Проблем с оборотите и алтернатора 540ia е39 2002

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 21.01.2007
Кара: BMW 540ia 2002
Мечтае да кара: Samolet

Проблем с оборотите и алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от 7 power » 04 Фев 2010, 0:55

Колата работи на ниски обороти на място около 500об. а трябва да са 700об. Когато всичко е спряно напрежението е 14.1-14.2, като пусна климатроника и фаровете пада на 13.5, ако пусна подгревите, дълги, всчико каквото има и сприра да зарежда, когато изфорсирам и веднага започва да зарежда 14.2 (при работа на място). Пуснах кабели от акумулатора в купето и ги свързах с мултицет и по време на движение около 2000 оборота напрежението си седеше на 14.2 и за 4-5 секунди падна на 12.5 (динамо спря да зарежда). Бях наблюдавал от скритото меню на таблото това падане на напрежението и затова пуснах кабели от акумулатора за да се обедя че спира да зарежда в движение. От време на време оборотите са си добре та това ме навежда на мисълта че ниските оборото може да имат нещо общо с това че динамото не работи както трябва. Всички тези неща можели да се дължът на друго нещо не на динамото. Може ли нещо да спира динамота да зарежда (компютъра на колата или нещо друго)??????? или да си нося динамото на ремонт?
Дайте съвети!!

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от Ilko Ivanov » 04 Фев 2010, 8:55

А със задния десен датчик какво стана ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 8.12.2006
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: E39 540ia Е65 745i

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от FLEX » 07 Фев 2010, 1:12

имах подобен проблем само че при мен зареждаше кам 12 и малко постояно беше ми гръмнал дйодния блок на алтернатора струваше ми 330лв. цялостното тециклиране и заспа работата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от xela » 07 Фев 2010, 2:06

Здравевй колге,

Ако твоя алтернатор е същия като моя, трудно ще му нмаериш майстор. От друга страна си мисля че няма как да е друг.

Алтернаторът го наричат "мокър алтернатор", половината е в мотора и се охлажда от антифриза... лудница!!!

Поздрави,
Сашо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от Alexi » 07 Фев 2010, 9:29

а лампата за зареждане примигва ли ? най-вероятно е само за четки .. оригиналните изкарват към 250к реални ,можеш да си направиш приблизителна сметка за пробега на автомобила си ако е от тях

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 8.12.2006
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: E39 540ia Е65 745i

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от FLEX » 07 Фев 2010, 11:42

ако се стигне до майстор имам дето ще ти го оправи 0886162278

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 31.03.2007

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от усещане » 07 Фев 2010, 12:11

аз съм също v8 и работя на 500 и дори леко поклаща така ми я настроена в бмв но понякога сама се оправя имам и сменен датчик на оборотите.За алтернатора се бе получило същото и при мен дори имаше и някакъв звук .Всъщност като вдигнеш капака когато е мокър и всичко капе отгоре му,и аз го напръсках с нещо мазно,след това спря да зарежда и почнаха да светят лампички.Просто ремъка се плъзгаше.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 31.03.2007

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от усещане » 07 Фев 2010, 12:37

дано ти преплъзва само ремъка,както при мен беше.. оборотите на мен ми казаха , след като си смених датчика,че не е добре да се базикат за да не се промени сместа на запалването а ако ти люлей си пусни климата ще се вдигнат.Мойте не винаги са толкова ниски след като загрее.Понякога се оправят сами.Аз ще пробвам с по добър въздушен филтър,може да се оправи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 228
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 750 IA

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от Apunch » 07 Мар 2011, 11:25

Оборотите на празен ход и загрял двигател с всичко изключено (климатик..) и нормален акумулатор (който не е супер разреден или с кофти клетка) трябва да са около 550. С климатика трябва да са около 700.

Аз обаче също имам проблем със зареждането в ниските обороти.

Мисля си преди да правя каквото и да било или да сменя акумулатора с нов или да взема от някого с нов акумулатор само за проба. На един приятел с едно Гранд Чероки почти щяха да му направят ремонт на скоростите, а се оказа акумулатор. Не знам какво му е на акумулатора, защото все още си го зареждаме и си държи стабилен ток (ползваме го с един ЮПС на едно парно котле), но е факт, че с него постоянно вкарваше кутията в авариен режим :dunno: .

ЕДИТ: След няколко теста от днес, които си направих през скритите менюта, резултатът е следният: обороти - около 550 (на стрелката изглежда като 500, даже малко под!), волтаж - около 13.1 при тези обороти с всичко изключено. Падат малко оборотите за момент, съответно волтажът, при вкарване на директна.

Това са нормални обороти и нормално зареждане. При положение, че последните 2 седмици карам колата сутрин и вечер за по 20 минути от и до работа, с подгрев на седалки, стъкла, вентилатор в купе, фарове и пр, все на ниски обороти, няма как акумулатора да не пада тенденциозно, а оттам и позатъмняващите светлини по таблото. Заради дозареждане на акумулатора може да държи по-високи обороти, мисля си... Алтернаторът ми е нов - на 6 месеца. От БМВ казват, че всичко над 12.5 - 12.7 волта на празен ход е нормално :dunno:
Последна промяна Apunch на 07 Мар 2011, 19:20, променена общо 3 пъти

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: Varna

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от zippo13 » 07 Мар 2011, 18:36

Колеги,
рядко си пзволявам да пиша (повече гледам да чета ) но тук и аз имам подобен проблем,
колата е Е39 540иа 99год, при мен от около 6 месеца започна да работи на около 500 оборота
като пипна малко газта и видимо се забелязва че започва да свети всичко по нея по добре...
Също и се заклаща от време на време без да се вижда да падат оборотите,на диагностика срещу скромна сума в
Варна Карс ми казаха че колата няма натрупана нито една грешка и че всичко е наред,ако някои реши проблема да пише,аз
смених свещи и бобини но не помогна , сложих нови филтри не помогна , купих си даве спортен филтър от BMW уж повече въздух вкарвал - пак не помогна , обмислям да сменям комплект вериги и плъзгачи -казват че се разтяга веригата и за това почва да тресе колата....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 7.01.2010
Местоположение: Schiller Park
Пол: Мъж
Кара: BMW 540i
Мечтае да кара: Lancia Thesis повече от всякога!

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от BoBoGTO » 16 Яну 2012, 6:41

Колеги, някакво развитие по въпроса?
Аз имам подобни проблеми. Никакви симптоми при високи обороти. Когато спра на светофар с повече от един консуматор в повече на ток мигачите откачат. Ако пусна само фарове или само парно, няма никакви симптоми, но когато ги включа и 2те или подгрев на волан, или седалки мигачите откачат. Съответно това е само когато съм на място. Когато оборотите се вдигнат всичко се нормализира. Искам да кажа, че моите стойности на оборотите в покой са доста по ниски. Когато съм в D оборотите падат под 2рата черта, което е мисля, около 350-казвам го защото не знам дали първото деление е пропорционално и дали показва 500 оборота или реално, което ми изглежда като 400 оборота, а стрелката пада и под нея. Разбирате, че колата е 97 540i автоматик.
Имам и странен шум като от суперджарджър при студена кола, по-голямо настъпване, точно при смяна на предавките.

П.П. Нямам проблеми с осветлението вътре в купето. Във фаровете не съм забелязал нищо, но те са някакви китайски боклуци и не мога да преценя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от mad_presley » 16 Яну 2012, 9:16

За проблемите с оборотите ще ви споделя моя последен опит.
Мотора дава грешка в ламбда сонда и веднага пада на 500 оборота и започва да работи на някакви осреднени стойности. В момента в който изчистя грешката от ламбда сондите, веднага вдига 650-700 оборота и колата започва да върви истински.

Освен грешката в ламбда сондите, ми дава грешка датчика на разпределителния вал и термостата, като термостата реално работи както си трябва, но дава грешка (сигурно самия датчик се е сдухал). Почти съм сигурен, че грешката в ламбда сондата идва от датчика на разпределителния вал, но ще разбера със сигурност, като сменя всичко тази седмица.

Ето тук в последното мнение на първа страница на темата, човека обяснява как се е справил с проблема с оборотите на празен ход http://www.unitedbimmer.com/forums/e12- ... -540i.html
А ето тук е показано с точност от къде смуче въздух http://www.unitedbimmer.com/forums/7-se ... post168886

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от omegaart » 16 Яну 2012, 9:58

mad_presley

Да не забравиш да пишеш кво е станало.

и ето тук за английско говорещите писано по темата - > http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1603153

p.s.

Общо взето за да проверите дали имате така наречените "Vacum leaks" се прави ето това - > http://www.youtube.com/watch?v=s1fTSP8VHvA

Гарнитурите се сменят като се разбере че е от това , преди това няма смисъл. Отделно от позапушени дюзи се случва и то явно редовно.
При мен още миналата година го фанах тва притрисане когато температурите са по 5 градуса и докато колата не е загряла. Оказа се от дюзи , след като сипах една добавка + 100 октанов бензинец и едни 500км всичко заспа и нямам този проблем. Виж за ниските обороти ще ми е интересно развитието.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от sadex5 » 16 Яну 2012, 15:18

При мен е точно обратното, на горещ мотор леко се получава претрисане и плаване на оборотите, като изключа от скорост при градско движение угасва понякога, много рядко го прави, но го прави.
Първо съм сменил това, което Пресли дава като линк, маншони тръбички и квото се сетиш, но без ефект. Вече си мисля да е бобина с дефект, който се проявява при загрял мотор...
Отвреме на време се появява някаква ламбда грешка и толкос....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002

Мнение от mad_presley » 16 Яну 2012, 15:53

sadex5 написа:Отвреме на време се появява някаква ламбда грешка и толкос....

Точно така е и при мен, само дето не гасне в движение, ами не иска да запали точно в момента, в който даде грешка за ламбда сондата.
Твоя мотор е ТУ и има някои разлики, но пък симптомите са същите. Като не иска да запали, обикновено ми дава грешка в датчик разпределителен вал. Моя мотор няма датчик на коляновия, но твоя има. От него може да ти гасне в движение и да ти дава грешка в ламбда сондата.

Илко като ги смени, ще видим как ще се държи.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook