Датчик разпределителен вал

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 12 Дек 2009, 20:52

Колега пропусна датчика на коляновият вал-дава информация за положението му и оборотите,като взех колата през лятото заради него не палеше добре сутрин,но го смених и нещата се оправиха до първият студен ден.Що се отнася до ваноса той регулира по-ранното подаване на искра при обороти над 2600,ако нещо е неизправно там,колата може да губи мощност при ускоряване,но не и да не иска да запали.Ако е веригата на ВАНОСА-а най-напред почва едно тракане,а при мен го няма.Ако е ангренажна верига колата няма да върви добре и пали когато е топла.
Идва ми една друга идея-антидетонационните сенсори,на тях смисъла им е да правят искрата да се подава възможно най-рано ,но без да има детонационно горене. :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от ddddk » 12 Дек 2009, 21:39

колега, без излишно писане накратко ВАНОС-а измества (завърта) разпределителния вал на смукателните клапани и така се променя "аванс на запалване", "ъгъл на запалване", "предварение" или както искаш там го наречи...

ВАНОС-а представлява пластини захванати за разпределителния вал на смукателните клапани през зъбното му колело. Тези пластини се задвижват от поз.3

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

и през зъбното колело завъртат разпределителния вал.

Ако тези пластини са се скапали (затова има ремонтен комплект и доста евтин) много е вероятно разпределителния вал на смукателните клапани да е застанал в едно никакво положение и от там да ти идват белите.

Ето ти малко литература:
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Timing.htm
viewtopic.php?t=136689&highlight=%E2%E0%ED%EE%F1+%F0%E5%EC%EE%ED%F2%E5%ED
viewtopic.php?f=7&t=157360&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BD%D0%B0+%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D1%81


Няма да те обеждавам повече. Ти си знаеш колата най-добре.

С пожелание за скорошно и евтино оправяне поздрави,
Дамян
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от ///peter » 12 Дек 2009, 23:04

ddddk написа:колега, без излишно писане накратко ВАНОС-а измества (завърта) разпределителния вал на смукателните клапани и така се променя "аванс на запалване", "ъгъл на запалване", "предварение" или както искаш там го наречи...

Колега вануса променя запалването? :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 13 Дек 2009, 1:12

ddddk написа:колега, без излишно писане накратко ВАНОС-а измества (завърта) разпределителния вал на смукателните клапани и така се променя "аванс на запалване", "ъгъл на запалване", "предварение" или както искаш там го наречи...

ВАНОС-а представлява пластини захванати за разпределителния вал на смукателните клапани през зъбното му колело. Тези пластини се задвижват от поз.3

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

и през зъбното колело завъртат разпределителния вал.

Ако тези пластини са се скапали (затова има ремонтен комплект и доста евтин) много е вероятно разпределителния вал на смукателните клапани да е застанал в едно никакво положение и от там да ти идват белите.

Ето ти малко литература:
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Timing.htm
viewtopic.php?t=136689&highlight=%E2%E0%ED%EE%F1+%F0%E5%EC%EE%ED%F2%E5%ED
viewtopic.php?f=7&t=157360&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BD%D0%B0+%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D1%81


Няма да те обеждавам повече. Ти си знаеш колата най-добре.

С пожелание за скорошно и евтино оправяне поздрави,
Дамян


Колега,не са пластини, а зъбни колела с коси зъби,когато зад командното зъбно колело на ваноса се подаде масло през клапана,то отива напред и завърта разпределителният вал на смукателните клапани ,с което се променя не момента на подаване на искра ,а момента на впръскване на горивото-просто при по-високи обороти ,за да се осигури по-добро пълнене е нужно по-рано да се подаде гориво/по-горе пиша глупости,че само предварение ми е в главата ;) /.Една от причините за гърменето е бедна смес,но ако ваноса е блокирал по-някакъв начин ,той по-скоро ще осигури богата смес.;)Но вече горивоподаването го разгледах от всички аспекти и за мен причината да не пали е ранното подаване на искра или отнякъде да не е уплътнено, но вече не виждам от къде. Благодаря за линка-снимките са хубави и ще го разгледам с интерес.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 18.07.2006
Местоположение: Sofia-Младост TeaM
Кара: E39 528iA

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от IAV » 13 Дек 2009, 9:34

А да питам чели ли сте я тая кола стехника?
Имах такъв странен проблем с датчик на разпределителния вал като по ЕТК датчика е деин а реално друг!Но 2та датчика не са взаимозаменяеми ,а буксите им са тотално различни,но там имахме съмнения за "тюнинг" намеси по колата!
BMW Service Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 13 Дек 2009, 10:22

IAV написа:А да питам чели ли сте я тая кола стехника?
Имах такъв странен проблем с датчик на разпределителния вал като по ЕТК датчика е деин а реално друг!Но 2та датчика не са взаимозаменяеми ,а буксите им са тотално различни,но там имахме съмнения за "тюнинг" намеси по колата!


И тука кашата е пълна-има два вида датчици всичко им е еднакво с изключение на това ,че единият е с метална обшивка ,а другият е пластмасова,на мойта кола е сложен единият вид,от Дару отначало твърдяха ,че е другият,после казаха ,че не знаят кой е точно след като правиха няколко опита да го засекат като ровиха в програмата си. :confused: Като тоя ,който беше на мойта кола взех нов,сега търся втора ръка или ако някой колега има за проба ето този-
12 14 1 730 028,ако някой може да помогне с пробата ще съм много благодарен.

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: София

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Ntalanov » 13 Дек 2009, 13:21

zvetiko написа:
IAV написа:А да питам чели ли сте я тая кола стехника?
Имах такъв странен проблем с датчик на разпределителния вал като по ЕТК датчика е деин а реално друг!Но 2та датчика не са взаимозаменяеми ,а буксите им са тотално различни,но там имахме съмнения за "тюнинг" намеси по колата!


И тука кашата е пълна-има два вида датчици всичко им е еднакво с изключение на това ,че единият е с метална обшивка ,а другият е пластмасова,на мойта кола е сложен единият вид,от Дару отначало твърдяха ,че е другият,после казаха ,че не знаят кой е точно след като правиха няколко опита да го засекат като ровиха в програмата си. :confused: Като тоя ,който беше на мойта кола взех нов,сега търся втора ръка или ако някой колега има за проба ето този-
12 14 1 730 028,ако някой може да помогне с пробата ще съм много благодарен.

Изображение




Незнам какъв е номера на моя датчик, но е оригиналния за нашите двигатели.
0888350817 Ники

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от @2bar » 13 Дек 2009, 13:46

според мен няма смисъл да продължаваш с горният датчик. трудното палене, както го описваш наистина прилича много на избягала центровка. провери взаимното положението на буталото и маркера за гмт на демпферната шайба. тук съм описал подобно стечение на обстоятелствата. ако проблемът е същият, причината също мога да ти я кажа.

и аз съм на мнение, че без горен датчик пали, но без долен не. ако запише горен датчик мотора минава в режим, при който дюзите работят едновремено, и това се усеща по самата работа на мотора.

гърменето при рязко подаване на газ може да е свързано и с газовата уредба - при Сименс има адаптация, в резултат на което времената на впръскване и самите обороти на празен ход се променят при калпави настройки на газ.

номера с новият чип и софтуер не е трябвало да го правиш - дебитомерите имат доста големи толеранси при мерене на преминалото количество въздух и поради тази причина в комп. се записва и дебитомера.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 13 Дек 2009, 17:01

@2bar написа:според мен няма смисъл да продължаваш с горният датчик. трудното палене, както го описваш наистина прилича много на избягала центровка. провери взаимното положението на буталото и маркера за гмт на демпферната шайба. тук съм описал подобно стечение на обстоятелствата. ако проблемът е същият, причината също мога да ти я кажа.

и аз съм на мнение, че без горен датчик пали, но без долен не. ако запише горен датчик мотора минава в режим, при който дюзите работят едновремено, и това се усеща по самата работа на мотора.

гърменето при рязко подаване на газ може да е свързано и с газовата уредба - при Сименс има адаптация, в резултат на което времената на впръскване и самите обороти на празен ход се променят при калпави настройки на газ.

номера с новият чип и софтуер не е трябвало да го правиш - дебитомерите имат доста големи толеранси при мерене на преминалото количество въздух и поради тази причина в комп. се записва и дебитомера.


Аз го пробвах-махам на разпределителен и не пали,махам на колянов-пали,махам на разпределителен при работещ двигател и гасне.
Аз съм с газов инжекцион при ,който има възможност за адаптиране на количеството на газта спрямо количеството на бензина при определено натоварване,като количеството бензин просто се мери от модула на инжекциона но не му се въздейства по никакв начин
С нов софтуер трябваше да опитам-може старият да е бъгнал,може някой да си е играл да тунингова.
За тоя датчик не съм 100% сигурен но това ,че се нарича датчик за начало на работният цикъл ме кара да се занимавам с него-на коляновият вал позиционира 1-ви цилиндър , този поне при М20 позиционира 6-ти,ако не го прави както трябва сигурно става каша.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от kirililiev » 13 Дек 2009, 17:13

zvetiko написа:
@2bar написа:според мен няма смисъл да продължаваш с горният датчик. трудното палене, както го описваш наистина прилича много на избягала центровка. провери взаимното положението на буталото и маркера за гмт на демпферната шайба. тук съм описал подобно стечение на обстоятелствата. ако проблемът е същият, причината също мога да ти я кажа.

и аз съм на мнение, че без горен датчик пали, но без долен не. ако запише горен датчик мотора минава в режим, при който дюзите работят едновремено, и това се усеща по самата работа на мотора.

гърменето при рязко подаване на газ може да е свързано и с газовата уредба - при Сименс има адаптация, в резултат на което времената на впръскване и самите обороти на празен ход се променят при калпави настройки на газ.

номера с новият чип и софтуер не е трябвало да го правиш - дебитомерите имат доста големи толеранси при мерене на преминалото количество въздух и поради тази причина в комп. се записва и дебитомера.


Аз го пробвах-махам на разпределителен и не пали,махам на колянов-пали,махам на разпределителен при работещ двигател и гасне.
Аз съм с газов инжекцион при ,който има възможност за адаптиране на количеството на газта спрямо количеството на бензина при определено натоварване,като количеството бензин просто се мери от модула на инжекциона но не му се въздейства по никакв начин
С нов софтуер трябваше да опитам-може старият да е бъгнал,може някой да си е играл да тунингова.
За тоя датчик не съм 100% сигурен но това ,че се нарича датчик за начало на работният цикъл ме кара да се занимавам с него-на коляновият вал позиционира 1-ви цилиндър , този поне при М20 позиционира 6-ти,ако не го прави както трябва сигурно става каша.


незнаех че си на гас,там кадето ходя на елкон първо питат,има ли гас не се хващат изобщо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Postman » 13 Дек 2009, 17:17

Газовият инжекцион взима ли сигнал от датчика за оборотите на коляновия или разпред. вал? Имах лятото един проблем с пиги-бек, който прекъсва и модулира сигнала на датчика на кол. вал, Сименса го усети това и игнорира сигнала, респективно двигателя работеше абсолютно неадекватно. Т.е. ако имаш примерно Т-конектор на сигнала от този датчик към газовия инжекцион може това да се хваща от Сименса при самодиагностиката.
И последно, понеже четох и не го видях - всички тези проблеми двигателя ги проявява при работа единствено на бензин или единствено на газ или комбинирано на газ+бензин?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от @2bar » 13 Дек 2009, 17:26

това с гасненето не е нормално - без долен датчик не би трябвало да пали.

провери още един път кабелите и кой датчик на кой пин на комп. отива. двата датчика са корено различни - долният е индуктивен - затова е и шайбата назъбена, а горният е датчик на Хол. измери направо на комп. какви сигнали постъпват.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Stanchev » 13 Дек 2009, 19:14

ако проблема се е появил след поставянето на газта мисля, че имам идея...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 13 Дек 2009, 19:40

Postman написа:Газовият инжекцион взима ли сигнал от датчика за оборотите на коляновия или разпред. вал? Имах лятото един проблем с пиги-бек, който прекъсва и модулира сигнала на датчика на кол. вал, Сименса го усети това и игнорира сигнала, респективно двигателя работеше абсолютно неадекватно. Т.е. ако имаш примерно Т-конектор на сигнала от този датчик към газовия инжекцион може това да се хваща от Сименса при самодиагностиката.
И последно, понеже четох и не го видях - всички тези проблеми двигателя ги проявява при работа единствено на бензин или единствено на газ или комбинирано на газ+бензин?


Управлението на инжекциона мери единствено времето за отваряне на бензиновите инжектори при различно натоварване на двигателя,като го вади под формата на 16 коефициента.Спрямо тях се нагласява и времето за отваряне на газовите инжектори.Не прави връзка с нищо друго,единственно сигнала на ламбда сондата минава през управлението на газовият инжекцион и се изважда в цифров и графичен вид,за да се знае ,че DМЕ работи нормално на бензин,след което се включва на газ и се правят настройките.
Проблемите ги прави и на бензин и на газ,пробвал съм да паля директно на газ-като е студена не пали изобщо,като е топла се държи като на бензин.Мисля ,че по горивоподаването обърнах всичко и там няма какво да се разсъждава повече.

незнаех че си на гас,там кадето ходя на елкон първо питат,има ли гас не се хващат изобщо.


Колега отговарям на теб и StanchevОще като я взех колата през лятото,без газов инжекцион, палеше много трудно студена,смених датчик на колянов вал и почна да пали някак си ,но го нямаше онова изсфорсирване на двигателя и вдигане на оборотите както пипнеш стартера,което го имаше при предишната ми Е34 и което го виждам при колите на други колеги.
Stanchev ако идеятата и е да изолирам подаването на газ вечерта -правих го,директно махнах маркуча към газовите инжектори

това с гасненето не е нормално - без долен датчик не би трябвало да пали.

провери още един път кабелите и кой датчик на кой пин на комп. отива. двата датчика са корено различни - долният е индуктивен - затова е и шайбата назъбена, а горният е датчик на Хол. измери направо на комп. какви сигнали постъпват.


Колега ,дойде ми и тази идея-понеже двете букси са еднакви и като пинове,цвят и конфигурация,някой идиот да не ги е разменил.Мерих пиновете на датчика на коляновият вал на буксата към DME-всичко е наред

Хиляди благодарности на колегата Ntalanov който ми даде една дузина датчици.Тая вечер смених моя нов датчик на разпределителният вал с неговият ,който е другият вид който се дава за М50В20.Ако утре не стане нищо ще сменя моя датчик за колянов вал ,който също е нов с неговият.Последното което ми идва като идея са антидетонационните сенсори,макар че не знам точно от кой момент подаването на искрата почва да се влияе от тях-и тях ги имам в момента.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от ddddk » 13 Дек 2009, 20:25

ама ти си имаш гъзеееец...

после Сименс ти били виновни... тамън смятах да ти разправям що за компания са Сименс и какви чудеса правят в индустрията и как цели т.н. "мъртви" заводи се управляват с контролери на Сименс и че на Бош им миришат кратака пред Сименс...

Ама няма смисъл...

И преди да са ме нападнали газ-използващите изчезвам!

Поздрави,
Д

P.S.:
Извинявам се за :OT: и за показаното отношение към LPG-то.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook