Датчик разпределителен вал
Модератор: Технически модератори
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
ddddk написа:пак съм аз:
VDO
5WK90101Z
Сделано в Словении
Това е сложено на колата. Дали работи правилноКолата си върви.
Това, което изкарахме от колата е с надпис:
BMW 1730028
SIEMENS 5WK90101
Дано да съм помогнал.
Поздрави и успех,
Д
Колега ,благодаря много,нещата ми се изясниха.На мойта кола е сложен неправилен датчик и най-вероятно от там са всички проблеми.

Re: Датчик разпределителен вал
zvetiko написа:....На мойта кола е сложен неправилен датчик и най-вероятно от там са всички проблеми.
zvetiko, би ли споделил какви са точно проблемите докарали тази тема, че и аз имам известни съмнения към тези датчици
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
tsb_bg написа:zvetiko написа:....На мойта кола е сложен неправилен датчик и най-вероятно от там са всички проблеми.
zvetiko, би ли споделил какви са точно проблемите докарали тази тема, че и аз имам известни съмнения към тези датчици
Не пали добре сутрин-искрата се подава много рано,гърми.След като обърнах всичко и научих двигателя от всякъде остана само този датчик,който не знам защо го наричат датчик на ваноса,по принцип това е датчик за начало на работният цикъл.Един от признаците за дефектиране на този датчик е ако колата се замисля малко преди да ускори при подаване на газ,ако не го прави от паразитен въздух разбира се,друг признак е ,че постепенно почва да не ускорява добре,защото керамиката в датчика старее и почва да подава сигнал с неправилна графика.Ако датчика напълно е заминал колата не пали изобщо.Може датчика да е в изправност ,но облицовката на кабелите да се напука и кабелите да почнат да дават от време на време на късо и колата да полудее,а ако всичко е наред в момента на диагностика да не може да се хване-просто качеството на изолацията на Сименс е с пъти по-ниско от качеството на BMW
А твойта кола какво прави.
Re: Датчик разпределителен вал
а с kts-а на bosch могат ли да го хванат тоя датчик?
че мойта прави подобни номера и на kts-а ми казаха ламбда сонда.
че мойта прави подобни номера и на kts-а ми казаха ламбда сонда.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
tisho_ написа:а с kts-а на bosch могат ли да го хванат тоя датчик?
че мойта прави подобни номера и на kts-а ми казаха ламбда сонда.
Може да се хване с доста неща,стига да имаш късмет и в момента на диагностиката да не работи.Не знам защо двата датчика на колянов и разпределителен не оставят в повечето случаи и код за грешка-пълна гадост.

Re: Датчик разпределителен вал
zvetiko написа:... Не пали добре сутрин-искрата се подава много рано,гърми.След като обърнах всичко и научих двигателя от всякъде остана само този датчик,който не знам защо го наричат датчик на ваноса,по принцип това е датчик за начало на работният цикъл.Един от признаците за дефектиране на този датчик е ако колата се замисля малко преди да ускори при подаване на газ,ако не го прави от паразитен въздух разбира се,друг признак е ,че постепенно почва да не ускорява добре,защото керамиката в датчика старее и почва да подава сигнал с неправилна графика.Ако датчика напълно е заминал колата не пали изобщо.Може датчика да е в изправност ,но облицовката на кабелите да се напука и кабелите да почнат да дават от време на време на късо и колата да полудее,а ако всичко е наред в момента на диагностика да не може да се хване...
Лошото палене сутрин не мога да го свържа с датчика на разпределителния вал. По принцип основния сигнал по който се подава искра от DME-то е този от датчика на коляновия вал.
При паленето и ниските обороти датчика на разпределителния вал не би трябвало да играе съществена роля, тъй като на практика VANOS-a завърта вала (осигурява изпреварване) чак след 1500-2000 об/мин. Дори мисля че ако го откачиш пак трябва да запали (без да съм сигурен).
Сигурно си ги проверил вече, но те съветвам да погледнеш и ламбда сондата и регулатора на налягането. Трудно палене и подобни гърмежи се получават и от "пикаеща" дюза
Колкото до ускоряването датчика на разпределителния вал има значение и то голямо, защото именно тогава се проявява действието на VANOS-a.
Макар и малко вероятно да се скрие от погледа като дефект, провери и демпферната шайба на коляновия вал. Понякога и тя дава различен сигнал кум датчика ако е остаряла гумата
Прав си също, че има моменти в които диагностиката го подминава и тогава се появява сериозен проблем, защото всички го изключват тотално като възможна причина и почва едно лудо ровене по електриките и смесообразуването.
Ако ти е интересно виж къде е проблема при мен а и да чуя и твое мнение
Сега съм се насочил към датчици колянов и разпределителен вал, но не защото са логична причина, а защото просто като че ли само те останаха като единствена причина
viewtopic.php?f=35&t=149302&hilit=%D1%82%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%BE
Ще се радвам ако споделиш до къде си стигнал, защото "казуса" е интересен и нетипичен
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
tsb_bg написа:zvetiko написа:... Не пали добре сутрин-искрата се подава много рано,гърми.След като обърнах всичко и научих двигателя от всякъде остана само този датчик,който не знам защо го наричат датчик на ваноса,по принцип това е датчик за начало на работният цикъл.Един от признаците за дефектиране на този датчик е ако колата се замисля малко преди да ускори при подаване на газ,ако не го прави от паразитен въздух разбира се,друг признак е ,че постепенно почва да не ускорява добре,защото керамиката в датчика старее и почва да подава сигнал с неправилна графика.Ако датчика напълно е заминал колата не пали изобщо.Може датчика да е в изправност ,но облицовката на кабелите да се напука и кабелите да почнат да дават от време на време на късо и колата да полудее,а ако всичко е наред в момента на диагностика да не може да се хване...
Лошото палене сутрин не мога да го свържа с датчика на разпределителния вал. По принцип основния сигнал по който се подава искра от DME-то е този от датчика на коляновия вал.
При паленето и ниските обороти датчика на разпределителния вал не би трябвало да играе съществена роля, тъй като на практика VANOS-a завърта вала (осигурява изпреварване) чак след 1500-2000 об/мин. Дори мисля че ако го откачиш пак трябва да запали (без да съм сигурен).
Сигурно си ги проверил вече, но те съветвам да погледнеш и ламбда сондата и регулатора на налягането. Трудно палене и подобни гърмежи се получават и от "пикаеща" дюза
Колкото до ускоряването датчика на разпределителния вал има значение и то голямо, защото именно тогава се проявява действието на VANOS-a.
Макар и малко вероятно да се скрие от погледа като дефект, провери и демпферната шайба на коляновия вал. Понякога и тя дава различен сигнал кум датчика ако е остаряла гумата
Прав си също, че има моменти в които диагностиката го подминава и тогава се появява сериозен проблем, защото всички го изключват тотално като възможна причина и почва едно лудо ровене по електриките и смесообразуването.
Ако ти е интересно виж къде е проблема при мен а и да чуя и твое мнение
Сега съм се насочил към датчици колянов и разпределителен вал, но не защото са логична причина, а защото просто като че ли само те останаха като единствена причина
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 0%BD%D0%BE
Ще се радвам ако споделиш до къде си стигнал, защото "казуса" е интересен и нетипичен
Ама вече казах не знам защо този датчик го наричат датчик на ваноса,след като го има и при двигатели без ванос-нарича се датчик за начало на работният цикъл.При М20В20 той представлява бобина върху кабела за 6-ти цилиндър и дава информация ,когато се подава там искра. Тук предполагам ,че позиционира гмт на 6-ти цилиндър, датчика на коляновият вал позиционира гмт на 1-ви цилиндър. Така ,че смятам ,че докато е студен датчика не позиционира правилно ,DME като вземе в предвид и показанията на датчика на коляновият вал получава противоречива информация и от там неправилното запалване.Когато загрее датчика влиза в режим и всичко се оправя.Без този датчик двигателя изобщо не пали,докато без датчик на колянов трудно, но пали.
Положението на ваноса зависи от оборотите като превключването е при 2600.
Ако има пикаеща дюза колата няма да върви добре като загрее,демпферната шайба е наред,помпата като дебит е наред,налягането също,сондата има перфектна графика/при студена кола ,сондата не играе никаква роля,защото не е достигнала работната си температура и DME работи на опорно напрежение/,всичко е уплътнено ,стъпковото е почистено,другите датчици съм ги мерил и са наред,на коляновият е нов.
Колега предполагам ,че и при теб става въпрос за същият датчик,особено ако колата ти се замисля за момент при подаване на газ-може да го намериш за 100лв. на VDO,моят за съжаление само оргинален.Ако все пак имаш съмнения за сонда,просто я изключи преди да запалиш-двигателя ще мине на опорно напрежение,стъпковото трябва да е наред след като ти държи оборотите, ако имаш съмнения ,че смуче паразитен въздух от някъде,пълниш една спринцовка с бензин и пръскаш по всички връзки-ако се вдигнат някъде оборотите,значи е там.Това ,че двигателя ти си променя работата като махнеш капачката и щеката поне за мен е смущаващо,особено като имам в предвид каква е схемата за вентилацията на картерните газове-на твое място бих изолирал вечерта всичко което води до смукателният колектор и на другия ден ще видя какво ще стане.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Датчик разпределителен вал
днес пробвах да запаля сутринта с махнат датчик на разпределителния вал,запали от раз без никакъв проблем,след това откачих датчика на коляновия вал,не пали изобщо.двигател м50 без ванус.колата ми беше на елкон преди 2 седмици и всичи системи и датчици проверени.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
kirililiev написа:днес пробвах да запаля сутринта с махнат датчик на разпределителния вал,запали от раз без никакъв проблем,след това откачих датчика на коляновия вал,не пали изобщо.двигател м50 без ванус.колата ми беше на елкон преди 2 седмици и всичи системи и датчици проверени.
При мен не пали,а ако го махна на работещ двигател,двигателя веднага спира,без този на колянов няма проблем-между другото ти със Сименс ли си,щом си без ванос сигурно си с Бош.Колега къде е този елкон,вадят ли живи данни и колко взимат.
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Датчик разпределителен вал
zvetiko, май доста се наигра с тази кола...
между другото 99% няма да ти изкарат живи данни, не се надявай

между другото 99% няма да ти изкарат живи данни, не се надявай


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
Stanchev написа:zvetiko, май доста се наигра с тази кола...![]()
между другото 99% няма да ти изкарат живи данни, не се надявай
За съжаление си прав-имам чуството ,че се занимавам с двигател на ЗАЗ.Навсякъде вдигат безпомощно рамене и почват да говорят общи неща които и аз вече ги знам,ако отида в официален сервиз знам какво ще направят-почват да сменят всичко наред докато тръгне а сумата може да е и четрицифрена



- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Датчик разпределителен вал
aз се сещам за един сервиз където по спомен гледаха умрелите данни...
но сервиза само за това става, всичко друго е цифромания там
гледат с оригинална бошовска диагностика, изпадаха ми очите като я видях, но върши страшна работа
на М30 ми е изкарвал НЯКАКВИ... живи данни.



но сервиза само за това става, всичко друго е цифромания там
гледат с оригинална бошовска диагностика, изпадаха ми очите като я видях, но върши страшна работа
на М30 ми е изкарвал НЯКАКВИ... живи данни.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик разпределителен вал
_65536_kb_sec_ написа:aз се сещам за един сервиз където по спомен гледаха умрелите данни...![]()
![]()
![]()
но сервиза само за това става, всичко друго е цифромания там
гледат с оригинална бошовска диагностика, изпадаха ми очите като я видях, но върши страшна работа
на М30 ми е изкарвал НЯКАКВИ... живи данни.
И там няма никаква сигурност ,че ще изкарат нещо повече от споменатият сервиз,особено за сименсови датчици





- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Датчик разпределителен вал
Цеко, идеята ми беше само да обадя че има такъв сервиз, а който иска да попита и да отиде да пробва, аз за там не давам мнение, че ми е много трудно.

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Датчик разпределителен вал
извънредно елементарни мотори,с извънредно елементарна подръжка,и с извънредно елементарно диагностициране,трябва само едно важно нещо-"правилния човек"
на елконаджията дето ходих му отне 30 минути да провери абсолютно всичко и да вкара колата в нормите въпреки че беше с чип.проблема се оказа елементарен и сега колицата мърка и върви като замаяна.естествено след диагностиката имаше и малко тестове,да видим умрелия мотор на 500 000 как ще се държи на 7200 оборота 20,30 обиколки на пистата http://www.vbox7.com/play:b8cea59d и както винаги дращи яко без да се предава
сименса е малко по пипкава електроника но и тя се прави,не е проблем,просто както казах по горе трябва правилния човек.
на елконаджията дето ходих му отне 30 минути да провери абсолютно всичко и да вкара колата в нормите въпреки че беше с чип.проблема се оказа елементарен и сега колицата мърка и върви като замаяна.естествено след диагностиката имаше и малко тестове,да видим умрелия мотор на 500 000 как ще се държи на 7200 оборота 20,30 обиколки на пистата http://www.vbox7.com/play:b8cea59d и както винаги дращи яко без да се предава

сименса е малко по пипкава електроника но и тя се прави,не е проблем,просто както казах по горе трябва правилния човек.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани