Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
41 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
Никъде не излиза докато не се отвори капачката на разширителния съд, а просто от високите точки на системата, които не са запълнени при наливането на охладителна течност циркулацията избутва въздуха в казанчето, освободеното място се заема от течност и съответно нивото в казанчето спада. След това се долива антифриз до съответната мярка
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
Никъде не излиза докато капачката на разширителния съд не се отвори.
Циркулацията създадена от помпата го "избутва" от високите места в системата, които не са запълнени с охладителна течност към разширителното казанче
В същото време освободеното място се заема от течността и нивото и в казанчето пада, след което се долива допълнително охладителна течност до мярката отбелязана на казанчето (разширителния съд)
Циркулацията създадена от помпата го "избутва" от високите места в системата, които не са запълнени с охладителна течност към разширителното казанче
В същото време освободеното място се заема от течността и нивото и в казанчето пада, след което се долива допълнително охладителна течност до мярката отбелязана на казанчето (разширителния съд)
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
mad_presley написа:но при толкова много вероятности да сдухаш двигателя тотално би ли разчитал на по-малко от 1% шанс да е въздух в системата!?
В такъв момент (недай си Боже) ще разчитам на шибания късмет да съм я изгасил навреме

Всичките ми тези питанки са защото вчера си правих манипулации по охладителната система и топлоти ми рабирасе изчезна.След старателно обезвъздушаване топлото се върна...но само от ляво.Имам чувството че колкото повече карам (парното е на макс) започва и от дясно да се оправя парното,но незнам дали си внушавам.Има ли логика да му трябва на десния кръг перфектно обезвъздушаване за да почне да върти и той? Циркулационната ми помпа и клапаните над нея са ОК,съвсем скоро бяха на лекар и си работиха до последния момент преди да източа антифриза от казанчето

- Sivako
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 739
- Регистриран на: 22.08.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: F20 116d / F01 750i xDrive
- Мечтае да кара: Колело
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
Като се изгаси двигателя водата спира да циркулира и съответно да се охлажда ,за това се пуска парното за да тръгне ел помпата която да завърти водата
Така двигателя е загасен и няма какво да загрява водата а помпата като я върти през парното и вентилатора отдухва радиатора му водата се охлажда 


- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
tsb_bg написа:Никъде не излиза докато капачката на разширителния съд не се отвори.
Циркулацията създадена от помпата го "избутва" от високите места в системата, които не са запълнени с охладителна течност към разширителното казанче
В същото време освободеното място се заема от течността и нивото и в казанчето пада, след което се долива допълнително охладителна течност до мярката отбелязана на казанчето (разширителния съд)
Ако се бях замислил малко повече над проблема,нямаше да задавам глупави въпроси ами щях да се сетя,че няма нужда този въздух да излиза от охладителната система за да може водата да заеме мястото му

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
Колега опитай да качиш предните колела на тротоара (радиатора на парното да остане ниско) и пак пробвай да обезвъздушиш. Затваряш първо пробката на фланеца на термостата и след това пробката на радиатора
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
tsb_bg написа:Колега опитай да качиш предните колела на тротоара (радиатора на парното да остане ниско) и пак пробвай да обезвъздушиш. Затваряш първо пробката на фланеца на термостата и след това пробката на радиатора
Да и за този вариант си мислих въпреки,че парното от ляво духа много добре горещо,но има ли логика в това което си мисля ,че трябва да се обезвъздуши перфектно за да тръгне да върти гореща вода и в двата кръга?
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
Има логика, че за да тръгне "топлото" системата трябва да е напълно обезвъздушена, но нещо почвам да си мисля, че както го описваш може и да е клапан на парното
Дано не съм прав

Дано не съм прав
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
tsb_bg написа:Има логика, че за да тръгне "топлото" системата трябва да е напълно обезвъздушена, но нещо почвам да си мисля, че както го описваш може и да е клапан на парното![]()
Дано не съм прав
В началото на зимата имах такъв проблем но след почистване на клапите над цирколационната помпа, парното от дясно почна да духа и сега след смяна на уплътненинията на казанчето пак спря.От ляво си духа горещо,но от дясно пак няма никой,тоест то си духа ама хладък въздух. Незнам,струва ми се че почва и от дясно да духа горещо малко по малко,но може и да си въобразявам...ще я покарам така няколко дена на парно на макс и ще видя има ли резултат,въпреки ,че не ми се вижда логично,но...надеждата умира последна

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
im0tep написа: Незнам,струва ми се че почва и от дясно да духа горещо малко по малко,но може и да си въобразявам...ще я покарам така няколко дена на парно на макс и ще видя има ли резултат,въпреки ,че не ми се вижда логично,но...надеждата умира последна
Можеш да пипнеш с ръка клапаните и маркучите след тях, и тогава ще разбереш най- добре, ако ти задържа единия клапан, т.е. горещ клапан и студен маркуч след него...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
LUCIFER'S написа:im0tep написа: Незнам,струва ми се че почва и от дясно да духа горещо малко по малко,но може и да си въобразявам...ще я покарам така няколко дена на парно на макс и ще видя има ли резултат,въпреки ,че не ми се вижда логично,но...надеждата умира последна
Можеш да пипнеш с ръка клапаните и маркучите след тях, и тогава ще разбереш най- добре, ако ти задържа единия клапан, т.е. горещ клапан и студен маркуч след него...
Със сигурност от дясно започна да духа топло ,но е една идея по малко от топлото от ляво
41 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани