Измамно прегряване
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Измамно прегряване
Колеги здравейте!Ако някой може да ми помогне,ще съм му безкрайно благодарен!Става въпрос за следното:BMW 316i Compact M43 96г.След смяна на водна помпа,термостат и датчик за температурата,термометъра отива до червената зона,но колата не дава никакви признаци,че е прегряла!Маркучите са меки,дори мога да сваля капачката на радиатора!По пътя на логиката,съмненията са ми в уреда на таблото!Да спомена само,че при диагностициране компютъра показва около 60 градуса,когато стрелката на таблото е точно в средата,и около 90 градуса,когато е в червения сектор!Тоест някъде около 30 градуса повече отколкото е реално!Възможно ли е уредчето на таблото да губи маса и това да е причината да не отчита точно?Доколкото имам понятие,той е на принципа на реостата и ми се струва логично.Засега смятам да сваля таблото и да го попритегна.Ако някой от вас може да ми прати схема на таблото как се демонтира,за да не го напъвам и да счупя нещо!Свалил съм двата винта отгоре,но предполагам че или има някъде още,или има щипки? Благодаря на всички предварително,които имат желание да ми помогнат!
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Измамно прегряване
Д-р Хаус: Синдромът на Рено-Клио.



П.С:Ето ти линк как се разглобява таблото:
http://www.unitedbimmer.com/kb-e36-silvergaugerings.php
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
Re: Измамно прегряване
Колега по-скоро опитай с друг датчик (или е дефектен или не е за тази кола)
Колкото до таблото първо го издърпай леко напред от горе и след това откачи долния край
Държи се само на двете рапидки отгоре
Колкото до таблото първо го издърпай леко напред от горе и след това откачи долния край
Държи се само на двете рапидки отгоре
- Bimmer_E36
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E92 Turbo
Re: Измамно прегряване
Няма други винтове,само тези 2 от горе и го издърпваш,но кормилото много ще ти попречи и ако се наложи го махни.
Имаш 3 букси които трябва да разкачиш от таблото и си готов.А таблото се отваря лесно има 5 болчета.
Но да не би този температурен датчик които си сложил да не отговаря и от него да ти показва в повече,че с друга кола така ми се е случвало стрелката отиваше на максимум.
Успех
Имаш 3 букси които трябва да разкачиш от таблото и си готов.А таблото се отваря лесно има 5 болчета.
Но да не би този температурен датчик които си сложил да не отговаря и от него да ти показва в повече,че с друга кола така ми се е случвало стрелката отиваше на максимум.
Успех


Re: Измамно прегряване
Ами по отношение на датчика и със стария и с новия показанията на уреда са идентични!Според мен предишния датчик си е бил наред,но го смених все пак и пак същото...
Благодаря на колегата за линка! 


Re: Измамно прегряване
Тук във форума попаднах на случай при който има 2 датчика,единият син и другият черен и при размяна на кабелите се покачвала температурата до края на уреда при нормално загрят двигател,но става въпрос за M40,но аз съм с М43 и мисля,че датчика е само един!
Re: Измамно прегряване
Фактът, че маркучите са меки и системата не е под налягане, когато смяташ, че си достигнал нормалната работна температура, ми говори на недобре обезвъздушена система! Парното нормално ли ти е?
Аз бих се насочил към датчиците и таблото като последен вариант. Възможно е до датчиците да не достига много вода заради въздушна тапа нейде из главата, и те мерят температурата на самия блок, а не на течността, което е доста зле.
Аз бих се насочил към датчиците и таблото като последен вариант. Възможно е до датчиците да не достига много вода заради въздушна тапа нейде из главата, и те мерят температурата на самия блок, а не на течността, което е доста зле.
Re: Измамно прегряване
Току що погледнах датчиците,мисля че са 2!Този,който виждам е под колекторите и е по средата на блока!Именно него са го сменили в сервиза!Мисля,че по-назад към купето има още един!В този случай колкото и датчици да сменя,ако са им разменени кабелите все ще отива в червеното!Парното е много силно!Опърли ми обувките
Вчера карах с полусвалени прозорци
Така,че изключвам въздух в системата!А пък и тогава ще ври и напъва маркучите
Аз си го обяснявам така:Купувам кола,която е със заседнал термостат в полу-отворено положение,понеже тя ще загрява много бавно,аз няма как да разбера че някой "майстор" е разменил кабелите на двата датчика!Сега вече при нов термостат,който отваря на 95 градуса,нещата си отиват на мястото,аз най-вероятно имам грешни показания на уреда и той показва,че съм прегрял,а всъщност аз дори не ги достигам тези 95 градуса,защото все пак сега е студено!Ако имате някаква идея кажете! 




- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Измамно прегряване
Ако си с два датчика и буксите са раменени ще се получава точно това което описваш
Има теми по въпроса, ако се разровиш ще ги намериш и ще видиш, че това е проблема, просто рамени буксите.
Но силно се съмнявам колата ти да е 96та година ако е с два датчика, по скоро началото на 95 в най добрия случай.
Дай вин да видиме какво излиза, там се вижда с колко датчика е и тн.

Има теми по въпроса, ако се разровиш ще ги намериш и ще видиш, че това е проблема, просто рамени буксите.
Но силно се съмнявам колата ти да е 96та година ако е с два датчика, по скоро началото на 95 в най добрия случай.
Дай вин да видиме какво излиза, там се вижда с колко датчика е и тн.

Re: Измамно прегряване
Датчиците са 2,кабелите не са им разменени,синьото към синия,черното към черния
сложихме трети пореден датчик/черен/,но пак същото
разглобих таблото и почистих контактите на уредчето за температурата,но без резултат.Всъщност има резултат,но не този който исках
сега ми свети еърбега и гасне когато си иска.Май трябва да си потърся нов термометър или табло 





- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1708
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Измамно прегряване
steve777 написа:Датчиците са 2,кабелите не са им разменени,синьото към синия,черното към черниясложихме трети пореден датчик/черен/,но пак същото
![]()
разглобих таблото и почистих контактите на уредчето за температурата,но без резултат.Всъщност има резултат,но не този който исках
сега ми свети еърбега и гасне когато си иска.Май трябва да си потърся нов термометър или табло
Еърбега свети защото като си свалял таблото не си свалил клемата на акумулатора и има записана грешка.
Една диагностика ти чисти грешката.
Пробвай с друго табло,но задължително за 4-цилиндрово,и виж дали няма да се оправи.



- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Измамно прегряване
Само да попитам,датчиците как ги купуваш? Развиваш стария и с него на магазина,или...?
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Измамно прегряване
Aми по номера на рамата.В сервиза ги поръчват.Този който свалиха първия път,мисля че си беше фабричния и го смениха с нов по ВИН,но казаха че струва 17-18лв. и аз се усъмних в него
Вчера пак го смениха с Hella-43лв. но пак си е същото!Вече с три поредни датчика 


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Измамно прегряване
Просто този датчик не е за това табло.
Пробвай с други датчици, може и от други мотори но със същата резбра
Като предложение пробвай с такъв от М52
Пробвай с други датчици, може и от други мотори но със същата резбра
Като предложение пробвай с такъв от М52

Re: Измамно прегряване
Благодаря на всички,които изразиха мнение и успяха да ми помогнат!
Днес беше слънчево и размених буксите на датчиците.Всичко е нормално!Вярно,че по отношение на маркировката сега са свързани наобратно,но ще го преживея щом като уреда на таблото закова на 12h
Само малко ме притеснява,че като си сложих ръката докато карах долу където духа топлото в краката от шофьорската страна имаше няколко капки антифриз.Предполагам,че е някое съединение на парното...?Ще го наблюдавам тези дни и ако се наложи,пак ще попитам ако ми е нужна информация
Още веднъж МНОГО БЛАГОДАРЯ!!! 




16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани