Проблем с оборотите и алтернатора 540ia е39 2002
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- 7 power
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 21.01.2007
- Кара: BMW 540ia 2002
- Мечтае да кара: Samolet
Проблем с оборотите и алтернатора 540ia е39 2002
Колата работи на ниски обороти на място около 500об. а трябва да са 700об. Когато всичко е спряно напрежението е 14.1-14.2, като пусна климатроника и фаровете пада на 13.5, ако пусна подгревите, дълги, всчико каквото има и сприра да зарежда, когато изфорсирам и веднага започва да зарежда 14.2 (при работа на място). Пуснах кабели от акумулатора в купето и ги свързах с мултицет и по време на движение около 2000 оборота напрежението си седеше на 14.2 и за 4-5 секунди падна на 12.5 (динамо спря да зарежда). Бях наблюдавал от скритото меню на таблото това падане на напрежението и затова пуснах кабели от акумулатора за да се обедя че спира да зарежда в движение. От време на време оборотите са си добре та това ме навежда на мисълта че ниските оборото може да имат нещо общо с това че динамото не работи както трябва. Всички тези неща можели да се дължът на друго нещо не на динамото. Може ли нещо да спира динамота да зарежда (компютъра на колата или нещо друго)??????? или да си нося динамото на ремонт?
Дайте съвети!!
Дайте съвети!!
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
А със задния десен датчик какво стана ?
- FLEX
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E39 540ia Е65 745i
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
имах подобен проблем само че при мен зареждаше кам 12 и малко постояно беше ми гръмнал дйодния блок на алтернатора струваше ми 330лв. цялостното тециклиране и заспа работата.
- xela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
Здравевй колге,
Ако твоя алтернатор е същия като моя, трудно ще му нмаериш майстор. От друга страна си мисля че няма как да е друг.
Алтернаторът го наричат "мокър алтернатор", половината е в мотора и се охлажда от антифриза... лудница!!!
Поздрави,
Сашо.
Ако твоя алтернатор е същия като моя, трудно ще му нмаериш майстор. От друга страна си мисля че няма как да е друг.
Алтернаторът го наричат "мокър алтернатор", половината е в мотора и се охлажда от антифриза... лудница!!!
Поздрави,
Сашо.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
а лампата за зареждане примигва ли ? най-вероятно е само за четки .. оригиналните изкарват към 250к реални ,можеш да си направиш приблизителна сметка за пробега на автомобила си ако е от тях
- FLEX
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E39 540ia Е65 745i
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
ако се стигне до майстор имам дето ще ти го оправи 0886162278
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
аз съм също v8 и работя на 500 и дори леко поклаща така ми я настроена в бмв но понякога сама се оправя имам и сменен датчик на оборотите.За алтернатора се бе получило същото и при мен дори имаше и някакъв звук .Всъщност като вдигнеш капака когато е мокър и всичко капе отгоре му,и аз го напръсках с нещо мазно,след това спря да зарежда и почнаха да светят лампички.Просто ремъка се плъзгаше.
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
дано ти преплъзва само ремъка,както при мен беше.. оборотите на мен ми казаха , след като си смених датчика,че не е добре да се базикат за да не се промени сместа на запалването а ако ти люлей си пусни климата ще се вдигнат.Мойте не винаги са толкова ниски след като загрее.Понякога се оправят сами.Аз ще пробвам с по добър въздушен филтър,може да се оправи.
- Apunch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 228
- Регистриран на: 21.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 750 IA
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
Оборотите на празен ход и загрял двигател с всичко изключено (климатик..) и нормален акумулатор (който не е супер разреден или с кофти клетка) трябва да са около 550. С климатика трябва да са около 700.
Аз обаче също имам проблем със зареждането в ниските обороти.
Мисля си преди да правя каквото и да било или да сменя акумулатора с нов или да взема от някого с нов акумулатор само за проба. На един приятел с едно Гранд Чероки почти щяха да му направят ремонт на скоростите, а се оказа акумулатор. Не знам какво му е на акумулатора, защото все още си го зареждаме и си държи стабилен ток (ползваме го с един ЮПС на едно парно котле), но е факт, че с него постоянно вкарваше кутията в авариен режим
.
ЕДИТ: След няколко теста от днес, които си направих през скритите менюта, резултатът е следният: обороти - около 550 (на стрелката изглежда като 500, даже малко под!), волтаж - около 13.1 при тези обороти с всичко изключено. Падат малко оборотите за момент, съответно волтажът, при вкарване на директна.
Това са нормални обороти и нормално зареждане. При положение, че последните 2 седмици карам колата сутрин и вечер за по 20 минути от и до работа, с подгрев на седалки, стъкла, вентилатор в купе, фарове и пр, все на ниски обороти, няма как акумулатора да не пада тенденциозно, а оттам и позатъмняващите светлини по таблото. Заради дозареждане на акумулатора може да държи по-високи обороти, мисля си... Алтернаторът ми е нов - на 6 месеца. От БМВ казват, че всичко над 12.5 - 12.7 волта на празен ход е нормално
Аз обаче също имам проблем със зареждането в ниските обороти.
Мисля си преди да правя каквото и да било или да сменя акумулатора с нов или да взема от някого с нов акумулатор само за проба. На един приятел с едно Гранд Чероки почти щяха да му направят ремонт на скоростите, а се оказа акумулатор. Не знам какво му е на акумулатора, защото все още си го зареждаме и си държи стабилен ток (ползваме го с един ЮПС на едно парно котле), но е факт, че с него постоянно вкарваше кутията в авариен режим

ЕДИТ: След няколко теста от днес, които си направих през скритите менюта, резултатът е следният: обороти - около 550 (на стрелката изглежда като 500, даже малко под!), волтаж - около 13.1 при тези обороти с всичко изключено. Падат малко оборотите за момент, съответно волтажът, при вкарване на директна.
Това са нормални обороти и нормално зареждане. При положение, че последните 2 седмици карам колата сутрин и вечер за по 20 минути от и до работа, с подгрев на седалки, стъкла, вентилатор в купе, фарове и пр, все на ниски обороти, няма как акумулатора да не пада тенденциозно, а оттам и позатъмняващите светлини по таблото. Заради дозареждане на акумулатора може да държи по-високи обороти, мисля си... Алтернаторът ми е нов - на 6 месеца. От БМВ казват, че всичко над 12.5 - 12.7 волта на празен ход е нормално

Последна промяна Apunch на 07 Мар 2011, 19:20, променена общо 3 пъти
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
Колеги,
рядко си пзволявам да пиша (повече гледам да чета ) но тук и аз имам подобен проблем,
колата е Е39 540иа 99год, при мен от около 6 месеца започна да работи на около 500 оборота
като пипна малко газта и видимо се забелязва че започва да свети всичко по нея по добре...
Също и се заклаща от време на време без да се вижда да падат оборотите,на диагностика срещу скромна сума в
Варна Карс ми казаха че колата няма натрупана нито една грешка и че всичко е наред,ако някои реши проблема да пише,аз
смених свещи и бобини но не помогна , сложих нови филтри не помогна , купих си даве спортен филтър от BMW уж повече въздух вкарвал - пак не помогна , обмислям да сменям комплект вериги и плъзгачи -казват че се разтяга веригата и за това почва да тресе колата....
рядко си пзволявам да пиша (повече гледам да чета ) но тук и аз имам подобен проблем,
колата е Е39 540иа 99год, при мен от около 6 месеца започна да работи на около 500 оборота
като пипна малко газта и видимо се забелязва че започва да свети всичко по нея по добре...
Също и се заклаща от време на време без да се вижда да падат оборотите,на диагностика срещу скромна сума в
Варна Карс ми казаха че колата няма натрупана нито една грешка и че всичко е наред,ако някои реши проблема да пише,аз
смених свещи и бобини но не помогна , сложих нови филтри не помогна , купих си даве спортен филтър от BMW уж повече въздух вкарвал - пак не помогна , обмислям да сменям комплект вериги и плъзгачи -казват че се разтяга веригата и за това почва да тресе колата....
- BoBoGTO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 7.01.2010
- Местоположение: Schiller Park
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 540i
- Мечтае да кара: Lancia Thesis повече от всякога!
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
Колеги, някакво развитие по въпроса?
Аз имам подобни проблеми. Никакви симптоми при високи обороти. Когато спра на светофар с повече от един консуматор в повече на ток мигачите откачат. Ако пусна само фарове или само парно, няма никакви симптоми, но когато ги включа и 2те или подгрев на волан, или седалки мигачите откачат. Съответно това е само когато съм на място. Когато оборотите се вдигнат всичко се нормализира. Искам да кажа, че моите стойности на оборотите в покой са доста по ниски. Когато съм в D оборотите падат под 2рата черта, което е мисля, около 350-казвам го защото не знам дали първото деление е пропорционално и дали показва 500 оборота или реално, което ми изглежда като 400 оборота, а стрелката пада и под нея. Разбирате, че колата е 97 540i автоматик.
Имам и странен шум като от суперджарджър при студена кола, по-голямо настъпване, точно при смяна на предавките.
П.П. Нямам проблеми с осветлението вътре в купето. Във фаровете не съм забелязал нищо, но те са някакви китайски боклуци и не мога да преценя.
Аз имам подобни проблеми. Никакви симптоми при високи обороти. Когато спра на светофар с повече от един консуматор в повече на ток мигачите откачат. Ако пусна само фарове или само парно, няма никакви симптоми, но когато ги включа и 2те или подгрев на волан, или седалки мигачите откачат. Съответно това е само когато съм на място. Когато оборотите се вдигнат всичко се нормализира. Искам да кажа, че моите стойности на оборотите в покой са доста по ниски. Когато съм в D оборотите падат под 2рата черта, което е мисля, около 350-казвам го защото не знам дали първото деление е пропорционално и дали показва 500 оборота или реално, което ми изглежда като 400 оборота, а стрелката пада и под нея. Разбирате, че колата е 97 540i автоматик.
Имам и странен шум като от суперджарджър при студена кола, по-голямо настъпване, точно при смяна на предавките.
П.П. Нямам проблеми с осветлението вътре в купето. Във фаровете не съм забелязал нищо, но те са някакви китайски боклуци и не мога да преценя.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
За проблемите с оборотите ще ви споделя моя последен опит.
Мотора дава грешка в ламбда сонда и веднага пада на 500 оборота и започва да работи на някакви осреднени стойности. В момента в който изчистя грешката от ламбда сондите, веднага вдига 650-700 оборота и колата започва да върви истински.
Освен грешката в ламбда сондите, ми дава грешка датчика на разпределителния вал и термостата, като термостата реално работи както си трябва, но дава грешка (сигурно самия датчик се е сдухал). Почти съм сигурен, че грешката в ламбда сондата идва от датчика на разпределителния вал, но ще разбера със сигурност, като сменя всичко тази седмица.
Ето тук в последното мнение на първа страница на темата, човека обяснява как се е справил с проблема с оборотите на празен ход http://www.unitedbimmer.com/forums/e12- ... -540i.html
А ето тук е показано с точност от къде смуче въздух http://www.unitedbimmer.com/forums/7-se ... post168886
Мотора дава грешка в ламбда сонда и веднага пада на 500 оборота и започва да работи на някакви осреднени стойности. В момента в който изчистя грешката от ламбда сондите, веднага вдига 650-700 оборота и колата започва да върви истински.
Освен грешката в ламбда сондите, ми дава грешка датчика на разпределителния вал и термостата, като термостата реално работи както си трябва, но дава грешка (сигурно самия датчик се е сдухал). Почти съм сигурен, че грешката в ламбда сондата идва от датчика на разпределителния вал, но ще разбера със сигурност, като сменя всичко тази седмица.
Ето тук в последното мнение на първа страница на темата, човека обяснява как се е справил с проблема с оборотите на празен ход http://www.unitedbimmer.com/forums/e12- ... -540i.html
А ето тук е показано с точност от къде смуче въздух http://www.unitedbimmer.com/forums/7-se ... post168886
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
mad_presley
Да не забравиш да пишеш кво е станало.
и ето тук за английско говорещите писано по темата - > http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1603153
p.s.
Общо взето за да проверите дали имате така наречените "Vacum leaks" се прави ето това - > http://www.youtube.com/watch?v=s1fTSP8VHvA
Гарнитурите се сменят като се разбере че е от това , преди това няма смисъл. Отделно от позапушени дюзи се случва и то явно редовно.
При мен още миналата година го фанах тва притрисане когато температурите са по 5 градуса и докато колата не е загряла. Оказа се от дюзи , след като сипах една добавка + 100 октанов бензинец и едни 500км всичко заспа и нямам този проблем. Виж за ниските обороти ще ми е интересно развитието.
Да не забравиш да пишеш кво е станало.
и ето тук за английско говорещите писано по темата - > http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1603153
p.s.
Общо взето за да проверите дали имате така наречените "Vacum leaks" се прави ето това - > http://www.youtube.com/watch?v=s1fTSP8VHvA
Гарнитурите се сменят като се разбере че е от това , преди това няма смисъл. Отделно от позапушени дюзи се случва и то явно редовно.
При мен още миналата година го фанах тва притрисане когато температурите са по 5 градуса и докато колата не е загряла. Оказа се от дюзи , след като сипах една добавка + 100 октанов бензинец и едни 500км всичко заспа и нямам този проблем. Виж за ниските обороти ще ми е интересно развитието.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
При мен е точно обратното, на горещ мотор леко се получава претрисане и плаване на оборотите, като изключа от скорост при градско движение угасва понякога, много рядко го прави, но го прави.
Първо съм сменил това, което Пресли дава като линк, маншони тръбички и квото се сетиш, но без ефект. Вече си мисля да е бобина с дефект, който се проявява при загрял мотор...
Отвреме на време се появява някаква ламбда грешка и толкос....
Първо съм сменил това, което Пресли дава като линк, маншони тръбички и квото се сетиш, но без ефект. Вече си мисля да е бобина с дефект, който се проявява при загрял мотор...
Отвреме на време се появява някаква ламбда грешка и толкос....
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Проблем с алтернатора 540ia е39 2002
sadex5 написа:Отвреме на време се появява някаква ламбда грешка и толкос....
Точно така е и при мен, само дето не гасне в движение, ами не иска да запали точно в момента, в който даде грешка за ламбда сондата.
Твоя мотор е ТУ и има някои разлики, но пък симптомите са същите. Като не иска да запали, обикновено ми дава грешка в датчик разпределителен вал. Моя мотор няма датчик на коляновия, но твоя има. От него може да ти гасне в движение и да ти дава грешка в ламбда сондата.
Илко като ги смени, ще видим как ще се държи.
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани