Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
Колеги,
извинявам се за може би малко глупавата тема която пускам, но имам един спор а и мисля, че ще е полезно за някого. Трябва ли когато евентуално (недай си Боже) колата прегрее, да се изгаси или трябва да се остави запалена за да може водната помпа да циркулира водата и парното да работи нa 32 C и на най-високата скорост на вентилатора? Кое е по-добре за нашите капризни глави и блокове? Знам че най-добрия вариант е да не прегрява, но все пак искам да чуя още мнения.
извинявам се за може би малко глупавата тема която пускам, но имам един спор а и мисля, че ще е полезно за някого. Трябва ли когато евентуално (недай си Боже) колата прегрее, да се изгаси или трябва да се остави запалена за да може водната помпа да циркулира водата и парното да работи нa 32 C и на най-високата скорост на вентилатора? Кое е по-добре за нашите капризни глави и блокове? Знам че най-добрия вариант е да не прегрява, но все пак искам да чуя още мнения.

- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване???
Според мен не трябва да се гаси. Особено в жегите загасиш ли я няма охлаждане.... спираш дигаш капака и пускаш парното на макс.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване???
Има риск ако я загасиш прегряла, да затегне мотора , защото бутала , сегменти и цилиндри продължават да се разширяват от прегряването
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване???
Трябва да си следиш температурата и като видиш,че отива да минава средата,и да си готов да я загасиш,или веднага да пуснеш парното.
- buller
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 16.10.2008
- Местоположение: София
- Кара: BMW E39, 520i 1997
- Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване???
Зависи...
1) ако прегряването се дължи на счупване на водната помпа - при установяването на прегряване е по-добре да се изгаси, защото така или иначе няма циркулация от помпата и прегряването ще продължи... А ако е хванато навреме може да се разминем само с лек ремонт (гарнитура на главата), а не цялостен на двигателя.
2) ако е от липсата на антифриз - изтекъл от спукване на системата (маркуч) - ако имаме налична вода (антифриз) се долива на запален автомобил, така че да има циркулация от водната помпа => охлажда системата
3) при прегряване заради висока температура навън (над 40 градуса) и продължително изкачване (на мен ми се случи на Витиня преди няколко години - след тунела на Ботевград и продължителното изкачване, поради ремонт се отбиваме по стария стръмен път, по който се кара на 1-ва и 2-ра с ниска скорост) колата прегря - беше тръгнала към червеното. Тогава спирането ще е пагубно - няма как да се охлади толкова бързо => продължих с високи обороти - така че помпата да се върти по-бързо, отколкото на празен ход + пуснато на максимум парно и темепратурата падна.
4) ако нямаме антифриз - изтекъл и се образува въздушна възглавница - тогава няма да стига вода до радиаторчето на парното и ще духа студено - тогава пак се гаси и се чака да охлади (или да намерим вода)...
При всички случаи парното на макс и в зависимост от ситуацията - колата се кара на ниска предавка с високи обороти - по-голямо въртене на помпата или се гаси...
1) ако прегряването се дължи на счупване на водната помпа - при установяването на прегряване е по-добре да се изгаси, защото така или иначе няма циркулация от помпата и прегряването ще продължи... А ако е хванато навреме може да се разминем само с лек ремонт (гарнитура на главата), а не цялостен на двигателя.
2) ако е от липсата на антифриз - изтекъл от спукване на системата (маркуч) - ако имаме налична вода (антифриз) се долива на запален автомобил, така че да има циркулация от водната помпа => охлажда системата
3) при прегряване заради висока температура навън (над 40 градуса) и продължително изкачване (на мен ми се случи на Витиня преди няколко години - след тунела на Ботевград и продължителното изкачване, поради ремонт се отбиваме по стария стръмен път, по който се кара на 1-ва и 2-ра с ниска скорост) колата прегря - беше тръгнала към червеното. Тогава спирането ще е пагубно - няма как да се охлади толкова бързо => продължих с високи обороти - така че помпата да се върти по-бързо, отколкото на празен ход + пуснато на максимум парно и темепратурата падна.
4) ако нямаме антифриз - изтекъл и се образува въздушна възглавница - тогава няма да стига вода до радиаторчето на парното и ще духа студено - тогава пак се гаси и се чака да охлади (или да намерим вода)...
При всички случаи парното на макс и в зависимост от ситуацията - колата се кара на ниска предавка с високи обороти - по-голямо въртене на помпата или се гаси...
Последна промяна buller на 12 Фев 2010, 14:11, променена общо 2 пъти
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване???
Зависи какво е причинило прегряването, ако напримерно се е счупила водната помпа как ще се охлади антифриза дори и да работи двигателя, или пък ти се е спукал маркуч и антифриза е изтекъл??
Опа, не видях, че колегата преди мен вече го е споменал.
Опа, не видях, че колегата преди мен вече го е споменал.

- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване???
То зависи дали е дизел или бензин. Ако е дизел и проблемът е от водната помпа - на място не прегрява само в движение. Според мен пускаш парното,спираш отвараш капака и ако няма признаци стрелката да се върне към средата гасиш....
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване???
Всеки шофьор трябва да си е изградил навик, да следи с периферното зрение постоянно показателите за нормалната работа на двигателя- температурата ( при някои коли налягане на масло, температура масло...).
Моят съвет е още щом стрелката мръдне да отива към 1 часа (не до крайно положение и лампа) пущаш парното на мах и търсиш место където спираш отваряш капака и след малко изгасяш мотора. Чакаш ли да отиде в крайна температура и да караш така или да работи двигателя последствия ще има. Това означава, че има проблем с водна помпа или термостат или загуба на охл течност.
Моят съвет е още щом стрелката мръдне да отива към 1 часа (не до крайно положение и лампа) пущаш парното на мах и търсиш место където спираш отваряш капака и след малко изгасяш мотора. Чакаш ли да отиде в крайна температура и да караш така или да работи двигателя последствия ще има. Това означава, че има проблем с водна помпа или термостат или загуба на охл течност.
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- buller
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 16.10.2008
- Местоположение: София
- Кара: BMW E39, 520i 1997
- Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване???
vanci88 написа:...Ако е дизел и проблемът е от водната помпа - на място не прегрява само в движение...
Искаш ли да го пробваш

На място или не - при неработеща водна помпа (т.е. няма циркулация на охлаждаща течност) колата прегрява много бързо

- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване???
buller написа:vanci88 написа:...Ако е дизел и проблемът е от водната помпа - на място не прегрява само в движение...
Искаш ли да го пробваш![]()
На място или не - при неработеща водна помпа (т.е. няма циркулация на охлаждаща течност) колата прегрява много бързо
Не е като да не съм го пробвал...... факт е,че тогава я изгасих .... после стана известно,че е била помпа.
Дизел с неработеща помпа на място трудно прегрява. При мен на място не прегряваше/стигаше средата/, но тръгна ли за 2-3 км се отклонява и загрява - помпата беше на сол.
Пак казвам като спреш то си проличава - дали да загасиш или не.
- А.Марчев
- ентусиаст
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Габрово
- Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване???
има си значение маи Дизел ли е или бензин аз мисля че не трябва но несъм 100 % сигорен
и на мен ще ми е интересно да науча

и на мен ще ми е интересно да науча


- buller
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 16.10.2008
- Местоположение: София
- Кара: BMW E39, 520i 1997
- Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване???
Поради голямото си КПД и липсата на големи топлинни загуби дизелът ще загрее (прегрее) по-трудно на място от един бензинов автомобил.
Но, ако водната помпа не работи - скъсан ремък, разбита перка - то няма да има циркулация на охлаждащата течност и не виждам как ще се спасим от прегряване
Но, ако водната помпа не работи - скъсан ремък, разбита перка - то няма да има циркулация на охлаждащата течност и не виждам как ще се спасим от прегряване

- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване???
buller написа:Поради голямото си КПД и липсата на големи топлинни загуби дизелът ще загрее (прегрее) по-трудно на място от един бензинов автомобил.
Но, ако водната помпа не работи - скъсан ремък, разбита перка - то няма да има циркулация на охлаждащата течност и не виждам как ще се спасим от прегряване
За скъсан ремък съм напълно съгласен. Но счупената помпа не спира да функционира на 100%-поне в повечето случаи. Обикновено превърта и вместо да се върти със 100 оборота в минута се върти с 20-30/примерни стойности/ или се чупи пластмасата и така да се каже дебита намалява .... но на 100% да и се загуби ефективността си е рядкост.
- kotak
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 30.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525DA
- Мечтае да кара: E60 530XD
- Детайли за колата: Edition Lifestyle
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
И какво е правилното решение при скъсан ремък?
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Трябва ли да се изгаси колата при прегряване?
kotak написа:И какво е правилното решение при скъсан ремък?
Гасиш и чакаш пътна помощ или някой да те тегли.
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани