Питане за акомулатор

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: Питане за акомулатор

Мнение от spower » 23 Дек 2009, 10:26

снощи си смъкнах акумулатора да си го заредя и погледнах в гаранционната му карта пишеше, че зарядното на автомобила трябва да осигурчва ток от 13,8-14,4 В аз го включих да го заредя и ми показваше 12,37 заряден ток сутринта пак го измерих вече показваше 12,75 заряден ток това при включено зарядно Бош като го изключих и замерих ми показа 12.55 , а още окото не е светнало зелено ?
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Питане за акомулатор

Мнение от vavilon » 23 Дек 2009, 10:55

Може и да не ти светне :D . Но това не гаранция че ти е свършил акумулатора! По принцип, когата се зарежда трябва да вдигне по-голям ток от 13в. Зарядното трябва да ти е настроено на 1/10 от ампеража на акумулатора! Пример: Акум.60A-зарядно 6А. Ако е по малко ще се зарежда по-бавно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: Питане за акомулатор

Мнение от spower » 23 Дек 2009, 11:04

vavilon написа:Може и да не ти светне :D . Но това не гаранция че ти е свършил акумулатора! По принцип, когата се зарежда трябва да вдигне по-голям ток от 13в. Зарядното трябва да ти е настроено на 1/10 от ампеража на акумулатора! Пример: Акум.60A-зарядно 6А. Ако е по малко ще се зарежда по-бавно.

зарядното е без настройки 2 щипки + и - и кабела за контакта на скалата е нарисуван един мотор и кола :) с него си зареждам и на моторите и на колите от доста години баща ми от германия го беше донесъл, другото , което ми направи впечетление като меря с уреда като изключа зарядното от акумулатора напрежението почва да пада примерно 12,35-12,34-12,33 както на акумулатора на мотора така и на колата го прави като за справка мотора го запалих в неделята в студа и си завъртя съвсем прилично като не бях го карал 2 седмици а колата не успя
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Питане за акомулатор

Мнение от vavilon » 23 Дек 2009, 12:58

Колега аз имах предвид по време на зареждане акумулатора ти', като го замерваш вдига волтажа колкото повече го държиш при зареждане толкова по-гоялм е волтажа. Това ти дава извода че акумулатора се зарежда! При мен по време на зареждане накрая вдигна 15.5В И бая си кипеше :mhihi: . Като махнах зарядното го оставих 2ч. с отворени капачки да се нормализира и си падна на 12.5-12.4в. Съвет: като го заредиш изчакай 1.5/2ч. Сложи му капачките, замерваш и тогава го качваш на колата.
Весели празници на всички 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: Питане за акомулатор

Мнение от spower » 23 Дек 2009, 14:02

колега той е необслужваем няма капачки само око оставил съм го в нас в коридора и ако вземе да кипне докато съм на работа радост :mhihi: ама ще изчакам като го изключа няма да го монтирам веднага на колата, но си мислех друго като го заредя сега дали да не му зака4а една крушка да си свети докато се изтощи и после пак да го заредя, за да му направя един цялостен цикъл ..
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 coupe 323ci
Детайли за колата: Някво купе 2.5

Re: Питане за акомулатор

Мнение от marto853. » 23 Дек 2009, 16:12

Toчно това трябва да направиш зада светне в зелено окото ако е читав разбирасе. :yes:
новият ми номер: 0877787835

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Питане за акомулатор

Мнение от vavilon » 23 Дек 2009, 17:10

Незнаех че е сух :mhihi:
Дамм, едно разреждане ще му е добре :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 13.06.2008

Re: Питане за акомулатор

Мнение от kasico » 26 Дек 2009, 21:11

pazokolarov написа:
divvakka написа:Има прозорче, какво трябва да "прави" това прозорче? :D

Когато е зареден напълно, прозорчето е зелено. Точно до него има легенда кое оцветяване какво състояние дефинира.
Плътност на електролита и ниво не се мерят.
Ако ти е черно прозорчето, каквото предполагам че е в момента, зареди го до край, после го разреди като включиш една обикновенна крушка за фарове да свето докато се източщи акумулатора и пак го зареждаш до край. Примери зарядния ток на зарядното за да си направиш сметка кога да го изключиш.
На края окото трябва да показва зелено.
Ако видиш жълто оцветяване - 100% е за смяна.
Успех!


Имам един въпрос относно индикациите които трябва да показва акумулатора. Моя показва постоянно черно, интересното е че нямам проблем с паленето освен зимата 1-2 пъти да ми се случи да немога да запаля. Зареждал съм го със зарядно и пак показва черно и като го сложа на колата си пали от раз. имам лошото предчувствие че плаче за нов, но все пак си мисля че мога да изкарам още известно време. Ти как мислиш? ;) Мерси предварително

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: Питане за акомулатор

Мнение от spower » 28 Дек 2009, 10:12

ами моя от нов не съм забаелязвал да е светел зелено нйколко пъти съм го заглеждал и си пали заредих го после един ден седя в нас изключен, че нямах време да го сложа на колата и като го замерих ми показваше 12,77 волта закачих го на колата запали си без проблем пак замерих как зарежда и ми показа 14,2 заряден ток , но не бйя пускал косуматори маи само радиото си работеше ;)
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Питане за акомулатор

Мнение от pazokolarov » 28 Дек 2009, 13:22

kasico написа:Имам един въпрос относно индикациите които трябва да показва акумулатора. Моя показва постоянно черно, интересното е че нямам проблем с паленето освен зимата 1-2 пъти да ми се случи да немога да запаля. Зареждал съм го със зарядно и пак показва черно и като го сложа на колата си пали от раз. имам лошото предчувствие че плаче за нов, но все пак си мисля че мога да изкарам още известно време. Ти как мислиш? ;) Мерси предварително

Зимата не можеш да разчиташ на този акумулатор. А и самия индикатор не дава 100%-ва гаранция за изправността на акумулатора. Направи му един цикъл разреждане-зареждане. Като за зареждане премери зарядния ток и си изчисли времето за зареждане. Ако индикатора продължава да е черен, без зелени отенъци, вземай нов акумулатор а този си го пази за зор-заман.
Ако не можеш да се справиш сам, занеси го в някоя акумулаторджийница.
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Питане за акомулатор

Мнение от xerial » 04 Яну 2010, 12:03

Здр Колеги

20 дена ме нямаше и колата не е палена и нещо акомулатора се ебава и ми прави проблеми.... карам и повечко градско и няма как да се зареди хубаво, ще го нося да го заредят. Но въпроса ми е колко ампера трябва да е за 330Д 184 за да знам при евентуална покупка на нов...
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Питане за акомулатор

Мнение от xerial » 05 Яну 2010, 15:24

Така вече съм с нова батерия след като старата се оказа, че не може да се съживи... та Варта на 100А и 830 пусков ток.. колата не беше палене доста време и запали отраз за сек :D
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 26.11.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d, 330xd
Мечтае да кара: M4

Re: Питане за акомулатор

Мнение от ThE BeAsT » 15 Фев 2010, 3:07

От писаното в темата да разбирам ли, че оригиналиният акумулатор е 80ач, 640а, 12в на 320д? Защото аз не съм с оригиналният, но го погледнах, 4е е 70ач, 12в, 640А пусков ток .... Има ли проблеми, че е по-слаб (то все пак пусковия ток е важен за паленето най-вече) и при покупка бош ли да търся или кakвото и да е :) ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 26.11.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d, 330xd
Мечтае да кара: M4

Re: Питане за акомулатор

Мнение от ThE BeAsT » 16 Фев 2010, 11:13

Колеги казвайте какъв акумулатор да купувам, защото в противен случай, всяка сутрин отивъм към колата с молитви и надежда да запали :) В горния пост съм задал другите си въпроси.
П.С. А междо другото и моя беше пресушил, та му доливах вода ... това дали е заради това, че е 70ач или просто защото е стар :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Питане за акомулатор

Мнение от slitter » 16 Фев 2010, 11:55

Да ви кажа как да си проверите акумулаторите, щото съм се занимавал навремето с акумулатори! Значи, ако имате възможност разредете го с кружка или друг консуматор докрая и след това заредете до края! Оставете клетките отворени и наблюдавайте колко от тях започват да кипят. Ако има такава, която не ври е голяма възможността да е прекъснала. Оставете го да си кипи до пълно зареждане. Ако някоя клетка след зареждането не е прекипяла, за да се убедите в неизправността й натоварете силно акумулатора с две големи дебели отвертки като окъсите с тях плюса и минуса. Ако започнат да кипят всички клетки значи за акумулатора има надежда, ако обаче започне яко, ама яко да кипи само една или две клетки и да изпуска газ от нея, значи тя е тази, която е заминала! Внимавайте, защото газта е отровна, не я дишайте много - много! При това положение акумулатора със сигурност е за смяна! Обикновено сдава багажа една клетка само, но то е достатъчно и обикновено е първата откъм минусовата клема! Достатъчно е защото всяка клетка задържа около 2В напрежение и така 6х2=12В. Като се преебе една ще задържа около 10В при натоварване и така няма да запалите, щото колата е предвидена като падне напрежението под 10.5 или 11 (не помна колко беше точно за нашите коли) колата блокирва запалването от съображения за сигурност (Еърбег системата - за да не ви светне лампата; АБС и АСЦ/ДСЦ, които имат нужда от силен ток, за да се стартират и да работят нормално). Ако беше друга кола с по-малък двигател примерно опел корса 1.2 ще си пали безпроблемно и на 10В, ама в нашия случай не става! :) За тези, които си мислят, че са със сух акумулатор да видят със сигурност дали са със сух, щото обикновено врътките на клетките са покрити със залепващо фолио и не се виждат и хоурата си мислат, че са със сух акумулатор, ама не са, както е случая с оригиналните БМВ акумулатори. Не са сухи! :) Затова направете усилия, намерете врътките и ако е необходимо долейте дестилирана вода във клетките до нормалното им ниво! Успех! :)

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook