Катализатор или датчици ? РЕШЕН

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: София/Бургас
Пол: Мъж
Кара: F15 xDrive30d N57T
Мечтае да кара: 911 Turbo

Катализатор или датчици ? РЕШЕН

Мнение от AGD » 02 Фев 2010, 11:58

Здравейте.

Ситуацията при мен е следната :
1) вчера светна жълтата лампа с нарисуван двигател (Engine management system l Engine control system malfunction. Please arrange for the problem to be examined by BMW Service - от ръководството за експлоатация)
2) когато е студена (2-3 минути след запалване), колата не може да държи празен ход - гасне
3) когато позагрее, не гасне, но оборотите не са стабилни както бяха
4) нямам проблеми с форсирането и ускорението, но не съм имал възможност да пробвам какво е положението при движение с висока скорост
5) изброените симптоми се появиха едновременно, преди това не съм имал проблеми.
6) колата в момента е на 157к километра - нямам повод да се съмнявам в достоверността на показанията

Въпросите ми са на диагностика ще се разбере ли дали е катализатор или ако липсват други грешки, ще следва, че е той ? Можете ли да препоръчате сервиз, където да направят диагностика и същия или друг сервиз, в който да сменят катализатора ако се налага? Досега подръжката на колата винаги съм правил в Дарукар, но не знам дали ще имам възможност да стигна до сервиз преди уикенда, а те тогава не работят.
Мисля, че номер 1 е частта, която евентуално ще ми е необходима. Нямам желание да заменям катализатора с гърне или тръба.
Последна промяна AGD на 03 Фев 2010, 14:13, променена общо 1 път
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Катализатор или датчици ?

Мнение от anzak » 02 Фев 2010, 12:21

Колега частта от схемата е крайно гърне не е катализатор и най малко от там ти е проблема при забит катализатор колата няма да върви добре няма да има ускорение ама да гасне едва ли проблема ти е по скоро дебитомер , моторче за контрол на въздуха на празен ход дроселна клапа там се въртят нещата щом ти свети лампата на таблото на диагностика най добре ще си покаже какъв е проблема
Барай шишарката Минкеее ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: София/Бургас
Пол: Мъж
Кара: F15 xDrive30d N57T
Мечтае да кара: 911 Turbo

Re: Катализатор или датчици ?

Мнение от AGD » 02 Фев 2010, 12:28

Благодаря за мението.
Но показаната от мен част дори и да не е катализатор (въпреки че в схемата само тя се води такова нещо) е поне предно, а не крайно гърне. Крайното ми е голямо, скрито под бронята и е на една от другите схеми.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 11.07.2005
Местоположение: Slivnica
Пол: Мъж
Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
Мечтае да кара: ново БМВ
Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D

Re: Катализатор или датчици ?

Мнение от e39 FEN » 02 Фев 2010, 15:38

Не е катализатор !!! От катализатор колата пак държи нормални обороти, не гасне, обаче си 100 коня назад :mhihi:
Върти ми се някъв датчик колянов вал, че при мен имаше някви подобни симптоми като го сменявах обаче беше мн отдавна и не помня вече, така че само предположения :roll: Успех !!! :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Катализатор или датчици ?

Мнение от anzak » 03 Фев 2010, 8:21

да прав си предно е
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Катализатор или датчици ?

Мнение от tsb_bg » 03 Фев 2010, 8:29

Според мен почни от моторчето за празен ход.
Всички останали датчици се отразяват и на ускорението и на работата на двигателя на високи обороти.
При тези симптоми почти сигурно е, че причината не е в катализатора (все пак провери дали изгорелите газове са в границите)
Провери и ламбдите

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: София/Бургас
Пол: Мъж
Кара: F15 xDrive30d N57T
Мечтае да кара: 911 Turbo

Re: Катализатор или датчици ?

Мнение от AGD » 03 Фев 2010, 14:13

Днес сутринта бях в Дару. Проблемът е решен.

Срам не срам, ще разкажа какво всъщност се оказа..
Предисторията е, че колата гори около 0.5 литра масло на 5000км. Говорил съм с хората в сервиза, съвета беше да не я отварям за такъв разход. В събота ми светна лампата за маслото - не е проблем, имам си масло и вечерта преди да я оставя на паркинга долях. В неделя не съм карал, в понеделник сутринта нямах ядове, но до работа пътят ми е 2-2.5 километра и няма много време да се проявят проблемите. В понеделник вечерта се случиха нещата описани в първия ми пост - светна лампа за инспекция, гаснене на празех ход когато е студена и неравномерен празен ход когато загрее. Настроил съм се, че ще се дават пари я за катализатор, я за датчици.
Запазих си час и отивам днес на компютърна диагностика. Йото вкарва колата в халето и след малко ме вика да ми покаже нещо. Капачката за маслото кротко си лежи на всмукателния колектор :oops:
Нататък ви е ясно - мотора е взимал въздух от там и сместа се е обеднявала прекомерно. И за да не е само теория - това показа и DIS когато закачиха колата - бедна смес и гасене на цилиндрите в различни моменти. След слагане на капачката на мястото и, направихме едно кръгче около сервиза, закачиха я пак и всичко си беше наред - няма грешки и мотора заспа - няма вибрации, няма придърпвания.

Благодаря на всички отзовали се и на Йото и колегите му в Дарукар - бързо ме приеха и изпратиха и не ми се смяха (поне пред мен) :)
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 11.07.2005
Местоположение: Slivnica
Пол: Мъж
Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
Мечтае да кара: ново БМВ
Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D

Re: Катализатор или датчици ? РЕШЕН

Мнение от e39 FEN » 03 Фев 2010, 14:22

:mhihi: хаха е това е колега... :mhihi: още като почнах да ти чета поста в началото ми мина през главата отвъртяна капачка на маслото :mhihi: :mhihi: :mhihi: ма си викам , да бе как нема да я види че е отвъртяна ама като се замисля и аз веднъж си возих гедорето 1 седмица под капака :mhihi: Радвай се че такова нещо, иначе разправий.
Това ме наведе на една мисъл от преди 3-4 години когато си карах мотора на 10 майстори щот не палеше, то нямало бензин :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Катализатор или датчици ? РЕШЕН

Мнение от im0tep » 03 Фев 2010, 16:48

e39 FEN написа::mhihi:Това ме наведе на една мисъл от преди 3-4 години когато си карах мотора на 10 майстори щот не палеше, то нямало бензин :mhihi:


:mhihi: :mhihi: :mhihi: n

Аз да не се смея много,защото точно преди една седмица ми изгоря бушона за чистачките и при проверката съм сложил новия бушон на съседното място(където по-принцип ми е празно) и 4 дена карах без чистачки и търках стъклата със сняг :mhihi: :oops: докато установя простотията която съм направил :oops:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook