Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
е тоя новия автомат типтроника си е модерен, ама тоя преди него с всички букви и цифри от азбуката
нали говорите специално за е39 модела... иначе на новите коли си е по яко автомат ест, ама на тоя стар кош..
LUCIFER'S а ти са ми кажи, що като е толко модерен автомата на е39,
е39 м5 е с ръчни скорости, прати едно писмо до BMW AG да разбереме що така са се минали

нали говорите специално за е39 модела... иначе на новите коли си е по яко автомат ест, ама на тоя стар кош..
LUCIFER'S а ти са ми кажи, що като е толко модерен автомата на е39,
е39 м5 е с ръчни скорости, прати едно писмо до BMW AG да разбереме що така са се минали

- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
[quote="miroalpina"]колега какво общо имат пеперудките относно спортното каране
при автомата ги слагат заради еко нормите нищо повече...
При аутоматика на ниски обороти / потегляне и градско / се губи въртящ момент , ето защо бмв и мерцедес компенсират загубата на този въртящ момент с поставянето на пеперудите вакумно регулирани , спомагащи за образуването на оптималната горивна смес
Но , понеже с времето осите им се напукват и причиняват големи щети след счупване , махането им е повече от препоръчително...

При аутоматика на ниски обороти / потегляне и градско / се губи въртящ момент , ето защо бмв и мерцедес компенсират загубата на този въртящ момент с поставянето на пеперудите вакумно регулирани , спомагащи за образуването на оптималната горивна смес

Но , понеже с времето осите им се напукват и причиняват големи щети след счупване , махането им е повече от препоръчително...
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
nightdriver написа:miroalpina написа:колега какво общо имат пеперудките относно спортното каранепри автомата ги слагат заради еко нормите нищо повече...
При аутоматика на ниски обороти / потегляне и градско / се губи въртящ момент , ето защо бмв и мерцедес компенсират загубата на този въртящ момент с поставянето на пеперудите вакумно регулирани , спомагащи за образуването на оптималната горивна смес![]()
Но , понеже с времето осите им се напукват и причиняват големи щети след счупване , махането им е повече от препоръчително...


Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

наскоро на един познат на е-60 218к.с едната пеперуда отлетяла при градско каране /спортно/ и след като си свършила работата в единия цилиндър , продължила пътя си към турбото и добре че БМВ поели 70% от ремонта...
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
Пеперудите колеги са поставени с една единствена цел и това е по-добра двигателна спирачка при връщане на газта. Няма такива филми за въртящ момент, икономия на гориво или спомагане образуване на горивна смес.
Единствената им идея е, като върнеш газта, клапите се затварят и в двигателя става вакуум, следователно - двигателна спирачка.
Точно заради това се късат при висока скорост и рязко връщане на газта.
Лично съм карал Е39 с махната клапи и такава с клапи и освен разликата при връщане на газта няма никаква друга.Тази с клапите, като върнеш газта по баир на долу започва да спира, а тази без клапи започва да се движи все едно по инерция.
Единствената им идея е, като върнеш газта, клапите се затварят и в двигателя става вакуум, следователно - двигателна спирачка.
Точно заради това се късат при висока скорост и рязко връщане на газта.
Лично съм карал Е39 с махната клапи и такава с клапи и освен разликата при връщане на газта няма никаква друга.Тази с клапите, като върнеш газта по баир на долу започва да спира, а тази без клапи започва да се движи все едно по инерция.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
А бе мад пресли , ако идеята беше бмв-то да е с моторна спирачка , то клапата щеше да е една и щяха да я сложат на изспускателните колектори преди турбото както е при автобусите и камионите , да си върти вътре изгорелите газове
истината е някъде по средата

истината е някъде по средата

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
nightdriver написа:А бе мад пресли , ако идеята беше бмв-то да е с моторна спирачка , то клапата щеше да е една и щяха да я сложат на изспускателните колектори преди турбото както е при автобусите и камионите , да си върти вътре изгорелите газове![]()
истината е някъде по средата
Същата работа е, само че не върти изгорелите газове вътре, а създава вакуум в мотора.
Явно са сметнали, че не не е нужна чак толкова силна двигателна спирачка като при камионите и автобусите, а се опитват да постигнат ефекта от ръчните скорости

- CHUKANSKI
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: 4.11.2007
- Местоположение: city of СТАРА ЗАГОРА
- Пол: Мъж
- Кара: E53 3.0D
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
колего тея пеперуди на тдс автомат има ли ги,или само на д?
Последна промяна CHUKANSKI на 09 Фев 2010, 16:57, променена общо 1 път
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
Аз мойте си ги махнах, разлика няма никва, само дето спя спокойно 
А отностно автомата и 194 к.с , моята е и автомат и 194 к.с, повече от доволен съм !
Даже сега се чудя как преди съм карал само с ръчни !?!
А отностно вървенето, на S веднага те залепя за седалката, дори и от място, но с пуснато DSC иначе върти яко отзад
Пробвал съм няколко пъти на светофар, е няма такъв кеф, само се опъваш назад от ускорението и се чува едно ууууУУУУ.. и литва
Най-добре вземи пробвай на някой от колегите, сам ще се убедиш, с автомата е по-комфортно и не е за сметка на динамиката.

А отностно автомата и 194 к.с , моята е и автомат и 194 к.с, повече от доволен съм !
Даже сега се чудя как преди съм карал само с ръчни !?!

А отностно вървенето, на S веднага те залепя за седалката, дори и от място, но с пуснато DSC иначе върти яко отзад

Пробвал съм няколко пъти на светофар, е няма такъв кеф, само се опъваш назад от ускорението и се чува едно ууууУУУУ.. и литва

Най-добре вземи пробвай на някой от колегите, сам ще се убедиш, с автомата е по-комфортно и не е за сметка на динамиката.
- bad_bad_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 265
- Регистриран на: 19.04.2008
- Местоположение: русе
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 Е70-3.0D
- Мечтае да кара: BMW X6M
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
е автомата е много яка екстра, бъди убеден
Имам опит с 525dA и трябва да ти кажа, че е нещо страшно, още повече когато колата е мощно някак си е неудобно да се кара с ръчни скорости, от тази гледна точка имам лека забележка към типтроника в Е39, тъй като +-а е напред и е доста тъпо като те залепя на седалката да ръчкаш напред-НЕУДОБНО Е! Това е премахнато в следващите модели и +-са си е назад. Но за 530дА съм с две ръце за автоматик с уговорката да е читава колата и кутията иначе е главоболие 


ex E36-97"................ ex 525dA-02"-163kc++
ex 330d-00"-184kc......ex 320d-02"-150kc
ex E36-tds-97"...........ex 118d-05"-122kc
ex 320d-99"-136kc......ex 330d-03" - 184kc+
ex 320d-00"-136kc......ex 530dA-05" - 218 kc
ex E83-05"-3.0dA-204kc...ex E90-320i-150kc
E60-530xdA-231kc...ex.E60-530dA-sed-3БР.
now loading pleace wait..............
ex 330d-00"-184kc......ex 320d-02"-150kc
ex E36-tds-97"...........ex 118d-05"-122kc
ex 320d-99"-136kc......ex 330d-03" - 184kc+
ex 320d-00"-136kc......ex 530dA-05" - 218 kc
ex E83-05"-3.0dA-204kc...ex E90-320i-150kc
E60-530xdA-231kc...ex.E60-530dA-sed-3БР.
now loading pleace wait..............
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
Това дали "+" ти е напред или назад на стептроника зависи от годината на производство.До 2002г. "+" е напред а след тази година е назад. Ако ти е неудобно да е напред "+" се сменя блендата около скоростния лост с такава за коли след 2002г. Проблема е че е малко скъпичка
Мисля че беше около 170лв.

Мисля че беше около 170лв.
- bera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 1.07.2008
- Местоположение: Papenburg-Germany
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
mad_presley написа:Пеперудите колеги са поставени с една единствена цел и това е по-добра двигателна спирачка при връщане на газта. Няма такива филми за въртящ момент, икономия на гориво или спомагане образуване на горивна смес.
Единствената им идея е, като върнеш газта, клапите се затварят и в двигателя става вакуум, следователно - двигателна спирачка.
Точно заради това се късат при висока скорост и рязко връщане на газта.
Лично съм карал Е39 с махната клапи и такава с клапи и освен разликата при връщане на газта няма никаква друга.Тази с клапите, като върнеш газта по баир на долу започва да спира, а тази без клапи започва да се движи все едно по инерция.
Там е екологичния момент да не се правят излишни обороти на двигателя и да се изпускат по-малко вредни газове.
Тук идва моя въпрос...защо са пластмасови?! Къде е инженерната мисъл тук? Как ще сложиш нещо дето се държи на 2 пластмасови крачета по 2мм?! може би са си мислили ,че ако са метални ще нанесе повече повреди по двигателя като влетят вътре, а ако са пласмасови ще трябва да сменяш само: бутала, мотовилки,глава, основни и мотовилкови, бутални лагери, а ако бяха метални трябва да се сменя целия двигател....верно БМВ са невероятно умни.....тцтцтцтц
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
bera написа:Там е екологичния момент да не се правят излишни обороти на двигателя и да се изпускат по-малко вредни газове.
Тук идва моя въпрос...защо са пластмасови?! Къде е инженерната мисъл тук? Как ще сложиш нещо дето се държи на 2 пластмасови крачета по 2мм?! може би са си мислили ,че ако са метални ще нанесе повече повреди по двигателя като влетят вътре, а ако са пласмасови ще трябва да сменяш само: бутала, мотовилки,глава, основни и мотовилкови, бутални лагери, а ако бяха метални трябва да се сменя целия двигател....верно БМВ са невероятно умни.....тцтцтцтц
Колега, мисля, че не знаеш как работи ДВГ

Като върнеш газта, гориво не влиза така или иначе и не ти трябват никакви клапи, за да го спират.Още повече, по твоята логика, колата с ръчни скорости трябва да има пеперудки, а не автоматика, защото ръчната можеш да я пуснеш по баир надолу с 3000 оборота на скорост, а при автоматика на положение D малко ще ти е трудно да го направиш и тогава ръчната скоростна кутия трябва да е по неикономична и по-не екологична.
И пеперудките не са пластмасови:

- bera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 1.07.2008
- Местоположение: Papenburg-Germany
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.
mad_presley написа:bera написа:Там е екологичния момент да не се правят излишни обороти на двигателя и да се изпускат по-малко вредни газове.
Тук идва моя въпрос...защо са пластмасови?! Къде е инженерната мисъл тук? Как ще сложиш нещо дето се държи на 2 пластмасови крачета по 2мм?! може би са си мислили ,че ако са метални ще нанесе повече повреди по двигателя като влетят вътре, а ако са пласмасови ще трябва да сменяш само: бутала, мотовилки,глава, основни и мотовилкови, бутални лагери, а ако бяха метални трябва да се сменя целия двигател....верно БМВ са невероятно умни.....тцтцтцтц
Колега, мисля, че не знаеш как работи ДВГ![]()
Като върнеш газта, гориво не влиза така или иначе и не ти трябват никакви клапи, за да го спират.Още повече, по твоята логика, колата с ръчни скорости трябва да има пеперудки, а не автоматика, защото ръчната можеш да я пуснеш по баир надолу с 3000 оборота на скорост, а при автоматика на положение D малко ще ти е трудно да го направиш и тогава ръчната скоростна кутия трябва да е по неикономична и по-не екологична.
И пеперудките не са пластмасови:
Не колега, имам представа как работи ДВГ дори в момента правя основен ремонт на един V20 бързооборотен, ,но от това което знам за тея пеперудни е ,че са сложени поради същата причина поради която се слага и АГР клапана ,а именно регулиране на порцията въздух постъпваща в цилиндъра. По-малко въздух на ниските обороти където изгарянето не е пълно - по-малко Азотни окиси...
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани