Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от bera » 13 Фев 2010, 0:15

vanci88 написа:Не е като да не съм го пробвал...... факт е,че тогава я изгасих .... после стана известно,че е била помпа.
Дизел с неработеща помпа на място трудно прегрява. При мен на място не прегряваше/стигаше средата/, но тръгна ли за 2-3 км се отклонява и загрява - помпата беше на сол.
Пак казвам като спреш то си проличава - дали да загасиш или не.

Съгласен съм с колегата моята така на светофара тръгна стрелката към червеното и деа няма как да отбия ония отзад ще ме изядът, влезе в червеното и светна дадох мигаш спрях на една малка уличка пуснах парното за 2 минути и я изгасих след това. На място дизела не загрява. Оказа се водна помпа. Обаче я хванах на време ,веднага пуснах парното и нито глава нито гарнитура съм сменял вече година я карам ,няма отклонения. Но е важно да се хване на време прегряването. Изпуснеш ли я .....отиде....


kotak написа:И какво е правилното решение при скъсан ремък?

Сваляш на жената чорапогащника и го вързваш на демферната шайба и водната помпа и можеш да минеш поне 100км така. Но трябва да е естествена ликра.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от bera » 13 Фев 2010, 0:17

vanci88 написа:Не е като да не съм го пробвал...... факт е,че тогава я изгасих .... после стана известно,че е била помпа.
Дизел с неработеща помпа на място трудно прегрява. При мен на място не прегряваше/стигаше средата/, но тръгна ли за 2-3 км се отклонява и загрява - помпата беше на сол.
Пак казвам като спреш то си проличава - дали да загасиш или не.

Съгласен съм с колегата моята така на светофара тръгна стрелката към червеното и деа няма как да отбия ония отзад ще ме изядът, влезе в червеното и светна дадох мигаш спрях на една малка уличка пуснах парното за 2 минути и я изгасих след това. На място дизела не загрява. Оказа се водна помпа. Обаче я хванах на време ,веднага пуснах парното и нито глава нито гарнитура съм сменял вече година я карам ,няма отклонения. Но е важно да се хване на време прегряването. Изпуснеш ли я .....отиде....


kotak написа:И какво е правилното решение при скъсан ремък?

Сваляш на жената чорапогащника и го вързваш на демферната шайба и водната помпа и можеш да минеш поне 100км така. Но трябва да е естествена ликра.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 739
Регистриран на: 22.08.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: F20 116d / F01 750i xDrive
Мечтае да кара: Колело

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от Sivako » 13 Фев 2010, 1:57

На мен два пъти ми се е случвало, първият път ми беше на е39ката от буклуци м-у радиаторите тогава пуснах парното на MAX и задържах колата около 2000 оборота (Тогава водната помпа е най ефективна) а вторият път на е38цата амортесьора на ремъка ми заяде изгасих двигателя и пуснах парното на 32 градуса и там вече допълнителната ел. водна помпа за парното си свърши работа и охлади водата :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от LUCIFER'S » 13 Фев 2010, 2:04

bera написа:Сваляш на жената чорапогащника и го вързваш на демферната шайба и водната помпа и можеш да минеш поне 100км така. Но трябва да е естествена ликра.


и ако е 35 DIN чорапогащника от тия ластичните до 1000км..... :mhihi: :mhihi: :mhihi: стига филми, на ролки за многопистов ремък това не става. :mhihi:
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от DAEL » 13 Фев 2010, 10:15

С тия съвети дето ги чухме дотук май скоро време ще почнат да се появяват доста теми за ремонт на двигател? :mhihi: :mhihi:
Винаги когато съм имал проблем с прегряването на кола съм гасил мотора и никога не е имало последствия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от bera » 14 Фев 2010, 13:35

LUCIFER'S написа:
bera написа:Сваляш на жената чорапогащника и го вързваш на демферната шайба и водната помпа и можеш да минеш поне 100км така. Но трябва да е естествена ликра.


и ако е 35 DIN чорапогащника от тия ластичните до 1000км..... :mhihi: :mhihi: :mhihi: стига филми, на ролки за многопистов ремък това не става. :mhihi:


Пробвал си и не става или мислиш че не става? Това са две различни неща. Аз мисля че е възмовно дори на много-пистова шайба да стане ако опънеш чорапогащника добре да се впие в каналите ама трябва да се пробва за да се разбере.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от im0tep » 14 Фев 2010, 13:54

Дотук добре.Не ми е ясно обаче как аджаба колата се обезвъздушава сама при положение,че всички пробки са стегнати и от никаде не влиза/излиза въздух.Как работата на парното на макс помага за самообезвъздушаването.? :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от vanci88 » 14 Фев 2010, 15:48

Тдса се обезвъздушава сам - преливника е най-високо - въздуха минава и при при повишеното налягане клапана на капачката се отваря и изпуска . Естествено излиза и част от течността - за това след обезвъздушаването се долива колкото е нужно течност.
А парнато се пуска за да не остане въздушен джоб. Ако не го пуснеш не обезвъздушаваш цялата система.
36436
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от **Novobraneca » 14 Фев 2010, 18:42

Егати и универсалните чорпогащници :mhihi: :mhihi: :mhihi: , тва от евтините или от по скъпите, да знам кви да казвам на жената да си купува :kuku: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от bera » 14 Фев 2010, 21:43

im0tep написа:Дотук добре.Не ми е ясно обаче как аджаба колата се обезвъздушава сама при положение,че всички пробки са стегнати и от никаде не влиза/излиза въздух.Как работата на парното на макс помага за самообезвъздушаването.? :dunno:

Има дупка на термостата със съчма ,а на казанчето има невъзвратен клапан.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от mad_presley » 14 Фев 2010, 22:18

im0tep написа:Дотук добре.Не ми е ясно обаче как аджаба колата се обезвъздушава сама при положение,че всички пробки са стегнати и от никаде не влиза/излиза въздух.Как работата на парното на макс помага за самообезвъздушаването.? :dunno:

520 не се самообезвъздушава, прави се на ръка от пробките на радиатора и тази до термостата, докато излезе всичкия въздух.Парното се пуска на макс, за да има пълна циркулация през радиатора на парното и да не остане въздух в него.

И като загрее колата се гаси на момента. Чакане на място и работещ двигател увеличава шанса за пълно опичане в 99% от случаите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от im0tep » 14 Фев 2010, 22:35

mad_presley написа:
im0tep написа:Дотук добре.Не ми е ясно обаче как аджаба колата се обезвъздушава сама при положение,че всички пробки са стегнати и от никаде не влиза/излиза въздух.Как работата на парното на макс помага за самообезвъздушаването.? :dunno:
Парното се пуска на макс, за да има пълна циркулация през радиатора на парното и да не остане въздух в него.

И като загрее колата се гаси на момента. Чакане на място и работещ двигател увеличава шанса за пълно опичане в 99% от случаите.


Добре де Пресо,а този въздух който може да остане в парното от къде излиза после като се стегнат пробките???Или трябва при самото обезвъздушаване и при отворени пробки да работи парното на макс? На много места четох,че е хубаво след като се обезвъздуши колата да се кара на парно на макс за да се дообезвъздуши :dunno:

А относно гасенето,дори и при работеща водна помпа ли е хубаво да се гаси?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от tsb_bg » 14 Фев 2010, 23:04

im0tep написа:... този въздух който може да остане в парното от къде излиза после като се стегнат пробките???Или трябва при самото обезвъздушаване и при отворени пробки да работи парното на макс? На много места четох,че е хубаво след като се обезвъздуши колата да се кара на парно на макс за да се дообезвъздуши .....

Циркулацията на охладителната течност увлича останалия в системата въздух и го изкарва до казанчето. Неазисимо, че се старая и правя всичко "по книга", аз също карам с парно на MAX поне един ден след обезвъздушаване и винаги доливам по около 100 ml. (2-3 деления на разширителния съд) което показва, че толкова въздух е имало в системата и циркулацията го е "изгонила" допълнително.

im0tep написа:А относно гасенето,дори и при работеща водна помпа ли е хубаво да се гаси?

Според мен във всички случаи риска да се загаси прегрял двигател е по-малък от колкото да се остави да работи на празни обороти и включено парно.
Обема на отоплителния радиатор е пренебрежимо малък в сравнение с общия обем на охладителната система, за да окаже осезателна разлика.
В същото време системата работи под налягане и единствено това предотвратява кипването на водата при температури над 100 С*. При преглял двигател в момента когато системата се разхерметизира (налягането падне) охладителната течност кипва и при това и двигател и радиатор остават почти празни за секунди ....

Дано не се случва на никой, но от тук нататък всеки да си прецени дали да гаси или да остави двигателя да работи на празен ход

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от mad_presley » 14 Фев 2010, 23:05

im0tep написа:
Добре де Пресо,а този въздух който може да остане в парното от къде излиза после като се стегнат пробките???Или трябва при самото обезвъздушаване и при отворени пробки да работи парното на макс? На много места четох,че е хубаво след като се обезвъздуши колата да се кара на парно на макс за да се дообезвъздуши :dunno:

А относно гасенето,дори и при работеща водна помпа ли е хубаво да се гаси?

Въздуха от никъде не излиза сам, излиза като отвориш пробките за обезвъздушаване.След като си обезвъздушил системата, можеш да си сложиш парното на колкото си искаш.

Причните за прегряване са: задържал термостат (държиш ли я на място да работи, опичаш още повече), прецакана перка на водна помпа (на място перката спира съвсем да се върти - опичаш още повече), липса на антифриз или скъсано съединение - докато видиш, че ти липсва антифриз, опичаш повече, скъсан ремък - опичаш още повече....

Общо взето, при всички случаи на прегряване неизгасянето на двигателя води до пълно опичане.Изключение е само останал въздух в системата, но при толкова много вероятности да сдухаш двигателя тотално би ли разчитал на по-малко от 1% шанс да е въздух в системата!?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?

Мнение от im0tep » 14 Фев 2010, 23:10

tsb_bg написа:
im0tep написа:... този въздух който може да остане в парното от къде излиза после като се стегнат пробките???Или трябва при самото обезвъздушаване и при отворени пробки да работи парното на макс? На много места четох,че е хубаво след като се обезвъздуши колата да се кара на парно на макс за да се дообезвъздуши .....

Циркулацията на охладителната течност увлича останалия в системата въздух и го изкарва до казанчето.


Именно за този въздух питам от къде излиза след като стигне до казанчето?Как излиза извън охладителната система? Въздухът който е останал след старателното обезвъздушаване?Чрез клапана на капачката ли как? :dunno:

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook