Няма мощност при тръгване от място в баир.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
presko79 написа: е-34 525 тдс,до 92 год,Реиндж Ровер 2,5 дсе(ТДС-ов мотор)до 99 год като нямат ЕГР какво става в коривната камера? А и извиняваи но какво имаш в предвид като горивна камера или поточно кое?
нямат ама софтуера е направен за без AGR... като се изолира клапана се повишава много температурата в горивната камера, бърка се гор-възд смес много по бързо изгаряне, не правилна работа от променените характеристики по гориво въздушна смес, а от там и товарните характеристики... изолирайте само софтуерно
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
LUCIFER'S написа:presko79 написа: е-34 525 тдс,до 92 год,Реиндж Ровер 2,5 дсе(ТДС-ов мотор)до 99 год като нямат ЕГР какво става в коривната камера? А и извиняваи но какво имаш в предвид като горивна камера или поточно кое?
нямат ама софтуера е направен за без AGR... като се изолира клапана се повишава много температурата в горивната камера, бърка се гор-възд смес много по бързо изгаряне, не правилна работа от променените характеристики по гориво въздушна смес, а от там и товарните характеристики... изолирайте само софтуерно
как се изолира софтуерно?
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
vanci88 написа:как се изолира софтуерно?
променят се настройките в софтуера както с "чипа", но тука конкретно ще ти кажат хората които слагат чип
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
колега изпадаш в заблуда.лично сьм пробвал на ровьр след изгаряне на компа ,замяна с комп от моргата от е-36 сьщата год.-96 е-36 има егр ,ренджа няма дего тука тоя софтуер? сьгласен сьм че ЕГР понижава температурата ,но тои не е от фрапиращо значение.лично за мен винаги го уволнявам,проблем няма,а и при дизела с предкамерно пьлнене какьвто е и ТДС ЕГР не е много полезенLUCIFER'S написа:vanci88 написа:как се изолира софтуерно?
променят се настройките в софтуера както с "чипа", но тука конкретно ще ти кажат хората които слагат чип
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
софтуерно сьс сачма в вакумчетоvanci88 написа:LUCIFER'S написа:presko79 написа: е-34 525 тдс,до 92 год,Реиндж Ровер 2,5 дсе(ТДС-ов мотор)до 99 год като нямат ЕГР какво става в коривната камера? А и извиняваи но какво имаш в предвид като горивна камера или поточно кое?
нямат ама софтуера е направен за без AGR... като се изолира клапана се повишава много температурата в горивната камера, бърка се гор-възд смес много по бързо изгаряне, не правилна работа от променените характеристики по гориво въздушна смес, а от там и товарните характеристики... изолирайте само софтуерно
как се изолира софтуерно?

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
LUCIFER'S написа:променят се настройките в софтуера както с "чипа", но тука конкретно ще ти кажат хората които слагат чип
Няма как да се променя нещо софтуерно, след като цялата система на EGR-а е изцяло механична и няма никакво отношение към софтуера

Да не си помисли някой, че говоря на изуст, обяснявам.Изгорелите газове се разклоняват преди турбината, едната част (по-голямата)отиват да въртят турбината, другата част се запътват към EGR-а.Когато достигнат определено налягане, клапата на EGR-а се отваря, като вакуума само спомага за отварянето (като помощно средство), изгорелите газове минават през охладител свързан с охладителната течност на двигателя, минават през EGR-а и съответно през всмукателните колектори и в двигателя.
Няма нито един датчик по цялата тази система, всичко е механично и няма никаво отношение към софтуера.
Хубавото на EGR клапана е, че на негово място може да се постави Wastegate и гарантирано ефекта ще е по-добър от чиптунинга

- Dien
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 121
- Регистриран на: 15.02.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525 tds
Аз като си купих колата , първото нещо което направих е да изолирам
AGR клапана - като премахнах и запуших вакумния маркуч
и за да е сигурно , че няма да влизат изгорели газове в смукателната
система сложих и пластина м/у фланеца на тръбата и самия клапан!
Направих това , защото тази система със нищо непомага на двигателя ,
а обратно - влошава неговата работа !
Е сега ще попитате защо тогава са я сложили? Ами за Екология (като катализатора).
AGR клапана не е постоянно отворен , командва се от вакум система
която от своя страна зависи от режима на работа на двигателя в момента.
Примерно ако в момета двигателя работи в ускорение ( стъпали сте му на "врата" ) ,
то тогава клапана е затворен и газове от изпускателната система
не навлизат в двигателя , но например когато е на режим
"двигателна спирачка" тои се отваря и педотвратява остатъчни
детонации и догаряния на горивото , с което се вдига много емисиите на СО ...
Това добре , но тази система също така и замърсява горивната смес по няколко причини :
1. Горивото което купуваме и горим в колите си , знаете че не
е добро ( съдържание на сяра , твърди частици , парафин както и
калоричност ) така че това което се получава на изхода по никакъв
начин не е това което е мислел германеца когато го е слагал!
2. Системата е инертна . Това означава , че не е толква бърза
колкото са промените в работа на двигателя . От това следва ,
че реакцията на AGR клапана не винаги е актуална , по този начин
се влошава работата на двигателя .
3.Понеже системата е напълно механична както каза колегата
@mad_presley то работата на 10~12 годишен AGR клапан едва ли е като на нов ,
от там следва неплътно затваряне на клапана
( пропускане на изгорели газове ) и замърсяване на горивната смес.
Скороста на изгаряне на горивото зависи от
цитановото число на диз. гориво ,
а горивната смес определя дали ще има пълно или непълно изгаряне
, както и дали ще е бедна ( студена) смес ,
но не и на скороста на изгаряне !
AGR клапана - като премахнах и запуших вакумния маркуч
и за да е сигурно , че няма да влизат изгорели газове в смукателната
система сложих и пластина м/у фланеца на тръбата и самия клапан!
Направих това , защото тази система със нищо непомага на двигателя ,
а обратно - влошава неговата работа !
Е сега ще попитате защо тогава са я сложили? Ами за Екология (като катализатора).
AGR клапана не е постоянно отворен , командва се от вакум система
която от своя страна зависи от режима на работа на двигателя в момента.
Примерно ако в момета двигателя работи в ускорение ( стъпали сте му на "врата" ) ,
то тогава клапана е затворен и газове от изпускателната система
не навлизат в двигателя , но например когато е на режим
"двигателна спирачка" тои се отваря и педотвратява остатъчни
детонации и догаряния на горивото , с което се вдига много емисиите на СО ...
Това добре , но тази система също така и замърсява горивната смес по няколко причини :
1. Горивото което купуваме и горим в колите си , знаете че не
е добро ( съдържание на сяра , твърди частици , парафин както и
калоричност ) така че това което се получава на изхода по никакъв
начин не е това което е мислел германеца когато го е слагал!
2. Системата е инертна . Това означава , че не е толква бърза
колкото са промените в работа на двигателя . От това следва ,
че реакцията на AGR клапана не винаги е актуална , по този начин
се влошава работата на двигателя .
3.Понеже системата е напълно механична както каза колегата
@mad_presley то работата на 10~12 годишен AGR клапан едва ли е като на нов ,
от там следва неплътно затваряне на клапана
( пропускане на изгорели газове ) и замърсяване на горивната смес.
LUCIFER'S написа:...бърка се гор-възд смес много по бързо изгаряне...
Скороста на изгаряне на горивото зависи от
цитановото число на диз. гориво ,
а горивната смес определя дали ще има пълно или непълно изгаряне
, както и дали ще е бедна ( студена) смес ,
но не и на скороста на изгаряне !
- pit55
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: бос през тръни
- Детайли за колата: 325TDS комбинезон, 728i
mad_presley написа:LUCIFER'S написа:променят се настройките в софтуера както с "чипа", но тука конкретно ще ти кажат хората които слагат чип
Няма как да се променя нещо софтуерно, след като цялата система на EGR-а е изцяло механична и няма никакво отношение към софтуера![]()
Да не си помисли някой, че говоря на изуст, обяснявам.Изгорелите газове се разклоняват преди турбината, едната част (по-голямата)отиват да въртят турбината, другата част се запътват към EGR-а.Когато достигнат определено налягане, клапата на EGR-а се отваря, като вакуума само спомага за отварянето (като помощно средство), изгорелите газове минават през охладител свързан с охладителната течност на двигателя, минават през EGR-а и съответно през всмукателните колектори и в двигателя.
Няма нито един датчик по цялата тази система, всичко е механично и няма никаво отношение към софтуера.
Хубавото на EGR клапана е, че на негово място може да се постави Wastegate и гарантирано ефекта ще е по-добър от чиптунинга
Колега, агр-а се задейства од дде-то, това може да го прочетеш от ТИС-а, там си пише че дде командва клапана чрез вакуум, на цикли от 20сек. При е34 и е36 агр-а е без обратна връзка, при е39 и е38 поради по-голямото тегло на автомобила се налага усъвършенстване на процеса на контрол на изгорелите газове (евро-изискване) и за това се внедрява обратна връзка. И при двата варианта дде-то има достатъчно сензори по двигателя за да може адекватно да управлява агр-а

- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
pit55 написа:mad_presley написа:LUCIFER'S написа:променят се настройките в софтуера както с "чипа", но тука конкретно ще ти кажат хората които слагат чип
Няма как да се променя нещо софтуерно, след като цялата система на EGR-а е изцяло механична и няма никакво отношение към софтуера![]()
Да не си помисли някой, че говоря на изуст, обяснявам.Изгорелите газове се разклоняват преди турбината, едната част (по-голямата)отиват да въртят турбината, другата част се запътват към EGR-а.Когато достигнат определено налягане, клапата на EGR-а се отваря, като вакуума само спомага за отварянето (като помощно средство), изгорелите газове минават през охладител свързан с охладителната течност на двигателя, минават през EGR-а и съответно през всмукателните колектори и в двигателя.
Няма нито един датчик по цялата тази система, всичко е механично и няма никаво отношение към софтуера.
Хубавото на EGR клапана е, че на негово място може да се постави Wastegate и гарантирано ефекта ще е по-добър от чиптунинга
Колега, агр-а се задейства од дде-то, това може да го прочетеш от ТИС-а, там си пише че дде командва клапана чрез вакуум, на цикли от 20сек. При е34 и е36 агр-а е без обратна връзка, при е39 и е38 поради по-голямото тегло на автомобила се налага усъвършенстване на процеса на контрол на изгорелите газове (евро-изискване) и за това се внедрява обратна връзка. И при двата варианта дде-то има достатъчно сензори по двигателя за да може адекватно да управлява агр-а
тоест при е36 и е34 номера с изолацията е безопасен- при е38 и е39 не
- pit55
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: бос през тръни
- Детайли за колата: 325TDS комбинезон, 728i
Безопасно е и при двата варианта. Клапана се слага заради екологията... намалява температурата на горене в цилиндрите (само когато това не пречи на динамиката на двг-то), По-ниска температура на горене означава по-малко азотни съединения (при дизела горенето става при излишък на кислород и няма недоизгаряне както при бензина, за сметка на това има азотни съединения някои от които са силно токсични).
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Аз нямам намерение да убеждавам никой, просто ви казвам, че изолирането е пагубно, вредно за горивната камера. То веднага не става след известни километри когато се кара с изолиран АГР клапаните прегарят, получават се пукнатинки в главата
и т.н. Особенно когато двигатела е в средни обороти. В крайна сметка всеки си е потил гъза да изкара пари, да си купи кола, всеки си решава за себе си как да я кара и как да я поддържа.... на кратко боли ме патката
някой ако има достъп до дино стендт да си направи успоредни замервания като сравни показанията за конкретни обороти в целия диапазон и мощноста с АГР и без и ще види какво става
За замръсяването на колектора е вреден, но за товарните характеристики е +. Просто количеството газове които пропуща са предвидени в изчисляването на горивната смес и ако ги няма бъркат работата говоря само за изправен клапан. При дизела толкова не се чувства, разбира, чува отрицателната работа - детонацията, но при бензинов двигател с изолиран/ неработещ АГР аванса чука/ детонацията яко при товар, дори и високооктанов бензин не коригира неработещия АГР при бенз двигател по простата причина, че има въздух с който става много по бързо изгаряне, а не инертни отработили газове, които играят роля да забавят...
mad_presley за какво ти е уестгейта като имаш променлива геометрия на турбината с вакумно управление, но по електронен път от ЕСМа чрез клапан!!! тука нещо грешиш ми се струва.
може би имаш предвид да вдигнеш само налягането по "механичен" път, това е много грешно, не се ли направи софтуерно ще забива двигателя, ДДЕто ще отчита свръх налягане, повече от нужното и ще глъхне, забива двигателя като все едно на "прекъсвача" в крайните допустими обороти записани в софтуера. С вдигането на налягането по този начин нищо няма да се постигне по простата причина, че няма да го има допълнителното гориво съответстващо пропорционално на повишеното количество въздух които са в зависимост с оборотите. Трябва да се вдигне и налягането в рейла. Това нещо се прави само с промяна на софтуера....на какви обороти колко гориво да впръсква, при какво количество въздух (налягане на турбото)... спирам да пиша просто си има хора, които отиваш с лаптопчето ти качват нов софтуер (или специално по твои критерии го правят ) и може направо "да си удариш гъза в тавана" ако имаш ръчна скоростна кутия за сметка на по-голямата амортизацията, обаче да не забравяме, нали 


някой ако има достъп до дино стендт да си направи успоредни замервания като сравни показанията за конкретни обороти в целия диапазон и мощноста с АГР и без и ще види какво става

mad_presley за какво ти е уестгейта като имаш променлива геометрия на турбината с вакумно управление, но по електронен път от ЕСМа чрез клапан!!! тука нещо грешиш ми се струва.


- ALEX_525tds_2000
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 3.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: BMW 530d
Re: Няма мощност при тръгване от място в баир.
Проблемът с липсата на мощност при тръгване от място в баир е решен.
С чисто нов оригинален дебитомер.
Специални благодарности на колегата LUCIFER'S за съветите и подкрепата.
А сега, няколко думи в помощ на колегите, които имат или ще имат подобен проблем:
1. След като се установи, че проблемът при мен се корени в повреден дебитомер, някои ме посъветваха да си карам без него и да не го сменям с нов, защото така или иначе нямало да усетя никаква разлика нито във вървенето (става дума най-вече за ниския и средния диапазон на оборотите), нито пък щяло да ми изчезне лекото придърпване при определени обороти.
Личен опит: Това не е вярно! Колата е напълно променена! Върви много (ама, много) повече с много по-малко газ. Работи и ускорява много "по-равно". Не само че се усеща разлика, ами колата направо е друга!
2. Други ме посъветваха да си карам без дебитомер, но не защото няма да усетя разлика във вървенето, а защото дебитомера и без това нямал никакъв смисъл и нов дебитомер с нищо нямало да помогне на двигателя ми.
(i) Преди всичко, трябва да кажа, че аз лично не разбирам от тези неща и не съм в позицията да ги коментирам. За щастие, има хора, които са учили повече за ДВГ, чели са доста дебели книжки по темата и то в Германия (и са били на стаж в Германия, включително в БМВ). Като чуха за безсмислието на дебитомера и за това да съм си карал без него, изпаднаха в бурен смях и ми казаха, че тези неща могат да ги твърдят само "изключително некомпетентни веселяци". (Между другото, същото казаха и за "изолирането" на АГР-клапана).
(ii) Във връзка с горната точка (i), както и в резултат на мои неколкократно придобивани лоши впечатления, аз никога повече няма да стъпя в BOSCH-сервиза на околовръстното шосе - т.нар. Super Diesel (кое точно му е "супер", аз не разбирам). Много бързичко решиха да ми предложат нова плочка на ГНП-то (поне 1200 лева) и забележете - ревизия на ГНП-то - т.е. разбирайте (за тези, които не разбират) 600 лева за едно нищо! Т.е. те не ми казаха: "Слушай, дебитомера е важна и съществена част. Нека го сменим и всичко ще бъде ок.". Вместо това, веднага ме плъзгат по наклона на двете хиляди лева, заедно с гениалния съвет да си карам без дебитомер! Мисля, че по-нататъшния коментар за т.нар. Super Diesel е излишен.
Надявам се, горната информация да ви бъде от полза.
Бъдете здрави!
Желая ви успех!
С чисто нов оригинален дебитомер.
Специални благодарности на колегата LUCIFER'S за съветите и подкрепата.

А сега, няколко думи в помощ на колегите, които имат или ще имат подобен проблем:
1. След като се установи, че проблемът при мен се корени в повреден дебитомер, някои ме посъветваха да си карам без него и да не го сменям с нов, защото така или иначе нямало да усетя никаква разлика нито във вървенето (става дума най-вече за ниския и средния диапазон на оборотите), нито пък щяло да ми изчезне лекото придърпване при определени обороти.
Личен опит: Това не е вярно! Колата е напълно променена! Върви много (ама, много) повече с много по-малко газ. Работи и ускорява много "по-равно". Не само че се усеща разлика, ами колата направо е друга!
2. Други ме посъветваха да си карам без дебитомер, но не защото няма да усетя разлика във вървенето, а защото дебитомера и без това нямал никакъв смисъл и нов дебитомер с нищо нямало да помогне на двигателя ми.
(i) Преди всичко, трябва да кажа, че аз лично не разбирам от тези неща и не съм в позицията да ги коментирам. За щастие, има хора, които са учили повече за ДВГ, чели са доста дебели книжки по темата и то в Германия (и са били на стаж в Германия, включително в БМВ). Като чуха за безсмислието на дебитомера и за това да съм си карал без него, изпаднаха в бурен смях и ми казаха, че тези неща могат да ги твърдят само "изключително некомпетентни веселяци". (Между другото, същото казаха и за "изолирането" на АГР-клапана).
(ii) Във връзка с горната точка (i), както и в резултат на мои неколкократно придобивани лоши впечатления, аз никога повече няма да стъпя в BOSCH-сервиза на околовръстното шосе - т.нар. Super Diesel (кое точно му е "супер", аз не разбирам). Много бързичко решиха да ми предложат нова плочка на ГНП-то (поне 1200 лева) и забележете - ревизия на ГНП-то - т.е. разбирайте (за тези, които не разбират) 600 лева за едно нищо! Т.е. те не ми казаха: "Слушай, дебитомера е важна и съществена част. Нека го сменим и всичко ще бъде ок.". Вместо това, веднага ме плъзгат по наклона на двете хиляди лева, заедно с гениалния съвет да си карам без дебитомер! Мисля, че по-нататъшния коментар за т.нар. Super Diesel е излишен.
Надявам се, горната информация да ви бъде от полза.
Бъдете здрави!
Желая ви успех!
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Няма мощност при тръгване от място в баир.
ALEX_525tds_2000 написа:
Специални благодарности на колегата LUCIFER'S за съветите и подкрепата.![]()
................. За щастие, има хора, които са учили повече за ДВГ, чели са доста дебели книжки по темата и то в Германия (и са били на стаж в Германия, включително в БМВ). Като чуха за безсмислието на дебитомера и за това да съм си карал без него, изпаднаха в бурен смях и ми казаха, че тези неща могат да ги твърдят само "изключително некомпетентни веселяци". (Между другото, същото казаха и за "изолирането" на АГР-клапана).........
За нищо колега! Самата идея на форума е да си помагаме един на друг, кой с каквото може...
За другото аз също го обяснявам това..., без да съм ходил на тесни специализации след училището по тази ми спецялност, доста сме спорили с колеги по тези въпроси

Много здраве и от мен!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- dmxl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: Велинград
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d 05
- Мечтае да кара: F10 M550D
Re: Няма мощност при тръгване от място в баир.
щом швабите са го поставили този АГР клапан значи трябва да го има, при BMWто няма нищо случайно
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Няма мощност при тръгване от място в баир.
За пръв път чувам някой да казва, че нямало нужда от дебитомер. Тука чух също така, че нямало нужда и от AGR клапанa, пречел и т.н. Амаз какво ли разбирам. Колеги, да ви кажа, то май и от двигател няма нужда, само тежи, ако го махнем, колата на базата на една дупка в пода и Вашите крака на земята ала Флинстоун, ще литне. От подобни съвети колко ли коли са заминали..... Дебитомера мери количеството входящ въздух, постъпваш в смукателния колектор и така подава данни на компютъра, който регулира горивната смес. Махайки този компонент, излишен както се каза, какво се случва? Оставам на умните глави да кажат. Съжелавам колега, offtopic съм и виждам че темата е приключена, радвам се че си решил проблема и слава Богу, че не си послушал съветите на т. нар. специалисти.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани