Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
Искам да попитам каква точно функция изпълнява този датчик.Имам съмнение,че не работи при работещ двигател го разкачвам,а реакция от двигателя никаква.
Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
LiTtLeRoCk написа:Искам да попитам каква точно функция изпълнява този датчик.Имам съмнение,че не работи при работещ двигател го разкачвам,а реакция от двигателя никаква.
За момента на запалването ECU-то взима сигнал от датчика на коляновия вал. Датчика на разпределителния вал отчита работата на VANOS-a и на практика работи при обороти над 2000 - 2500 об/мин. Предвидено е ако датчика на коляновия вал се повреди ECU-то да взима сигнал от датчика на разпределителния вал, за да не те остави на пътя ....
Последна промяна tsb_bg на 24 Яну 2010, 15:42, променена общо 2 пъти
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
Пробвай как пали като е откачен. В движение разликата ще е при ускорение, а не толкова на празен ход.
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
Колата е без ванос,със или без този датчик колата си пали,но на ниските не работи равномерно,а като разкача датчика на кол.вал и колата гасне,което ме навежда на мисълта,че датчика на раз.вал не подава никакъв сигнал за да продължи работата на двигателя.
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
bum_bum написа:Пробвай как пали като е откачен. В движение разликата ще е при ускорение, а не толкова на празен ход.
Точно при работата на празен ход и в ускорението забелязах проблем.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
Мисля, че така и не се появи точна информация какви стойности трябва да дава при измерване, така, че ако се съмняваш в него направо сменяй или пробвай с диагностика дали е записал грешка.
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
bum_bum написа:Мисля, че така и не се появи точна информация какви стойности трябва да дава при измерване, така, че ако се съмняваш в него направо сменяй или пробвай с диагностика дали е записал грешка.
Според аутодата стойностите трябва да са от 800 до 2000 ома при замерването датчика ми даде 1287 ома което е в нормите,но въпреки това си мисля,че може и да не работи защото както споменах при разкачането му двигателя не реагира.
Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
М50В20 - Датчик колянов вал

М50В20 - Датчик разпределителен вал


М50В20 - Датчик разпределителен вал

- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
Колега като гледам това на снимките е за Бош мотроник 3.3.1. и гледам кода на двигателя завършва на S2 .А двигателя за който став въпрос в темата е S1 и е с Бош мотроник 3.1.Искам да помоля колега с 320 която е произведена до 12.1991г да погледне номера на ЕКУ-то.Защото в момента ползвам ЕКУ за 325 и си мисля,че може и това да оказва влияние,ако греша нека ме поправят.Въпреки,че ми потвърдиха ,че това не е проблем.
Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
LiTtLeRoCk написа:Колега като гледам това на снимките е за Бош мотроник 3.3.1. и гледам кода на двигателя завършва на S2 .А двигателя за който став въпрос в темата е S1 и е с Бош мотроник 3.1.Искам да помоля колега с 320 която е произведена до 12.1991г да погледне номера на ЕКУ-то.Защото в момента ползвам ЕКУ за 325 и си мисля,че може и това да оказва влияние,ако греша нека ме поправят.Въпреки,че ми потвърдиха ,че това не е проблем.
20ката и 25цата са с еднакви екута као номер, различни са чиповете в тях. Ако чипа е за 25ца,нема да работи коректно, това си е проблем и вероятност за твоя проблем.Инак датчикана разпределителния вал,дава инфо наеку-токак да пуска дюзите, ако той е откачен или не работи коректно, тогава цъкат 6те дюзи,а не 3х2 или 2ь3 беше,не помня.
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
Сони благодаря за информацията.Пробвах с ЕКУ от 20-ка работата на двигателя беше същата без промяна никаква.sonny написа:LiTtLeRoCk написа:Колега като гледам това на снимките е за Бош мотроник 3.3.1. и гледам кода на двигателя завършва на S2 .А двигателя за който став въпрос в темата е S1 и е с Бош мотроник 3.1.Искам да помоля колега с 320 която е произведена до 12.1991г да погледне номера на ЕКУ-то.Защото в момента ползвам ЕКУ за 325 и си мисля,че може и това да оказва влияние,ако греша нека ме поправят.Въпреки,че ми потвърдиха ,че това не е проблем.
20ката и 25цата са с еднакви екута као номер, различни са чиповете в тях. Ако чипа е за 25ца,нема да работи коректно, това си е проблем и вероятност за твоя проблем.Инак датчикана разпределителния вал,дава инфо наеку-токак да пуска дюзите, ако той е откачен или не работи коректно, тогава цъкат 6те дюзи,а не 3х2 или 2ь3 беше,не помня.
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
Проблема се изясни крива главина на коляновия вал,тази която държи демферната шайба ,и от там бърка датчика на коляновия вал и тоците сега всичко е ОК.
Re: Датчик за положението на разпределителния вал М50Б20.
LiTtLeRoCk написа:Проблема се изясни крива главина на коляновия вал,тази която държи демферната шайба ,и от там бърка датчика на коляновия вал и тоците сега всичко е ОК.
Това е познат не точно проблем, а всъщност диягноза,закоято найстина рядко се сещаме като вариант

Моите разсъждения по тоз въпроса са това,ако някой имада допълн инещо или да ме коригира,да зповяда, че този казус си еинтересен

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани