Катализатор или датчици ? РЕШЕН
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Катализатор или датчици ? РЕШЕН
Здравейте.
Ситуацията при мен е следната :
1) вчера светна жълтата лампа с нарисуван двигател (Engine management system l Engine control system malfunction. Please arrange for the problem to be examined by BMW Service - от ръководството за експлоатация)
2) когато е студена (2-3 минути след запалване), колата не може да държи празен ход - гасне
3) когато позагрее, не гасне, но оборотите не са стабилни както бяха
4) нямам проблеми с форсирането и ускорението, но не съм имал възможност да пробвам какво е положението при движение с висока скорост
5) изброените симптоми се появиха едновременно, преди това не съм имал проблеми.
6) колата в момента е на 157к километра - нямам повод да се съмнявам в достоверността на показанията
Въпросите ми са на диагностика ще се разбере ли дали е катализатор или ако липсват други грешки, ще следва, че е той ? Можете ли да препоръчате сервиз, където да направят диагностика и същия или друг сервиз, в който да сменят катализатора ако се налага? Досега подръжката на колата винаги съм правил в Дарукар, но не знам дали ще имам възможност да стигна до сервиз преди уикенда, а те тогава не работят.
Мисля, че номер 1 е частта, която евентуално ще ми е необходима. Нямам желание да заменям катализатора с гърне или тръба.
Ситуацията при мен е следната :
1) вчера светна жълтата лампа с нарисуван двигател (Engine management system l Engine control system malfunction. Please arrange for the problem to be examined by BMW Service - от ръководството за експлоатация)
2) когато е студена (2-3 минути след запалване), колата не може да държи празен ход - гасне
3) когато позагрее, не гасне, но оборотите не са стабилни както бяха
4) нямам проблеми с форсирането и ускорението, но не съм имал възможност да пробвам какво е положението при движение с висока скорост
5) изброените симптоми се появиха едновременно, преди това не съм имал проблеми.
6) колата в момента е на 157к километра - нямам повод да се съмнявам в достоверността на показанията
Въпросите ми са на диагностика ще се разбере ли дали е катализатор или ако липсват други грешки, ще следва, че е той ? Можете ли да препоръчате сервиз, където да направят диагностика и същия или друг сервиз, в който да сменят катализатора ако се налага? Досега подръжката на колата винаги съм правил в Дарукар, но не знам дали ще имам възможност да стигна до сервиз преди уикенда, а те тогава не работят.
Мисля, че номер 1 е частта, която евентуално ще ми е необходима. Нямам желание да заменям катализатора с гърне или тръба.
Последна промяна AGD на 03 Фев 2010, 14:13, променена общо 1 път
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Катализатор или датчици ?
Колега частта от схемата е крайно гърне не е катализатор и най малко от там ти е проблема при забит катализатор колата няма да върви добре няма да има ускорение ама да гасне едва ли проблема ти е по скоро дебитомер , моторче за контрол на въздуха на празен ход дроселна клапа там се въртят нещата щом ти свети лампата на таблото на диагностика най добре ще си покаже какъв е проблема
Барай шишарката Минкеее ....
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Катализатор или датчици ?
Благодаря за мението.
Но показаната от мен част дори и да не е катализатор (въпреки че в схемата само тя се води такова нещо) е поне предно, а не крайно гърне. Крайното ми е голямо, скрито под бронята и е на една от другите схеми.
Но показаната от мен част дори и да не е катализатор (въпреки че в схемата само тя се води такова нещо) е поне предно, а не крайно гърне. Крайното ми е голямо, скрито под бронята и е на една от другите схеми.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- e39 FEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 359
- Регистриран на: 11.07.2005
- Местоположение: Slivnica
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
- Мечтае да кара: ново БМВ
- Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D
Re: Катализатор или датчици ?
Не е катализатор !!! От катализатор колата пак държи нормални обороти, не гасне, обаче си 100 коня назад
Върти ми се някъв датчик колянов вал, че при мен имаше някви подобни симптоми като го сменявах обаче беше мн отдавна и не помня вече, така че само предположения
Успех !!! 

Върти ми се някъв датчик колянов вал, че при мен имаше някви подобни симптоми като го сменявах обаче беше мн отдавна и не помня вече, така че само предположения



- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Катализатор или датчици ?
Според мен почни от моторчето за празен ход.
Всички останали датчици се отразяват и на ускорението и на работата на двигателя на високи обороти.
При тези симптоми почти сигурно е, че причината не е в катализатора (все пак провери дали изгорелите газове са в границите)
Провери и ламбдите
Всички останали датчици се отразяват и на ускорението и на работата на двигателя на високи обороти.
При тези симптоми почти сигурно е, че причината не е в катализатора (все пак провери дали изгорелите газове са в границите)
Провери и ламбдите
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Катализатор или датчици ?
Днес сутринта бях в Дару. Проблемът е решен.
Срам не срам, ще разкажа какво всъщност се оказа..
Предисторията е, че колата гори около 0.5 литра масло на 5000км. Говорил съм с хората в сервиза, съвета беше да не я отварям за такъв разход. В събота ми светна лампата за маслото - не е проблем, имам си масло и вечерта преди да я оставя на паркинга долях. В неделя не съм карал, в понеделник сутринта нямах ядове, но до работа пътят ми е 2-2.5 километра и няма много време да се проявят проблемите. В понеделник вечерта се случиха нещата описани в първия ми пост - светна лампа за инспекция, гаснене на празех ход когато е студена и неравномерен празен ход когато загрее. Настроил съм се, че ще се дават пари я за катализатор, я за датчици.
Запазих си час и отивам днес на компютърна диагностика. Йото вкарва колата в халето и след малко ме вика да ми покаже нещо. Капачката за маслото кротко си лежи на всмукателния колектор
Нататък ви е ясно - мотора е взимал въздух от там и сместа се е обеднявала прекомерно. И за да не е само теория - това показа и DIS когато закачиха колата - бедна смес и гасене на цилиндрите в различни моменти. След слагане на капачката на мястото и, направихме едно кръгче около сервиза, закачиха я пак и всичко си беше наред - няма грешки и мотора заспа - няма вибрации, няма придърпвания.
Благодаря на всички отзовали се и на Йото и колегите му в Дарукар - бързо ме приеха и изпратиха и не ми се смяха (поне пред мен)
Срам не срам, ще разкажа какво всъщност се оказа..
Предисторията е, че колата гори около 0.5 литра масло на 5000км. Говорил съм с хората в сервиза, съвета беше да не я отварям за такъв разход. В събота ми светна лампата за маслото - не е проблем, имам си масло и вечерта преди да я оставя на паркинга долях. В неделя не съм карал, в понеделник сутринта нямах ядове, но до работа пътят ми е 2-2.5 километра и няма много време да се проявят проблемите. В понеделник вечерта се случиха нещата описани в първия ми пост - светна лампа за инспекция, гаснене на празех ход когато е студена и неравномерен празен ход когато загрее. Настроил съм се, че ще се дават пари я за катализатор, я за датчици.
Запазих си час и отивам днес на компютърна диагностика. Йото вкарва колата в халето и след малко ме вика да ми покаже нещо. Капачката за маслото кротко си лежи на всмукателния колектор

Нататък ви е ясно - мотора е взимал въздух от там и сместа се е обеднявала прекомерно. И за да не е само теория - това показа и DIS когато закачиха колата - бедна смес и гасене на цилиндрите в различни моменти. След слагане на капачката на мястото и, направихме едно кръгче около сервиза, закачиха я пак и всичко си беше наред - няма грешки и мотора заспа - няма вибрации, няма придърпвания.
Благодаря на всички отзовали се и на Йото и колегите му в Дарукар - бързо ме приеха и изпратиха и не ми се смяха (поне пред мен)

George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- e39 FEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 359
- Регистриран на: 11.07.2005
- Местоположение: Slivnica
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
- Мечтае да кара: ново БМВ
- Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D
Re: Катализатор или датчици ? РЕШЕН






Това ме наведе на една мисъл от преди 3-4 години когато си карах мотора на 10 майстори щот не палеше, то нямало бензин


- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Катализатор или датчици ? РЕШЕН
e39 FEN написа::mhihi:Това ме наведе на една мисъл от преди 3-4 години когато си карах мотора на 10 майстори щот не палеше, то нямало бензин



Аз да не се смея много,защото точно преди една седмица ми изгоря бушона за чистачките и при проверката съм сложил новия бушон на съседното място(където по-принцип ми е празно) и 4 дена карах без чистачки и търках стъклата със сняг



9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани