лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
Smoocki написа:Я кажете как премеря регулатора за напрежение ,че при мене дава с консумация
13.3-13.7 колата е 318ис със Valeo алтернатор.На място вечер като пусна плафона премигва ,като изключа фарове, Сд и всичко не мига .Какво може да е ако не е от реле-регулатора и на Ис-а има ли кабел маса от купето към мотора ?
Факта,че ти премигва плафона,говори че варира напрежението,което означава,че реле-регулатора ти е за смяна! (разбира се,приемам че ремъка си го проверил и е наред)
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
за много години колеги !
ами замерих зареждането, но когато лампата не свети, дава си 14,00V(+-0,15V) с фарове и без на обороти и на празен ход, абе регулира перфектно, лампата пак пресветна за 30тина сек. вчера и загасна. Усъмнихме се в четки с един приятел електричар и утре ще го свалям алтернатора да видим какво е положението.
Проблема е, че не знам от къде да намерч четки за него. Намирам се в Германия в момента и ще се радвам на всякакви съвети относно намирането на четки за този алтернатор (VALEO BMW Part N>12311247288)
ами замерих зареждането, но когато лампата не свети, дава си 14,00V(+-0,15V) с фарове и без на обороти и на празен ход, абе регулира перфектно, лампата пак пресветна за 30тина сек. вчера и загасна. Усъмнихме се в четки с един приятел електричар и утре ще го свалям алтернатора да видим какво е положението.
Проблема е, че не знам от къде да намерч четки за него. Намирам се в Германия в момента и ще се радвам на всякакви съвети относно намирането на четки за този алтернатор (VALEO BMW Part N>12311247288)

- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
Има в официялния дилър резервни части за тези алтернатори

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
Smoocki написа:Има в официялния дилър резервни части за тези алтернатори
Тоест в БМВ или във ВАЛЕО ?
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
и така пичове, днес намерих времето и свалих генератора,
това което установих е, че едната четка се беше износила кофти и беше почнала да взима пръстена, по който контактува много зле, беше го взела като на струг, стигнало е почти до вала, един много як канал е изяло и явно там се крие и проблема. Другия пръстен, по който контактува другата четка е съвем ок има минимално износване, но явно съм имал мал шанс с тази другата четка
и така утре отивам тука до една морга, ше сваля генератор ше го погледна как е и ако ми хареса ще взема нашраво него, пък като се прибера в бг ще видим може да се опитам да възстановя моя, щото пък няма грам луфтове, лагерите са му перфектни, няма никакви звуци и ротора се врътка перфектно, но както казах мал шанс с чеката..........
П.С. Няма как да го снимам износеното в момента да покажа, но може по-нататъка да го снимам и да го прикача, за да се завърши напълно темата.
Това е от мен.
това което установих е, че едната четка се беше износила кофти и беше почнала да взима пръстена, по който контактува много зле, беше го взела като на струг, стигнало е почти до вала, един много як канал е изяло и явно там се крие и проблема. Другия пръстен, по който контактува другата четка е съвем ок има минимално износване, но явно съм имал мал шанс с тази другата четка

и така утре отивам тука до една морга, ше сваля генератор ше го погледна как е и ако ми хареса ще взема нашраво него, пък като се прибера в бг ще видим може да се опитам да възстановя моя, щото пък няма грам луфтове, лагерите са му перфектни, няма никакви звуци и ротора се врътка перфектно, но както казах мал шанс с чеката..........
П.С. Няма как да го снимам износеното в момента да покажа, но може по-нататъка да го снимам и да го прикача, за да се завърши напълно темата.
Това е от мен.
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
Сигурно вече си оправил проблема с генератора...Да допълня колегите - важно е и какъв е капацитета на алтернатора, ако ще го сменяш с друг (измерва се в A/h). Ако сложиш с по-малък капацитет няма да ти зарежда до край акумулатора, въпреки че напрежението на зареждащия ток за всички алтернатори е еднакъв - около 14V. Ако сложиш с по-голям от предписания, ще ти презарежда акумулатора.
Изобщо електрическата система на автомобила е много важна и според това какъв е двигателя и какви са консуматорите във всеки един модел, се изчислява индивидуално.
Аз имах проблем, че моя даваше по-ниско напрежение, но като смених четките всичко заспа. Ако акумулатора ти се намира в багажника, зареждащото напрежение трябва да е по-голямо.
Много съм благодарен на колегите, които ме насочиха към проблема и особено на tsb_bg.
Изобщо електрическата система на автомобила е много важна и според това какъв е двигателя и какви са консуматорите във всеки един модел, се изчислява индивидуално.
Аз имах проблем, че моя даваше по-ниско напрежение, но като смених четките всичко заспа. Ако акумулатора ти се намира в багажника, зареждащото напрежение трябва да е по-голямо.
Много съм благодарен на колегите, които ме насочиха към проблема и особено на tsb_bg.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
batvlady79 написа:Сигурно вече си оправил проблема с генератора...Да допълня колегите - важно е и какъв е капацитета на алтернатора, ако ще го сменяш с друг (измерва се в A/h). Ако сложиш с по-малък капацитет няма да ти зарежда до край акумулатора, въпреки че напрежението на зареждащия ток за всички алтернатори е еднакъв - около 14V. Ако сложиш с по-голям от предписания, ще ти презарежда акумулатора.
Изобщо електрическата система на автомобила е много важна и според това какъв е двигателя и какви са консуматорите във всеки един модел, се изчислява индивидуално.
Аз имах проблем, че моя даваше по-ниско напрежение, но като смених четките всичко заспа. Ако акумулатора ти се намира в багажника, зареждащото напрежение трябва да е по-голямо.
Много съм благодарен на колегите, които ме насочиха към проблема и особено на tsb_bg.
Благодаря за поясненият

Алтернатора вече го смених с такъв втора ръка и до момента (вече 1500км) нямам грижи. Като търсих в моргата, гледах да е със същия парт номер като моя и останалите характеристики по етикета също да съвпадат, точно поради причините, които си назовал горе

- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
Някой път проблема идва от самия колектор-или е много износен от търкането с четките или има една жица която се разпойва и спира да зарежда
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
batvlady79 написа:Сигурно вече си оправил проблема с генератора...Да допълня колегите - важно е и какъв е капацитета на алтернатора, ако ще го сменяш с друг (измерва се в A/h). Ако сложиш с по-малък капацитет няма да ти зарежда до край акумулатора, въпреки че напрежението на зареждащия ток за всички алтернатори е еднакъв - около 14V. Ако сложиш с по-голям от предписания, ще ти презарежда акумулатора.
Изобщо електрическата система на автомобила е много важна и според това какъв е двигателя и какви са консуматорите във всеки един модел, се изчислява индивидуално.
Аз имах проблем, че моя даваше по-ниско напрежение, но като смених четките всичко заспа. Ако акумулатора ти се намира в багажника, зареждащото напрежение трябва да е по-голямо.
Много съм благодарен на колегите, които ме насочиха към проблема и особено на tsb_bg.
Да,обаче:
1.Алтернаторите НЯМАТ капацитет-имат мощност

2.Капацитет имат акумулаторите

3.Няма проблем,да си монтираш по-мощен алтернатор,както и да си сложиш акумулатор с по-голям капацитет


4.Не пишете нещо,което не ви е съвсем ясно-така заблуждавате незнаещите


- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
Да, съгласен съм, че не е капацитет, а мощност мерната единица (W).
Обаче относно по-големите мощности не съм много убеден. Ако беше така щяха да слагат на всички БМВ-та по 200W алтернатори и по 100 A/h акумулатори, примерно
Това съответно щеше да води до по-голям разход на гориво (заради съпротивленито от по-големия алтернатор) и съответно нужда от по-голямо охлаждане, което е излишно от икономическа и каквато й да е друга гледна точка.
Да, релето регулира тока, но то не е само един модел реле, а пак в зависимост от зададената работна мощност на алтернатора
Всяка ел. система на отделен модел се изчислява индивидуално и това е сложен процес. Всяка промяна по нея води до проблеми впоследствие, рано или късно. Колегата е постъпил много правилно като си е взел точно същия модел алтернатор
Обаче относно по-големите мощности не съм много убеден. Ако беше така щяха да слагат на всички БМВ-та по 200W алтернатори и по 100 A/h акумулатори, примерно

Това съответно щеше да води до по-голям разход на гориво (заради съпротивленито от по-големия алтернатор) и съответно нужда от по-голямо охлаждане, което е излишно от икономическа и каквато й да е друга гледна точка.
Да, релето регулира тока, но то не е само един модел реле, а пак в зависимост от зададената работна мощност на алтернатора

Всяка ел. система на отделен модел се изчислява индивидуално и това е сложен процес. Всяка промяна по нея води до проблеми впоследствие, рано или късно. Колегата е постъпил много правилно като си е взел точно същия модел алтернатор

Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
batvlady79 написа:Да, съгласен съм, че не е капацитет, а мощност мерната единица (W).
Обаче относно по-големите мощности не съм много убеден. Ако беше така щяха да слагат на всички БМВ-та по 200W алтернатори и по 100 A/h акумулатори, примерно![]()
Това съответно щеше да води до по-голям разход на гориво (заради съпротивленито от по-големия алтернатор) и съответно нужда от по-голямо охлаждане, което е излишно от икономическа и каквато й да е друга гледна точка.
Да, релето регулира тока, но то не е само един модел реле, а пак в зависимост от зададената работна мощност на алтернатора
Всяка ел. система на отделен модел се изчислява индивидуално и това е сложен процес. Всяка промяна по нея води до проблеми впоследствие, рано или късно. Колегата е постъпил много правилно като си е взел точно същия модел алтернатор
Колега,виж сега.....Най-напред,200W са много малко за мощност на автомобилен алтернатор!Реле-регулаторът потдържа НАПРЕЖЕНИЕТО в определен тесен диапазон (13.8 - 14.3V).Без товар (консуматори на ел енергия) , 500W и 1000W алтернатор ще имат на практика еднакво силово съпротивление от страна на ремъчната шайба!Колкото по-натоварен е един алтернатор (колкото по-голям ток се черпи от статорните му намотки) ,толкова по-трудно е да бъде развъртан от двигателя


Ще ти дам един прост пример...Една лампа 12V/100W свързана към 12V източник на ток,ще консумира ток с големина 8.33А щото P=U*I (където "Р" е мощността, "U" е напрежението,а "I" е токът).Няма НИКАКВО значение,колко А е способен да отдава източникът на ток





По отношение на акумулаторът - тук вече имаме капацитет,т.е. колко А в продължение на колко часа е способен да отдава (100Ah означава,че от акумулатора може да се черпи 1А в продължение на 100 часа,или 100А в продължение на 1 час).Зарядният ток на акумулатора е 1/10 от капацитета му,като непосредствено след силен разряд (стартер примерно), стойността му за известно време ще е завишена (20-30А).За BMW 318i хората са сметнали,че 55 Ah акумулатор е достатъчен.Това НЕ означава,че ако го замениш със 75 Ah ще е проблем-напротив

Относно сложността на изчисляването на ел.схема-аз съм запознат в детайли,а ти

П.П. Нямам за цел да се заяждам или да споря,просто се опитвам да хвърля яснота по тези въпроси с прости примери и обяснения

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
добре тъй като темата доби доста научна насока
за което аз се радвам, защото ще е полезна и има какво да се научи, да попитам и още нещо.
Защо се получава така, че като пусна отоплението на задното стъкло и оборотите на двигателя на празен ход се заклащат леко и дори падат (стбилни са, но стрелката се измества 1мм надолу). В момента в който го изключа, веднага се оправя всичко, на какво се дължи това, на силната консумация на реотаните или какво ? Това го правеше и със стария ми алтернатор и с новия (втора ръка).
Акумулатора ми е 62Аh и е на 1 година и 2-3 месеца, сутрин пали от 1 завъртане при -10 градуса след престой 3 дни и не показва никакви признаци на изтощение.

Защо се получава така, че като пусна отоплението на задното стъкло и оборотите на двигателя на празен ход се заклащат леко и дори падат (стбилни са, но стрелката се измества 1мм надолу). В момента в който го изключа, веднага се оправя всичко, на какво се дължи това, на силната консумация на реотаните или какво ? Това го правеше и със стария ми алтернатор и с новия (втора ръка).
Акумулатора ми е 62Аh и е на 1 година и 2-3 месеца, сутрин пали от 1 завъртане при -10 градуса след престой 3 дни и не показва никакви признаци на изтощение.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
BiTurbo написа:...Защо се получава така, че като пусна отоплението на задното стъкло и оборотите на двигателя на празен ход се заклащат леко и дори падат (стбилни са, но стрелката се измества 1мм надолу). В момента в който го изключа, веднага се оправя всичко, на какво се дължи това, на силната консумация на реотаните или какво ? Това го правеше и със стария ми алтернатор и с новия (втора ръка)...
Ми много просто,нали за да се произведе тоя ток генератора товари мотора

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !
~Мишо~ написа:BiTurbo написа:...Защо се получава така, че като пусна отоплението на задното стъкло и оборотите на двигателя на празен ход се заклащат леко и дори падат (стбилни са, но стрелката се измества 1мм надолу). В момента в който го изключа, веднага се оправя всичко, на какво се дължи това, на силната консумация на реотаните или какво ? Това го правеше и със стария ми алтернатор и с новия (втора ръка)...
Ми много просто,нали за да се произведе тоя ток генератора товари мотора
то това ясно, но защо не се компенсира, аз и климатика като пусна товари мотора, ама оборотите не падат, а не вярвам алтернатора да товари повече от компресора на климатика

33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани