Kingpin Inclination
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Kingpin Inclination
bum_bum написа:Знам за хора, дето сменят броните за зимата ама чак и окачването..![]()
Като решиш да слагаш лятното се обади да ти обадим някои благинки за окачването.
Ще се обадя, само кинти да има, че такъв ни го навряха май месец с бачкането, че още ни болят задниците

А за смяната на окачване - няма смисъл при читаво стандартно окачване да скапвам Конито по дупките и солта. А смяната е лесна, предвидливо преди да удари кризата си купих от Дару още един комплект гумени подложки, горната планка,шайби, гайки, опорни лагери, прашници и т.н. та само отвивам трите болта от ботуша и от трите от шенкела и амортисьорите са сменени.

Тъкмо лятото ще разбера колко максимален камбър може да зададе с болтовете от Дару.
Като се зачетох онзи ден за този Steering axis inclination (SAI) (оказа се, че терминът Kingpin inclination е остарял, тъй като колите вече не се произвеждали с такива шенкели) всъщност той е пряко свързан с камбъра. И ако чрез камбър плейтс може да се регулира наклонът на целия амортисьор, то с болответе от BMW се регулира отново камбърът, но чрез промяна на SAI. Та ми стана интересно, че може да се задате примерно -5 градуса камбър на амортисьора, а на самото колело -3 градуса чрез болтовете за захващане на амортисьора към шенкела, обаче до какво ще доведе това? SAI има отношение основно към това колко бързо колелата се връщат в права посока, след завиване, а камъра също - но какво ще промени по-наклонения амортисьор, при един и същи наклон на колелото?
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
Re: Kingpin Inclination
с фабричните реглажниболтове отзад,по спомен се дава около, 2,6-2,8 наклон. Отпред с шайби се дава много камбър,особено както си и ити с джанти с малко ЕТ. Седана го карам с наклон отпред с 2,70 само от шайби и мисля напролет да го пробвам с 3 градусаи да вдигна надлъжния доколкото е възможно.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Kingpin Inclination
sonny написа:с фабричните реглажниболтове отзад,по спомен се дава около, 2,6-2,8 наклон. Отпред с шайби се дава много камбър,особено както си и ити с джанти с малко ЕТ. Седана го карам с наклон отпред с 2,70 само от шайби и мисля напролет да го пробвам с 3 градусаи да вдигна надлъжния доколкото е възможно.
С шайби под двата долни болта за захващане на амортисьора към шенкела ли?
Аз давам камбър или по-скоро го изравнявах между двете колела с горния болт за захващане на амортисьора.
Номер 5 Camber Correction Bolt
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Kingpin Inclination
Joro_Paveto написа:sonny написа:с фабричните реглажниболтове отзад,по спомен се дава около, 2,6-2,8 наклон. Отпред с шайби се дава много камбър,особено както си и ити с джанти с малко ЕТ. Седана го карам с наклон отпред с 2,70 само от шайби и мисля напролет да го пробвам с 3 градусаи да вдигна надлъжния доколкото е възможно.
С шайби под двата долни болта за захващане на амортисьора към шенкела ли?
Аз давам камбър или по-скоро го изравнявах между двете колела с горния болт за захващане на амортисьора.
Номер 5 Camber Correction Bolt
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
а как точно , че аз не мога да схвана как чрез него ще дадеш Камбър ?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: Kingpin Inclination
///M Power написа:Joro_Paveto написа:sonny написа:с фабричните реглажниболтове отзад,по спомен се дава около, 2,6-2,8 наклон. Отпред с шайби се дава много камбър,особено както си и ити с джанти с малко ЕТ. Седана го карам с наклон отпред с 2,70 само от шайби и мисля напролет да го пробвам с 3 градусаи да вдигна надлъжния доколкото е възможно.
С шайби под двата долни болта за захващане на амортисьора към шенкела ли?
Аз давам камбър или по-скоро го изравнявах между двете колела с горния болт за захващане на амортисьора.
Номер 5 Camber Correction Bolt
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
а как точно , че аз не мога да схвана как чрез него ще дадеш Камбър ?
Голфа е така заводски, оттам му се прави наклона, но при е36 почти нямва място и аз се чудя как е успял, инак аз го направих така
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Kingpin Inclination
Да за шайбите дори се продават готови китове
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TSU3690036
А болта, който се предлага от BMW е с по-малко сечение от стандартните и позволява горното ухо да се движи в хоризонтална посока. И според мен дава максимален камбър колкото отзад т.е. около -2.8"
Но пак казва при този начин с болта или шайбите се променя ъгъла на колелото спрямо амортисьора, което не знам до какво въздействие оказва сравнено с промяната направена, чрез камбър плейтс горе на ботуша.
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TSU3690036
А болта, който се предлага от BMW е с по-малко сечение от стандартните и позволява горното ухо да се движи в хоризонтална посока. И според мен дава максимален камбър колкото отзад т.е. около -2.8"
Но пак казва при този начин с болта или шайбите се променя ъгъла на колелото спрямо амортисьора, което не знам до какво въздействие оказва сравнено с промяната направена, чрез камбър плейтс горе на ботуша.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Kingpin Inclination
Сони , знам че на коли с предно там играят ( на някои де) интересно ми беше на е36 дали става
иначе и аз съм с шайби
до - 2.1 го докарах и повече няма как че опират гумите в прожината и опредлено има разлика в поведението на колата


"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: Kingpin Inclination
Joro_Paveto написа:Да за шайбите дори се продават готови китове
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TSU3690036
А болта, който се предлага от BMW е с по-малко сечение от стандартните и позволява горното ухо да се движи в хоризонтална посока. И според мен дава максимален камбър колкото отзад т.е. около -2.8"
Но пак казва при този начин с болта или шайбите се променя ъгъла на колелото спрямо амортисьора, което не знам до какво въздействие оказва сравнено с промяната направена, чрез камбър плейтс горе на ботуша.
В момента съм на 2л7, на пролет ще я пробвам на 3 градуса да видя как е
Re: Kingpin Inclination
///M Power написа:Сони , знам че на коли с предно там играят ( на някои де) интересно ми беше на е36 дали ставаиначе и аз съм с шайби
до - 2.1 го докарах и повече няма как че опират гумите в прожината и опредлено има разлика в поведението на колата
С бирените капачки го има този проблем, но с други джанти с ЕТ30-35 няма грижи, при мен е с ет15 и нямам проблем от тази страна имам проблем с калнците.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Kingpin Inclination
sonny написа:///M Power написа:Сони , знам че на коли с предно там играят ( на някои де) интересно ми беше на е36 дали ставаиначе и аз съм с шайби
до - 2.1 го докарах и повече няма как че опират гумите в прожината и опредлено има разлика в поведението на колата
С бирените капачки го има този проблем, но с други джанти с ЕТ30-35 няма грижи, при мен е с ет15 и нямам проблем от тази страна имам проблем с калнците.
всичко което е ет47 и 7j опира при мен , но пък железарките които са с ет42 и 6.5 няма никакви ядове

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: Kingpin Inclination
айде да я съживим тая тема с моя проблем.
проблема е че след удар наклона на лявата гума стана-3градуса и въпроса ми е по какъв начит трябва да играя с горния болт на амортисьора за да стане наклона към-2градуса
ако някой го е правил нака сподели или даде идеи ще съм много благодарен
проблема е че след удар наклона на лявата гума стана-3градуса и въпроса ми е по какъв начит трябва да играя с горния болт на амортисьора за да стане наклона към-2градуса
ако някой го е правил нака сподели или даде идеи ще съм много благодарен

- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Kingpin Inclination
Като си вземеш болтовете за реглаж от Дару, първо си регулирай по-наклоненото колело. При този камбър -3, горната част на колелото е прибрана навътре, та като сложиш болта дърпаш шенкела максимално към теб и по този начин ще намалиш наклона. След това другото другото колело го нагласяш по първото.
Аз лично първите два пъти го правих с нивелир и след това отивах на реглаж и разликата в наклона ми беше под 0.3 градуса и сега вече само с нивелира си нагласям двата наклона да са еднакви.
За това лято сложих болтовете от Дару и с ятх дадох максималния камбър, обаче ми се видя недостатъчен та сложих и по една 1.8мм шайба и сега съм над -3 и съм много доволен от поведението на колата...не знам гумите и лагерите колко са доволни....
Аз лично първите два пъти го правих с нивелир и след това отивах на реглаж и разликата в наклона ми беше под 0.3 градуса и сега вече само с нивелира си нагласям двата наклона да са еднакви.
За това лято сложих болтовете от Дару и с ятх дадох максималния камбър, обаче ми се видя недостатъчен та сложих и по една 1.8мм шайба и сега съм над -3 и съм много доволен от поведението на колата...не знам гумите и лагерите колко са доволни....

Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Kingpin Inclination
sabi1984 написа:на нещо номер на тия болтове че да знам какво да искам в дару
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
Номер 5 - Camber Correction bolt
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани