Волан без еърбег, на кормилен прът с еърбег.
Модератор: Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Волан без еърбег, на кормилен прът с еърбег.
Значи ощипала ме главата да правя една работа, обаче се оказва че пръта който искам да сложа на кормилната колонка е от кола със еърбег а мойта няма еърбег.
Да знам че просто мога да сложа волан с еърбег и бега да не работи реално но просто не искам да жертвам прекрасно тапицирания ми волан.
Какви са вариантите за насаждане?
Аз лично смятам че може да се мине една бургия през настоящия волан и да се разшири дупката като след това по някакъв начин да се направи единичен шлиц за луничка от типа на тази на шайбата на коляновия вал.
Дайте предложения моля, и коментари дали прътовете надолу също ще паснат?
Да знам че просто мога да сложа волан с еърбег и бега да не работи реално но просто не искам да жертвам прекрасно тапицирания ми волан.
Какви са вариантите за насаждане?
Аз лично смятам че може да се мине една бургия през настоящия волан и да се разшири дупката като след това по някакъв начин да се направи единичен шлиц за луничка от типа на тази на шайбата на коляновия вал.
Дайте предложения моля, и коментари дали прътовете надолу също ще паснат?

Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
Практически сигурно е възможно да се разшири отвора (да се унищожат шлиците) на волана и д се направи канал за шпонка на кормилния прът ...
НО от техническа гледна точка това е абсолютно недопустимо, тъй като и кормилния прът и "шайбата" на волана със шлиците са с повърхностна закалка, която ще изчезне (материала ще се отвърне) при тази механична обработка която предвиждаш с всички рискове, които води след себе си подобна промяна в механичните качества на материала
С една дума за части свързани с управлението на автомобила не те съветвам да рискуваш ...
НО от техническа гледна точка това е абсолютно недопустимо, тъй като и кормилния прът и "шайбата" на волана със шлиците са с повърхностна закалка, която ще изчезне (материала ще се отвърне) при тази механична обработка която предвиждаш с всички рискове, които води след себе си подобна промяна в механичните качества на материала
С една дума за части свързани с управлението на автомобила не те съветвам да рискуваш ...
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
Ето примерна снимка на двете кормилни колонки:

Сега се замислих аджеба възможно ли е разменянето на последния вал на който се захваща волана.
Някой изобщо разглабял ли е чак толкова?

Сега се замислих аджеба възможно ли е разменянето на последния вал на който се захваща волана.
Някой изобщо разглабял ли е чак толкова?

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
Докатоооо напиша моя пост, колега си пуснал друг... , което си мисля е по-добра идея, ако е възможно, разбира се...
Това не знам...
Ама да ти пусна каквото бях написал по изпървоначалната ти идея:
Следвайки максимата, че невъзможни неща няма, нека разиграем ситуацията:
- За разтъргване на волана ти трябва обработващ център, защото на обикновена бормашина ще изкривиш отвора;
- за направата на шпонковия канал на волана ти трябва шепинг машина или зъбонарезна машина;
- за направа на шпонков канал на вала ти трябва фреза с инструментална екипировка за шпонкови канали;
- за самата шпонка ти трябва стомана 45;
- за размера на шпонката ти трябва максималното усилие, за да се пресметне;
- за пресмятането ти трябва добър проектант, на който можеш да си довериш живота - представи си да се скъса шпонката при 150 км/час.
Негативите:
- цената за майстори и ходене по мъките ще надвиши (предполагам) цената на тапицирането;
- от захващането на минимум две металорежещи машини има голяма вероятност тапицерията на волана да се захаби;
- в търсенето на стомана 45 има голяма вероятност някой да ти пробута по-ниско въглеродна стомана и ти нямаш никакъв начин да разбереш това, освен като се скъса. Все пак ти ще търсиш 2 кв.см парченце отпадък, а за да си купиш материал с доказан произход и сертификат трябва да вземеш 2 кв.м
Има вероятност по сметките да се подбере стандартна шпонка от по-голям ред и да си купиш готова стандартна, ама и тук има опастност да попаднеш на нещо китайско, а то е по-меко от халва.
Та така. Накратко това начинание си е таралеж в гащите...
Поздрави,
Д
Това не знам...
Ама да ти пусна каквото бях написал по изпървоначалната ти идея:
Следвайки максимата, че невъзможни неща няма, нека разиграем ситуацията:
- За разтъргване на волана ти трябва обработващ център, защото на обикновена бормашина ще изкривиш отвора;
- за направата на шпонковия канал на волана ти трябва шепинг машина или зъбонарезна машина;
- за направа на шпонков канал на вала ти трябва фреза с инструментална екипировка за шпонкови канали;
- за самата шпонка ти трябва стомана 45;
- за размера на шпонката ти трябва максималното усилие, за да се пресметне;
- за пресмятането ти трябва добър проектант, на който можеш да си довериш живота - представи си да се скъса шпонката при 150 км/час.
Негативите:
- цената за майстори и ходене по мъките ще надвиши (предполагам) цената на тапицирането;
- от захващането на минимум две металорежещи машини има голяма вероятност тапицерията на волана да се захаби;
- в търсенето на стомана 45 има голяма вероятност някой да ти пробута по-ниско въглеродна стомана и ти нямаш никакъв начин да разбереш това, освен като се скъса. Все пак ти ще търсиш 2 кв.см парченце отпадък, а за да си купиш материал с доказан произход и сертификат трябва да вземеш 2 кв.м

Има вероятност по сметките да се подбере стандартна шпонка от по-голям ред и да си купиш готова стандартна, ама и тук има опастност да попаднеш на нещо китайско, а то е по-меко от халва.
Та така. Накратко това начинание си е таралеж в гащите...
Поздрави,
Д

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
аз като споменах шпонка направо мислех да взема една от един БМВ двигател който стои под ръка, така че остава фрезоването и другите епизоди от филма.

Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
_65536_kb_sec_ написа:.... Сега се замислих аджеба възможно ли е разменянето на последния вал на който се захваща волана....
Това е далеч по-лесно изпълнимо и безопасно решение. Ти имаш и двата вала (а и техническите умения до колкото съдя по постовете ти) да го прецениш като вариант.
Разбира се ако някой го е правил и даде мнение е по-добре, но ако се съмняваш дори малко те съветвам да не почваш ....
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
Стояне, замислял ли си се дали си заслужава тая галимация за един насран ел. волан? По-функционално ще е да измислиш една уста да излиза от въпросната конзола и да ти прави тръба





Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
mitko_n1 написа:Стояне, замислял ли си се дали си заслужава тая галимация за един насран ел. волан? По-функционално ще е да измислиш една уста да излиза от въпросната конзола и да ти прави тръба![]()
![]()
хората са казали - шамар да е аванта да е, както и - на харизан кон зъбите се не гледат.
Така че това е една от редките екстри които успях да си набавя и мисля да посадя в дъртата лимузина.
Иначе по темата - надявам се в други ден Архитекта да даде акъл (въпреки че казва че му липсвал





- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
Стига се величахте с тоя архитект.
Не ви ли идва на акъла, да го направите така както от без бегов се прави с бегов?
А именно да смениш прътя?
Не ви ли идва на акъла, да го направите така както от без бегов се прави с бегов?
А именно да смениш прътя?

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
///peter написа:Стига се величахте с тоя архитект.
Не ви ли идва на акъла, да го направите така както от без бегов се прави с бегов?
А именно да смениш прътя?
Колега, тук става въпрос небегов волан на бегов прът.
И за другото - да колега, дойде ми на акъла въпроса е каква катеричка ще излезе отвътре на въпросния механизъм от снимката който е за волан с бег, защото леко ме съмнява дебелината на пръта и лагерите му да паснат, но това ще се доказва само на практика дали е така или не.

- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
Нали имаш и двата пръта какъв е проблема? 

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
Сложи си един бегов волан , има перфектни из форума , не знам кво се занимаваш с оригиналния , умопомрачително грозен е па било то и с нова кожа.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- BULL3T
- ентусиаст
-
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
хиххи хахахах,Стоянчо и неговия тапициран кожен волан!
Имах като твоя Стоянчо ,а аз си сложих М-тех.


"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
///peter написа:Нали имаш и двата пръта какъв е проблема?



by ''kompleksa''
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: Волан без бег, на кормилен прът със бег.
Аз не разбрах мулти ли е или не, че ако е мулти е друга бира, но архитекта нали е много добар, ще му каже 

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани