Не пали след смяна на бензинови маркучи.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Не пали след смяна на бензинови маркучи.

Мнение от lester » 22 Яну 2010, 14:04

Привет колеги! Май не бях писал отдавна, но ето че се наложи и то не по хубав повод...
Двигателят е М50В20, а случката е следната: Преди седмица смених тънкия бензинов маркуч (6мм), който е до самия двигател (и мисля че връща горивото в резервоара), защото течеше здраво и ми харчеше 25/100. Дотук никакви проблеми, но онзиден видях, че и другия маркуч (8мм) беше леко напукан и влажен. Когато го разкачих започна да тече бензин и след малко спря. Сложих новия и запалих колата – нямаше проблем, оставих я да работи около минута и изгасих. На следващия ден тръгвам за работа, колата пали – завъртя няколко оборота и изгасна (за първи път ми се случва, обикновено пали и работи перфектно). Повъртях на стартер няколко пъти по 5-6 секунди, през 1-2 оборота на двигателя се чуваше как някой от цилиндрите удря, но не искаше да запали – като че ли не стигаше гориво до тях. Ще спомена и още нещо, макар че едва ли е от значение – във фаталния ден се опитвах да сваля левия фар на късите светлини и бях махнал въздушния филтър, въздуховода към алтернатора и разни пластмаси, които ми пречеха да бръкна с отвертката. След това върнах всичко обратно, пробвах да запаля и стана това, което описах по-горе…
Вече чух предложения за обезвъздушаване на горивна система или изгоряла бензинова помпа. Аз се чудя дали е възможно, ако новите маркучи не са били много чисти отвътре (макар че ги гледах преди да ги сложа), някакви частици да са попаднали в дюзите (не знам дали има филтри след тези маркучи). Варианта с помпата ми се вижда най-малко вероятен, защото ще е голямо съвпадение точно тогава да е изгоряла. А за въпросното обезвъздушаване - не знам как се прави и дали изобщо е необходимо.
Да имате някакви идеи по въпроса?
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Не пали след смяна на бензинови маркучи.

Мнение от cod-cdbp » 22 Яну 2010, 14:38

По принцип бошовските дюзи си имат и те филтър, който да дообира дребни боклуци, но не знам какво трябва да е имало в маркуча за да се запуши.
Исках да те попитам само - сигурен ли си че не си сменял и двата маркуча и не си обърнал подаващото с обратното гориво?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Не пали след смяна на бензинови маркучи.

Мнение от ddddk » 22 Яну 2010, 14:59

Здравей колега,

Има едно вакуумно маркуче, което свързва регулатора на рейката със смукателния колектор.

Ако е бил много стар и без да искаш си го дръпнал докато си човъркал може да се е скъсал или откачил и няма вакуум - няма гориво.
Провери и щуцера му дето е включен в смукателния колектор. Ако се клати трябва да смениш един О-ринг на него. Странен размер е и ще ти трябва оригинален, но пък е стотинки.

Ако там всичко е наред и приемем, че и регулатора е ОК, то следва проверка по ред на номерата с изключване.

1. Налягане на рейката - ако е ОК значи не е помпа ( :oops: колко трябва да е налягането не знам :oops: ама други колеги знаят - ще напишат)
2. проверка на дюзите - прочистване, отпушване и прочие.
3. Уплътняване на смукателната система.
4. Токовете
...
и по-нататък не знам.

Колкото и да е невероятно е напълно възможно да има съвпадение. Аз съм имал такъв случай.

Поздрави,
Д
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Не пали след смяна на бензинови маркучи.

Мнение от Djelebov » 22 Яну 2010, 15:26

Дебита на горивната помпа трябва да е 0.9 литра за 30сек
Информацията е от Autodata 3.18
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Re: Не пали след смяна на бензинови маркучи.

Мнение от lester » 22 Яну 2010, 16:09

Сигурен съм, че маркучите са вързани правилно - все пак карах цяла седмица след смяната на първия. Спомням си, че първо бях купил 8-милиметровия, а всъщност ми трябваше 6-цата (8-цата стоеше много хлабаво на нейното място) и ходих още 2 пъти по магазините докато взема 6мм. Мисля, че няма как да съм ги объркал при това положение, но все пак ще погледна.
Благодаря на всички за помощта. :clap:
Ще проверя нещата и ще пиша (ако не ми спрат пак интернета за няколко дни :ranting: ).
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Re: Не пали след смяна на бензинови маркучи.

Мнение от lester » 26 Яну 2010, 20:02

Малко се забавих с писането, но ще разберете защо. Ето го и продължението на историята…
След като бях повъртял стартера доста време, в опити да запаля, естествено ми беше паднал акумулаторът. Свалих го и го сложих да се зарежда на зарядното. На следващия ден отивам да го върна обратно и… Изненада – не мога да отворя никоя от вратите, без помощта на централното. Ключът влиза, върти донякъде и не отключва. Няколко човека ми обясняваха, че били замръзнали ключалките, в което аз се съмнявах, но все пак реших да пробвам разни трикове. Нагорещих ключа със запалка, пробвах да отключа – нищо. Цял час се занимавах така, пръсках с какви ли не течности за размразяване, напъвах ключа колкото можех, но пак нямаше промяна. На 5 м от колата ми грееше ярко слънце, мислех някак да я добутам дотам, но за късмет бях спрял на единственото незаледено място в целия квартал. Тогава реших друго – свалих една 4,2 kW печка и в продължение на 30 мин. топлих ключалката и вратата. :mhihi: Още малко и щях да сваля боята. Ако е имало какъвто и да е лед е щял да се стопи. Пробвам да отворя – не става. Опитах да вляза през багажника (само той се отваряше), за да докопам кабелите и да ги свържа към акумулатора, но нямаше как. На следващия ден викнах ключар. Повече от час се опитваше да отвори вратите, какви ли не номера приложи, но не можа. Каза – тия коли имат блокировка на ключалките, задейства ли се – няма влизане. :shock: Вече започнах да се чудя колко ли ще ми струва едно странично стъкло… :bang: Тогава с ключаря решихме да пробваме да отворим предния капак. След още малко усиля успяхме. Там свързах акумулатора към плюса, който е за даване на ток на други коли (а минуса на купето). Тогава централното отключи. Чудесно, вече можех да се захващам със същинския проблем. :banghead: Проверих бензиновата помпа – работи. Всички маркучи бяха правилно сложени. Нямаше нищо прекъснато, течащо или несвързано. Имаше и гориво по тръбите (поне докъдето можах да ги сваля). И знаете ли какво се оказа в крайна сметка? Виновни бяха свещите! :dunno: Това беше последното, което очаквах… Такова странно съвпадение – убих се да търся вината в тези сменени маркучи или нещо по горивната система. Някой може ли да ми обясни как докато двигателя си работи изведнъж спира и повече не иска да запали, дори на 5 или 4 цилиндъра? Как така повечето свещи едновременно са излезли от строя в рамките на секунда? Или самия компютър спира работата на всички, ако има една повредена? Друго неясно за мен явление беше, че когато смених свещите, колата едвам запали. Като казвам едвам, разбирайте общо 2 минути въртене на стартер… :conf:
В общи линии това е. Половината ми пост беше малко офтопик, дано не съм ви отегчил.
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: Не пали след смяна на бензинови маркучи.

Мнение от Penchev » 26 Яну 2010, 20:41

Koлега , сега сигурно ли е че от всеки път пали ?
Радвам се ,че си се оправил ,защото така както го разказа сякаш изживях всичко на мой гръб :shock: Трудни са за отваряне тия коли ,аз също имам спомени ...


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Не пали след смяна на бензинови маркучи.

Мнение от Stanchev » 26 Яну 2010, 22:16

Напоследък доста се изписа по Е34 за паднал акумулатор и отключване.... Нямаше да се зориш толкова :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Не пали след смяна на бензинови маркучи.

Мнение от tsb_bg » 27 Яну 2010, 8:40

Колега отвий капачката на резервоара и се опитай да запалиш
Ако си сигурен в останалите неща може да си откачил или повредил кабела или буксата на клапана за вентилация на резервоара. Той е точно там до кутията на филтъра

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Re: Не пали след смяна на бензинови маркучи.

Мнение от lester » 27 Яну 2010, 20:05

Явно не съм прочел нито една от темите за отключване и затова вече го знам от личен опит... :) Иначе колата вече пали без проблем, пробвах я няколко пъти при студен старт и няколко при топъл двигател - работи перфектно. :driving:
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook