ТУРБО ИЛИ АТМОСФЕРЕН ДВИГАТЕЛ?

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 05 Апр 2003, 21:13

Според мен за в бъдеще всички двигатели ще станат с принудително пълнене!

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

Мнение от Роската » 06 Апр 2003, 18:53

Трябва да ти кажа,че на когото трябва тази таблица му казва,каквото трябва!Понеже БМВ отдавана не правят турбо мотори,може би ти трябва да ни обясниш в отделна тема,какво толкова се е променило в тях за тези 17 години,откакто спряха!А аз ще ти обясня евентуално КАКВО НЕ СЕ Е ПРОМЕНИЛО,но едва ли ще се наложи ,защото ти проблемите си им ги знаеш-А ТЕ НИКАК НЕ СА МАЛКО!
За да ти обясня какво имам срещу турбото и тунинга ,ще започна малко по отрано:
Тръгвам да си търся аз една велика кола БМВ 745I,познай в какво състояние бяха 90% от прегледаните от мен автомобили и защо бяха на трупчета!Тръгвам да си търся няква Алпина,познай от 4 намерени е21,колко баха с оригиналният двигател и дали по мотора имаше някакви следи от Турбо-НИКОЛКО!За 2002 Турбо няма да казвам,че още не съм виждал такова!Преди да изкажеш теза ,че БМВ не могат да правят Турбо мотори,ще ти припомня ,че 2002-ката е първият сериен турбо автомобил в Европа!Изобщо статистиката е печална и като гледам колко са другите марки автомобили с турбота произведени преди 90-та,направо се чудя да се смея ли,да плача ли,виждайки как са шунтирани или как двигателите красят някое кубче скрап!
Едно от нещата ,заради което харесвам автомобилите БМВ е,че когато ги поддържаш като БМВ,живота им е БЕЗКРАЕН!Стилът ми накаране е такъв,че често опитвам изправноста на ограничителя на обороротите!Аз не обичам да си сменям БМВ-тата или да ги продавам ,за да си купя нещо по-ново или по-технологично,освен в животоспасяващи ситуаций,когато екстремно се нуждая от пари!Така ,че много дълбоко се съмнявам ,някоя ТУРБО-ЧИКИЯ да изкара и няколко месеца в ръчичките ми!Не обичам ,да ми се присмиват за случки като твоята с Опела!Не ме разбирай погрешно,не ти се присмивам,напротив съжалявам те!Но ако беше изгубил или те бяха минали,според мен резила ти щеше да е много по-малък от настоящия!Трябва да ти кажа,че зад гърба ти факта ,че Вектрата е била бърза е много незначителен пред това ,как доволно е артисала!Същото е и при мен,Гондолата може и да варви,нооооо и на два пъти остава на митницата,което е недопустимо за един сериозен автомобил,независимо къде е аварията!
В този ред на мисли ,се сещам за боготворенаната,легендарната М3-ка на Тодор Тотев,пред която години наред коленичех,когато доидеше гонката в ЖК Тракия!Която така нервно дишаше във врата на 10 пъти по-скъпото офроадче на Царски.За която непотвърдени източници ми казаха,че двигателя бил непокътван с години!За кви тунинги ми говорите ,когато си спомням как е30-ската на често споменавания Ричи(дето била с мотор от М-еди кво си),оставаше в завоя на 1 гума,с 3 във въздуха,а M3-ката завиваше кат тъкъво!
Турбинирани М-ки,а?!За мен това си е живо варварство,да съсипеш един съвършен автомобил,с някакви пошли мераци за мощност,който даже не са подплатени с цялостно оформление на колата!Еле пък онези зад океана,НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ТУРБО ГАЗАРИ,дето колите им отзад още се мъкнат с цели дингили и ресори,а двигателите им са с повдигателни пръти,ще ми доработват М-ки!Абе просто не искам,да зачекваме тази тема с тунинг върху М-Техник,най-малкото защото е вандалско да съсипеш кола произведена в 1000-2000 бройки примерно!
Ще ми разправя онзи(той си знае кой е),как щял да да пооправи М3-ката на fxmaker(ако му била паднела една такава),как щял да си смонтира воланчета МОМО,седалките Спарко,антикрилцето на задния капак,джантичките АЦЕВ и тн. ГНУСОТИЙ!Еми тя затова няма да ти падне моето момче!М-ките имат душа,те знаят при кой да идат!Да не говорим ,че ти никога няма да си я купиш,щото за 3-4000 лв. Можеш да си купиш онази червената Интеграле,така мечтана от теб малка резачка!На вас тунингистите не ви пука,че като модифицирате окачването с разни пружини и недопустими газови амортисиори,след 2,3-4 години вече не говорим за кола,а за кенеф!И даже в най-добрите варианти колата НИТО ЗАВИВА,НИТО ВОЗИ като оригиналният Спорт Съспеншън!
И след като си направите подобренията свързани с разпробиване,орязване и сума ти други осакатявания на колата-омръзва ви и тръгвате да я продавате.Тогава се появявам аз и казвам ,че колата е кенеф,а вие се сърдите!

Преди седмица-две имах честа да се запозная със Fast and Furious,един истински БМВ маниак,който знае за какво става дума.Нямате представа колко добре изглежда една оригинална 318-ска-без никакви тунинги,всяка гайка е истинска,всяка скобичка е БМВ,никакви пробивания и орязвания.Модела не е някакво техническо произведение на изкуството ,но е истинско БМВ,непопадало във рационализаторски ръчички!

Преди да се запозная с момчета от БМВ Клуб България,мислех че съм сам срещу тунинг простотията,даже се питах дали пък аз не съм кривия,но в последствие се убедих ,че истинските БМВ маниаци също не обичат циганията полазила автомобилите и изключително ценят оригигиналното!

Много лесно е да окепазите нещо готово,изпипано и изчислено до хилядна от милиметъра.Казвам окепазите ,защото това ,което си мислите ,че е tune-up,в последсвие се оказва tune-down за колата и собственика!Интересно защо от толкова много тунингисти никой не се захвана да произведе автомобил,който поне малко да съперничи на най-насрания Форд!

Мой познат ,чието име няма да споменавам(собственик на над 50 олдтаймера) например изкупи цялата документация и спецификация на знаменития модел произвеждан в България-Рено Алпин.След това започна да се снабдява с машини от поточната линия(порядъчно разграбена)и днес вече може да произведе по заявка на клиента такава кола,на скромната стойност от 8000$.Ето това е ,човек със бензин в кръвта.За хора като него,а и според мен:ВИЕ ТУНИНГИСТИТЕ СТЕ ВИРУС!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 06 Апр 2003, 19:24

Браво. уважавам хората с убеждениа и аргументи и истински ентусиасти. направо даде тема 3а ра3мисъл на всеки пропуснал да мисли zа обстиа вид и хармониа на колата а само zа Конски сили на цената на вси4ко.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 06 Апр 2003, 23:16

Роска нямаш си представа с какво удоволствие чета такива дълги твой постове! Евала войводо! ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 6.04.2003
Местоположение: София

да се включа и аз

Мнение от Resurrector » 06 Апр 2003, 23:28

Ще допълня скормното присъствие на хората с турбо двигатели. Не, че съм голям специалист, но все пак ме сърбят ръцете да си изкажа мнението. :)
Значи, първо, турбото РЯЗКО повишава мощността на двигателя. :twisted: Моят двигател без турбокомпресора е с мощност 85 к.с. С турбото стават 135. Разлика - 50 к.с. И това при положение, че турбокомпресора е малък - дава макс. 1 бар надналягане.
Второ - проблемите. Приказките за някакви купища от проблеми с трубодвигателя ми се струват силно преувеличени. Турбокомпресора има 2 състояния - той или работи или не работи. Стандартно, един компресор, сложен на бензинов двигател, издържа ок. 160-180 хил. км. Когато се развали се сменя. Не подлежи на ремонт.
Проблеми за самия двигател, причинени от турбото май няма. Единственият тесен момент е високата температура на компресирания въздух, което създава опасност от детонации в цилиндрите. От което следват 2 неща:
1. Турбодвигател не търпи нискооктанов бензин. Аз карам винаги с А95 мин.
2. Обикновено надналягането от компресора се регулира и се наглася така, че запалването на сместа да става МАЛКО преди детонацията. Което значи, че малки размествания (причинени най-вече от младежи, гонещи евтин начин за повишаване на мощността) по посока нагоре довеждат до появата на детонации.
Самите детонации не са фатални, ако не са чести. Даже турбо двигателите си имат knock sensor (датчик за детонациите). При поява на сигнали от него, ЕКУ-то автоматично сваля оборотите за да запази двигателя. Получава се малко комична ситуация - дигаш налягането за да увеличиш мощността, но на практика мощността пада, щото ЕКУ-то не те пуска в зоната на високите обороти. :wink:
Относно така наречения турбо лаг: Май няма смисъл да ви казвам, че той зависи от големината, аеродинамиката и най-вече масата на турбината. Аз имам малка и лекичка турбина и въпросният ефект почти не се усеща. Компресора се развърта почти паралелно с двигателя и свистенето започва да се чува още при 2700-3000 оборота.

Доста турбодвигатели, да не казвам повечето, са направени без интеркулер. Ако някой може да ме светне защо не искат да слагат тази много полезна и доста евтина част, ще съм му много благодарен.
Аз, в близко време, ще си сложа едно интеркулерче. Сега надналягането ми е 0.7 бара, надявам се да го докарам до 0.9 и съответно конските сили до към 160.

Иначе турбодвигателят не може да се сравни с нищо. :) Усещането е страхотно - когато започне да свири турбината имаш чувството, че управляваш самолет, който всеки момент ще излети. :D
Я вышел им наперерез!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 M5

....

Мнение от RS-MAD » 07 Апр 2003, 0:11

Съгласен съм с тебе, обаче ако вдигнеш налягането на турбото без да преработиш програмата на ЕКУ-то ще получиш едно голямо нищо ( в общия случай) не е оразмерено за такова налягане , така че първо май трябва да си оправиш чипа...

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

Мнение от Роската » 07 Апр 2003, 0:13

Браво колега :wink:
В общи линий не си засегнал и половината проблеми,на тези устройства и какво причиняват те на мотора,когато решиш да използуваш всичката мощност за по дълго време с течение на няколко години или викаш японската материална част е по различна.Може би нямаш изградени наблюдения :?:
Имах възможноста да тествам едно от последните живи Рена 5 Турбо в Пловдив и мога да кажа следното:усещам нещо след 3500 оборота!Побързах да го съпоставя с е21-цата на колета-323.Получи се следното:взех му старта,поради задното предаване,вървяхме така до 100-120 и оттам нататък до 150-Реното ме изравни и намалихме.
Хайде кажи ми как да вземеш малката душегубка,като дните и са преброени!

Същото важи и за твоето Нисанче-хубавичко е ,но по-добре 6 цилиндров редови двигател на БМВ,2000 см3 със същата мощност!

PS:Повече инфо за Нисана не е необходимо,нито пък е интересно!Смятам да го клъцна :!:

по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
Аватар
Мнения: 5880
Регистриран на: 8.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери в гаража

Мнение от I.Voykov » 07 Апр 2003, 1:34

Роска искрено се възхищавам на дългия и изчерпателен пост по тази тема. Искам само да ти кажа, че можеш да бъдеш напълно спокоен че не си сам в мразенето на тунинга(окепазяването) на една истинска баварска машина.
П.С. Много ти благодаря за добрите думи за моята кола, от теб казано е един огромен комплимент за мен :bchug:
Изображение
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 07 Апр 2003, 9:11

Колегата Ресуректор/ квото и да значи това/:
Сичко дет си го написал е наопаки! Ама сичко! Не се излагай така пред хора технически грамотни!
Земи събери някой лев да те ограмоти Роската малко от малко та като се изказваш хората да викат:"Ей тоя как ги чатка нещата, момчето е спец!"

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 07 Апр 2003, 9:34

Роска твоите постинги винаги са ме кефели и ги чета по няколко пъти :wink:
Един въпрос имам към феновете: Някой бил ли е на командно дишане в болница? АЗ ОПРЕДЕЛЕНО СЪМ ПРОТИВНИК НЕЩО ДРУГО ДА МИ ВКАРВА ВЪЗДУХ КАДЕТО И ДА БИЛО :lol: :lol: :lol: :lol:
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 6.04.2003
Местоположение: София

Re: ....

Мнение от Resurrector » 07 Апр 2003, 9:44

RS-MAD написа:Съгласен съм с тебе, обаче ако вдигнеш налягането на турбото без да преработиш програмата на ЕКУ-то ще получиш едно голямо нищо ( в общия случай) не е оразмерено за такова налягане , така че първо май трябва да си оправиш чипа...


Зависи дали в таблицата присъстват стойности за показания на MAP сензора по-големи от максимално допустимите, заводски настроени, параметри за дадения двигател. Мен ме успокоява факта, че японската версия на абсолютно същия двигател е 170 к.с. Дано разликата е само в липсата на интеркулер в европейската версия, моля се ЕКУ-то да не е пипано. :) Но дори и да е, нещата се усложняват малко, не стават невъзможни.
Я вышел им наперерез!

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 6.04.2003
Местоположение: София

Мнение от Resurrector » 07 Апр 2003, 9:54

Роската написа:Браво колега :wink:
В общи линий не си засегнал и половината проблеми,на тези устройства и какво причиняват те на мотора,когато решиш да използуваш всичката мощност за по дълго време с течение на няколко години или викаш японската материална част е по различна.Може би нямаш изградени наблюдения :?:
Имах възможноста да тествам едно от последните живи Рена 5 Турбо в Пловдив и мога да кажа следното:усещам нещо след 3500 оборота!Побързах да го съпоставя с е21-цата на колета-323.Получи се следното:взех му старта,поради задното предаване,вървяхме така до 100-120 и оттам нататък до 150-Реното ме изравни и намалихме.
Хайде кажи ми как да вземеш малката душегубка,като дните и са преброени!

Същото важи и за твоето Нисанче-хубавичко е ,но по-добре 6 цилиндров редови двигател на БМВ,2000 см3 със същата мощност!

PS:Повече инфо за Нисана не е необходимо,нито пък е интересно!Смятам да го клъцна :!:


ОК, очаквам от теб да засегнеш и другата половина. :) Както вече казах, хората не правят двигателите чрез налучкване - за моя двигател е сметнато, че безопасното работно налягане на входа е 1.7 бара. Точка. Ако реша да "използувам всичката мощност за по дълго време с течение на няколко години" това си е за моя сметка.
Относно реното - пак ще се повторя. Турбокомпресора или работи, или не. Изработва си ресурса и се сменя. Ако имаш пари да сменяш турбокомпресор, не виждам какво би те спряло да си купиш турбо двигател, освен, разбира се, собствената гледна точка в/у проблема. :)

"PS:Повече инфо за Нисана не е необходимо,нито пък е интересно!Смятам да го клъцна"

Какво искаш да кажеш?
Я вышел им наперерез!

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 6.04.2003
Местоположение: София

Мнение от Resurrector » 07 Апр 2003, 9:57

bawareca написа:Колегата Ресуректор/ квото и да значи това/:
Сичко дет си го написал е наопаки! Ама сичко! Не се излагай така пред хора технически грамотни!
Земи събери някой лев да те ограмоти Роската малко от малко та като се изказваш хората да викат:"Ей тоя как ги чатка нещата, момчето е спец!"


Не мисля, че се излагам. :) По принцип се излагат хората, които крещят "Я го вижте тоя как се излага". :wink:
Я вышел им наперерез!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Re: да се включа и аз

Мнение от Смок » 07 Апр 2003, 9:59

Resurrector написа:Ще допълня скормното присъствие на хората с турбо двигатели. Не, че съм голям специалист, но все пак ме сърбят ръцете да си изкажа мнението.... :)


Абе мислех да правя разбор на изказването ти ред по ред, ама като видях колко имам да пиша се отказвам. :lol:
Само Дизел!

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 6.04.2003
Местоположение: София

Re: да се включа и аз

Мнение от Resurrector » 07 Апр 2003, 10:08

Смок написа:Абе мислех да правя разбор на изказването ти ред по ред, ама като видях колко имам да пиша се отказвам. :lol:


Що бе, давай. :)
Я вышел им наперерез!

ПредишнаСледваща

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook