Въпрос за свщите!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- pisarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: 14.10.2009
- Местоположение: svilengrad
- Пол: Мъж
- Кара: 320 coupe
Въпрос за свщите!
Здравейте колеги от скоро съм с една 320-ска (М52Б20)И реших да и проверя свещите.Следкато ги погледнах свещите бяха NGK ,на тях пишеше(NGK R5 BMW -с четири полюса).Проверих по каталог и видях,че за BMW ги дават NGK BKR6EK(двуполюстни).
Въпросът ми е тези с който съм стават ли за моята кола?Възможно ли е да са оригинални,защото на тях си пише NGK R5 BMW .(http://icopisarov88.snimka.bg/automobiles/bmw320.447820)
Въпросът ми е тези с който съм стават ли за моята кола?Възможно ли е да са оригинални,защото на тях си пише NGK R5 BMW .(http://icopisarov88.snimka.bg/automobiles/bmw320.447820)
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за свщите!
pisarov написа:Здравейте колеги от скоро съм с една 320-ска (М52Б20)И реших да и проверя свещите.Следкато ги погледнах свещите бяха NGK ,на тях пишеше(NGK R5 BMW -с четири полюса).Проверих по каталог и видях,че за BMW ги дават NGK BKR6EK(двуполюстни).
Въпросът ми е тези с който съм стават ли за моята кола?Възможно ли е да са оригинални,защото на тях си пише NGK R5 BMW .(http://icopisarov88.snimka.bg/automobiles/bmw320.447820)
Тези с които си не само , че стават ми са даже по -добри от тези , които се водят "стандартни" за твоята кола .... така , че карай и се не бой .... Иначе като направиш справка в сайта на NGK , наистина излизат тези - BKR6EK , но те са най -обикновенните за модела , а ти примерно можеш да искаш да си сложиш NGK-platium BKR6EQUP, които също стават (меко казано стават ....

Re: Въпрос за свщите!
Запалителната свещ се състои от централен електрод, изолатор с корпус и електрод за "маса". Електродът за "маса" е херметично закрепен в изолатора, който от своя страна е неподвижно свързан с корпуса. Между централния електрод и електрода за “маса” прескача запалителна искра, която възпламенява горивно-въздушната смес. От запалителните свещи зависи лесното запалване на двигателя, работата му в режим на празен ход, ускорението и максималната скорост на автомобила. Затова не бива без основателна причина да сменяте типа запалителни свещи, препоръчван от завода-производител, които се характеризират с определено топлинно число.
Топлинното число (на английски ‘heat range’) е параметър на свещта, който се избира в зависимост от самия двигател и режима му на работа и означава степента на устойчивост на запалителните свещи към топлинното натоварване в двигателя при различни условия на експлоатация.
За двигателя се подбират такива запалителни свещи, които при всякакви условия достигат температурата си на самопочистване.
Колкото по-ниско е топлинното число на запалителната свещ, толкова по-високо е съпротивлението й на топлинно запалване и толкова по-малка е устойчивостта им към замърсяване. Колкото по-виско е топлинното число на свещта, толкова по-малко е съпротивлението й на топлинно запалване и толкова по-вискока е устойчивостта й към замърсяване.
Топлинното число се означава с цифра (напр 7) и се съдържа в буквено-цифровото обозначение на запалителната свещ
Точното значение на топлинното число е способността на средния електрод на свещта да пренася топлината от върха на електрода до корпуса на двигателя – топлинна проводимост. За оптимална работа на свещта, тя трябва да поддържа температура в определени граници – между 450 и 850 градуса. Недостатъчната температура води до натрупване на нагар, който впоследствие започва да провежда електричеството (въглеродът е проводник) и не се получава добра искра. Твърде високата температура води до предварително възпламеняване на горивото и детонации, а в екстремни случаи – разтапяне на електродите и скъпи ремонти.

Колкото е по-къс средния електрод, толкова по-малък път трябва да измине топлинната енергия до корпуса на двигателя, т.е. топлинната проводимост е висока (високо топлинно число, “студена” свещ). Повече топлина достига до корпуса, съответно температурата на самата свещ е толкова по-ниска. Такава свещ е в състояние да освободи повече топлина към корпуса, т.е. самият двигател може да работи при по-екстремни режими, на по-високи обороти (например с висока скорост по магистралата, или на състезание).
По-дългия електрод означава по-малка топлинна проводимост, т.е. по-ниско топлинно число (”топла” свещ). Такава свещ задържа повече топлина в електрода, позволявайки температурата й да не пада под 450 градуса при режими на двигателя, при които оборотите са ниски и няма голямо натоварване (например бавно каране в града).
Според NGK, смяната с една единица на топлинното число променя температурата на свещта с от 70 до 100 градуса.
Ако карате предимно градско, една или две единици по-ниско число може да се окаже оправдано. Ако карате агресивно и предимно в червената зона на оборотомера, 1-2 единици по-високо число може да е по-подходящо за вас.
Производителят на двигателя обикновено дава някаква ориентировъчна стойност, подходяща за някакви средни условия, и е един вид компромис между различните стилове на каране на различните шофьори.
Информацията е от Bentleys Manual и Internet
Топлинното число (на английски ‘heat range’) е параметър на свещта, който се избира в зависимост от самия двигател и режима му на работа и означава степента на устойчивост на запалителните свещи към топлинното натоварване в двигателя при различни условия на експлоатация.
За двигателя се подбират такива запалителни свещи, които при всякакви условия достигат температурата си на самопочистване.
Колкото по-ниско е топлинното число на запалителната свещ, толкова по-високо е съпротивлението й на топлинно запалване и толкова по-малка е устойчивостта им към замърсяване. Колкото по-виско е топлинното число на свещта, толкова по-малко е съпротивлението й на топлинно запалване и толкова по-вискока е устойчивостта й към замърсяване.
Топлинното число се означава с цифра (напр 7) и се съдържа в буквено-цифровото обозначение на запалителната свещ
Точното значение на топлинното число е способността на средния електрод на свещта да пренася топлината от върха на електрода до корпуса на двигателя – топлинна проводимост. За оптимална работа на свещта, тя трябва да поддържа температура в определени граници – между 450 и 850 градуса. Недостатъчната температура води до натрупване на нагар, който впоследствие започва да провежда електричеството (въглеродът е проводник) и не се получава добра искра. Твърде високата температура води до предварително възпламеняване на горивото и детонации, а в екстремни случаи – разтапяне на електродите и скъпи ремонти.

Колкото е по-къс средния електрод, толкова по-малък път трябва да измине топлинната енергия до корпуса на двигателя, т.е. топлинната проводимост е висока (високо топлинно число, “студена” свещ). Повече топлина достига до корпуса, съответно температурата на самата свещ е толкова по-ниска. Такава свещ е в състояние да освободи повече топлина към корпуса, т.е. самият двигател може да работи при по-екстремни режими, на по-високи обороти (например с висока скорост по магистралата, или на състезание).
По-дългия електрод означава по-малка топлинна проводимост, т.е. по-ниско топлинно число (”топла” свещ). Такава свещ задържа повече топлина в електрода, позволявайки температурата й да не пада под 450 градуса при режими на двигателя, при които оборотите са ниски и няма голямо натоварване (например бавно каране в града).
Според NGK, смяната с една единица на топлинното число променя температурата на свещта с от 70 до 100 градуса.
Ако карате предимно градско, една или две единици по-ниско число може да се окаже оправдано. Ако карате агресивно и предимно в червената зона на оборотомера, 1-2 единици по-високо число може да е по-подходящо за вас.
Производителят на двигателя обикновено дава някаква ориентировъчна стойност, подходяща за някакви средни условия, и е един вид компромис между различните стилове на каране на различните шофьори.
Информацията е от Bentleys Manual и Internet
Re: Въпрос за свщите!
Аз също им се чудя на свещите. От вчера смених оригиналните BMW (4-е) с BCPR7ES-11 - втора употреба и маи е по добре, или поне не е по зле за сега. Някои друг да е правил експерименти?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Въпрос за свщите!
Кажи честно, че си сложи 2 ръка свещи? 
Относно полюсите, колкото повече.. все едно
важен е електрода.

Mileitiii написа:Относно полюсите? Колкото повече толкова повече?
Относно полюсите, колкото повече.. все едно

- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Въпрос за свщите!
bum_bum написа:Кажи честно, че си сложи 2 ръка свещи?Mileitiii написа:Относно полюсите? Колкото повече толкова повече?
Относно полюсите, колкото повече.. все едноважен е електрода.
Що бе колега,аз съм с обикновенни Бошови с четири полюса и колата работи перфектно
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Въпрос за свщите!
user0110 написа:Аз също им се чудя на свещите. От вчера смених оригиналните BMW (4-е) с BCPR7ES-11 - втора употреба и маи е по добре, или поне не е по зле за сега. Някои друг да е правил експерименти?
като дойде ред да сменяш маслото имам 7 литра и един маслен филтър пресни са вчера ги смених ще ти ги дам

- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1708
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Въпрос за свщите!
LiTtLeRoCk написа:user0110 написа:Аз също им се чудя на свещите. От вчера смених оригиналните BMW (4-е) с BCPR7ES-11 - втора употреба и маи е по добре, или поне не е по зле за сега. Някои друг да е правил експерименти?
като дойде ред да сменяш маслото имам 7 литра и един маслен филтър пресни са вчера ги смених ще ти ги дам




Колеги хайде стегнете се малко,то криза криза ама пак да сложиш и свещи втора ръка






- pgv64
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 26.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA
Re: Въпрос за свщите!
за свещите четете в подпидите на половината посещаващи подфорума е36 или по-точно казано www.beemasport.com 

Re: Въпрос за свщите!
Имам приятели които си сложиха "дензо иридиум" и са много доволни.Според мотора на колата си излизат по каталог точните.Като ми се наложи смяна и аз бих взел такива.Едната свещ ориентировъчно е 20лв. ,зависи от къде се купят.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани