Питане за термостата на ЕГР-ра

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: Sofia, BG
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring/Е46 Coupe/ X3
Мечтае да кара: new BMW

Питане за термостата на ЕГР-ра

Мнение от BAHKATA_TDI » 05 Фев 2010, 19:49

Привет на всички.
Протече ми термостата на ЕГР-ра. Днес си купих нов. Имам следния въпрос ако утре си го сменя сам, каква е последователността после за обезвъздушаването на двигателя (Е46 320д 136 к.с.), налага ли се изобщо обевъздушаване?
От къде се обезвъздушава?
Ето малко снимки.

http://beavers.snimka.bg/automobiles/e4 ... 5.17270629

http://beavers.snimka.bg/automobiles/e4 ... 5.17270630

Мерси предварително.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 27.10.2009
Пол: Мъж

Re: Питане за термостата на ЕГР-ра

Мнение от shikito » 06 Фев 2010, 9:35

трябва да обезвъздушиш само него като развиеш кръстачката която се намира най-отгоре.иначе смяната не е сложна :) успех!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: Sofia, BG
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring/Е46 Coupe/ X3
Мечтае да кара: new BMW

Re: Питане за термостата на ЕГР-ра

Мнение от BAHKATA_TDI » 06 Фев 2010, 14:05

Четох няколко теми за загряване и темостаи, но не ми стана ясно термостата на ЕГР-ра:
1. за охлаждане на изгорелите газове които в последствие влизат наново в употреба ли е?
2. или за по бързо загряване на антифриза вседствие на топлината от изгорелите базове?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Питане за термостата на ЕГР-ра

Мнение от unikalen88 » 06 Фев 2010, 21:32

обезвъздушаваш първо от болчето на термостата после горе до печката -горе в ляво има още една,но зависи как си сменил термостата,ако е по лекичко само на самия темостат е необходимо,до печката не
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: Sofia, BG
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring/Е46 Coupe/ X3
Мечтае да кара: new BMW

Re: Питане за термостата на ЕГР-ра

Мнение от BAHKATA_TDI » 06 Фев 2010, 22:17

unikalen88 написа:обезвъздушаваш първо от болчето на термостата после горе до печката -горе в ляво има още една,но зависи как си сменил термостата,ако е по лекичко само на самия темостат е необходимо,до печката не


Като го откачих стария термостат на ЕГР-ра, изтече не повече от 50-60 гр. антифриз. Сложих новия и обезвъздуших само на самия термостат. За сега няма никакви признаци на проблеми. :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 544
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 2000г.

Re: Питане за термостата на ЕГР-ра

Мнение от gocho_ » 11 Фев 2010, 2:06

Я обясни малко за този термостат .... каква роля играе ... как точно работи !
:duel:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: Sofia, BG
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring/Е46 Coupe/ X3
Мечтае да кара: new BMW

Re: Питане за термостата на ЕГР-ра

Мнение от BAHKATA_TDI » 11 Фев 2010, 19:47

gocho_ написа:Я обясни малко за този термостат .... каква роля играе ... как точно работи !


До колкота знам при температури по-високи от +1 градуса по Целзии не работи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Питане за термостата на ЕГР-ра

Мнение от Leon » 12 Фев 2010, 12:41

Всъщност е топлообменник, който не позволява на ЕГР да прегрее от изгорелите газове. И нов струва към 600 лв...
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Питане за термостата на ЕГР-ра

Мнение от pazokolarov » 12 Фев 2010, 13:35

Скъпия топлообменник и термостта му са част от системата за рециркулация на изгорелите газове, чиято цел е главно намаляване на отделяните вредни емисии, както и регулиране процесите на изгаряне в цилиндрите на двигателя. Термостата е в т.н. "малък кръг" на охладителната система и има двустранно действие - при начално запускане на двигателя отдава ненргията на изгорелите газове към охл. течност, а след загряване на охл. течност до оптималната работна температура на двигателя - обратно, отнема темп. от изгорелите газове отиващи към всмукателния колектор.
Изображение
ИзображениеИзображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook