някой да е чувал ?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: Русе и около...
Пол: Мъж
Кара: х5 феис
Мечтае да кара: нещо по..бързоооо

някой да е чувал ?

Мнение от d_kehaiov » 06 Ное 2009, 13:54

Някой да знае нещо за сегментите на мотор м60б40 ?
моя майстор казва че ми трябва 1.5 /1.5/3 а по каталог излизат само 1.5/1.5/2

някой да може да помогне :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 22.07.2006
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: ше E34 /грухчо/
Мечтае да кара: E34 M5

Re: някой да е чувал ?

Мнение от tahsinov » 06 Ное 2009, 14:44

Съмнявам се,че със смяната на сегменти,ще успееш да си решиш проблема.Предполагам става въпрос за по-ниска компресия.Този мотор е с алуминиев блок,който има покритие в цилиндрите/никасил,до септември 1995г./.Ако ти е паднала компресията, една от причините е изтъняване или пълно изтъркване на това покритие,причината основно е сярата в горивата.Ако това покритие липсва,алуминият се "оголва",както се знае той не е от най-яките метали, съответно и да смениш сегментите,много бързо отново ще загубиш компресия.Проблема се решава с нов читав блок втора употреба или направо двигател.Не знам дали в БГ има фирма която може качествено да възстанови покритието и едва тогава да се монтират новите сегменти,това е най-добрия вариант.Ето линк за видовете сегменти:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... t_pistons/
Както се вижда,за никасила няма ремонтен комплект сегменти на +0,....,така,че без да се възстанови покритието едва ли има смисъл от смяната им.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: Русе и около...
Пол: Мъж
Кара: х5 феис
Мечтае да кара: нещо по..бързоооо

Re: някой да е чувал ?

Мнение от d_kehaiov » 06 Ное 2009, 17:51

става въпрос за висока компресия в случая и пуска масло в цилиндрите и така надува повече.

Тези двигатели с никасиловото покритие за които гавориш не са ли само за американския пазар.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 22.07.2006
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: ше E34 /грухчо/
Мечтае да кара: E34 M5

Re: някой да е чувал ?

Мнение от tahsinov » 06 Ное 2009, 18:31

Всички М60 до към септември 1995г. са с никасилово покритие,без значение закъде са произведени.След това покритието е алусил.М62 са изцяло с алусил.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: някой да е чувал ?

Мнение от Sasho.85 » 06 Ное 2009, 18:46

Попитай в някой сервиз, в който шлайфат дали може на този мотор да се набият нови цилиндрови втулки от друг мотор с подобен диаметър, след шлайфане на твоя мотор. Но за тази процедура трябва да са много добри, защото ако не легне изцяло новата втулка в остатъците от старата цилидровата стена няма добро отвеждане на топлината и следва задиране на бутало.
Но все пак нека да ти замерят цилиндъра за износване, понеже едната функция на сегментите е те да се износват, понеже са по-евтини, а не скъпия блок.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: Русе и около...
Пол: Мъж
Кара: х5 феис
Мечтае да кара: нещо по..бързоооо

Re: някой да е чувал ?

Мнение от d_kehaiov » 07 Ное 2009, 22:36

мотора е отворен и майстора каза , че всичко му е о.к. освен сегменти и маслообирачи
Няма никакво надиране,задиране и др.
Проблема е ,че трудно се намират такъв размер сегменти. Има оригинални , но те струват 120 лв. (на цилиндър) и засега не ми се дават такива пари.

какво ще кажете за сегментите които се произвеждат в Разград ?
Видях скоро коментари в нета че са подобрили качеството в последно време

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: някой да е чувал ?

Мнение от Postman » 07 Ное 2009, 23:13

Буталата и сегментите за никасилови и алусилови цилиндри са различни от тези за чугунени цилиндри. Разликата е в материала и НЕ са взаимозаменяеми. Т.е. никога не трябва да се слагат бутала и сегменти за чугунен блок в никасилов/алусилов блок, това води да извънредно бързо и безвъзвратно износване на покритието. Както може би се досещаш, покупката на точните сегменти ще се окаже деликатна работа. Освен ако ти е все едно за двигателя де, но предполагам случаят не е такъв.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: Русе и около...
Пол: Мъж
Кара: х5 феис
Мечтае да кара: нещо по..бързоооо

Re: някой да е чувал ?

Мнение от d_kehaiov » 08 Ное 2009, 0:06

проблема при мен е даже само в маслообиращия сегмент
майстора като отвори двг-то каза ,че са си оригиналните неща вътре

Колеги , вие какво бихте направили на мое място

1.Оригинални 800-900 лв.
2.Други източници
:banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: някой да е чувал ?

Мнение от cod-cdbp » 08 Ное 2009, 0:17

оригинал, като знаеш че се слагат един път.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 4.05.2008
Местоположение: Бургас

Re: някой да е чувал ?

Мнение от tisho_ » 08 Ное 2009, 0:17

оригинални колега този мотор ги заслужава

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 22.07.2006
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: ше E34 /грухчо/
Мечтае да кара: E34 M5

Re: някой да е чувал ?

Мнение от tahsinov » 08 Ное 2009, 11:46

Както е казал Postman,точно така е.Трябва да сложиш никасилови сегменти и нищо друго.Обажда ли се в Дару или друг официален дилър,сигурен ли си,че цената е само за един цилиндър? Нашите сегменти тук в Разград са си от класическите,т.е. не стават за алуминиеви блокове.Иначе не е проблем да ти направят,но в никакъв случай не ти го препоръчвам :nono: При тези мотори е така, кефа е уникален, съответно струва пари. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: някой да е чувал ?

Мнение от Postman » 08 Ное 2009, 13:04

Колега, малшанс - в Дарукар има намаление на някои залежали части, към които спада и само 1 (за съжаление) комплет бутални пръстени (парт номер 11259067067), и цената е 72,27 лв. вместо 121,67.
Ако не намериш Mahle на по-добра цена от оригиналните, купи оригинални. Доколкото виждам в каталога на Kolbenschmidt, те не предлагат за М60, така че изборът не е голям. Може да попиташ някои колеги, който продават авточасти на преференциални за форума цени - тук ще намериш техните обяви.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: Русе и около...
Пол: Мъж
Кара: х5 феис
Мечтае да кара: нещо по..бързоооо

Re: някой да е чувал ?

Мнение от d_kehaiov » 08 Ное 2009, 14:57

Благодаря за инфото колеги
Ще ви информирам за напредъка по темата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: някой да е чувал ?

Мнение от bera » 15 Ное 2009, 1:18

Малко обща информация от колега от ОФРОУД форума.
garkoff написа:Наскоро ми се наложи да правя сериозен ремонт по КТМ-а,цилиндъра беше доста надран,имаше 2 деруги по близо милиметър,поинтересувах се какво може да се направи с този цилиндър - но всички ми предлагаха все нов..
Ето някои неща които извадих специялно за никасила,и защо толкова го хвалят много хора - а реално е не просто спрян,а отречен доста одавна защото пада на цели "люспи" заедно с буталото

Nikasil е търговската марка на покритие, образувано чрез олеофилично смесване на никел със силиконов карбид чрез методът на електролиза, което се използва за покриване на външния слой на бутала и цилиндри. За първи път материалът е представен през 1967г. в Мале, като първоначално неговото предназначение е било за уплътняване на върховете на лопатките при роторни двигатели (NSU Ro80 и C111), които контактуват директно с алуминиевия статор на роторния двигател. Покритието позволява директен контакт между алуминиеви бутала и цилиндри при занижено износване и триене. За разлика от чугунените блокове, при използването на никасил е възможна изработката на по-големи цилиндри с много по-малки разстояния между тях, като по този начин съществуващите конструкции на блокове, проектирани за направа от чугун, са били лесно модифицирани при използването на никасилово покритие. Алуминиевите блокове също се отличават с много по-добра проводимост на топлината, в сравнение с чугунените блокове, което е важен фактор за увеличаване на мощността на двигателя. В началото на 90-те години покритието се усъвършенствува от американската компания US Chrome Corporation (под търговското име 'Nicom') и заменя хромирането на цилиндрите при Marine Racing, Kohler Engines, както и при ремонт на фабрично хромирани блокове на сноумобили, кросови мотори, АТВ-та, лодки и V8 цилиндрови ризи или блокове.

Porsche започват да използват никасил през 1970г. при спортния си модел 917, а по късно, през 1973г. и при 911 RS. Porsche също използват покритието и при серийното си производство, но за известно време преминават към алусил, за да съкратят производствените разходи за базовия модел на 911. Никасилово покритие винаги се е използвало за моделите 911 Turbo и RS. Алуминиевите блокове с никасилово покритие позволяват на Porsche да конструират двигатели с въздушно охлаждане, които са имали най-високата специфична мощност, в сравнение с който и да е двигател по онова време. Никасилът все още се използва успешно в днешните модели на 911.

Никасилът е много популярен през 90-те години. Използва се от компании като BMW, Ferrari и Jaguar Cars при производството на новите им поколения двигатели. Съдържанието на сяра обаче, налично в повечето от горивата от ниския клас, предлагащи се в цял свят, води до бързото износване на никасиловите цилиндри и последстващи скъпи ремонти на двигателите.

Никасилът или подобни покрития под други търговски имена все още широко се използват при състезателните двигатели, включително и при тези, участвуващи във Формула 1 и ChampCar. Suzuki понастоящем използват патентовано покритие от никелов фосфат и силиконов карбид, под търговското име SCEM (Suzuki Composite Electro-chemical Material) за намаляване размера и масата на блока и подобряване на топлообмена при двигателите на Suzuki_TL1000S, Suzuki DL650 V-Strom и мотоциклетите Hayabusa.

Двигатели, при които се ползва никасилово покритие:

* Aprilia RS125
* Chevrolet LT5, проектиран от Lotus и използван специално при Corvette ZR-1
* Chevrolet Vega 2.3l, и 2.0l Cosworth fours
* Citroën Visa twin
* Citroën GS дву-роторен Ванкелов двигател, изработен от Comotor
* BMW M52 I6, с изключение на експорта за Северна Америка
* BMW M60 V8
* BMW R80GS, като способ за намаляване на теглото на блока, в сравнение с чугунения
* Ferrari F50 V12
* Ford RS200
* Honda RS125R - покритие само на цилиндрите
* Honda RS250R - покритие само на цилиндрите
* Honda XR650R
* Jaguar AJ-V8, 1997 - 2000 (XK двигатели, VIN серия 001036-042775, XJ V8 двигатели, VIN серия 812256-878717)
* KTM LC4
* Lambretta TS1
* Lotus Esprit Turbo 2.2
* Maserati Biturbo 2.0 V6
* Moto Guzzi 850 T3 и производните им двигатели
* NSU Ro80
* Porsche 912 (двигателя в модел 917, а не в Porsche 912)
* Porsche 911 1973г. + (с изключение на някои модели 911S от периода 1975-1978г.)
* Suzuki RGV250
* Vespa T5

Информацията е малко обща,но както казах малко по нагоре никасила не е добро решение защото се "бели" - въпреки че е много твърд,предимството е че позволява на буталото да се движи с повече обороти.

АЛУСИЛ

Alusil е хипер-еутектична* алуминиева сплав (AlSi17Cu4Mg), която съдържа приблизително 30% силиций и 70% алуминий. Сплавта е открита през 1927г. от Schweizer & Fehrenbach в гр. Баден-Баден, Германия и в последствие е усъвършенствувана от Kolbenschmidt. Алусиловата алуминиева сплав се използва широко за направа на двигателни блокове, без да се използва специално покритие. Чрез ецване на алусиловата сплав се образува изключително твърд слой чрез отлагане (натрупване) на силикон. Силиконовата повърхност е достатъчно пореста, за да задържа масло и има изключително висока устойчивост при триене. BMW преминават от никасилово покритие към алусил през 1996г., за да избегнат проблемите с корозирането на цилиндрите при ползване на горива, съдържащи сяра.

Двигатели, при които се използва алусил:

* BMW M62 V8
* BMW N62 V8
* BMW N52 I6
* Porsche 928 V8
* Porsche 924S I4
* Porsche 944 I4
* Porsche 968 I4
* Porsche Cayenne V8


* Еутектична точка на топене

Това е точката на топене на две или повече свързани твърди вещества (сплав), която зависи от относителните пропорции на съставките. Еутектика или еутектична смес, представлява смес в такова отношение, при което точката на топене е възможно най-ниска и при която съставките преминават едновременно от течно, разтопено агрегатно състояние (течен разтвор) в твърдо агрегатно състояние (кристализират). Такава едновременна кристализация на еутектичната смес също е известна като еутектична реакция; температурата, при която протича реакцията се нарича 'еутектична температура', а момента на формирането на сплавта и температурата, при която се формира тя, се нарича 'еутектична точка'.

Терминът идва от гръцкото понятие 'eutektos', което означава 'лесно разтопим'.

Сега да изясним какво означава и 'хипер-еутектична алуминиева сплав'. Ето един линк, от който става ясно какво представлява тя, както и разликите при закалена и незакалена такава сплав.

http://www.beckracing.com/page11.htm

Статията е за бутала (сравнявайки закалени хипер-еутектични алусилови бутала с ковани бутала), но важи в същата сила и за блоковете.

Ето още малко информация за 'никасиловия' проблем:

http://www.bavarian-board.co.uk/nikasil.htm

Надявам се информацията в темата да ви е била полезна.

А колкото до това какво стана с моя мАтор,изстъргахме цилиндъра до заличаване на драскотините,ново покритие от твърд хром в Казанлък и тунингово бутало ВИСЕКО от америка с доста по голям размер (66мм) (говорим за КТМ ЕХС200,е вече може да го кръстим 200 и нещо )


Надявам се четивото ви е било интересно.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook