Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от ivan. » 05 Яну 2010, 13:03

Peter Angelov написа:
Postman написа:Аз те съветвам да си купиш М5 и да не пипаш TDS-a. Моята аритметика показва, че за практически сходни похарчени суми е по-добре да имаш 2 напълно оригинални коли, отколкото една неоригинална плюс части за още една...


Яворе прав си! И върху това доста мислих но ме спират няколко неща:

1. Цена на М5 Германия - мин. 12 000 лв., с транспорт и т.н. ще стане поне 15 000 лв. до тук добре но проблема е че вземам една пълна гробница която ще има нужда от А до Я всичко на ново да се прави по нея и работите заминават по скромно мнение на едни 25 000 лв. от там за 2 коли данък, ГО, автокаско и т.н. да не говорим че имам и още една кола на главата!
Защо се навивам за подобно нещо, причина е че по моята кола сичко е налице - спирачки, окачване, външен вид, гуми, джанти, интериор перфектен и т.н. до тук всеки може да си направи сметка какво ще се спести. Друго много важно е че ще се разводня коя по напред да гледам и от двете ще стане едно голямо нищо! Искам да се съсредоточя върху една кола! Стигнахме до оригинала, да прав си губи се това го знам но не ми се вярва да чакам едни поне 30 г. да съм станал на 65 г. и да почна да ходя по избожби и т.н. пък и точно от България :mhihi: Това ми звучи когато моето куче булмастиф спечели 26 титли на почти всички национал и международни арени и ми казаха хайде батка трагваш за европейско и световно :mhihi: е хайде няма как да скоча на развъдници които имат 200 г. история а и дори да мога няма никой да те пусне да минеш първи, та и с колата така никой няма да ме допусне на каквото и да е ниво! Тук става въпрос на мен да ми харесва, на жената задалжилено че дава парата :mhihi: на моите приятели и до там....
Иначе за всичко си прав!!

Пепи за 12к няма да е гробница ;)
Виж за данъци,такси и т.н си прав-излишни пари,ставаме донори на частни джобове в държавата.
Последна промяна ivan. на 06 Яну 2010, 11:34, променена общо 1 път
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от Postman » 05 Яну 2010, 13:16

Седаните за по 6000 евро аз лично не бих ги нарекъл пълни гробници... по-скоро тези за 3000 - 3500 биха били такива, а има и за по 2500. Ако двигателят ти е от такъв донор, и за него ще дадеш доста пари. Потърси по-обстойно в мобиле-то, но ако например вземеш седан за 15000 лева, според мен няма да има много изненади.
Другата алтернатива за адреналин (вместо да купуваш М5 или да слагаш такъв двигател) е М50 със свръхпълнене - от тунинг за 10,000 лв ще имаш повече отколкото С38 може да предложи.
Затова ти казвам, че дори да дадеш 50% повече пари за цяло М5 вместо конверсия, в крайна сметка имаш 2 коли и парите са си твои под формата на продаваема стока, вместо една конвертирана кола и непродаваема стока (части).
Отделно, че М5 ще спре да те впечатлява съвсем скоро след покупката :) (човешка природа), затова помисли какво точно искаш и колко си склонен да платиш за него...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от ddddk » 05 Яну 2010, 13:22

Здравейте колеги,

Да се намеся и аз в полемиката... малко лаически :oops: ... ама да си кажа:

Zubcho написа: ... 100% има още, но на място ще се разбере какво...


Ей това ме притеснява единствено.
Както се казва "няма невъзможни неща!". Всичко може да се направи.

Но, какъв е нашият случай: Вземаш една кола в супер кондиция и започваш въпросното начинание. Неминуемо идва моментът от думите на Иво и тогава се оказва, че си в позиция "партер". Ни да върнеш назад, защото си вече си инвестирал, ни да продължиш, защото ще ти излезе златно. И именно за да не излезе златно има опасност да почнеш с компромисите. Почнеш ли с компромисите вече се е изгубил смисълът от начинанието, защото от безкромпромисен TDS правиш компромисен М5... :dunno:

В никакъв случай не искам да разубеждавам Петьо.

Искам да кажа, че не виждам чалъм предварително да се детайлизира инвестицията поне до около 80% в това число труда (време) на майсторите и на пишман майсторите и прочие и прочие... :dunno:

Иначе за екшъна той Петьо си знае, че с каквото можем и с каквото не можем ще помогнем с удоволствие :yes:

Поздрави,
Д
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от ivan. » 05 Яну 2010, 13:23

Postman написа:Седаните за по 6000 евро аз лично не бих ги нарекъл пълни гробници... по-скоро тези за 3000 - 3500 биха били такива, а има и за по 2500. Ако двигателят ти е от такъв донор, и за него ще дадеш доста пари. Потърси по-обстойно в мобиле-то, но ако например вземеш седан за 15000 лева, според мен няма да има много изненади.
Другата алтернатива за адреналин (вместо да купуваш М5 или да слагаш такъв двигател) е М50 със свръхпълнене - от тунинг за 10,000 лв ще имаш повече отколкото С38 може да предложи.
Затова ти казвам, че дори да дадеш 50% повече пари за цяло М5 вместо конверсия, в крайна сметка имаш 2 коли и парите са си твои под формата на продаваема стока, вместо една конвертирана кола и непродаваема стока (части).
Отделно, че М5 ще спре да те впечатлява съвсем скоро след покупката :) (човешка природа), затова помисли какво точно искаш и колко си склонен да платиш за него...

Всичко е вярно :yes:
Имах щастието да видя предполагаемия донор и като гледам цените(които са с надценка-това е сигурно) и като ги сравня с десничарките,които съм виждал-нещо не ми се връзва :roll:
Спирам да разубеждавам-Успех :yes:
Другата алтернатива за адреналин (вместо да купуваш М5 или да слагаш такъв двигател) е М50 със свръхпълнене - от тунинг за 10,000 лв ще имаш повече отколкото С38 може да предложи.

тук зависи от гледната точка-аз лично бих взел м-ката.
В гърция се возих на куатро 1.8т със 450к.с -силата на въртяшия момент беше от 5к обороти до 7к-преди и след това ама нищо не се случваше;
В гр.Кюстендил разбрах за какво става дума при м-ковия мотор-диапазона на въртящия момент е доста по голям и като тръгне да тегли от около 2500 оборота ,той не спира до ограничител.
Въпрос на предпочитание :yes:
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от Peter Angelov » 05 Яну 2010, 13:43

Дамяне точно това и мене ме притиснява :!: Че моята кола не е много да си правиш врели не кипели с нея :confused: За всичко останало нямам и идея, смисъл че може да се каже една кола за 12 000 лв. дали е добра и не прави проблеми чак ако се притежава :!: Най малкото данъци, ГО, автокаско и нормални консумативи във времето ще ми дойдат изключително много :!: Ако имаше и малък шанс да доработя TDS нямаше да си помисля и за момент да го махна, за мен е прекрасен мотор и пак е въпрос до цена, късмет и т.н. демек стигаме отново до въпросните 12 000 лв. за читаво М5. Та от казаното до тук сме на положение нула, реално не знаем поне за сега какво ще се случи ако започна да правя това по моята кола. Ванка от цената която ще платя ще бъдат махнати моите неща които ще останат при майстора, за сега незнам обаче какво ще бъде приспаднато и реално какво ще се получи. Отново казвам че смятам да се насоча в правене на една кола :(


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от ivan. » 05 Яну 2010, 13:47

Peter Angelov написа:Дамяне точно това и мене ме притиснява :!: Че моята кола не е много да си правиш врели не кипели с нея :confused: За всичко останало нямам и идея, смисъл че може да се каже една кола за 12 000 лв. дали е добра и не прави проблеми чак ако се притежава :!: Най малкото данъци, ГО, автокаско и нормални консумативи във времето ще ми дойдат изключително много :!: Ако имаше и малък шанс да доработя TDS нямаше да си помисля и за момент да го махна, за мен е прекрасен мотор и пак е въпрос до цена, късмет и т.н. демек стигаме отново до въпросните 12 000 лв. за читаво М5. Та от казаното до тук сме на положение нула, реално не знаем поне за сега какво ще се случи ако започна да правя това по моята кола. Ванка от цената която ще платя ще бъдат махнати моите неща които ще останат при майстора, за сега незнам обаче какво ще бъде приспаднато и реално какво ще се получи. Отново казвам че смятам да се насоча в правене на една кола :(

Доработки за тдс има :yes:
НО никога не могат да се сравнят с м-ковия мотор;
с доработките тдс е повече от удоволствие ;)
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от Peter Angelov » 05 Яну 2010, 14:05

Ванка не съм чувал за доработки на TDS :paranoid: а и нали всички твърдим тук че тоя мотор не става, много се чупи и че не търпи каквито и да било даработки.

Въпроса е какви рискове ще се поемат при започване на тази задача :( демек дали е възможно да определим проблемите които могат да възникнат по време на смяната и евентуално в държането на мотора и автомобила като цяло :!: Стигаме до мнението на Дамян, да не се окажа в партер :shock: нито с нов мотор, ни със любимата печка....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 9.05.2008
Местоположение: Нови хан София
Пол: Мъж
Кара: Е34 525ТДС
Мечтае да кара: Е 38 Дизел
Детайли за колата: Снегорин
http://prntscr.com/c056ee

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от \MITETO\ DSB » 05 Яну 2010, 14:31

Виж какво намерих тук Според мен колата си заслужава парите. :yes:
viewtopic.php?f=46&t=176857
Надявам се да съм бил полезен.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от Peter Angelov » 05 Яну 2010, 14:44

\MITETO\ DSB написа:Виж какво намерих тук Според мен колата си заслужава парите. :yes:
viewtopic.php?f=46&t=176857
Надявам се да съм бил полезен.


Да тази обява съм я виждал но не мисля че това е моята кола :!: Да не говорим за парите които и се искат, за тези пари ще се по занимавам сериозно и ще намеря от Германия. И не мисля че колата е в добра кондиция! Благодаря за предложението но мен ме интерисува да стъпя на базата която Аз имам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 9.05.2008
Местоположение: Нови хан София
Пол: Мъж
Кара: Е34 525ТДС
Мечтае да кара: Е 38 Дизел
Детайли за колата: Снегорин
http://prntscr.com/c056ee

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от \MITETO\ DSB » 05 Яну 2010, 15:17

Peter Angelov написа:
\MITETO\ DSB написа:Виж какво намерих тук Според мен колата си заслужава парите. :yes:
viewtopic.php?f=46&t=176857
Надявам се да съм бил полезен.


Да тази обява съм я виждал но не мисля че това е моята кола :!: Да не говорим за парите които и се искат, за тези пари ще се по занимавам сериозно и ще намеря от Германия. И не мисля че колата е в добра кондиция! Благодаря за предложението но мен ме интерисува да стъпя на базата която Аз имам.

ОК. Несъм много компетентен по нещата но ще помагам с каквото мога. :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от ddddk » 05 Яну 2010, 15:23

Пак аз... здравейте,

Ако се върнем строго към заглавието на темата, мога да направя следното предложение:

Да започнем въвеждане на един списък с детайлите, които различават М5 от TDS и всеки да го допълва с каквото се сети. В рамките на няколко дни считам, че списъкът ще покрие 80-85% от нещата.
После колегата ще изреже това, което има вече монтирано на неговата, ще оцени доставката на останалото и по отношение на перото "материали" ще считаме, че сме се доближили до истинския размер на инвестицията.

За съжаление по отношение на перото "труд" мистерията за мен лично си е голяма. :confused:
Мамата си таковали тези майстори. Хич не им вярвам и хич не ги харесвам... :banghead:

Апропо, обявата за онова М5... продавачът има доста опит с местене на мотори... до колкото съм чел из Е30 подфорума... ако го привлечем в тази тема може да се окаже полезен... евентуално... :dunno:

Кой ще почне списъка?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от Peter Angelov » 05 Яну 2010, 15:32

Дамянски, скицо мамина аз цена за всичко като материали и труд имам и тя е крайна :!: Пичовета казаха за тея пари слагаме каквото е необходимо :!: Също сега мислят дали да вземат моите неща които хич не са за изпускане и да ми направят крайна цена / материали + труд /. Мен това не ме тревожи толкова! По скоро ме тревожи самия процес на замяна на единия мотор с тругия, стартиране и нормално поведение на колата след интервенцията :!: Това за мен е големия проблем, дето ти сам каза да не стане положението " партер " че тогава вече всичко ще замине на кино! Това са моите притиснения и опасения!!!Наистина е хубаво да се включат хора които са правели и разбират от тези неща! Ясно е също че ако правя нещо то ще е единствено върху моята кола и че не ми се занимава с друга кола и т.н.
Хайде момчета искам да се раздвижите и да видим кво става...

Благодаря Ви

P.S. В крайна сметка до сега никой не спомена, да каже Петре ще имаш проблем с ела, няма да може да запали или пък таблото ти няма да работи чека щото еди кво си.... :mhihi: :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 28.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Disco 300Tdi

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от 6inline » 05 Яну 2010, 15:45

От личен опит мога най-примитивно да кажа - изхвърляш всичко от ТДСа и вкарваш всичко от М5 донора на твоето купе, дори и мокета, ако става. И което е за смяна от М5 го сменяш своевременно, докато е на земята.
Може да излязат дребни разлики в заготовките на купето, но не са фатални.
'...engage your brain before difflocks...'

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от @2bar » 05 Яну 2010, 15:54

Каква е идеята на цялата работа?

Ако е само повече мощност - по - добре М50 и тунинг - хем ще останат и финанси за ревизия - лагери, верига и т.н.

Ако си намерил някое М5, на което само купето е кофти и искаш да прехвърлиш всичко - не е малко работа. Четейки, оставам с впечатлението, че няма да го правиш ти, а някой друг. С две думи, каквото направят, това ще е. За да тръгнат всичките неща по таблото, на практика всичко от купето трябва да се извади и да се сложат кабелните снопове с чек контрола и т.н. За заводски аларми, автоматично огледало за обратно виждане - и там работата е същата.

С мотора нещата не стоят по - добре (евтино). Не си струва да го сложиш и после да се започнат с ремонтите - по - добре преди да се сложи да се сменят повечето наложителни неща или поне да се спрат течовете на масло. После идва и съединителя - и там трябва да се погледне - смятай направо смяна на лагери. После и кутията - поне семеринги. Диф. и при него е същата картинка - гарнитури, масло. Окачването - ако имаш късмет амортисьорите може и да не са омаслени, ама в повечето случаи са. Ако останеш с твоето или сложиш друго - няма да е същото...

Идва и момента да си кажем и друга истина - дори всичко по колата да се направи перфектно, никога няма да има стойноста на едно М5, защото най - малкото VIN ще е от дизел. С две думи никой заклет колекционер няма да я купи. А дали всичко ще е направено перфектно - малко ме съмнява.

Та с две думи - ако искаш само мощност - по - добре втора кола с мотор М50 и тунинг. Пък ако искаш М5 - направо купи едно - в момента за към 7000 € можеш да вземеш лимузина под 200 000 км и със сервизна история.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Преминаване от 2.5 TDS към S38 3.6 M5

Мнение от Peter Angelov » 05 Яну 2010, 15:56

6inline написа:От личен опит мога най-примитивно да кажа - изхвърляш всичко от ТДСа и вкарваш всичко от М5 донора на твоето купе, дори и мокета, ако става. И което е за смяна от М5 го сменяш своевременно, докато е на земята.
Може да излязат дребни разлики в заготовките на купето, но не са фатални.


Дам грубо казано е така, затова и мене основно ме притиснява мотора, ел инсталация, старт на мотора и нормална работа и аз принципно не миждам друг проблем защото на двигателя ще се наниже кутия, кардан, моста, дифа. Там са скачени съдове и не би трябвало да има проблем! Според моята скромна логика ключа се крие в монтажа на двигате и ела на колата..

Колега много си прав така смятам да направя всичко което е належащо да го сменя на момента, затова и чакам отговор от пичовете за колко ще ми изкупят моите неща за да си направя сметка за масла, термостат, водна помпа, тампони и т.н.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook