Връщане към 4 цилиндъра?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 13 Юли 2005, 21:59

Viper,
говоря за времената,в които се е правило нещо,което другите не са си и мечтали :!: За навлизането на електрониката в началната си фаза,тогава когато не е имало измислици и проблеми с тези неща - края на 70-те и особенно 80-те години.Времената в които фирмата излита в "автовисините" а не тези в,които диша прахта на основната си конкуренция :!: Мога да ти кажа и "границата" : чети внимателно

"Първата истинска седмица Е23 се ражда през 1977 година с идеята да откъсне сериозно парче от баницата на Mercedes и Jaguar.По това време баварските съседи от Ауди далеч не могат да се похвалят дори с бледо подобие на сегашния си имидж,а в гамата им въобще не фигурира луксозен модел от подобен калибър.За съжаление на баварците,Е23 не успява да им донесе така желания успех - комфортът и поведението на пътя никога не достига нивото на рафинирания дух на Jaguar XJ6, а дори на флагмана 745i не му достига мощност ,за да се опълчи на Mercedes-Benz 450 SEL 6,9.

За да гарантират,че това няма да се повтори ,още в началото на 8о-те години,баварците започват работа по стилистиката и техниката на втората генерация 7-ма серия,която се появява на бял свят през 1987 г.Ивестицията в този проект надхвърля 1 милиард долара а изложеният автомобил от новата серия Е32 на подиума във Франкфурт,идва като студен душ за Mercedes ... Лимузината е по-дълга,по-ниска,по-аеродинамична и не само дава началото на нова ера в историята на BMW,но прокарва пътя на следващата 5-та серия Е34,която се появява през 1988 г. и се превръща в изключително популярен автомобил" ...

Направи си изводите и излез от времената на "циркулация" :!:
Вдигнаха малко повече бензина и като гледам скоро време можем да се откажем и от любимата марка май :mhihi: :mhihi:
... и да си купим VW Lupo 3L,жалко че не е 4 цилиндъра,но пък харчи по-малко от всички 4 цилиндрови агрегати май ?

Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 13 Юли 2005, 22:37

какво сравнявате бе чушки с димати ???
айде тези които не са карали шестаци могат и да кажат нещо но какво лошо видяхте от м50 тоя двигател е абсолютен фаворит сред класа си.
150 коня на 2.0 л 6 цил. за мен е за мен е слънце издражлив и безпроблемен 10 години и никакви проблеми .Звук еластичност красота изобщо нямам думи .Пожелавам на всеки да има възможност да кара такъв дълго време . Кара се много лекинко и спокойно реагира и след 150 км /ч .
Ей Хора коласта стъпва по различен начин на пътя .Като знам че съм ги наредил пред мене тия магарета и съм ги насмел направо се разтапям. Ми въртящия момент износването на двигателя не ми се говори.
4 цилиндровия си е градски автомобил икономичен с по-лека подръжка ,нищо против него ама расовия кон си е расов кон.
а БМВ си е расова марка

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 14 Юли 2005, 0:22

BAYRON написа:еластичност


За всичко си прав само тък малко бъркаш.. имал съм възможността да карам 4 цилиндъра, 150коня и мога да ти кажа, че еластичността е доста по осезаема..

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 14 Юли 2005, 9:34

Penchev написа: чети внимателноГеорги Пенчев


По - добре ти чети внимателно и тогава ми говори за успехи и възход на марката:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=6480

А, за циркулацията - може да си циркулираме с тези заяждания и 100 години но истината е една - за 2.0 литра по-практично, икономично, еластично и каквото се сетиш друго е решението с четири цилиндъра.

ПП Не се сещам, само защо направи М20В20-ката на М20В23? За да ти харчи повече и да върви по-малко? ;)

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 14 Юли 2005, 13:39

[quote="viper]ПП Не се сещам, само защо направи М20В20-ката на М20В23? За да ти харчи повече и да върви по-малко? ;)[/quote]

Бъркаш Пенчевите.. Георги е големия с Е34 520.., а с е30ката е Дилян! ;)

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 14 Юли 2005, 13:53

Ахааааа, е ще перефразирам! :mhihi:
Защо брат ти преправи М20-ката на 2.3? :mhihi: :mhihi: :mhihi: :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: София

Мнение от Aurora » 14 Юли 2005, 14:07

bmw maniqk ivo bmw написа:Призив към всички който работят във BMW върнете 6-така във 320i иначе ще протестирам. :mhihi: :mhihi:

щом толково си запален по големите мотори що да не погледнеш на някой 2.5 или 3.0.
2 литра е твърдо малък обем за един шестак. някой знае ли друг двулитров двигател да е шестак освен този М50. това по скоро е изключение от правило.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 14 Юли 2005, 14:35

аз знам М20 :D ....както и доста стари който нямат обозначения(е може да не са точно 2000сс,но пък има и някой по-малки)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 14 Юли 2005, 15:51

grnka написа:за този 4цилиндров 2000 кубика е известен още от Е46 така че не е нов..стария познат М50 беше 2.2 170 коня с наименование 320 иначе другия 318 с 150 коня..Мене въобще не ми пука дали е 4 или 6...кубатурата е в значение:)


Тоя мотор за който говориш няма нищо общо с М50 (само шесте цилиндъра:)).....това е 2200 кубиков М54 (алуминиев блок, два ваноса....), а последните Е46 318 са с М42 и са 143 коня (валвтроник)
А иначе за Е90, естествено, че го правят за икономии, но бъдете сигурни, че тоя мотор в никой случай няма да разочарова дори и най-големите фенове (като мен) на шестака, все пак е БМВ.......
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: София

Мнение от Aurora » 14 Юли 2005, 16:05

gazzzar написа:а последните Е46 318 са с М42 и са 143 коня (валвтроник)

аз имам този апарат, трябва да кажа не е по зле от шестака, само звукът малко е по-различен, но аз му сложих спортен филтър, така басовито бучи, че алармите се включват на паркирани коли, когато лекичко минавам покрай тях

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: София

Мнение от Aurora » 14 Юли 2005, 16:08

///M Power написа:аз знам М20 :D ....както и доста стари който нямат обозначения(е може да не са точно 2000сс,но пък има и някой по-малки)

това е отживялица

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 14 Юли 2005, 16:13

Абе,явно всеки гледа на нещата от различен ъгъл ... Тази извадка от българския AutoBild я качих във форума,за да стане ясно на всички границата във годините,от която фирмата на която симпатизираме дръпва напред и нагоре съответно, в абсолютно всички отношения ...
Ако трябва да бъдем съвсем точни с 12 цилиндровия двигател настава бум в съвременния автомобилен свят,с него БМВ излизат пред всички и всичко,от излизането на Е32,като основоположник на една цяла нова генерация БМВ слага край на "хегемонията" на Мерцедес,Ягуар и т.н. 60-те и 70-те години са славно време в историята на фирмата,но в общ план,нищо осбенно :!:

Не искам да се създават излишни полемики ... Имам графики на продажбите на 3-те върхови немски автомобилни фирми назад във времето в стари AutoBild-ве,много стари,и точно тогава - назад през годините се вижда и чувства господството на Щутгард-та фирма по почти всички параграфи :!: Да не мислите,че ми е било лесно да го приема за истина или,че дори в момента мога да го приема за нистина връщайки се назад в годините ... :confused:

На есен,ще имам възможност да бъда в музея на фирмата в Мюнхен.Ще събера всички видове печатни материали по възможност,ще се опитам да получа лично информация дори по тези въпроси... Но категорично заявявам,че този М10 двигател,който е трансформиран по какви ли не начини,в какви ли не автомобили и модели съответно,не е "крайъгълният камък" в историята на БМВ !!!
Това са фактите 'черно на бяло",не е моя измислица !

Радвам се че стана дебат (сериозен) по темата,но аз винаги ще остана верен на 6-те цилиндъра 8)

Една от мечтите ми е някой,някой ден да вкара един М10Б20 в купе Е34 и паралелно да направим малко тестове с мойта кола,2 литров "нещастен" двигател с 6 цилиндъра (разход на гориво,ускорение,МАКСИМАЛНА СКОРОСТ,баланс) :mhihi:

Георги Пенчев
Изображение

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 14 Юли 2005, 16:47

Всеки може да заявява каквото си иска, ама от историята може да се научи нещо много... Например, че М10 се произвежда от 1965г до 1987 - 22 години. М20ВХХ се прави от 1977 до 1989 - 12 години. Колкото и да е заслепен един човек, все пак може да се замисли защо един двигател е произвеждан почти 2 пъти по-малко време от друг. А и също защо на Е30 М3 са монтирали модифициран М10 (С14), а не "култовия" шестак :mhihi:
Без лоши чувства, ама ако искаш можеш да попрочетеш и тук:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... %EE+%E8%E7

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 14 Юли 2005, 18:09

viper написа:...Например, че М10 се произвежда от 1965г до 1987 - 22 години. М20ВХХ се прави от 1977 до 1989 - 12 години. Колкото и да е заслепен един човек, все пак може да се замисли защо един двигател е произвеждан почти 2 пъти по-малко време от друг.

Това няма нищо общо с това, колко добър е един двигател. Нали се сещаш, че сега дори и перфектен двигател едва ли може да се монтира повече от 5-6 г., защото за това време другите фирми едва ли ще стоят на едно място. Така, че колкото по-насам идваме в годините е нормално живота на един двигател да е по-малък, защото има конкуренция а и нещата се развиват доста по-бързо от колкото преди 30 години.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 14 Юли 2005, 22:14

Георги за някой неща не си прав....значи твойта е М50 -така ,че М10 е доста по-стар като дизайн и др. просто няма база за сравнение .....но на мен лично ми е доста интересно едно сравнение между М10Б20 и М20Б20....но ако правим 2.0 срещу 2.0 може да сравним един С14 с М50 :D .....а ако трябва да сме честни най-мощния двигател на БМВ е М10+турбо :D :D ....в музей в Мюнхен в момента е преместен и някъде към 2006 ще се върне на мястото му заедно с БМВ Велт(БМВ СВЯТ)....там е доста оскъдно като информация....или поне миналата година беше.....знаете ли обаче кое е едно от най-интересните неща при направата на първия И6 на БМВ е участвал Мерцедес....

това е отживялица

ми ти колко двигателя с обем 2.0 в днешно време може да има???М50-52-54 си е еволюцията на един двигател.....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook