Датчик разпределителен вал

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 08 Дек 2009, 18:17

ddddk написа:пак съм аз:

VDO
5WK90101Z
Сделано в Словении

Това е сложено на колата. Дали работи правилно :dunno: Колата си върви.

Това, което изкарахме от колата е с надпис:
BMW 1730028
SIEMENS 5WK90101

Дано да съм помогнал.

Поздрави и успех,
Д


Колега ,благодаря много,нещата ми се изясниха.На мойта кола е сложен неправилен датчик и най-вероятно от там са всички проблеми. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от tsb_bg » 08 Дек 2009, 19:02

zvetiko написа:....На мойта кола е сложен неправилен датчик и най-вероятно от там са всички проблеми. :yes:

zvetiko, би ли споделил какви са точно проблемите докарали тази тема, че и аз имам известни съмнения към тези датчици

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 08 Дек 2009, 20:27

tsb_bg написа:
zvetiko написа:....На мойта кола е сложен неправилен датчик и най-вероятно от там са всички проблеми. :yes:

zvetiko, би ли споделил какви са точно проблемите докарали тази тема, че и аз имам известни съмнения към тези датчици


Не пали добре сутрин-искрата се подава много рано,гърми.След като обърнах всичко и научих двигателя от всякъде остана само този датчик,който не знам защо го наричат датчик на ваноса,по принцип това е датчик за начало на работният цикъл.Един от признаците за дефектиране на този датчик е ако колата се замисля малко преди да ускори при подаване на газ,ако не го прави от паразитен въздух разбира се,друг признак е ,че постепенно почва да не ускорява добре,защото керамиката в датчика старее и почва да подава сигнал с неправилна графика.Ако датчика напълно е заминал колата не пали изобщо.Може датчика да е в изправност ,но облицовката на кабелите да се напука и кабелите да почнат да дават от време на време на късо и колата да полудее,а ако всичко е наред в момента на диагностика да не може да се хване-просто качеството на изолацията на Сименс е с пъти по-ниско от качеството на BMW
А твойта кола какво прави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 4.05.2008
Местоположение: Бургас

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от tisho_ » 08 Дек 2009, 20:33

а с kts-а на bosch могат ли да го хванат тоя датчик?
че мойта прави подобни номера и на kts-а ми казаха ламбда сонда.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 08 Дек 2009, 20:57

tisho_ написа:а с kts-а на bosch могат ли да го хванат тоя датчик?
че мойта прави подобни номера и на kts-а ми казаха ламбда сонда.


Може да се хване с доста неща,стига да имаш късмет и в момента на диагностиката да не работи.Не знам защо двата датчика на колянов и разпределителен не оставят в повечето случаи и код за грешка-пълна гадост. :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от tsb_bg » 08 Дек 2009, 21:27

zvetiko написа:... Не пали добре сутрин-искрата се подава много рано,гърми.След като обърнах всичко и научих двигателя от всякъде остана само този датчик,който не знам защо го наричат датчик на ваноса,по принцип това е датчик за начало на работният цикъл.Един от признаците за дефектиране на този датчик е ако колата се замисля малко преди да ускори при подаване на газ,ако не го прави от паразитен въздух разбира се,друг признак е ,че постепенно почва да не ускорява добре,защото керамиката в датчика старее и почва да подава сигнал с неправилна графика.Ако датчика напълно е заминал колата не пали изобщо.Може датчика да е в изправност ,но облицовката на кабелите да се напука и кабелите да почнат да дават от време на време на късо и колата да полудее,а ако всичко е наред в момента на диагностика да не може да се хване...

Лошото палене сутрин не мога да го свържа с датчика на разпределителния вал. По принцип основния сигнал по който се подава искра от DME-то е този от датчика на коляновия вал.
При паленето и ниските обороти датчика на разпределителния вал не би трябвало да играе съществена роля, тъй като на практика VANOS-a завърта вала (осигурява изпреварване) чак след 1500-2000 об/мин. Дори мисля че ако го откачиш пак трябва да запали (без да съм сигурен).
Сигурно си ги проверил вече, но те съветвам да погледнеш и ламбда сондата и регулатора на налягането. Трудно палене и подобни гърмежи се получават и от "пикаеща" дюза
Колкото до ускоряването датчика на разпределителния вал има значение и то голямо, защото именно тогава се проявява действието на VANOS-a.
Макар и малко вероятно да се скрие от погледа като дефект, провери и демпферната шайба на коляновия вал. Понякога и тя дава различен сигнал кум датчика ако е остаряла гумата
Прав си също, че има моменти в които диагностиката го подминава и тогава се появява сериозен проблем, защото всички го изключват тотално като възможна причина и почва едно лудо ровене по електриките и смесообразуването.

Ако ти е интересно виж къде е проблема при мен а и да чуя и твое мнение
Сега съм се насочил към датчици колянов и разпределителен вал, но не защото са логична причина, а защото просто като че ли само те останаха като единствена причина

viewtopic.php?f=35&t=149302&hilit=%D1%82%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%BE

Ще се радвам ако споделиш до къде си стигнал, защото "казуса" е интересен и нетипичен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 09 Дек 2009, 8:17

tsb_bg написа:
zvetiko написа:... Не пали добре сутрин-искрата се подава много рано,гърми.След като обърнах всичко и научих двигателя от всякъде остана само този датчик,който не знам защо го наричат датчик на ваноса,по принцип това е датчик за начало на работният цикъл.Един от признаците за дефектиране на този датчик е ако колата се замисля малко преди да ускори при подаване на газ,ако не го прави от паразитен въздух разбира се,друг признак е ,че постепенно почва да не ускорява добре,защото керамиката в датчика старее и почва да подава сигнал с неправилна графика.Ако датчика напълно е заминал колата не пали изобщо.Може датчика да е в изправност ,но облицовката на кабелите да се напука и кабелите да почнат да дават от време на време на късо и колата да полудее,а ако всичко е наред в момента на диагностика да не може да се хване...

Лошото палене сутрин не мога да го свържа с датчика на разпределителния вал. По принцип основния сигнал по който се подава искра от DME-то е този от датчика на коляновия вал.
При паленето и ниските обороти датчика на разпределителния вал не би трябвало да играе съществена роля, тъй като на практика VANOS-a завърта вала (осигурява изпреварване) чак след 1500-2000 об/мин. Дори мисля че ако го откачиш пак трябва да запали (без да съм сигурен).
Сигурно си ги проверил вече, но те съветвам да погледнеш и ламбда сондата и регулатора на налягането. Трудно палене и подобни гърмежи се получават и от "пикаеща" дюза
Колкото до ускоряването датчика на разпределителния вал има значение и то голямо, защото именно тогава се проявява действието на VANOS-a.
Макар и малко вероятно да се скрие от погледа като дефект, провери и демпферната шайба на коляновия вал. Понякога и тя дава различен сигнал кум датчика ако е остаряла гумата
Прав си също, че има моменти в които диагностиката го подминава и тогава се появява сериозен проблем, защото всички го изключват тотално като възможна причина и почва едно лудо ровене по електриките и смесообразуването.

Ако ти е интересно виж къде е проблема при мен а и да чуя и твое мнение
Сега съм се насочил към датчици колянов и разпределителен вал, но не защото са логична причина, а защото просто като че ли само те останаха като единствена причина

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 0%BD%D0%BE

Ще се радвам ако споделиш до къде си стигнал, защото "казуса" е интересен и нетипичен


Ама вече казах не знам защо този датчик го наричат датчик на ваноса,след като го има и при двигатели без ванос-нарича се датчик за начало на работният цикъл.При М20В20 той представлява бобина върху кабела за 6-ти цилиндър и дава информация ,когато се подава там искра. Тук предполагам ,че позиционира гмт на 6-ти цилиндър, датчика на коляновият вал позиционира гмт на 1-ви цилиндър. Така ,че смятам ,че докато е студен датчика не позиционира правилно ,DME като вземе в предвид и показанията на датчика на коляновият вал получава противоречива информация и от там неправилното запалване.Когато загрее датчика влиза в режим и всичко се оправя.Без този датчик двигателя изобщо не пали,докато без датчик на колянов трудно, но пали.
Положението на ваноса зависи от оборотите като превключването е при 2600.
Ако има пикаеща дюза колата няма да върви добре като загрее,демпферната шайба е наред,помпата като дебит е наред,налягането също,сондата има перфектна графика/при студена кола ,сондата не играе никаква роля,защото не е достигнала работната си температура и DME работи на опорно напрежение/,всичко е уплътнено ,стъпковото е почистено,другите датчици съм ги мерил и са наред,на коляновият е нов.
Колега предполагам ,че и при теб става въпрос за същият датчик,особено ако колата ти се замисля за момент при подаване на газ-може да го намериш за 100лв. на VDO,моят за съжаление само оргинален.Ако все пак имаш съмнения за сонда,просто я изключи преди да запалиш-двигателя ще мине на опорно напрежение,стъпковото трябва да е наред след като ти държи оборотите, ако имаш съмнения ,че смуче паразитен въздух от някъде,пълниш една спринцовка с бензин и пръскаш по всички връзки-ако се вдигнат някъде оборотите,значи е там.Това ,че двигателя ти си променя работата като махнеш капачката и щеката поне за мен е смущаващо,особено като имам в предвид каква е схемата за вентилацията на картерните газове-на твое място бих изолирал вечерта всичко което води до смукателният колектор и на другия ден ще видя какво ще стане.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от kirililiev » 10 Дек 2009, 19:43

днес пробвах да запаля сутринта с махнат датчик на разпределителния вал,запали от раз без никакъв проблем,след това откачих датчика на коляновия вал,не пали изобщо.двигател м50 без ванус.колата ми беше на елкон преди 2 седмици и всичи системи и датчици проверени.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 10 Дек 2009, 20:04

kirililiev написа:днес пробвах да запаля сутринта с махнат датчик на разпределителния вал,запали от раз без никакъв проблем,след това откачих датчика на коляновия вал,не пали изобщо.двигател м50 без ванус.колата ми беше на елкон преди 2 седмици и всичи системи и датчици проверени.



При мен не пали,а ако го махна на работещ двигател,двигателя веднага спира,без този на колянов няма проблем-между другото ти със Сименс ли си,щом си без ванос сигурно си с Бош.Колега къде е този елкон,вадят ли живи данни и колко взимат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Stanchev » 10 Дек 2009, 20:09

zvetiko, май доста се наигра с тази кола... :confused:
между другото 99% няма да ти изкарат живи данни, не се надявай :confused:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 10 Дек 2009, 22:15

Stanchev написа:zvetiko, май доста се наигра с тази кола... :confused:
между другото 99% няма да ти изкарат живи данни, не се надявай :confused:


За съжаление си прав-имам чуството ,че се занимавам с двигател на ЗАЗ.Навсякъде вдигат безпомощно рамене и почват да говорят общи неща които и аз вече ги знам,ако отида в официален сервиз знам какво ще направят-почват да сменят всичко наред докато тръгне а сумата може да е и четрицифрена :confused: Ако не се окаже този датчик имам още една две идеи и направо отивам на друг двигател.Абе изобщо това чудо М50В20 особено в сименсова версия се оказа голям боклук-само чукни в търсачката и ще ти се изправи косата от истории с него ,а аз си мислех ,че понеже е пак на BMW има нещо с М20 :confused: Да не говорим за динамичните качества на Е34 с него. :banghead:А пък само как всичко е нагъчкано-не че не се пипа ако си му свикнал,но не е приятно,имаш чуството ,че двигателя е подготвен да се направи тип залята платка и ако му стане нещо да се сменя целият.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от cod-cdbp » 10 Дек 2009, 23:09

aз се сещам за един сервиз където по спомен гледаха умрелите данни... :mhihi: :mhihi: :mhihi:
но сервиза само за това става, всичко друго е цифромания там
гледат с оригинална бошовска диагностика, изпадаха ми очите като я видях, но върши страшна работа
на М30 ми е изкарвал НЯКАКВИ... живи данни.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 10 Дек 2009, 23:34

_65536_kb_sec_ написа:aз се сещам за един сервиз където по спомен гледаха умрелите данни... :mhihi: :mhihi: :mhihi:
но сервиза само за това става, всичко друго е цифромания там
гледат с оригинална бошовска диагностика, изпадаха ми очите като я видях, но върши страшна работа
на М30 ми е изкарвал НЯКАКВИ... живи данни.


И там няма никаква сигурност ,че ще изкарат нещо повече от споменатият сервиз,особено за сименсови датчици 8) -чета мнения на колеги,някога и аз съм ходил на подобни места и съм се ужасявал от некомпетентността им.Нали ти казвам как работят-вадят оргиналната техническа спецификация,отварят на страницата с проблема,четат какви са вероятните причини и понеже имат частите в наличност почват да сменят наред докато тръгне -е това мога и аз да го направя за доста по-малко пари,ето само с парите за диагностика ,които ще ми вземат си купувам нов датчик на разпределителен вал. ;) А като не ми се занимава и имам нужда от сервиз ще ходя там където ми е приятно и човека знае какво прави-оня с умрелите данни :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от cod-cdbp » 11 Дек 2009, 0:24

Цеко, идеята ми беше само да обадя че има такъв сервиз, а който иска да попита и да отиде да пробва, аз за там не давам мнение, че ми е много трудно.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от kirililiev » 11 Дек 2009, 2:36

извънредно елементарни мотори,с извънредно елементарна подръжка,и с извънредно елементарно диагностициране,трябва само едно важно нещо-"правилния човек"
на елконаджията дето ходих му отне 30 минути да провери абсолютно всичко и да вкара колата в нормите въпреки че беше с чип.проблема се оказа елементарен и сега колицата мърка и върви като замаяна.естествено след диагностиката имаше и малко тестове,да видим умрелия мотор на 500 000 как ще се държи на 7200 оборота 20,30 обиколки на пистата http://www.vbox7.com/play:b8cea59d и както винаги дращи яко без да се предава :mhihi:

сименса е малко по пипкава електроника но и тя се прави,не е проблем,просто както казах по горе трябва правилния човек. ;)

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook