Едно въпросче за обороти на празен ход.
Модератор: Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
blackbery написа:когато колата е в движение и е на неутрална, въздушната струя влиза принудително във филтъра,и саответно дебитомера го отчита и вдига и горивото,за това вдигат и оборотите,на които колата в движение вдига оборотите,дебитомера му работи прецизно![]()
Турбо викаш?! Недей така бе колега,че ей сега ще те чуят рацерите,и като се почне едно раздаване на газ до заветните 200+,че тогава струята е най-силна!Ти представяш ли си при 180,колко оборота ще прави тоз мотор? 2000?!
Отвори един каталог и виж как работи системата,а именно със самозасмукване!Иначе казано двигателя си тегли толкоз въздух колкото му трябва!
По темата,прави се за по-добра работа на спирачките!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
не казвам нищо за турбоивчо написа:blackbery написа:когато колата е в движение и е на неутрална, въздушната струя влиза принудително във филтъра,и саответно дебитомера го отчита и вдига и горивото,за това вдигат и оборотите,на които колата в движение вдига оборотите,дебитомера му работи прецизно![]()
Турбо викаш?! Недей така бе колега,че ей сега ще те чуят рацерите,и като се почне едно раздаване на газ до заветните 200+,че тогава струята е най-силна!Ти представяш ли си при 180,колко оборота ще прави тоз мотор? 2000?!
Отвори един каталог и виж как работи системата,а именно със самозасмукване!Иначе казано двигателя си тегли толкоз въздух колкото му трябва!
По темата,прави се за по-добра работа на спирачките!
,самозасмукване има,както и сапротивление при движението на засмуканиа въздух,при движение на автомобила въздушната струя улеснява самозасмукването до некаква степен , тъи като упажнява налягане, а по скоро по твоита логика требва при 180 двг да е с 2000 оборота тъи като тогава ти трябват още по добри спирачки,спирачките работят винаги еднакво(при запален двг ,ако са наред)само усилието приложено на педала е малко различно при различните обороти ,абса се задеиства и така и така,може и да е така както казваш,за улеснение ,но при 60км и при120км ако не даи си боже ти се наложи да се изправиш на спирачките и те си работят адекватно и абса се задеиства ще ти е все едно с какво усилие си натиснал педала.пак казвам при добре работещи спирачки
Последна промяна blackbery на 23 Дек 2009, 2:50, променена общо 2 пъти

Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
верно е ,по отворени са но при описаното положение по горе количеството въздух което ще поемат цилиндрите,ще е еднакво и с двата филтъраdj_ennsy_1 написа:има известна логика, но защо и със спортните филтри пак е такаКато са много по-отворени и би трябвало да влиза осезаемо повече въздух.

Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
Само за ваше сведение - при 252 км/ч (70 м/с), 100 хектопаскала и 15 градуса Целзий, налягането в т.нар. точка на заприщване е с 2,95% по-високо отколкото при покой. Т.е. теоретичното повишение на мощността е грубо 3% при положение, че филтърът е разположен така, че въздушната струя го обдухва директно... той обаче не е.
За София при моментните метеорологични условия - 94 хектопаскала и 0 гр. Целзии, процентите са 2,93 при 252 км/ч и 1,96 при 200 км/ч... отново - ако филтърът е добре позициониран. Това важи за всякакъв тип филтри.
Правете си изводите както намерите за добре.
П.П. Нека пишем по темата надолу!
За София при моментните метеорологични условия - 94 хектопаскала и 0 гр. Целзии, процентите са 2,93 при 252 км/ч и 1,96 при 200 км/ч... отново - ако филтърът е добре позициониран. Това важи за всякакъв тип филтри.
Правете си изводите както намерите за добре.
П.П. Нека пишем по темата надолу!
- VINCHUN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е34
Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
Доста интересно става и за сега оставам с впечатление,че всичко се дължи на въздушната струя при инерционно движение на колата.Пуснах темата понеже водих един спор дали е нормално при движение на колата и освободена от скорост да поддържа около 1000об. в мин.Мой приятел с същия мотор (само че с Ванус) при инерция колата му поддържа около 600 об. в. мин.,а моята поддържа 1000об. в.мин.И така и не стигнахме до извод как е нормалното положение на оборотите при движение на автомобила по инерция.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
postman, не мисля че си прав, макар че не знам как си ги сметнал тези работи... кажи го това на газовиците, дето ако не вземат мерки по всмукването на въздуха при същите условия, колите им гаснат... не вярвам да им изгаснат двигателите ако се повиши количеството на приемания въздух само с 2 процента 

Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
VINCHUN написа:Доста интересно става и за сега оставам с впечатление,че всичко се дължи на въздушната струя при инерционно движение на колата.Пуснах темата понеже водих един спор дали е нормално при движение на колата и освободена от скорост да поддържа около 1000об. в мин.Мой приятел с същия мотор (само че с Ванус) при инерция колата му поддържа около 600 об. в. мин.,а моята поддържа 1000об. в.мин.И така и не стигнахме до извод как е нормалното положение на оборотите при движение на автомобила по инерция.
Причината не е във въздушната струя!!! Просто такава е стратегията за празния ход, която ЕКУ-то изпълнява - причините са няколко - спирачките, поддържане на температурата на катализатора (емисии на отработили газове) и т.н.
Владо написа:postman, не мисля че си прав, макар че не знам как си ги сметнал тези работи... кажи го това на газовиците, дето ако не вземат мерки по всмукването на въздуха при същите условия, колите им гаснат... не вярвам да им изгаснат двигателите ако се повиши количеството на приемания въздух само с 2 процента
Къде е връзката между газовите уредби и това, което съм написал (което впрочем е чиста газодинамика)?!? Къде съм споменал газови уредби?!?
Обяснението, което съм дал, касае ползата от т.нар. ram air effect, т.е. какво е максималното възможно налягане на въздуха на входа на филтъра, респективно какъв е ефекта на свръхпълнене и връзката на този ефект със скоростта на превозното средство.
- VINCHUN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е34
Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
В такъв случай трябва да приема,че при движение по инерция поддържането на 1000об. в мин. нормално и нарочно е зададено на ЕКУ-то да ги поддържа. 

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
връзката е в ефекта, който се получава вследствие на повишеното количество въздух, постъпващо в двигателя при спускане обикновено и при движение по инерция... компютъра коригира подаваното гориво и повишава оборотите при бензиновите...
при автомобилите на газ нищо не се коригира, и колата гасне... казвам само, че ми е леко неприемливо това да се случва, ако в тези условия повишението на постъпващия въздух е само 2%... би трябвало да е повече ...
при автомобилите на газ нищо не се коригира, и колата гасне... казвам само, че ми е леко неприемливо това да се случва, ако в тези условия повишението на постъпващия въздух е само 2%... би трябвало да е повече ...
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
за повече има турбини 
отделно от това за движещите се обекти времето тече по-бавно но това е една друга тема

отделно от това за движещите се обекти времето тече по-бавно но това е една друга тема

"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
Владо написа:връзката е в ефекта, който се получава вследствие на повишеното количество въздух, постъпващо в двигателя при спускане обикновено и при движение по инерция... компютъра коригира подаваното гориво и повишава оборотите при бензиновите...
при автомобилите на газ нищо не се коригира, и колата гасне... казвам само, че ми е леко неприемливо това да се случва, ако в тези условия повишението на постъпващия въздух е само 2%... би трябвало да е повече ...
2% е теоретичният максимум и то при 200 км/ч - Уравнение на Бернули за пълното налягане (закон за запазване на енергията), респективно динамичното налягане като част от пълното налягане е половината на произведението от плътността и квадрата на скоростта на флуида: Р(дин) = 1/2 * Ro (въздух) * [С(въздух)^2]. Няма какво да го умуваме повече - това е според Механика на флуидите, курс който се чете в техническите ВУЗ-ове, ако там бъркат, бъркам и аз.
Относно празния ход - ЕКУ-то управлява празния ход, това означава, че моторчето за празния ход пуска толкова въздух, колкото пише в "стратегията" и ако въздуха е по-малко (или поради друга причина оборотите са по-ниски), моторчето отваря шибъра по-широко, ако оборотите са по-високи отколкото пише в клетката с адреса в чипа, моторчето затваря шибъра.
ЕКУ-то не управлява празния ход по това колко въздух е влязло, а първо установява оборотите, и едва след това променя цикъла на инжекторите така, че сместа да е около 14,7, за което помага сондата. За да не може да работи двигателя, трябва например шибърът да е отворен докрай, но сместа да е толкова бедна или богата, че да няма нормално горене и оборотите да не могат да се качат до опорната стойност, след това двигателят да угасне. Това обаче е проблем и обикновено не се случва с изправните двигатели.
Горе долу така работи системата за празен ход... като освен всичко реагира и на други консуматори, например включването на компресора на климатика.
Защо гаснат двигателите когато работят на газ е проблем, който трябва да си го решават тази, които взимат пари за инсталирането на газовите уредби. Ако сравним устройството на съвременна горивовпръскваща уредба с архаична газова уредба, става ясно защо на последните не им е лесно да постигат подходяща смес в целия работен диапазон.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
Човек,ти си моят нов идол!!!






Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- VINCHUN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е34
Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
Postman няма да се срина психически,даже и ще се зарадвам,защото с твоето обяснение спечелих 20 кинта
(бях хванал бас),че нормалната работа на мотор М50б20 (без Ванус) при движение по инерция е ~1000 об. в мин.
П.п. Postman ако имаш път към Плевен да знеш,че имаш


П.п. Postman ако имаш път към Плевен да знеш,че имаш


Re: Едно въпросче за обороти на празен ход.
ивчо написа:Човек,ти си моят нов идол!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Идолопоклонничеството не е сред християнските ценности

VINCHUN написа:Postman няма да се срина психически,даже и ще се зарадвам,защото с твоето обяснение спечелих 20 кинта (бях хванал бас),че нормалната работа на мотор М50б20 (без Ванус) при движение по инерция е ~1000 об. в мин.
П.п. Postman ако имаш път към Плевен да знеш,че имаш
Почерпи опонента си и четете повече занапред.

30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани