лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от ned_gm28 » 02 Яну 2010, 14:25

Smoocki написа:Я кажете как премеря регулатора за напрежение ,че при мене дава с консумация
13.3-13.7 колата е 318ис със Valeo алтернатор.На място вечер като пусна плафона премигва ,като изключа фарове, Сд и всичко не мига .Какво може да е ако не е от реле-регулатора и на Ис-а има ли кабел маса от купето към мотора ?

Факта,че ти премигва плафона,говори че варира напрежението,което означава,че реле-регулатора ти е за смяна! (разбира се,приемам че ремъка си го проверил и е наред)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от Smoocki » 02 Яну 2010, 16:24

Ремъка е нов и със стария беше същото
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от BiTurbo » 02 Яну 2010, 23:28

за много години колеги !

ами замерих зареждането, но когато лампата не свети, дава си 14,00V(+-0,15V) с фарове и без на обороти и на празен ход, абе регулира перфектно, лампата пак пресветна за 30тина сек. вчера и загасна. Усъмнихме се в четки с един приятел електричар и утре ще го свалям алтернатора да видим какво е положението.

Проблема е, че не знам от къде да намерч четки за него. Намирам се в Германия в момента и ще се радвам на всякакви съвети относно намирането на четки за този алтернатор (VALEO BMW Part N>12311247288) :help:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от Smoocki » 02 Яну 2010, 23:42

Има в официялния дилър резервни части за тези алтернатори
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от BiTurbo » 03 Яну 2010, 0:02

Smoocki написа:Има в официялния дилър резервни части за тези алтернатори


Тоест в БМВ или във ВАЛЕО ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от BiTurbo » 03 Яну 2010, 19:16

и така пичове, днес намерих времето и свалих генератора,

това което установих е, че едната четка се беше износила кофти и беше почнала да взима пръстена, по който контактува много зле, беше го взела като на струг, стигнало е почти до вала, един много як канал е изяло и явно там се крие и проблема. Другия пръстен, по който контактува другата четка е съвем ок има минимално износване, но явно съм имал мал шанс с тази другата четка :mhihi:

и така утре отивам тука до една морга, ше сваля генератор ше го погледна как е и ако ми хареса ще взема нашраво него, пък като се прибера в бг ще видим може да се опитам да възстановя моя, щото пък няма грам луфтове, лагерите са му перфектни, няма никакви звуци и ротора се врътка перфектно, но както казах мал шанс с чеката..........

П.С. Няма как да го снимам износеното в момента да покажа, но може по-нататъка да го снимам и да го прикача, за да се завърши напълно темата.

Това е от мен.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от batvlady79 » 07 Фев 2010, 11:50

Сигурно вече си оправил проблема с генератора...Да допълня колегите - важно е и какъв е капацитета на алтернатора, ако ще го сменяш с друг (измерва се в A/h). Ако сложиш с по-малък капацитет няма да ти зарежда до край акумулатора, въпреки че напрежението на зареждащия ток за всички алтернатори е еднакъв - около 14V. Ако сложиш с по-голям от предписания, ще ти презарежда акумулатора.
Изобщо електрическата система на автомобила е много важна и според това какъв е двигателя и какви са консуматорите във всеки един модел, се изчислява индивидуално.
Аз имах проблем, че моя даваше по-ниско напрежение, но като смених четките всичко заспа. Ако акумулатора ти се намира в багажника, зареждащото напрежение трябва да е по-голямо.
Много съм благодарен на колегите, които ме насочиха към проблема и особено на tsb_bg.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от BiTurbo » 07 Фев 2010, 12:05

batvlady79 написа:Сигурно вече си оправил проблема с генератора...Да допълня колегите - важно е и какъв е капацитета на алтернатора, ако ще го сменяш с друг (измерва се в A/h). Ако сложиш с по-малък капацитет няма да ти зарежда до край акумулатора, въпреки че напрежението на зареждащия ток за всички алтернатори е еднакъв - около 14V. Ако сложиш с по-голям от предписания, ще ти презарежда акумулатора.
Изобщо електрическата система на автомобила е много важна и според това какъв е двигателя и какви са консуматорите във всеки един модел, се изчислява индивидуално.
Аз имах проблем, че моя даваше по-ниско напрежение, но като смених четките всичко заспа. Ако акумулатора ти се намира в багажника, зареждащото напрежение трябва да е по-голямо.
Много съм благодарен на колегите, които ме насочиха към проблема и особено на tsb_bg.


Благодаря за поясненият :yes:

Алтернатора вече го смених с такъв втора ръка и до момента (вече 1500км) нямам грижи. Като търсих в моргата, гледах да е със същия парт номер като моя и останалите характеристики по етикета също да съвпадат, точно поради причините, които си назовал горе ;)
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от vladi_a_i » 07 Фев 2010, 12:57

Някой път проблема идва от самия колектор-или е много износен от търкането с четките или има една жица която се разпойва и спира да зарежда
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от ned_gm28 » 08 Фев 2010, 0:20

batvlady79 написа:Сигурно вече си оправил проблема с генератора...Да допълня колегите - важно е и какъв е капацитета на алтернатора, ако ще го сменяш с друг (измерва се в A/h). Ако сложиш с по-малък капацитет няма да ти зарежда до край акумулатора, въпреки че напрежението на зареждащия ток за всички алтернатори е еднакъв - около 14V. Ако сложиш с по-голям от предписания, ще ти презарежда акумулатора.
Изобщо електрическата система на автомобила е много важна и според това какъв е двигателя и какви са консуматорите във всеки един модел, се изчислява индивидуално.
Аз имах проблем, че моя даваше по-ниско напрежение, но като смених четките всичко заспа. Ако акумулатора ти се намира в багажника, зареждащото напрежение трябва да е по-голямо.
Много съм благодарен на колегите, които ме насочиха към проблема и особено на tsb_bg.

Да,обаче:
1.Алтернаторите НЯМАТ капацитет-имат мощност :!:
2.Капацитет имат акумулаторите :idea:
3.Няма проблем,да си монтираш по-мощен алтернатор,както и да си сложиш акумулатор с по-голям капацитет :!: Реле-регулаторът щом работи както трябва,няма проблем :!:
4.Не пишете нещо,което не ви е съвсем ясно-така заблуждавате незнаещите :idea: :ok:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от batvlady79 » 08 Фев 2010, 0:56

Да, съгласен съм, че не е капацитет, а мощност мерната единица (W).
Обаче относно по-големите мощности не съм много убеден. Ако беше така щяха да слагат на всички БМВ-та по 200W алтернатори и по 100 A/h акумулатори, примерно :nono:
Това съответно щеше да води до по-голям разход на гориво (заради съпротивленито от по-големия алтернатор) и съответно нужда от по-голямо охлаждане, което е излишно от икономическа и каквато й да е друга гледна точка.
Да, релето регулира тока, но то не е само един модел реле, а пак в зависимост от зададената работна мощност на алтернатора 8)
Всяка ел. система на отделен модел се изчислява индивидуално и това е сложен процес. Всяка промяна по нея води до проблеми впоследствие, рано или късно. Колегата е постъпил много правилно като си е взел точно същия модел алтернатор :yes:
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от ned_gm28 » 08 Фев 2010, 1:56

batvlady79 написа:Да, съгласен съм, че не е капацитет, а мощност мерната единица (W).
Обаче относно по-големите мощности не съм много убеден. Ако беше така щяха да слагат на всички БМВ-та по 200W алтернатори и по 100 A/h акумулатори, примерно :nono:
Това съответно щеше да води до по-голям разход на гориво (заради съпротивленито от по-големия алтернатор) и съответно нужда от по-голямо охлаждане, което е излишно от икономическа и каквато й да е друга гледна точка.
Да, релето регулира тока, но то не е само един модел реле, а пак в зависимост от зададената работна мощност на алтернатора 8)
Всяка ел. система на отделен модел се изчислява индивидуално и това е сложен процес. Всяка промяна по нея води до проблеми впоследствие, рано или късно. Колегата е постъпил много правилно като си е взел точно същия модел алтернатор :yes:

Колега,виж сега.....Най-напред,200W са много малко за мощност на автомобилен алтернатор!Реле-регулаторът потдържа НАПРЕЖЕНИЕТО в определен тесен диапазон (13.8 - 14.3V).Без товар (консуматори на ел енергия) , 500W и 1000W алтернатор ще имат на практика еднакво силово съпротивление от страна на ремъчната шайба!Колкото по-натоварен е един алтернатор (колкото по-голям ток се черпи от статорните му намотки) ,толкова по-трудно е да бъде развъртан от двигателя :idea: НО,с разликата,че 1000W е способен да отдава двойно по-голям ток (А) от 500W :!: (напрежението е фиксирано от реле-регулатора на 14V.
Ще ти дам един прост пример...Една лампа 12V/100W свързана към 12V източник на ток,ще консумира ток с големина 8.33А щото P=U*I (където "Р" е мощността, "U" е напрежението,а "I" е токът).Няма НИКАКВО значение,колко А е способен да отдава източникът на ток :!:Има значение,да е способен да отдаде 8.33А :!: Ако ще и 1000А да е способен да отдаде,лампата си консумира 8.33А :!: Следователно,колкото ти е по-мощен алтернатора (колкото по-голям ток е способен да отдава) - толкова по-дбре :!: Примерно за BMW 318i ,хората са изчислили,че 70 А алтернатор (980 W) е достатъчен! (като са се презапасили с мощност).Ако искаш,можеш да го замениш с колкото решиш по-мощен-те са преценили,че този е достатъчен :!:
По отношение на акумулаторът - тук вече имаме капацитет,т.е. колко А в продължение на колко часа е способен да отдава (100Ah означава,че от акумулатора може да се черпи 1А в продължение на 100 часа,или 100А в продължение на 1 час).Зарядният ток на акумулатора е 1/10 от капацитета му,като непосредствено след силен разряд (стартер примерно), стойността му за известно време ще е завишена (20-30А).За BMW 318i хората са сметнали,че 55 Ah акумулатор е достатъчен.Това НЕ означава,че ако го замениш със 75 Ah ще е проблем-напротив ;)
Относно сложността на изчисляването на ел.схема-аз съм запознат в детайли,а ти :?:
П.П. Нямам за цел да се заяждам или да споря,просто се опитвам да хвърля яснота по тези въпроси с прости примери и обяснения :ok:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от BiTurbo » 08 Фев 2010, 10:55

добре тъй като темата доби доста научна насока :winky: за което аз се радвам, защото ще е полезна и има какво да се научи, да попитам и още нещо.

Защо се получава така, че като пусна отоплението на задното стъкло и оборотите на двигателя на празен ход се заклащат леко и дори падат (стбилни са, но стрелката се измества 1мм надолу). В момента в който го изключа, веднага се оправя всичко, на какво се дължи това, на силната консумация на реотаните или какво ? Това го правеше и със стария ми алтернатор и с новия (втора ръка).

Акумулатора ми е 62Аh и е на 1 година и 2-3 месеца, сутрин пали от 1 завъртане при -10 градуса след престой 3 дни и не показва никакви признаци на изтощение.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от ~Мишо~ » 08 Фев 2010, 11:07

BiTurbo написа:...Защо се получава така, че като пусна отоплението на задното стъкло и оборотите на двигателя на празен ход се заклащат леко и дори падат (стбилни са, но стрелката се измества 1мм надолу). В момента в който го изключа, веднага се оправя всичко, на какво се дължи това, на силната консумация на реотаните или какво ? Това го правеше и със стария ми алтернатор и с новия (втора ръка)...

Ми много просто,нали за да се произведе тоя ток генератора товари мотора :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: лампа за зареждане на акумулатора, странно поведение !

Мнение от BiTurbo » 08 Фев 2010, 11:10

~Мишо~ написа:
BiTurbo написа:...Защо се получава така, че като пусна отоплението на задното стъкло и оборотите на двигателя на празен ход се заклащат леко и дори падат (стбилни са, но стрелката се измества 1мм надолу). В момента в който го изключа, веднага се оправя всичко, на какво се дължи това, на силната консумация на реотаните или какво ? Това го правеше и със стария ми алтернатор и с новия (втора ръка)...

Ми много просто,нали за да се произведе тоя ток генератора товари мотора :?:


то това ясно, но защо не се компенсира, аз и климатика като пусна товари мотора, ама оборотите не падат, а не вярвам алтернатора да товари повече от компресора на климатика :winky:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook