Как се кара АВТОМАТИК???

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Как се кара АВТОМАТИК???

Мнение от sani » 31 Авг 2005, 9:29

Здравейте,
искам да Ви попитам следното: Когато спирам на светофар или за малко по-дълъг престой (4-5 мин) трябва ли да предключвам от "D" на "N" ??? Т.е. има ли проблем за автомобила ако си стоя на "D" с натисната спирачка или е по-добре винаги като не съм в движение да превключвам на "N" ??
Благодаря!!

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Мнение от GaD » 31 Авг 2005, 9:37

стой си на Д и не се тревожи :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 26.03.2005
Местоположение: единственото село в София - Красно село
Пол: Мъж
Кара: E39 530i Touring
Мечтае да кара: каквато и да е ALPINA
Детайли за колата: току що излязла от завода! :)

Скоростна кутия

Мнение от turboto » 31 Авг 2005, 10:22

Според мен когато караш, спираш по светофари и тем подобни си стой на "D" (директна). когато примерно Те спрат полицаи :-) и не си гасиш колата я остави на "P" (паркинг), ако се спускаш по права отсечка или на някоя от магистралите и решиш да икономисаш някое и друго бензиново (или дизелово) изпарение можеш спокойно да я сложиш на "N" (неутрална). Иначе както каза GaD стой си на "D". 1-ва и 2-ра ги ползваш ако теглиш нещо голямо по наклон (примерно някой закъсал с джип от сафарито КОМ-ЕМИНЕ) :-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 31 Авг 2005, 11:43

Значи няма проблем да си стоя на Д!!! Но предполагам няма проблем и да се превключвам Д->Н->Д по интензивно???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 31 Авг 2005, 12:39

sani написа:Значи няма проблем да си стоя на Д!!! Но предполагам няма проблем и да се превключвам Д->Н->Д по интензивно???



това пък защо ще го правиш???

И още нещо това да икономисаш гориво като вкл. на "N" е супер глупаво нещо, защото автоматиците като има пуснеш педала на газта те не остават на скорост а пускат по енерция ( в зависимост от скороста с която се движиш и на коя предавка си с тази скорост)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 31 Авг 2005, 12:43

Ми незнам защо го правя, не е за да икономисам гориво, а съм си мислел "да не се прецака автоматика като е зацепен" - за това го освобождавам !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 31 Авг 2005, 12:49

не можеш да го прецакаш автоматика по начина по който си мислиш: той за това е измислен - да пипаш лоста само 2 пъти един път след като си запалил и втория път преди да гасиш. По скоро може да "прецакаш" нещо като си "играеш" по този начин с лоста.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 29.05.2003

Re: Скоростна кутия

Мнение от deliveryman » 31 Авг 2005, 13:04

[quote="turboto"]ако се спускаш по права отсечка или на някоя от магистралите и решиш да икономисаш някое и друго бензиново (или дизелово) изпарение можеш спокойно да я сложиш на "N" (неутрална). quote]
е аз така спокойно смених една кутия като си ръгах в движение N

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Re: Скоростна кутия

Мнение от SlipKnoT » 31 Авг 2005, 13:44

deliveryman написа:е аз така спокойно смених една кутия като си ръгах в движение N


Мда.. в движение никакво пипане налоста.. доста грозни работи се чуват даже и като сменяш 1 :arrow: 2 в движение.. ;)

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 31 Авг 2005, 15:41

По принцип четох някъде че определени автоматични скоростни кутий (Май на Е24) се нараняват ако седят на N прекалено дълго. Нормално си седиш на D (Което означава "Drive" а не "Direct" както някой беше написал) и това е. Нищо не хабиш.

Дори и при състезание (от светофара) няма смисъл да се слагат 2, 1, С, Л или каквото и да е друго. Важното е газта да е настъпена добре.

Тези другите са за слизане по хълм, каране по сняг и подобни ситуаций.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 31 Авг 2005, 16:57

:idea: :idea: :idea: :clap: Благодаря на всички които ми отговориха!!
Забравям за местене на лоста - Д и това е!!
Мерси още веднъж :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 26.03.2005
Местоположение: единственото село в София - Красно село
Пол: Мъж
Кара: E39 530i Touring
Мечтае да кара: каквато и да е ALPINA
Детайли за колата: току що излязла от завода! :)

Приемете моите извинения!

Мнение от turboto » 31 Авг 2005, 17:33

Съжалявам че съм подвел останалите, на Sani съм му дообяснил в Л.С. че автоматика който карах е на AUDI 100 CD набор '83 (не е само този но 5 години го търкалях и го лизнах на над 400 хил. км.)

П.С. По повод спестяването е пределно ясно че ако някой спести от изпаренията да ми се обади как го е направил! :-)

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 31 Авг 2005, 19:50

GaD написа:стой си на Д и не се тревожи :)


Точно така :yes:

А колкото до изключването от скорост на светофара, мисля че това е навик на шофьор, който е преминал от ръчка на автомат и не е свикнал още. Иначе с риск да ме оплюят ще кажа, че по голем кеф от тва да таркаляш автомат нема, който е пробвал знае. Ей тва си е мое мнение, да не ме изядете сега с парцалите :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 698
Регистриран на: 13.04.2005
Местоположение: Wherever I may roam...

Мнение от F-14 » 31 Авг 2005, 20:59

Kris написа:не можеш да го прецакаш автоматика по начина по който си мислиш: той за това е измислен - да пипаш лоста само 2 пъти един път след като си запалил и втория път преди да гасиш. По скоро може да "прецакаш" нещо като си "играеш" по този начин с лоста.

абсолютно правилно!
Вчера стоях 45 мин в задръстване спирам тръгвам спирам тръгвам...мнооооого по зловещо е от светофарите в Бг повярвай...
Не барай лоста изобщо.Драйва си е напраен за това.Включваш го и забравяш..представи си ако бях с ръчка колко често щях да сменям жило на съединител??!?!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 31 Авг 2005, 22:17

F-14 написа:
Kris написа:..представи си ако бях с ръчка колко често щях да сменям жило на съединител??!?!!

Ми ако караш правилната марка-никога :!: Щот на БМВ-то е хидравличен :mhihi:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook