запитване към колегитe с тдс

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: Е38 725 tds;Pajero 2 ;E66 730d

запитване към колегитe с тдс

Мнение от stefan_bmw7 » 11 Дек 2009, 20:54

Здравеите колеги значи проблема ми е следния,в рамките на една година за трети път ми се къса трабата която излиза от турбото и влиза в агр(егр) клапана , къса се от долната страна от към турбото, клапана съм го почистил идеално като купих колата беше изолиран но след това го почистих и отпуших малкото маркуче .Някои ако има идея от какво може да е ще му бъда благодарен
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: перник
Пол: Мъж
Кара: e 39 525tds

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от gigov » 11 Дек 2009, 21:14

Предполагам че става въпрос за някой маркуч и по-точно за този който влиза във въпросния клапан.Да не би да слагаш някакъв който да не е за тази работа (да не издържа на температура,масло,налягане и т.н).Ако става въпрос за долния който излиза от турбото пак се отнасят нещата изброени по-горе както и да не би да е позапушен интеркулера.Кажи иначе някакви други оплаквания имаш ли,върви ли колата и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от Пресиян Василев » 11 Дек 2009, 21:34

Изхвьрли трабата и холендрите запуши с парчета ламарина.Явно на твоя ЕГР не му се работи :D
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: само бмв та
Детайли за колата: много бърза

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от ясен николов » 11 Дек 2009, 22:10

точно това направи което колегата е написал над мене :yes: :yes: :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: Е38 725 tds;Pajero 2 ;E66 730d

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от stefan_bmw7 » 11 Дек 2009, 23:17

Ами аз го запуших, за да мога да се прибера, че ми се случи на път. И като се прибрах вземах друга от моргата и я монтирах. А как да разбера дали работи клапана в него - самото буталце се мести, вакума също е здрав или като взема друг агр. клапан от моргата дали работи?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от bera » 11 Дек 2009, 23:48

Колега има много изписано за АГР клапана, потърси.
Моят съвет е да го махнеш нацяло.
Виж тук човека много хубаво го е обяснил, дори споменава за намаляне на разхода след като се махне въпросния клапан.
"EGR - Функция и проблеми"
http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=14
Колегата говори за екология, но на старите агрегати имаше такива клапани за по лесен студен старт, където няма подгревни свещи и според мен в автомобилостроенето ЕГР е само за екология.
Успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от LUCIFER'S » 11 Дек 2009, 23:54

Той е за екология... ама никога ли няма да разберете, че не е добре да го изолирате заради състава на горивната смес...да не задълбавам за главата и последствията... :smoke:
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: Е38 725 tds;Pajero 2 ;E66 730d

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от stefan_bmw7 » 12 Дек 2009, 0:03

Колега, знам за какво служи агр. клапана и знам, че щом 100 инжинера са го измислили да стои там, значи трябва да е там. Като е изолиран се покачва работната температура на двигателя и също почва да пуши доста повече. Просто искам да разбера дали този на колата работи или като взема друг от моргата дали той работи, защото нов е около 300лв които няма да дам никога.
Изображение

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от Ilko Ivanov » 12 Дек 2009, 0:03

:OT: Валка аватара ти направо разцепи мрака :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от LUCIFER'S » 12 Дек 2009, 0:15

stefan_bmw7 написа:Колега, знам за какво служи агр. клапана и знам, че щом 100 инжинера са го измислили да стои там, значи трябва да е там. Като е изолиран се покачва работната температура на двигателя и също почва да пуши доста повече. Просто искам да разбера дали този на колата работи или като взема друг от моргата дали той работи, защото нов е около 300лв които няма да дам никога.


ако е изчистен добре, не е клеясал, самата ос на клапана и вакум мембраната не е скъсана е работещт. 1 със софт предполагам, 2 откачаш турбо маркуча и поглеждаш на работещ на обороти двигател да ли е отворил, 3 с маркуче и с уста правиш вакум и трябва да отвори също :mhihi:
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: Е38 725 tds;Pajero 2 ;E66 730d

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от stefan_bmw7 » 12 Дек 2009, 0:34

Значи почиствал съм го доста пъти, нагар няма, омаслен е от вътре, но предполагам това е нормално. Вакумът си държи, но като засмуча от маркучето буталцето не се мести.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от bera » 12 Дек 2009, 0:44

LUCIFER'S написа:Той е за екология... ама никога ли няма да разберете, че не е добре да го изолирате заради състава на горивната смес...да не задълбавам за главата и последствията... :smoke:


Всеки път като заговорим за АГР се стига до задълбаване, няма как.
Същите тея 300-та инжинера са сложили пласмасова водна помпа, пласмасови смукателни колектори, пласмасови болт за източването на радиатора, пласмасова демферна шайба на новите мотори, тая пиклива рейка изчислили са вратите за да погат да пукат по време на движение, айде да не продължавам да изброявам.
Разбира се тея 300-та инжинера не са глупаци ,това са умни хора ,които са сметнали ,че за да постигнат зададените им от проекрантите цели от към ускорение,маневреност и екология трябва да пожертват нещо друго за сметка на това.
ЕГР при леките автомобили си има предназначение-покрива еко норма в европа.
Кажи ми нещо ,което не знам за състава на горивната смес и за главата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от LUCIFER'S » 12 Дек 2009, 12:51

bera написа:Кажи ми нещо ,което не знам за състава на горивната смес и за главата.


Берче от постовете ти разбирам, че не си човек който е с 2 леви ръце, каквото може си го правиш сам, това е много добре за всеки автомобилен ентусиаст, но познанията за двг не се свеждат само до железата в тях, а си трябва и малко теория. Тази теория включва и термодинамичните процеси !!!, които осъществяват праволинейното възвратнопостъпателно движение на буталата преминаващо във въртеливо движение на коляновия вал и правилното им осъществяване с минимално разрушаваш ефект върху частите на двигателя... Една от най-важните характеристики за оптималното осъществяване на тези термодинамични процеси е регулировъчната характеристика по състава на гориво въздушната смес. Тя представлява зависимост на мощността и ефективния специфичен разход на двигателя от въздушното съотношение на гориво и въздух. С тази характеристика се определя оптималната регулировка на съотношението гориво въздух, която осигурява максимална икономичност и мощност при сигурна и продължителна работа на двигателя без прегряване и детонация. Другата характеристика от която зависи максималната икономичност и мощност при сигурна и продължителна работа на двигателя без прегряване и детонация е тази по изпреварване на запалването, за дизела впръскването...
Сега ми кажи ти като изолираш АГР клапана и като увеличиш притока на още кислород не променяш ли изчисленото за този двигател съотношение въздух( кислород) и гориво ???!
Последна промяна LUCIFER'S на 12 Дек 2009, 13:15, променена общо 1 път
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: само бмв та
Детайли за колата: много бърза

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от ясен николов » 12 Дек 2009, 13:11

клапана е излишен ,не вреди на мотора когато го няма целта му е да доизгаря изгорелите газове ,демек екология :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: запитване към колегитe с тдс

Мнение от LUCIFER'S » 12 Дек 2009, 13:25

ясен николов написа:клапана е излишен ,не вреди на мотора когато го няма целта му е да доизгаря изгорелите газове ,демек екология :yes:


Диндири- миндири... никакво доизгаряне човеко... имаш и сервиз и претендираш за знания ...и на теб ще кажа, че ДВГ не са само железа...
Освен проблема за горивната смес, за който написах, чрез вкарване на изгорели газове се понижава и максималната температура на горенето (от 2000 до 2800 градуса се развива).., а с това и съдържанието на вредните азотни окиси ( за дизеловите ДВГ).............................
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook