Няколко въпроса за ТДС

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Няколко въпроса за ТДС

Мнение от ivan. » 06 Ное 2009, 17:49

@2bar написа:
ivan. написа:нямам никой предвид ,извинявай ако така се е получило в изказването ми :oops:


ясно, значи presko79.
него пък го уважавам ,щото е човек -и да не идеш при него той пак ти дава съвет---съвсем в друга точка бия
Е ако се изкаже МИТЕТО///ДСБ -ще ме разбереш.
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Няколко въпроса за ТДС

Мнение от @2bar » 06 Ное 2009, 18:27

тук започва да се развива някакъв подфорум на "искренно и лично".... аз напускам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Няколко въпроса за ТДС

Мнение от bera » 07 Ное 2009, 2:58

Postman написа: Единственото, с което не съм съгласен, е че от по-високата температура на горене (нарича се максимална температура при горене), която се достига за много кратко време, може реално да повлияе на прегряването на двигателя. Т.е. според мен рециркулацията няма и не може да има отношение към прегряването, респективно охлаждането на двигателя, но има съществено значение за нивото на отделяните азотни окиси.
А за температурите - максималната може да достигне 3200 - 3300*С, но когато има рециркулация на отработилите газове те е под 3000*С, което е прага на начало на активно образуване на азотни окиси. Под тези температури азота остава сравнително пасивен и не влиза в реакция с кислорода. Именно тази температура е причина за много по-ниските нива на азотни окиси в бензиновите двигатели - там максимума е по-надолу главно поради по-ниската степен на сгъстяване на тези двигатели.

При конвективен топлообмен по високата температура на горене на работното вещество е се оказва пропорционална на разликата между температурата на повърхността на тялото и обкръжаващата среда (закона на Нютон – Рихман) Казано иначе по високата температура на горене неизбежно повишава температурата на изгорелите газове респективно на цилиндъра. Не знам при дизеливоте мотори на БМВ колко е максималната работна температура ,но на генераторите ,за които се грижа като видя 400*С температура на изгорелите газове и почвам да си скубя косите ,че клапаните, турбината всичко изгаря и вклювам в паралел другия генератор от 3МегаВата.
И още веднъж за неразбралите ИЗОЛИРАН ЕГР НЯМА ДА ПРЕГРЕЕ ДВИГАТЕЛЯ (аз също карам с изолиран клапан), ще повиши температурата на изгорелите газове (с малко), а те от своя страна на цилинтробуталната група клапаните и главата на двигателя (с малко). Ето един хипотетичен сценарий: изолиран ЕГР повишава температурата в цилиндъра с 5*С ( не знам дали е толкова по-малко или повече) тези 5*С трябва да бъдат отведени от охладителната система ,но термобиметалната пластина на термостата се е "уморила" и термостата не се отваря напълно ,с което термостата от своя страна вдига температурата на охладителната течност в малкия кръг с още 5*С ,добре обаче и малкото антифриз ,който се процежда пред зле работешият термостат е с по-висока температура (5*С) от колкото трябва защото радиатора е затлачен и няма добър топлообмен, ама и виското е за смяна е не зацепва добре още 5*С. И накрая един високотемпературен дизел какъвто е този на БМВ ,работещ нормално при 90*С получава 5+5+5+5*С =110*С при работа на място....без натоварване ...
Това имам предвид , че изолиран ЕГР е един от факторите ,които повишават температурата в цилиндъра, ако тази температура може да бъде отведена е добре ,ако не ....зле.
Ванка ,не съм домашен инжинер съм инжинер механик и отговарям за 4 кинематични обстановки от по 3мегавата, а преди 6 месеца бях на 2 газтурбини на marine gas oil на General Motors от по 25мегавата всяка и един допълнителен генератор от 10мегавата на Wartsila не ме обиждай така имам самочуствие ,че разбирам от двигатели, цял живот с тях се заниамвам.
Ето малко снимки надявам се да са ти интересни, как 2,5 тона стомана произвеждат 25 Мегавата такова нещо не си виждал. Беше в лондон не дойде да ме видиш да изпием по-една бира.
Изображение Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Няколко въпроса за ТДС

Мнение от cod-cdbp » 07 Ное 2009, 3:14

колега може ли снимките в малко по голям размер защото нищо не се вижда, а ме загложни любопитството.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Няколко въпроса за ТДС

Мнение от bera » 07 Ное 2009, 4:32

_65536_kb_sec_ написа:колега може ли снимките в малко по голям размер защото нищо не се вижда, а ме загложни любопитството.

Тея две турбинки както ги виждаш само едната е достатъчна за покрие енергийните нужди на София и кварталите. Впръскването при първоначален пуск през дюзата за бърз старт е 14л, на максимален ход гори 6 тона дизелово гориво на час достига 25MW при максимална мощност. А останалите снимки са от инсталацията на Wartsila-та 16 цилиндрова V-образна 10MW мощност.
Надявам се да са ти интересни снимките ,ето и малко данни за Дизелака.
1. General data and outputs
1.1 Technical main data
The Wärtsilä 38 is a 4-stroke, turbo charged and
intercooled diesel engine with direct injection of fuel.
Cylinder bore 380 [mm]
Stroke 475 [mm]
Piston displacement 53.9 [l/cyl.]
Number of valves 2 inlet valves
and 2 exhaust valves
Cylinder configuration 6, 8, 9, in-line
12, 16, 18 in V-form
V-angle 50°
Direction of rotation clockwise or
counter-clockwise
Max. cylinder pressure 21 [MPa] (210 bar)
Speed 600 [rpm]
Mean effective pressure 2.69 [MPa] (26.9 bar)
Mean piston speed 9.5 [m/s]
Exhaust gas temp. after turbocharger (100% load)1) [°C] 387
Exhaust gas temp. after turbocharger (50% load)1) [°C] 339
Exhaust gas back pressure recommended max. [kPa] 3

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за ТДС

Мнение от Postman » 07 Ное 2009, 17:54

Колега bera, поздравления за интересната професия. Не ми се влиза обаче в спор за нещата околко топлообмена, температурите на работните повърхности и т.н., и причината не е защото се чувствам неподготвен за такъв спор, а защото този спор е безпредметен, а аз съм се убедил, че безпредметните спорове в интернет винаги се деформират в пластичната област (откъдето няма връщане)... по-добре да отпиваме доволно от съботната бира и да затворим тази страница...
С това не казвам, че написаното от теб не е така, просто мнението ми, базирано на скромните ми познания и опит, остава "особено". Така че :bchug: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Няколко въпроса за ТДС

Мнение от bera » 07 Ное 2009, 20:59

Postman написа:С това не казвам, че написаното от теб не е така, просто мнението ми, базирано на скромните ми познания и опит, остава "особено". Така че :bchug: .

Ние не се караме, готин само дискутираме проблемите за да ги решим заедно. Всеки казва какво мисли Нали така? Нямай грижи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Няколко въпроса за ТДС

Мнение от Пресиян Василев » 07 Ное 2009, 22:01

абе хора кво напраихте с тоя ЕГР,сваляите го да го сдьвча,Е..а в егр-а ,няма да се караме за едно парче алумин я .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: veliko tarnovo/sofiq

Re: Няколко въпроса за ТДС

Мнение от mitak_88 » 08 Ное 2009, 11:29

presko79 написа:абе хора кво напраихте с тоя ЕГР,сваляите го да го сдьвча,Е..а в егр-а ,няма да се караме за едно парче алумин я .

Колега,никой не се кара....!!!В такива спорове се ражда истината!Благодаря на всичките колеги,които си казаха мнението по въпроса!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: veliko tarnovo/sofiq

Re: Няколко въпроса за ТДС

Мнение от mitak_88 » 12 Ное 2009, 18:19

Колеги,оказа се, че моят ЕГР клапан работи напълно нормално,но са обърнали нещо си и до него не са достигали никакви газове :) ...та за това ще изчакам още и след като се скапе...ще го отстраня!!!Сега колата нито предрапва нито пуши толкова много :)

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook