Проблем с парното на Е30
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- cgm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 21.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, Е91
- Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09
Проблем с парното на Е30
Здравейте,
Имам следният проблем:
Промивах охладителната система на колата (БМВ 316) и след това парното изчезна. Какво ли не равихме неще и неще да тръгне да топли. До преди това парното си беше съпер. Радиатора на колата е без раширителен съд. Съмнявам се за въздух в системата.
Искам да ви попитам, че правих какво ли не и ми направи впечатлени е РАДИАТОРА НА ПАРНОТО ПРПОПУСКА САМО В ЕДНАТА ПОСОКА при вас така ли е???
Имате ли идея как мога да го поправя това парно, че зима иде :)
Благодаря предварително.
Имам следният проблем:
Промивах охладителната система на колата (БМВ 316) и след това парното изчезна. Какво ли не равихме неще и неще да тръгне да топли. До преди това парното си беше съпер. Радиатора на колата е без раширителен съд. Съмнявам се за въздух в системата.
Искам да ви попитам, че правих какво ли не и ми направи впечатлени е РАДИАТОРА НА ПАРНОТО ПРПОПУСКА САМО В ЕДНАТА ПОСОКА при вас така ли е???
Имате ли идея как мога да го поправя това парно, че зима иде :)
Благодаря предварително.
- BMW lover
- Любовника
-
- Мнения: 2210
- Регистриран на: 10.10.2005
- Местоположение: Пловдив <-> София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d
- cgm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 21.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, Е91
- Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09
А как става това обезвъздушаване на този тип двигатели (без разширителен съд)???
Възможно ли е радиатора на парното да пропуска вода само от едната посока???
Възможно ли е радиатора на парното да пропуска вода само от едната посока???
бих казал че няма причина да не пропуска в едната посока но като отворих книгата там като причина за слабо парно се споменава някакав електромагнитек клапн заотвеждане на охлайдащата течност и да се провери неговото деиствие.немога да кага каде се намира!и другото което става при твоиа случи маи наи вероято според мен ще е обезвадушаване.незнам до колко е правилно но ако имаш достап до маркучите на парното отвори единия и напални през него до напълване и проба.за друго не се сещам.
BMW forever



И аз имах същия проблем на същия тип двигател (М10)
Бях решил че проблема е в термостата, а всъшност не беше.
Както и да е - при смяната на термостата и последващото пълнене на охл. системата сполучих с обезвъздушаването, макар и да стана малко ... да речем варварски;
опитай следната схема:
на студен двигател пълниш до горе системата без да слагаш капачката;
палиш на място;
като почне да вдига температурата форсираш няколко пъти до към 4000 оборота;
доливаш ако има нужда и слагаш капачката без да я затягаш много
По някое време ще почне да фъшти пара от незатегнатата капачка;
Форсираш 1-2 пъти;
гасиш;
внимателно развиваш капачката и доливаш.
Би трябвало да си готов.
Обяснението е прекалено оплетено, но с думи прости, целта е да ти отвори големия кръг без системата да е под налягане за да изгони по-лесно въздуха към радиатора и капачката.
Бях решил че проблема е в термостата, а всъшност не беше.
Както и да е - при смяната на термостата и последващото пълнене на охл. системата сполучих с обезвъздушаването, макар и да стана малко ... да речем варварски;
опитай следната схема:
на студен двигател пълниш до горе системата без да слагаш капачката;
палиш на място;
като почне да вдига температурата форсираш няколко пъти до към 4000 оборота;
доливаш ако има нужда и слагаш капачката без да я затягаш много
По някое време ще почне да фъшти пара от незатегнатата капачка;
Форсираш 1-2 пъти;
гасиш;
внимателно развиваш капачката и доливаш.
Би трябвало да си готов.
Обяснението е прекалено оплетено, но с думи прости, целта е да ти отвори големия кръг без системата да е под налягане за да изгони по-лесно въздуха към радиатора и капачката.
За въпросния електромагнитен клапан - когато върти врътката за топло-студено от положението за най-студено към топло, още в самото начало (като отлепиш от "най-студено") трябва да се чува едно цъкване, клопване или там каквото е. При връщането съм най-студено пак се чува.
Това е отварянето и затварянето на въпросния клапан.
Ако си държал повече от 4-5 дена охл. система само на вода (без антифриз който има антикорозионни качества) е възможно въпросния клапан да ти блокира в едно от двете състояния.
Това е отварянето и затварянето на въпросния клапан.
Ако си държал повече от 4-5 дена охл. система само на вода (без антифриз който има антикорозионни качества) е възможно въпросния клапан да ти блокира в едно от двете състояния.
- cgm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 21.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, Е91
- Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09
Re: Проблем с парното на Е30
С голямо закъснение 
Да беше електрическия клапан, който спира притока на течност. Изчистих го и го раздвижих.
А сега по насточщем протече пък радиаторчетоа парното
Та ако някой може да помогне с упътване - мерси

Да беше електрическия клапан, който спира притока на течност. Изчистих го и го раздвижих.
А сега по насточщем протече пък радиаторчетоа парното

Та ако някой може да помогне с упътване - мерси

- sas_88
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: Шопско
- Пол: Мъж
- Кара: чайник
Re: Проблем с парното на Е30
Таблото се сваля...
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани