Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
точно така...значи правилно си карам колицата...
аз на втора минавам почти веднага след тръгване....
а 3-та превключвам под 2000 оборота....
но нещо друго се замислих....вредно ли е за дизелите да се карат на по-ниски обороти???? примерно под 1500 оборота??? и дали това увеличава разхода на гориво???
аз на втора минавам почти веднага след тръгване....
а 3-та превключвам под 2000 оборота....
но нещо друго се замислих....вредно ли е за дизелите да се карат на по-ниски обороти???? примерно под 1500 оборота??? и дали това увеличава разхода на гориво???
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
sider23 написа:точно така...значи правилно си карам колицата...
аз на втора минавам почти веднага след тръгване....
а 3-та превключвам под 2000 оборота....
но нещо друго се замислих....вредно ли е за дизелите да се карат на по-ниски обороти???? примерно под 1500 оборота??? и дали това увеличава разхода на гориво???
Не - стига цялата кола да не денси няма никакви проблеми да я караш на ниски обороти.
Si non confectus, non reficiat.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
Откога я караш колата? Въртящия момент помага много да се държи колата добре в ниските обороти. Би трябвало да усещаш кога двигателя се чувства най-добре в различните ситуации. Оборотите, в които не се мъчи да избута колата и не ръмжи излишно са най-добрите. Няма препоръчителни обороти, защото няма идеални пътни условия. 5-степенния автомат се стреми да държи двигателя между 1500 и 2000 оборота, в зависимост от ситуацията.
Never mistake motion for action...
- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
колата я имам вече повече от година...даже почти 2 ще станат скоро...
честно казано гледам да не падам под 1500 оборота и никога не ми е присецквала и т.н....
просто съм чувал други по-опитни шофьори да казват, че на ниски обороти харчи повече и не е хубаво за двигателя да се кара така....
но пък в Сф е адски трудно винаги да си на оптимални обороти и понякога падам под 1500
честно казано гледам да не падам под 1500 оборота и никога не ми е присецквала и т.н....
просто съм чувал други по-опитни шофьори да казват, че на ниски обороти харчи повече и не е хубаво за двигателя да се кара така....
но пък в Сф е адски трудно винаги да си на оптимални обороти и понякога падам под 1500
- Apokalypsis
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 12.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
kriso85 написа:Още повече колата ти има прекъсвач, който не и дава да влезе в саморазрушителни обороти
Бих искал да попитам при какви обороти на Е46 320d 150bhp се включва прекъсвача?
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
колега, просто си карай колата без да я мъчиш в критичните обороти. Под критични имам предвид където се засилва ръмженето / вибрациите. Всичко зависи от ситуацията. Другото с пример ще го илюстрирам - ако караш на 4та/5та на равно с 1500 оборота и тръгнеш разко да набираш - повече се товари. Изчакай до 1800 и тогава натисни по-силни газта. Иначе не смятам , че високите обороти са толкова опасни колкото се твърди. Мойта съм я карал часове над 4000 оборота София - Белград и дори на 4400-4500 много време. Никъде не пише в книжката да не се дига дълго над 3000 об. Само в червеното трябва да се стои за кратко. Освен това двигателя може да е по-натоварен на 2000 об, отколкото на 4000. Това се вижда и по разхода. Като карам на равно с 200 км и 10/100 л моментен раход дали е много натоварен мотора? не мисля .. Освен това не биха произвели мотор който да влиза в червеното на 4750 об, а да не е добре да дига над 3000 об, пък било то и за дълго.
- zoti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: 30.06.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: 320Д 2002
- Мечтае да кара: 330 d
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
kasabov написа:колега, просто си карай колата без да я мъчиш в критичните обороти. Под критични имам предвид където се засилва ръмженето / вибрациите. Всичко зависи от ситуацията. Другото с пример ще го илюстрирам - ако караш на 4та/5та на равно с 1500 оборота и тръгнеш разко да набираш - повече се товари. Изчакай до 1800 и тогава натисни по-силни газта. Иначе не смятам , че високите обороти са толкова опасни колкото се твърди. Мойта съм я карал часове над 4000 оборота София - Белград и дори на 4400-4500 много време. Никъде не пише в книжката да не се дига дълго над 3000 об. Само в червеното трябва да се стои за кратко. Освен това двигателя може да е по-натоварен на 2000 об, отколкото на 4000. Това се вижда и по разхода. Като карам на равно с 200 км и 10/100 л моментен раход дали е много натоварен мотора? не мисля .. Освен това не биха произвели мотор който да влиза в червеното на 4750 об, а да не е добре да дига над 3000 об, пък било то и за дълго.
E,да ама като говорим за 7-10 год возила,нещата са по-различни
From the body to the soul,where our hearts lead.....we must go
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
sider23 написа:и дали това увеличава разхода на гориво???
Ако караш по надолнище без газ, дори на 1500 оборота, колата почти не харчи. Но ако настъпиш повече, докато влезе в 2000 об. моментния разход е над 10/100. Да не говорим, ако караш по нагорнище с 1500 оборота - колата харчи много повече, отколкото по същото нагорнище, на по-ниска предавка на 2500 оборота.
Като цяло, освен от показателите на таблото, работата на двигателя се влияе и от странични фактори, така че се кара повече по усет, отколкото по уреди.
- inseCT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 618
- Регистриран на: 19.06.2007
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: докато има!
- Мечтае да кара: Steptronic
- Детайли за колата: 320i (e36,95'',163PS,5 gang)',320d (e46,03'',183PS,6 gang)
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
Аз карам такова колега и дори не гледам оборотомера,карам на усет...но според мене от 1500 до 3000 оборота е в границите на нормалното
- gocho_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 544
- Регистриран на: 3.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d 2000г.
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
казвам ти , качи се някой стар руски камион с двойно амбиране и ще се научиш
п.с. Празен-тръгваш на 2-ра (щот вдига предницата чак
)
натискаш съединителя-изключваш на свободна, даваш газ да вдигнеш оборотите - пак съединител и хър-мър и си на по-висока предавка
Като сваляш на ниска - изкл-чваш от скорост и изчакваш да паднат оборотите и тогава включваш
Мисля че така беше , ако не някой да ме поправи
Та така ... там не ти трябва обортомера - като усетиш тракане на зъбчатки - знаеш че не те бива
Пич, не се впрягай ... давай гас и да не ти дреме - с времето ще придобиеш усещане как върви най-добре колата ,пък и ти ако си придобил навици ... трудно ще ги смениш ,като прочетеш съвета на някой тука - Траа километри

п.с. Празен-тръгваш на 2-ра (щот вдига предницата чак

натискаш съединителя-изключваш на свободна, даваш газ да вдигнеш оборотите - пак съединител и хър-мър и си на по-висока предавка

Като сваляш на ниска - изкл-чваш от скорост и изчакваш да паднат оборотите и тогава включваш

Мисля че така беше , ако не някой да ме поправи

Та така ... там не ти трябва обортомера - като усетиш тракане на зъбчатки - знаеш че не те бива

Пич, не се впрягай ... давай гас и да не ти дреме - с времето ще придобиеш усещане как върви най-добре колата ,пък и ти ако си придобил навици ... трудно ще ги смениш ,като прочетеш съвета на някой тука - Траа километри


- nik4o_83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
Абе газ бе момче - какво му мислиш толкова. Ясно е, че като решиш да се сдърпаш с някой не 3000 на 1 и 2-ра, ми и 4000 ще ги закачаш на всяка скорост.
А иначе като решиш да си караш спокойно според мен най-щадящо за мотора за от 1500 до 1800 оборота - ама в София е малко трудно да караш в такива обороти, щото тамън се нагласиш за тях и: 1) светне червено; 2) видиш някоя кука; 3) засече те някой; 4)някоя приятна дупка те изненада... мога да продалжавам много още
Така, че карай си както ти е кеф - имам един приятел който имаше такава над 2 години и мога да кажа, че е най-големия амортизатор който познавам. И въпреки че палеше колата с 4000 оборота колата не мръдна. Можеш да си я караш с часове с 3000-4500 оборота, защото така е проектирана...
Но все пак ако се замислиш мотора е сърцето на колата - колкото по-високи обороти държиш, толкова по-бързо ще се скапе (все пак си има цикъл на живот).
А иначе като решиш да си караш спокойно според мен най-щадящо за мотора за от 1500 до 1800 оборота - ама в София е малко трудно да караш в такива обороти, щото тамън се нагласиш за тях и: 1) светне червено; 2) видиш някоя кука; 3) засече те някой; 4)някоя приятна дупка те изненада... мога да продалжавам много още

Така, че карай си както ти е кеф - имам един приятел който имаше такава над 2 години и мога да кажа, че е най-големия амортизатор който познавам. И въпреки че палеше колата с 4000 оборота колата не мръдна. Можеш да си я караш с часове с 3000-4500 оборота, защото така е проектирана...
Но все пак ако се замислиш мотора е сърцето на колата - колкото по-високи обороти държиш, толкова по-бързо ще се скапе (все пак си има цикъл на живот).
- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
Пълни глупости как може някои да си помисли че с 1500 оборота на 4 та да речем ще харчи повече отколкото на 2500 на 3-та.
От 7г. карам само дизел от чист след което тдс след което д и ви казвам че ако гоните нисък разход с комарейл не качвайте над 2500 об. нормално сменям между 1300 и 1600 като колата е студена и 1500 - 2000 когато е топла като не искам да се правя на пилот целя да харчи възможно най-малко и не бързам. Дори и на дълъг път да си щом минеш 2600 оборота колата започва да лапа с 1-2-3 повече в зависимост до колко оборота си стигнал. Мога да дам пример казах един бус София - Варна и после Варна - София, първо пълен до горе ми даде разход 7 на 100 след което празен от Варна до София ми даде 10/100 но на връщане карах с 160 (нямаше повече на таблото) а на отиване 120-130. Не мъчете колата да сменяте на 2500 оборота (ако сте дизел) и ако не бързате разбира се.
А иначе е хубаво поне веднъж месечно колата да се кара с 3000 оборота поне за 5-10мин. за да изчисти всичко затлачено.
Иначе карайте си колите както си знаете и както можете грешки няма има само оптимален режим на каране и всичко останало.
От 7г. карам само дизел от чист след което тдс след което д и ви казвам че ако гоните нисък разход с комарейл не качвайте над 2500 об. нормално сменям между 1300 и 1600 като колата е студена и 1500 - 2000 когато е топла като не искам да се правя на пилот целя да харчи възможно най-малко и не бързам. Дори и на дълъг път да си щом минеш 2600 оборота колата започва да лапа с 1-2-3 повече в зависимост до колко оборота си стигнал. Мога да дам пример казах един бус София - Варна и после Варна - София, първо пълен до горе ми даде разход 7 на 100 след което празен от Варна до София ми даде 10/100 но на връщане карах с 160 (нямаше повече на таблото) а на отиване 120-130. Не мъчете колата да сменяте на 2500 оборота (ако сте дизел) и ако не бързате разбира се.
А иначе е хубаво поне веднъж месечно колата да се кара с 3000 оборота поне за 5-10мин. за да изчисти всичко затлачено.
Иначе карайте си колите както си знаете и както можете грешки няма има само оптимален режим на каране и всичко останало.

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
колега лудиа, както го обясняваш излиза, че всичко е в оборотите, което е хич не е така. "Харча" зависи от товаренето на мотора. Не от оборотите. А това варна софия и софия варна... винаги едната посока дава по-голям разход. Струва ми се, че мъчиш мотора с каране и сменяне на 1300-1600 об. Има един термин engine lugging, което скъсява живота на мотора, ти май доста го практикуваш. Все пак всеки си има мнение и кара както си знае.
- ludia
-
-
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
Това изобщо не е така.
1-ВО в едната посока буса беше с 2 натоварен а в другата празен, сам си направи слетка за натоварването на двигателя.
не искам да споря за безсмислици и дали ти не спестяваш много живота на мотора. Но на една конкурентна марка на бмв точно датчика за отчитане на маслото на дизеловите агрегати следи оборотомера и километрите. Като кола която е карана в по-високия диапазон обороти сменя маслото от 2000 до 4000 км. по-рано от такива които са карали с по-ниска средна скорост и по - ниски обороти.
Отделно десетки хора са ме съветвали карай на по-висока предавка когато можеш за да спестиш гориво и да удължиш живота на двигателя.
След като написах предния си пост имах излизане с колата и реших да сменям на 2000 оборота. Колата започва да набира прекалено бързо след 1400 оборота и колите пред мен се доближаваxa прекалено бързо.
P.S " Винтерес на истината малко ви поизлъгах с оборотите понеже от 3 дни се наблюдавам как сменян скоростите и истината е че когато колата е на равен терен ги сменям между 1500 - 1900 когато е се изкачвам 1800 - 2300 когато се спускам 1300 - 1500.
1-ВО в едната посока буса беше с 2 натоварен а в другата празен, сам си направи слетка за натоварването на двигателя.
не искам да споря за безсмислици и дали ти не спестяваш много живота на мотора. Но на една конкурентна марка на бмв точно датчика за отчитане на маслото на дизеловите агрегати следи оборотомера и километрите. Като кола която е карана в по-високия диапазон обороти сменя маслото от 2000 до 4000 км. по-рано от такива които са карали с по-ниска средна скорост и по - ниски обороти.
Отделно десетки хора са ме съветвали карай на по-висока предавка когато можеш за да спестиш гориво и да удължиш живота на двигателя.
След като написах предния си пост имах излизане с колата и реших да сменям на 2000 оборота. Колата започва да набира прекалено бързо след 1400 оборота и колите пред мен се доближаваxa прекалено бързо.
P.S " Винтерес на истината малко ви поизлъгах с оборотите понеже от 3 дни се наблюдавам как сменян скоростите и истината е че когато колата е на равен терен ги сменям между 1500 - 1900 когато е се изкачвам 1800 - 2300 когато се спускам 1300 - 1500.

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- kan4eto
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 19.06.2013
- Местоположение: Coфия
- Пол: Мъж
- Кара: 530d e60
Re: Оптимални обороти за каране на е46 320d 150hp
Пичове на колко се включва турбото и на колко изключва(и ако може без отговори че турбото работи постоянно и т.н.) на Feisa 320D 150 hp.При мене се завърта на околко 2400-2500 оборота и за момент те лепи за седалката след което олабва.Така ли трябва да бъде.Имам чувство 4е до 100 и от 100 до 200 върви горе долу еднакво.Моля отговорите да са от хора със същата кола 

49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани