си и надписани . даде ми 11.5 Ком при температура на въздуха 7 С' Това нормално ли е ? Като гледам таблицата не е нормално ! Може ли да се смени само датчика или трябва целия дебитомер да се сменя ?
- nedbmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
Koлега този датчик за темп. на въздуха трудно ще го установиш дали работи коректно с мултицета,защото той при определена температура може да е точен но при промяната и примерно с 5/10 градуса вече съпротивлвнието може да не е това което трябва да дава при тези повишени стойности.Датчика за темп. на ДВГ-то е по лесен за измерване отделно само ти трябва такава букса кавато е оригиналната свързва се с уреда и през цялото врема на загряването на антифриза в двигателя си следиш според темп. на таблото(оринтировъчно).Аз съм мерил така.По добре да се хване с диагностика или на принципа на отхвърлянето(като, вземеш за проба друг дебитомер).Но тези датчици не могат да окажат такава разлика за вървенето на колата даже и да не работят.Компа е програмиран така ,че при неизсправност в тях да замести данните все едно двигателя е достигнал нормална работна темп.Тогава обаче до като загрее, ще е бедна горивната смес и колата ще пали трудно и до като загрее , ще придърпва. А при теб е обратното значи не е от тях .
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Стопли се времето и СПРЯ да върви!
ако на двигателя температурния датчик е развален , няма ли стрелката на температурата да показва каквото си иска ?
46 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани